15 pasageri cer de la Tarom despagubiri totale de aproape 8 milioane de euro
Cei 15 cer daune pentru ca si-au ratat vacantele si au avut nevoie de consiliere psihologica. Reclamantii vor despagubiri de cate 520.000 de euro: daune materiale pentru intarzierea avionului, pentru faptul ca au ratat vacanta si pentru ingrijirea psihologica de dupa accident. Totalul despagubirilor cerute este de 7.800.000 de euro.
Totodata, pasagerii au dat in judecata si firma Tez Tour, de unde acestia au cumparat biletele de avion.
La sfarsitul anului trecut, o aeronava Boeing a companiei Tarom, in care se aflau 117 de pasageri si sase membri ai echipajului, a intrat intr-o masina aflata pe pista de decolare. Controlul Comisiei de ancheta a Ministerului Transporturilor a aratat ca a fost vorba de o eroare umana.
Update: Primul termen a fost amanat pentru 7 mai, pentru ca Tarom a cerut instantei timp sa isi pregateasca apararea.
Intre timp, alti 10 pasageri au decis miercuri sa dea in judecata compania Tarom si sa ceara despagubiri.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
Nu cred ca era nevoie sa avem 30 de morti la Tarom ca sa putem discuta de bani “cinstiti”.
Eu as zice ca pe langa faptul ca pot castiga niste bani, oamenii care au dat in judecata fac un serviciu public. Faptul ca pun la zid firma Tarom cu un proces, ii obliga pe cei de la Tarom sa isi reevalueze toate procedurile de siguranta. Doar de “frica” bunului simt, nu ar fi facut nici pe dracu. Cand vrei sa ii
explici unei companii ce a gresit, o faci pe limba ei, adica pe “bani”.
Totusi eu in locul pasagerilor as ceda 20% din suma pilotilor care merita toata stima
Atitudinea unor institutii este total indiferenta. Trebuie cumva sa-i amendam. Oricum banii nu vor venii de la ei, ma gandeam o bataie buna totusi...
Aproape 20 de miliarde pe cap de persoana?
Mi se pare cam exagerat.
Daca imi aduca aminte dintr-o emisiune de stiri de la un post TV, una dintre persoane a declansat actiunea in justitie pt. ca la iesire din avionul avariat a intrat in contact cu substanta cu care s-a facut degigrarea avionului, substanta care i-a produs o iritatie pe piele care nu i-a permis sa faca plaja.
Unde sunt vremurile cand folosind avionul erai fericit daca ajungeai cu bine la destinatie.
Avem de-a face cu o civilizatie de tipul "decat sa moara mama, mai bine sa moara masa (mama!)!"
Orice ocazie de imbobatire nu trebuie ratata!
Ar putea sa dea in judecata persoana care a vandut serviciul turistic(transport+cazare+masa) si pe cea care le-a incheiat asigurarile de calatorie ptr ca nu au presimtit pericolul.
Daune materiale ptr ca a intarziat avionul? Ceva afaceri ratate? Consiliere psihologica in Romania? Ma faci sa rad.
Daca cereau 1 € ziceati ca-s fraieri si ca trebuie sa ceara mai mult. Iar daca suma ceruta de ei e prea mare, asta va decide instanta. Daca firma tez tour nu are nici o vina, asta va decide tot instanta.
Ma bucur sa mai citesc si stiri de genul asta. Bafta si multa rabdare celor 15 ca-i asteapta un proces lung.
Cu respectul cuvenit pilotilor care au evitat o tragedie!
