Un tanar colaborator al Hotnews.ro din Cluj ne-a trimis un text despre pataniile sale cu operatorii de cablu.

"Se da un operator mare din Romania de televiziune, telefonie si internet. Brandul sub care este cunoscut este RDS RCS. Acesta a inceput procesul de extindere si prin Cluj Napoca pentru a face concurenta unei alte firme care pana recent detinea monopolul in CJ, un operator wannabe non-romanian, care defapt este la fel de romanesc ca toata tara asta, sau asta ar rezulta (UPC).

In continuare se da un abonat din Cluj Napoca la toate aceste servicii ale RDS RCS, abonat care este unul dintre primii utilizatori ale acestor servicii, care dupa o logica nu prea defectuoasa ar trebuii tratat bine tinand cont ca ar putea convinge si pe altii sa adere sau NU la minunatele servicii oferite de RDS RCS. Bun!

Pei acestui neinsemnat abonat ii cade intr-o buna zi serviciul TV. Imaginea devine purecoasa, aproape la fel ca tara asta de purecoasa, serviciul devenind inutilizabil. Urmand ordinea logica a evenimenelor, acest abonat da telefon la RDS Comercial/ Relatii cu clientii unde da de un robot, care la urma il va redirectiona catre ceva si cu mai putina inteligenta, un papagal (si nu vreau/nu-l citez pe Beeecali). Ok! Raspunde papagalu care cu un efort super-papagalicesc se prezinta: Buna ziua. RDS RCS. Numele meu e X Y (papagalii de la RDS nu uita niciodata sa se prezinte, altfel nu li se mai dau biscuiti) cu ce va pot ajuta ?

Clientul: Buna ziua! Am o problema cu serviciile de TV oferite de RDS. Imaginea e purecoasa.

Papagalul: Bine, spuneti-mi un nume.

Abonatul: M N

Papagalul: As avea nevoie de un CNP pentru validare.

Abonatul: (WTF ?!) xxxxxxxxxx

P: Asa, bine. Ce probleme aveti?

A: Pei v-am spus. Imaginea e purecoasa. (papagal uituc)

P: In ce sens?

A: (???) Adica nu se vede mai nimic. Imaginea e plina de purici.

P: Am inteles. V-am notat aici atentionarea cu nr xxx, ne vom ocupa de problema in cel mai scurt timp.

A: Bine, multumesc. As mai avea o intrebare. Inca nu am primit nici o factura in posta cum ca ar trebuii sa platesc factura. Cum se procedeaza ? O primesc sau trebuie eu sa vin sa va platesc ? (adica abonatul sa le tina evidenta)

P:Se emit facturi dar ajung cu intarziere, ar fi bine sa veniti dumneavoasta la unul din sediile noastea sa platiti. (pei numa unul au in cluj, poate 2, unde in fiecare lucreaza vreo 2 persoane. Una face contracte, alta la caserie. Romanesc tare.). Altceva mai vrei sa ma intrebati ?

A: (Birdie want a cracker?!) Nu. Nimic. La revedere.

P: La revedere. Va multumim ca ati ales RDS RCS. O zi placuta.

In toata discuta de mai sus papagalul vorbeste foarte repede, nu apuci sa ii retii nici numele nici numarul de reclamatie care ti-l spune, etc. Aceasta e doar o tehnica de intimidare/dezorientare. Daca ii dai peste cioc, mai incetineste.

Discutia de mai sus s-a desfasurat pe la ora 5 PM. A trecut ziua, problema nerezolvata.

Abonatul fiind realist se gandeste: Bine, nu se poate in 5 ore. Clujul e mare, aglomerat, etc, nu pot ajunge in 5 ore, fiind noi in Cluj poate nu-si permit masina si circula cu caruta trasa de boi.

A doua zi, ora 1 PM. Problema persista asa ca abonatul suna a doua oara la RDS.

De data aceasta raspunde o femela de papagal, spune ca a gasit sesizarea, si se va trimite o echipa cat mai repede pentru a remedia problema.

Peste 2 ore, soseste echipa. Echipa era formata din vreo 4 insi, pacat ca 3 dintre ei erau invizibili. Ok. Masoara semnalul, e mic. Merge la cutie, da cu ciocanu, revine, imaginea la fel de purecoasa. Masoara semnalul, in mod ciudat era semnal bun, normal, cel care trebuie sa fie. Pleaca iar. Dupa un timp revine: Se pare ca problema nu e de interior, e o problema cu fibra din exterior, de pe stalp.

Ciudat, exista o problema cu fibra, tv-ul e la pamant dar netul e ok. Foarte ciudat.

A: Bine, si ? Ce se face in continuare?

Echipa: Pei probabil va venii maine o alta echipa.

A: (Maine ??? PROBABIL ???)

Bun trece si ziua 2 in care nu functioneaza tv-ul.

Ziua 3, ora 3PM, imaginea la fel de inexistenta ca competenta RDS.

Se suna iar la RDS RCS, raspunde robotul, apoi papagalul, care incepe sa iti spuna mandru ce a invatat: Numele meu e X Y. Avem sesizarea d-voastra. Ne ocupam de ea in cel mai scurt timp.

Orice ii spui papagalului, el raspunde ca se ocupa de problema in cel mai scurt timp. Nu stiu ce inseamna la ei in cel mai scurt timp daca dupa 3 zile n-au iesit din colivie. Cred ca e de la biscutiti.

Acum e ora 20PM, a 3a zi in care nu functioneaza serviciul de televiziune de la RDS RCS.

Nu am mentionat toate convorbirile cu RDS RCS departamentul Comercial (Relatii cu clientii), pentru ca ar fi enervant, papagalii repeta aceleasi chestii.

La una dintre convorbiri am cerut sa imi dea numarul sefului lor sau unui superior. Mi-au dat un nume dar un numar de telefon nu au vrut.

Am ajuns la concluzia ca departamentul de relatii cu clientii de la RDS RCS e ca si multe alte departamente din romania, facut doar sa apara pe pliante, sa existe dar fara sa vrea cu adevarat sa rezolve problemele clientilor intr-un timp decent. Chiar dimpotriva incearca sa dezorienteze clientul si in acelasi timp sa il multumeasca prin tehnici specifice.

Va urma…