Firmele, asociațiile și persoanele fizice autorizate vor fi obligate, începând cu 1 martie 2022, să interacționeze cu Administrația Fiscală exclusiv online, în urma unor modificări la codul de procedură fiscală aprobate de Guvern anul trecut. Declarațiile, cererile sau înscrisurile vor putea fi transmise doar prin mijloace electronice la distanță. Documentele depuse în format fizic nu vor mai fi luate in considerare, iar contribuabilii care nu se conformează noilor reglementări riscă să fie sancționați.

Digitalizarea Fiscului Foto: VISA

Depunerea documentelor electronice necesită înrolarea contribuabililor în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanțelor (Spațiul Virtual Privat) și achiziția unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat. Semnătura electronică cu certificat digital calificat are aceeași valoare ca semnătura olografă și este un element-cheie în procesul de digitalizare a fluxului birocratic, dar și a relațiilor între entități private.

Din rolul de promotor al digitalizării și inovației, Visa vine în sprijinul companiilor și le facilitează interacțiunea prin mijloace electronice cu instituțiile publice și partenerii de afaceri. În cadrul unui parteneriat încheiat de Visa cu Trans Sped, posesorii de carduri Visa Business și Visa Premium pot obține un certificat digital calificat la cele mai bune prețuri din piață.

Certificatele emise de Trans Sped clienților Visa au valabilitatea de 1, 2 sau 3 ani și costă 8, 11 și respectiv 14 euro plus TVA, prețuri care sunt cu 75% mai bune față de ofertele standard din piață.

Clienții Visa pot obține semnătura electronică accesând website-ul visa.transsped.ro. Aici vor completa un formular, vor urma pașii pentru identificarea video certificată realizată de Trans Sped și vor primi certificatul. Întregul proces, de la inițierea procedurii și până la emiterea semnăturii electronice calificate, se desfășoară din fața ecranului, prin mijloace electronice, fără a fi nevoie de prezența fizică a beneficiarului la vreun ghișeu sau la vreo instituție.

Acest parteneriat este parte a unei strategii mai ample a Visa în România și în țările din regiune, care urmărește accelerarea utilizării soluțiilor digitale și oferirea de beneficii tangibile deținătorilor de carduri Visa.

Trans Sped oferă certificate digitale pentru semnături electronice cu valoare egală cu semnătura olografă, recunoscută de toate autoritățile din România, UE și SUA. Certificatele digitale includ cele mai ridicate standarde de siguranță, deoarece nu pot fi modificate sau alterate fără știrea companiei emitente, iar printre avantajele acestora se numără rapiditatea și ușurința în utilizare.

Articol susținut de VISA ​