Totusi, nu inteleg de ce este data in judecata Tarom, care este la randul ei o victima. Administratia aeroportului este in culpa si nici decum compania de zbor. Daca era KLM sau Austrian sau oricare alta cred ca se mai gandeau putin inainte sa faca un demers atat de costisitor. Apropo ... oamenii cu stirea, stiti cat a costat timbrarea actiunii si daca s-a platit?
si astia... nu sunt bucurosi ca traiesc? ca Dumnezeul le-a dat o sansa.. pe care unii poate nici nu meritau (cum si in cazul meu: nu se stie daca am meritat aceste sanse ;) )
cat despre psiholog sau psihiatru: de aia avem prieteni ca sa ne ajute in asemenea momente.
si by the way... de-ti moare cineva din familie... pe cine dai in judecata??? chiar merita sa te faci prost pentru o anumita suma de bani?????
traiasca normalitatea!!! (cat mai poate, ca e saracul pe duca...)
totusi, sunt de parere ca toti pasagerii ar trebui sa faca acest demers. abia astept si in romanica un proces real de daune colective. asta ar putea fi o oportunitate reala, ca fni-u' a fost alta poveste.
Totusi, nu inteleg de ce este data in judecata Tarom, care este la randul ei o victima. Administratia aeroportului este in culpa si nici decum compania de zbor. Daca era KLM sau Austrian sau oricare alta cred ca se mai gandeau putin inainte sa faca un demers atat de costisitor. Apropo ... oamenii cu stirea, stiti cat a costat timbrarea actiunii si daca s-a platit?
Chiar ii rog pe cei care cred ca e o placere sa fi intr-un avion care se ciocneste de ceva in timpul procedurilor de decolare, SA SE ABTINA. Ca si lor li se poate intampla .
Uite o situatie mai pamanteana: Esti la volan intr-o Dacie impreuna cu 3 amici, te loveste un bou in spate si tu reusesti sa nu lovesti si masina din fata. Apoi te trezesti ca amicii, iti cer daune de 5000 de eur fiecare unu ca are o vanataie si doi ca li s-a varsat cafeaua pe genunchi, platesti nu??? La mintea ta de pafarist, platesti ?
sincer am citit undeva ca despagubirile maxime sunt de 5000-10000 de euro pentru un bilet de avion .... in caz de incidente!!!! atentie asta a fost doar incident si nu catastrofa!!!!
Si desteptilor care vorbesc despre moarte pot sa spun ca am fost in situatii mult mai grave si am scapat cu viata ...situatii catastrofale in care se cunosc si vinovatii .. .dar consider ca merita despagubiri cei care intr-adevar au avut de suferit au pierdut acolo parinti rude, sau mai rau cei care au ramas invalizi ..si nici intr-un caz cei care am scapat nevatamati .. chiar fara pagube materiale (inafara de timp n-am pierdut nimik) iar timpul nu cred a trebuie despagubit .. deoarece atunci toti cei care ne pierdem 5 minute pentru a scrie un comentariu ar trebui sa despagubim firma cu cate 100 de salarii pe fiecare comment. Exemplul este la fel de plastic si la fel de relevant ..ca si solicitarile acestor oamnei.
1. Din moment ce am achitat biletul de avion - se inceiei un contract cu operatorul prin care el se obliga sa ma duca la destinatie. Nu e in stare, atunci nu incaseaza banii!
2. Nu poti sa evaluezi tu cat costa pe fiecare pesoana perderea unei vacante sau un tratament psihologic. Daca suma pretinsa e indreptatita va decide instanta!
3. In romania nimeni nu-si asuma nici o responsabilitate. Ei bine, baietii aia de la turnul de control sau pilotii au gresit. Si trebuie sa plateasca. Si atata timp cat pasagerul nu are nici un contract cu turnul de control, e normal sa dea in judecata Taromul - care la randul lor ori achita din buzunarul lor ori cer banii de la aia aeroport - cu care taromul are un contract.
Nu e rational?
2. nu evalueaza el, vacantele nu s-au pierdut, doar amanat cu cateva ore (ca la o intarziere)
3. Esti total dezinformat, dar comentezi. Nu ai urmarit cazul. Comisia a stabilit ca turnul de control a fost de vina. Sunt de acord cu tine ca pasagerii nu pot da in judecata direct ROMATSA, avand contract direct numai cu tour-operatorul si TAROM, dar acestia din urma pot chema in garantie pe ROMATSA.
