Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în aprilie cu 0,1%, comparativ cu luna precedentă, în timp ce în zona euro indicatorul a rămas nemodificat, după un declin în martie de 0,5% în UE şi de 0,4% în zona euro, arată datele publicate marţi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat) și citate de Agerpres.

Supermarket,cumpărături, alimente, uleiFoto: Aline Morcillo / AFP / Profimedia

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în aprilie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Croaţia (3,4%), Luxemburg (3,3%) şi Suedia (3,1%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovacia (minus 5,8%), România (minus 3,7%) şi Slovenia (minus 2,4%).

În UE, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 0,4%, iar cele de combustibili auto de 2,2%.

De asemenea, volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în aprilie cu 2,9%, comparativ cu perioada similară din 2022, în timp ce în zona euro declinul a fost de 2,6%.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în aprilie, comparativ cu perioada similară din 2022, s-a înregistrat în Cipru (9,4%), Spania (7,8%) şi Luxemburg (6%), cele mai semnificative scăderi fiind în Ungaria (minus 12,6%), Estonia (minus 10%) şi Slovacia (minus 9,8%).

România a raportat o scădere anuală de 0,7% în aprilie, după un avans de 7,2% în martie.

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 4,6%, iar cele de combustibili auto au scăzut cu 2,3%, iar cele de produse non-alimentare un recul de 1,5%.

Pe același subiect: