Actualizat acum

[P] ​Liberalizarea pieței energiei electrice. Cinci lucruri de care să ții cont

de     HotNews.ro
Vineri, 19 februarie 2021, 9:32 Economie | Consumator


Magazin Enel
Foto: Enel
​​De la 1 ianuarie 2021, prețul electricității este stabilit în mod concurențial, în funcție de cerere și ofertă. Acum toți consumatorii casnici, indiferent de localitatea din care provin, au libertatea de a-și alege orice furnizor doresc și oferta care li se potrivește cel mai bine, la un preț competitiv.

Verifică dacă ești deja pe piața liberă sau dacă plătești preț de serviciu universal

Pentru a afla dacă ai deja contract pe piața concurențială cu furnizorii Enel, uită-te pe factură! Dacă în colțul din stânga sus scrie ”Factură piață concurențială”, atunci liberalizarea pieței energiei nu are impact asupra relației contractuale. Dacă pe factură nu scrie asta, înseamnă că ți se aplică oferta serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, în baza reglementărilor în vigoare, vei avea un discount - prețul pentru serviciul universal va fi redus până la nivelul celui mai mic preț din oferta Enel concurențială disponibilă în luna ianuarie, fără abonament, respectiv Enel Simplu Anual. Dacă alegi altă ofertă la preț concurențial, intră online, sună, mergi în magazinele Enel sau completează formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie-iunie, odată cu factura lunară la energie.

Enel Energie și Enel Energie Muntenia acoperă nevoile clienților din toate zonele țării. Ei au garanția unor prețuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă și pot gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea și plata facturii. Mai mult, pot alege oferte cu servicii și produse cu valoare adăugată, precum asistență la domiciliu, asigurarea locuinței sau achiziționarea de aparatură electronică cu plata în tranșe și cu serviciul de instalare inclus.

Poți alege oferta dorită online, telefonic, în magazine sau prin formularul de selecție ofertă

Chiar dacă ai sau nu un contract pe piața concurențială, poți alege oricând o nouă ofertă la electricitate. Pentru varianta online, intră pe www.enel.ro, la secțiunea Clienți Rezidențiali, și alegi produsul potrivit. După ce selectezi oferta, începe procesul de contractare online. Introduci o copie a actului de identitate (dacă ești client nou, e nevoie și de o copie a actului care dovedește dreptul locativ asupra locului de consum) și semnezi digital în spațiul alocat pe ecran, dar nu înainte de a-ți da acceptul pentru oferta aleasă.

Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanță, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar când primești pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în pașii inițiali ai procesului de contractare, și doar când îți dai acordul prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.

Alternativ, poți suna la 021.9977 sau merge în magazinele Enel, inclusiv pe baza unei programări telefonice. De asemenea, poți completa formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie-iunie, odată cu factura lunară la energie.

Poți schimba contractul la energie doar cu buletinul, dacă ești deja client Enel

Indiferent ce tip de contract pentru electricitate ai, la preț concurențial sau de serviciu universal, poți oricând opta pentru o nouă ofertă, pe piața liberă. Dacă ești deja client Enel, e nevoie doar de actul de identitate și de semnătura ta. Dacă semnezi pentru prima dată un contract cu Enel, sunt necesare actul de identitate, actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosință, ultima factură de la vechiul furnizor și semnătura viitorului titular de contract.

Schimbarea contractului de furnizare a energiei nu presupune costuri suplimentare sau înlocuirea contorului electric

Tranziția de la serviciul universal la piața concurențială sau schimbarea ofertelor concurențiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a casei tale. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanță (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurențial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice precum schimbarea contorului electric ori întreruperea alimentării cu energie electrică. Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.

Poți semna oricând un contract la preț concurențial și alege orice furnizor, oriunde

Nu există termen limită pentru alegerea unei oferte la electricitate! Poți selecta oricând furnizorul și oferta ce ți se potrivește, la preț competitiv. Clienții casnici care nu vor alege o ofertă pe piața concurențială vor continua să fie alimentați cu energie electrică, la preț de serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, ei vor beneficia, conform reglementărilor, de o reducere comercială acordată de către furnizor. După această dată, pot oricând achiziționa un produs pe piața liberă sau rămâne la prețul de serviciu universal, în cuantumul stabilit de fiecare FUI, pe criterii competititve.




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














11732 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Liberalizare, crestere, OK (Vineri, 19 februarie 2021, 10:36)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    OK, inteleg ca s-a liberalizat piata si ca au crescut tarifele, nu numia la ENEL Muntenia unde sunt eu.

    Ce nu pot sa pricep este succesiunea asta de evenimente:

    - Pe 26 ianuarie primesc cu intarziere factura de 156 lei, o platesc
    - Pe 9 ianuarie imi apare stornare de -156 lei. Nu stiu ce trebuie sa fac
    - Ieri intru sa vad cat mai am de plata, factura este de 252 lei
    - O platesc, primesc confirmarea
    - Intru sa vad daca e OK, si constat ca acum este o noua factura, de 355 lei, cu scadenta pe 3 martie!!

    Deci? Cu cat platesc mai multe facturi, cu atat imi apre una mai mare??
  • +2 (4 voturi)    
    Haos! (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 2:24)

    OmniStudio [utilizator]

    1. Am facut un tabel cu facturile pe ultimul an. Am impartit suma de pe factura la consum (index nou - vechi). In fiecare luna imi rezulta un alt pret/kWh! (intre 0.4 si 0.8 lei/kWh)
    2. Pe fiecare factura scrie "E+R" sau numai "E" sau "R"
    Adica estimare / regularizare. De ce s-au montat contoare cu telecitire daca in continuare se factureaza estimare / regularizare?
    3. In comparatorul de tarife imi apare pretul unui kWh fara accize, transport, cogenerare, certificate verzi, bla bla. Sunt elemente la care nu am acces, nu stiu cand si cum se modifica, nu stiu daca sunt aceleasi la toti furnizorii, deci nu pot face o comparatie! Pot alege furnizorul cu un pret mic dar care are o componenta cu pret mare, pretul final fiind peste alt furnizor.
    Comparatorul trebuie sa lucreze cu preturi finale! Ca si cand la pompa mi-ar afisa pretul benzinei 2 lei, ca, mai apoi sa spuna ca este transportata de pe Luna, asa ca de fapt este dublu decat la vecinii de alaturi.
    4. In blocul in care locuiesc am avut instalatie trifazata din constructie, contorul in interior. Cand au scos contoarele afara, au modificat instalatia in monofazat, FARA acordul meu. Cand am protestat, au zis ca nu ma branseaza. Modificarea a fost facuta de o terta firma, care a lucrat conform proiectului furnizorului.
    5. Toate acestea le-am discutat telefonic cu operatoarele ENEL, dupe ca am pierdut jumatate de zi in coada de asteptare. Nu au putut sa ma lumineze de nici un fel.
    Ar trebui reglementat si acest aspect. Adica, daca reduci personalul in asa hal incat sa nu mai poti fi contactat, normal ca lucrurile par roz... Deci, in cat timp trebuie sa poti contacta un operator?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by