Totusi, avand in vedere situatia de fata (a se lua in seama ca un avion nu se opreste ca o masina, apesi pe frana si tragi pe dreapta), profesionalismul pilotilor de a evita o tragedie, ti se pare normal ca tocmai cei salvati sa pretinda de la salvatori niste sume exorbitante de bani cu pretentia de a-si acoperi orele la psihiatru si cele 12 ore intarziere petrecute pe aeroport? Pai daca toti pasagerii ar primii acesti bani si ar pune banii deoparte si-ar lua frumusel un Boeing 737. Mie unul mi se pare o incercare de a jecmani pe cineva.
Ceea ce se intampla - datul in judecata - e procedura normala. Pe urma Tarom actioneaza ROMATSA care vor actiona firma de asigurari. Deci nu o sa plateasca nici cetateanul roman si nici pilotii (tot respectul pt. pilotii romanii). Sper ca acuma sa nu mai fii (partial) dezinformat. De comentat pe forumuri, ai voie - it's a free country - doar oamenii's stupid.
Sistemul de dat in judecata Taromul si agentia de turism pentru o suma aberanta e de import SUA: "throw shit at the wall and see what sticks", adica aruncam cu acuzatii in toate directiile si vedem ce se prinde. Se porneste de la o suma enorma, ca sa se aiba de unde sa se negocieze. In SUA probabil ca Tarom-ul si agentia ar da in judecata la randul lor aeroportul ca sa recupereze banii, si aia mai departe firma implicata -- v-ati prins. In final, cei care castiga cu adevarat sunt avocatii, defapt sunt aproape sigur ca si in cazul de fata un avocat a contactat persoanele implicate si le-a propus sa porneasca procesul.
Ca om care am zburat frecvent in ultimii 5 ani, pot spune ca am toata stima pentru Tarom, nu am avut niciodata probleme cu ei (topul meu ar fi 1-Tarom; 2-Austrian; 3-Lufthansa; 4-Sabena; 4-Air France)
Acum serios vorbind, aceasta suma ( 520.000 Euro ... ) mi se pare o mare japca. Sunt de acord sa primesti o suma de bani ( undeva in jurul a catorva mii de euro ) ca daune morale si poate fizice ( daca este intradevar cazul ), dar nici chiar asa !!!
Si apropo: pt. ce se fac asigurarile turistice atunci cand pleci din tara ?!
Cred ca ar trebui sa ma mut pe alta planeta, ca asta e dusa rau cu pluta.
Sunt multe persoane care sunt angajate, fara sa aiba nici un pic de pregatire si taie frunze la caini.
Dar asa e in Romania.
evident, nu pot sa spun ce au simtit oamenii din avionul tarom, dar sunt de acord ca companie sa le plateasca daune...despre cat valoreaza viata....prea mult sa o putem exprima in bani...
numai bine!
S.
Vor si ei "masini bengoase"...ei bine nu am cum sa primeasca banii aceia, si ma bucur!
Cele bune celorlalti!
Vreau sa prezint o abordare diferita a incidentului in cauza de catre un protagonist direct...dupa ce m-am intors din vacanta (a propos, oamenii din avion pe care i-am intalnit in statiune nu pareau prea afectati in timp ce petreceau si mergeau cu camilele prin desert) m-am gandit serios la accident si am realizat ca mi s-a oferit o a doua sansa...iar dupa doua luni mi-am organizat o excursie de vreo 4 zile in Barcelona, tot cu avionul bineinteles.
Deci ce-ti povesteam eu ieri, se va intampla: Romatsa dispusa sa plateasca daune pasagerilor care au dat in judecata Tarom - linkul:
http://www.ziare.com/Romatsa_dispusa_sa_plateasca_daune_pasagerilor_care_au_dat_in_judecata_Tarom-286285.html
Acum Gogo-ule, sa vedem daca te-ai prins: cine o sa plateasca de fapt despagubirile? Sper ca nu e nevoie de un desen!