Peste 1.000 de zboruri au fost anulate sau au înregistrat întârzieri în ultimele 9 luni pe aeroporturile din România. Valoarea totală a compensaţiilor la care aceştia au dreptul anual, depăşeşte 35-40 milioane de euro, potrivit unei analize realizate de FlightClaim.ro și citate de Mediafax.

Avion Tarom pneuri explodateFoto: Facebook/ BoardingPass

Cele mai multe zboruri întârziate sau anulate au fost înregistrate de Tarom, Wizz Air, Ryanair şi Blue Air. Destinaţiile cele mai afectate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra, potrivit analizei. "Lunile cele mai aglomerate sunt august şi ianuarie, în privinţa plângerilor", a explicat consultantul în turism Razvan Pascu.

Cel mult 10% dintre românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% să solicite compensaţiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului. Între 20 şi 50 de cereri de compansare ajung zilnic către firma olandeză cu sediul în România, FlightClaim.ro, iar în perioada de vară aceasta a înregistrat o cerere la fiecare 30 de minute.

De la începutul anului până în prezent, în România, cele mai multe zboruri problematice au fost înregistrate în ianuarie, când peste 180 de zboruri au înregistrat întârzieri de minim 3 ore, dar şi în august când 170 de zboruri low cost sau charter au întârziat sau au fost anulate.

"Sunt tot mai multe situaţii în care companiile aeriene fac tot ce pot ca să nu plătească pasagerilor compensaţiile la care sunt eligibili, aşa că de multe ori se ajunge în instanţă cu companiile aeriene. În momentul acesta Flight Claim are peste 100 de procese, doar în România şi cred că e important ca pasagerii să înţeleagă că este posibil ca tot acest proces să dureze mai mult, dar şi companiile aeriene să înţeleagă din ce în ce mai des că nu prea mai e de glumă şi cumva chiar trebuie să ajungă să plătească toate companesaţiile la care sunt elegibili pasagerii, conform regulametului european", a mai afirmat joi, Răzvan Paşcu.

La nivel european, numărul zborurilor cu probleme a crescut cu 40%. În anul 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectaţi de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce înseamnă compensaţii în valoare de aproape 2 miliarde de euro.