De la 1 februarie sunt interzise promotiile de tip 3 + 1 gratis. Decizia, luata ca urmare a transpunerii unei directive europene, nemultumeste patronatul din industria alimentara - Romalimenta. Reprezentantii patronatului acuza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ca interpreteaza legile incorect. Dincolo de controverse, e cert ca de la 1 februarie magazinele care mai ofera astfel de pot fi amendate cu sume pana la 30.000 de lei.

"Desi directiva si interpretarile date de Comisia Europena nu interzic promotiile de tipul “3+1 gratis", Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are o interpretare diferita, solicitind comerciantilor sa opreasca promotiile de tipul “3+1 gratis”, ne-a declarat Mihai Visan, presedintele Romalimenta.

Romalimenta a anuntat ca se va adresa Comisiei Europene pentru a primi o interpretare care sa tina cont de spiritul directivei si solicita ANPC sa reconsidere aceasta interpretare prin care consumatorul roman este tratat in mod diferit de restul consumatorilor europeni.

Conform directivei, sunt interzise promotiile la care produsele sunt oferite gratuit consumatorilor iar acestia sunt informati ulterior ca primirea acestora este conditionata de cumpararea altor produse sau de suportarea unor costuri suplimentare. Directiva nu vorbeste explicit despre acest tip de promovare de produs.

Legea interpretabila

Potrivit biroului de presa al ANPC, "promotiile de tip 3+1 gratis vor fi interzise in mai multe tari din Europa. Legea este insa interpretabila". Reprezentantii ANPC nu au dorit sa faca mai multe comentarii pe aceasta tema.