Articol susţinut de A10 by Artmark

Avionul prezidențial al lui Nicolae Ceaușescu, donat după adjudecare

de     HotNews.ro
Miercuri, 28 iulie 2021, 14:52 Economie | Consumator


Avionul prezidențial Super one-eleven, folosit pentru zborurile oficiale ale președintelui Nicolae Ceaușescu, 1986
Foto: Artmark
​Primul și singurul avion de pasageri construit în România – ROMBAC 1-11, folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu, a fost donat în această dimineață, miercuri, 28 iulie, Muzeului Național al Aviației Române.


Piesa de colecție a fost salvată de la casare de un veritabil colecționar, pasionat de tehnică, în cadrul evenimentului organizat de Casa de Licitații A10 by Artmark – Licitația deEleganță din 27 mai, care a oferit platforma de licitație și suport logistic pentru adjudecarea aeronavei ROMBAC 1-11. Proprietarul, cetățeanul american Brian Hyndman, a cedat aeronava în mod gratuit, sub forma unui contract de sponsorizare, Muzeului Naţional al Aviaţiei Române. Prin actul de donație, adjudecatarul își exprimă intenția de a conserva piesa istorică, de a o alătura modelelor iconice care au jucat un rol important în istoria lumii, dând posibilitatea intrării în familia valorilor tehnice recunoscute pentru industria aeronautică.

Astfel, Casa de Licitații A10 by Artmark devine și o platformă de promovare a patrimoniului, pe lângă cea culturală și de caritate, având în vedere raritatea extremă a modelului Rombac 1-11 și însemnătatea acestuia pentru istoria tehnică a României care a fost clasat în patrimoniul cultural național mobil, categoria tezaur.

Evenimentul de predare-primire a piesei de colecție a avut loc pe platforma Aeroportului Internațional Henri Coandă, în incinta Bazei 90 Transport Aerian în prezența reprezentanților Muzeului Național al Aviației Române, membrilor Casei de Licitații A10 by Artmark, dar și a lichidatorului judiciar care a gestionat patrimoniul ROMAVIA.

Avionul prezidențial Super One-Eleven, folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu, s-a înscris în Top 10 cele mai bine vândute public, în licitație, loturi de artă sau obiecte de colecție pe piața internă în semestrul I al anului 2021, disponibil aici. Piesa de colecție a fost adjudecată în luna mai a.c. în cadrul Licitației de Eleganță pentru 120.000 de euro.

Articol susţinut de A10 by Artmark








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16063 vizualizari

  • -53 (57 voturi)    
    Mai bine dona ceva (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:07)

    JustinHS [utilizator]

    pentru fiecare spital judetean din fiecare judet...
    • +19 (21 voturi)    
      Incearca un multumesc (Joi, 29 iulie 2021, 8:43)

      ranuhasu [utilizator] i-a raspuns lui JustinHS

      Cand cineva ne face un cadou fara sa ne datoreze nimic e frumos sa apreciem gestul elegant. Nu e de bun gust atitudinea aia de saracitura pretentioasa si lenesa care te intreaba de ce nu ii repari si gardul cand ii dai din covrigul tau
    • +5 (5 voturi)    
      Nope, (Joi, 29 iulie 2021, 14:39)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui JustinHS

      bine ca l-a donat. Daca nu il dona, avionul era dus din tara si nu ar fi fost de bine, e o piesa unicat...
  • +11 (15 voturi)    
    ROmbac (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:31)

    Soljenitin [utilizator]

    Rombac 1-11 a fost un avion fabricat in Romania, la Romaero, sub licenta britanica (BAC 1-11).
    Primul Rombac 1-11 iesit pe poarta fabricii de la Bucuresti, YR-BRA, zace acum pe aeroportul Otopeni si serveste drept mediu de antrenament pompierilor de pe aeroport, in loc sa fie expus la loc de cinste.
    • -8 (30 voturi)    
      De ce sa fie la loc de cinste? (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:05)

      Telemacara [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      A fost un fiasco tehnic si financiar, una din ambitiile prostesti ale lui Ceasca.
      • +8 (34 voturi)    
        Esti vai mama ta (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:41)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Telemacara

        Cum sa fie un fiasco tehnic cand insusi presedintele tarii circula cu el. Acum, si pentru o colecistectomie banala toti demnitarii se duca sa se opereze la Viena sau Istambul, atat incredere au in ceea ce au creat ei in tara asta.
        Iar cea mai prosteasca ambitie a fost a parintilor tai intr-o noapte acum aproximativ varsta ta + 9 luni
        • +1 (17 voturi)    
          Draga iubitorule de Ceausescu (Joi, 29 iulie 2021, 10:29)

