Izolarea termică a clădirilor este cel mai nou standard din domeniul construcțiilor. Indiferent de tipul de clădire, companiile și constructorii vin cu oferte ale materialelor tot mai variate, în care design-ul plăcut se îmbină cu cîteva caracteristici indispensabile unui panou termoizolant inovator - eficiența energetică, protecția în caz de incendiu și reducerea impactului asupra mediului inconjurător, al emisiilor de CO2 generate de clădiri.

Lucian Toader - Marketing AnalystFoto: Hotnews

Lipsa predictibilităţii economice pe termen mediu şi lung este o adevărată provocare pentru constructori si companii, deoarece în România există, încă, multe fluctuaţii în ceea ce priveşte climatul economic. Acest lucru influenţează orice investitor şi implicit planurile de dezvoltare pe termen lung a business-ului. În România, în contextul în care piața construcțiilor înregistrează, în ultimii ani, o creștere anuală cuprinsă între 3% și 5%, cerințele clienților s-au dezvoltat și diversificat, ceea ce a dus, desigur, la o cotă mai mare de business pentru sectoarele industriale și logistice, decât pentru alte sectoare.

În acest moment, spre exemplu, Isopan Est, unul dintre principalii producători de panouri termoizolante are o capacitate totală de producţie de aproximativ 3,5 milioane mp/an, după ce, în primul semestru al anului, compania a înaugurat ce-a de-a doua linie de producție la fabrica din Popești-Leordeni.

Ce părere au clienții despre piața de panouri termoizolante, care sunt schimbările de pe piața construcțiilor și deciziile de cumpărare ale clienților, precum și care sunt sfaturile venite de la specialiști, puteți urmări într-un interviu realizat cu Lucian Toader, Marketing Analyst, la Isopan Est.

De ce anume este influențată decizia de cumpărare a principalilor consumatori?

Indiferent de tipul de clienți și de proiectul pentru care clienții noștri aleg produsele Isopan Est, există o serie de factori care le influențează decizia de cumpărare. Pe de o parte, sunt factorii de ordin obiectiv – prețul, calitatea, termenul de livrare al materialelor, condițiile comerciale și documentația tehnică aferentă produselor. Pe de altă parte însă, există și situații de ordin subiectiv, când relația personală creată și cultivată în timp contribuie la luarea unei decizii.

Pentru a veni în întâmpinarea cerințelor clineților noștri lor, am mărit echipa de agenţi de vânzări, astfel încât fiecare dintre aceştia să aibă mai mult timp la dispoziţie pentru a oferi consultanţă clienţilor. Invităm chiar clienţii la noi în fabrică, pentru a cunoaşte îndeaproape procesul de producţie, să aibă ocazia să vadă detalii de ordin calitativ şi să perceapă standardele la care lucrăm. Consultanții și specialiștii Isopan Est vor căuta întotdeauna să le ofere sprijin clienților, indiferent că avem un istoric de colaborare sau nu, venind în permanență în întâmpinarea nevoilor pe care le au, atât cu produse inovative, cât și cu servicii potrivite.

Care sunt cele mai noi produse din oferta Isopan? Care dintre ele este cel mai solicitat de către clienți? Ce procent din vânzările panourilor termoizolante Isopan au ca obiectiv construcțiile de hale de producție, spații logistice sau retail?

Peste 90% dintre vânzările de panouri metalice termoizolante Isopan sunt destinate construcțiilor de hale și de spații logistice. Din acest motiv, ne adaptăm în permanență gama de produse, care să răspundă cerințelor constructorilor și clienților. În momentul de față, peste 30 de produse termoizolante, produse versatile, cu spumă poliuretanică, PIR si vată minerală, sunt realizate pe cele 2 linii de producție din București, una dintre acestea fiind inaugurată anul acesta. De asemenea, anul trecut, în gama Isopan a apărut şi panoul Isofrozen. Produsul reprezintă o îmbunătăţire a produselor din gama "frigo", venind cu un nou tip de îmbinare, mult mai etanşă şi mai performantă. Astfel, calitatea sistemului de îmbinare şi gradul înalt de izolaţie termică fac acest produs ideal pentru utilizarea în medii cu cerinţe de temperatură controlată.

În general, clienții sunt interesați de raportul calitate-preț. Care ar fi însă criteriile recomandate de dumneavoastră pentru alegerea unor materiale de construcții – panouri metalice termoizolante de calitate?

Încă este loc de construit în sectorul industrial, de la mari depozite logistice, la platforme industriale. Mediul concurenţial s-a accentuat în ultima perioadă, tocmai de aceea, este foarte important pentru clienți să țină cont de documentația tehnică, care trebuie să fie neaparat însoțită de o declarație de performanță și de un certificat de garanție.

Apoi, ar trebui să ia în considerare și modul în care, agentul de vânzări, precum și echipa tehnică poate susține mai departe constructorul și beneficiarul cu informații și consultanță în stadiul de implementare al proiectului pentru care se achiziționează materialele. Experiența pe care producătorul o are, precum și lucrările sale reprezentative, din portofoliu pot fi criterii importante pentru fiecare client.

Cât de dezvoltat vi se pare domeniul de construcții din România și ce previziuni aveți pentru el în următoarea perioadă?

Piața construcțiilor este într-o continuă dezvoltare. Apar în permanență noi cerințe din partea clienților, iar obiecțiile pe care aceștia le au, sunt din ce în ce mai specifice, necesitând o pregătire tehnică din ce în ce mai bună a echipelor noastre. Este însă îmbucurător faptul că, în ultima perioadă, accentul nu se mai pune exclusiv pe prețul materialelor, ci și pe calitatea și specificațiile lor tehnice, dar și pe dezvoltarea relațiilor dintre client și echipa noastră tehnică.

În România, piața de construcții este orientată din ce în ce mai mult spre construcțiile și sustenabile și prietenoase cu mediul. Construcţiile și arhitectura modernă reprezintă un trend la nivel global care ia amploare, astfel că, în curând vom vedea tot mai mulţi constructori interesaţi de soluţii pentru a-şi dezvolta proiectele într-un mod ecologic şi eficient din punct de vedere al utilizării resurselor.

Spre exemplu, Isopan Est, și-a extins, de curînd, gama de produse în urmă cu două săptămâni, cu noua tehnologie Leaf, după o lungă perioadă în care departamentul de R&D din Italia a efectuat nuneroase teste ale produsului.

Tehnologia Leaf este o soluţie inovatoare, aplicată gamei de panouri termoizolante, cu impact redus asupra mediului, care măreşte izolaţia termică şi îmbunătăţeşte performanţele energetice ale clădirii în ansamblu, cu scopul de a oferi un nivel mai înalt de confort şi eficienţă a costurilor.