Orașul Berkeley, un bastion progresist din nordul Californiei, va interzice vânzarea produselor exagerat de dulci sau sărate la casele supermarketurilor sau în imediata lor apropiere (impuls market) pentru a promova o alimentație mai sănătoasă, o premieră în Statele Unite, potrivit presei locale, citată de AFP.

dulciuriFoto: YouTube

Consiliul municipal Berkeley, un oraș universitar de 120.000 de oameni situat în apropiere de San Francisco, a adoptat săptămâna aceasta în unanimitate o ordonanță care va interzice ca produsele care conțin mai mult de 5 grame de zaharuri adăugate sau mai mult de 250 mg de sodiu să fie vândute la sau lângă casele de market, o tehnică comercială cunoscută sub numele de impuls market.

Interdicția se aplică și tuturor băuturilor care conțin zaharuri adăugate sau îndulcitori artificiali.

Ordonanța menționează că „alimentele ieftine bogate în sare, grăsimi saturate și zaharuri adăugate sunt predominante în vitrine”. Clienții sunt „mai înclinați să facă achiziții impulsive, iar părinții se luptă cu copiii lor care cer dulciuri la sfârșitul cumpărăturilor”.

Interdicția, care urmează să se aplice pentru 25 de supermarketuri din oraș, va intra în vigoare în martie anul viitor și primele vizite ale inspectorilor de sănătate sunt programate pentru ianuarie 2022.

„Ce este bun pentru clienții din Berkeley este bun și pentru afacerile noastre”, a declarat Kate Harrison, unul dintre oficialii aleși din spatele acestei măsuri.

În 2014, Berkeley a fost primul care a impus o taxă pe băuturile răcoritoare, inițiativă luată apoi de alte câteva orașe americane importante.

Potrivit unui studiu publicat la începutul anului 2019, locuitorii din Berkeley și-au redus consumul de băuturi cu zahăr cu 21% în anul următor implementării acestei taxe pe sucuri. Scăderea a atins 52% în 2017.