          Telemacara [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          ...daca ca s-a urcat Ceasca in el a devenit racheta sfanta, sa l punem in vitrina.Pentru cultura ta, acest avion a fost folosit ocazional de Ceasca doar 2 ani si jumatate.
        • +3 (5 voturi)    
          ataca ideile, nu oamenii! (Joi, 29 iulie 2021, 14:44)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          Pe de alta parte, avionul chiar nu a fost un succes: a fost fabricat la costuri mult prea mari fata de costurile cu care il produceau englezii, si nici tehnic nu era la fel de bun ca cele englezesti. Pe piata libera alte tari preferau sa il cumpere de la britanici ptr ca era mai ieftin si mult mai bun Doar ca a deschis apetitul pilotilor si inginerilor romani catre tehnica aeronautica occidentala, era total diferit de avioanele care veneau de la rusi. Dupa revolutie, cam toti pilotii care si-au facut scoala pe el, au plecat ca piloti in Occident.
      • +6 (10 voturi)    
        :-) (Joi, 29 iulie 2021, 10:57)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Telemacara

        Din ce stiu, Rombacurile nu au inregistrat nici un accident. Sau, cel putin, nu au vreun accident cu cauze tehnice.
        Merita pus la loc de cinste intrucat avionul acela a dovedit ca industria noastra este capabila sa construiasca un avion si ca avem oameni apti pentru asta.
        Daca alte tari fac din productia de avioane un titlu binemeritat de glorie, noi de ce nu am avea voie?
        • 0 (0 voturi)    
          Adica (Vineri, 30 iulie 2021, 10:32)

          Popcorn [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          IAB (Romaero) a construit 9(NOUA) avioane si asta reprezinta un succes al industriei aviatice romanesti?
          • +1 (1 vot)    
            da (Luni, 2 august 2021, 10:59)

            Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Popcorn

            La scara noastra, da, este un succes si este un Proof of Concept, daca vrei, demonstreaza ca avem know-how, avem cu ce si avem si cu cine face avioane.
  • +12 (18 voturi)    
    mda (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:42)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    Sa speram ca Muzeul nu-l va parca pe undeva prin ploaie unde are toate sansele sa rugineasca linistit. Macar atat sa faca daca n-au fost in stare (adica noi ca natiune) sa ne preocupam de propria istorie.
    • +3 (3 voturi)    
      ba chiar in ploaie il vor parca (Joi, 29 iulie 2021, 14:45)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      La muzeul aviatiei nu mai ai loc inauntru, plus ca, chiar daca ar fi loc, nu ar incapea avionul in acel hangar. Tare imi e teama ca il pun afara, impreuna cu avioanele rusesti din anii 1960.
  • +22 (26 voturi)    
    Un gest (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:42)

    naftuliv [utilizator]

    deosebit, de apreciat.
  • +11 (11 voturi)    
    Produs sub licenta (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:56)

    adrian77 [utilizator]

    Mai corect ar fi sa sunem ca a fost produs in romania sub licenta avionului englez mediu curier BAC 1-11⁠. Cum e si cu dacia, noi nu am proiectat-o de la 0, ne-au dat francezii licenta sa producem renault si sa o vindem ca dacia.
    • -14 (16 voturi)    
      adica... (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:21)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui adrian77

      . sa facem si noi bisnita. ca gigi si giovanni.
  • +18 (28 voturi)    
    e jenant (Miercuri, 28 iulie 2021, 17:02)

    Wheelwright [utilizator]

    O companie de stat vinde la licitatie avionul, cineva creste si pretul (licitand pana la un moment dat), ca un american sa il cumpere pentru a-l dona unui muzeu public al statului roman.
    Trebuia achizitionat de statul roman de prima data si expus la muzeu, suntem de toata jena.
    Mai vine si ala ce a postat primul si cere americanului sa doneze bani spitalelor de stat pentru a putea fura mai mult mafia din sistem.
    • +1 (5 voturi)    
      statul nu a vrut sa participe la licitatie (Joi, 29 iulie 2021, 14:46)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      ptr ca nu l-a interesat. Am pierdut noi opere de arta ale lui Brancusi, daramite avionul lui Ceausescu.
  • -4 (8 voturi)    
    apropo de donatii.ce mai e cu Cumintenia Pamantulu (Joi, 29 iulie 2021, 8:23)

    Crup [utilizator]

    Dintre cei care cititi acest comentariu exista vreunul (sau vreuna, ca sa fiu corect politic) care a donat bani pentru campania lui Ciolos pentru achizitia sclupturii lui Brancusi, v-ati primit banii inapoi?
    Sau v-a fraierit Ciolosica?
    • +3 (5 voturi)    
      DA (Joi, 29 iulie 2021, 12:02)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Eu am donat și NU DORESC banii înapoi. Dacă nu i-au statuia poate fac ceva pentru cultură de banii strînși. Și nu mă simt fraierit de Cioloș sau cine o fi avut inițiativa.
  • +6 (10 voturi)    
    primul si singurul ? (Joi, 29 iulie 2021, 9:04)

    codrean [utilizator]

    Cred ca e o greseala, s-au fabricat mai multe, cel putin trei !
    Am calatorit cu acest avion, candva, de la Otopeni la Kogalniceanu, a fost OK !
    • 0 (2 voturi)    
      a vrut sa spuna singurul facut ptr Ceausescu (Vineri, 30 iulie 2021, 8:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      In realitate s-au facut mai multe.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by