Metroul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura va fi inaugurat la 1 noiembrie
"Prima cursa pe noua linie va fi la 1 noiembrie", a afirmat Orban.
Constructia tronsonului din Bucuresti a fost inceputa in 1989. Noua linie, cu o lungime de 4,75 kilometri, va avea patru statii (Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor si Linia de Centura).
Data in folosinta etapizat pe tronsoane incepand cu anul 1979, reteaua de metrou insumeaza 62,2 kilometri de cale dubla, structurata pe patru magistrale, 45 statii si trei depouri.
Metroul transporta anual peste 140 milioane de pasageri, iar parcul de trenuri in circulatie este alcatuit din mai mult de 370 de vagoane.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Metrou faci acolo unde la suprafata nu se mai poate de inghesuiala domnilor!
Tembelii astia DE CE nu fac metrou Colentina-Obor sau Drumul Taberei-Ghencea-Centru??? Pe aceste trasee este o adevarata CALAMITATE, numai sardinele in conserve stau mai inghesuite decat oamenii in tramvaie si autobuze...
Ma rog, bine ca au terminat durerea asta de traseu, chiar daca duce in-the-middle-of-nowhere!!!
Oricum si linia de tramvai e modernizata, duce pana la Dristor, ar fi fost mai rentabil sa faca doar "metrou usor", cum e linia lui 41, eventual sa ai acces la peron direct de la metrou. Dar exista deja tunelul facut de pe vremea lui ceasca.
@go4tavi: se vor face si alea, peste inca 20 de ani :D
o linie de metrou pana acolo inseamna revigorarea zonei dpv comercial si industrial. sunt atatea cartiere care sufera de lipsa infrastructurii si raman in urma ca dezvoltare... cu ele trebuie sa incepem, sa le aducem la un nivel rezonabil. evident ca n-ar strica inca vreo 10 magistrale catre alte colturi de bucuresti, dar tu vrei sa spui ca ar fi trebuit sa astupe tunelul ala? :)
Si fiti siguri ca se fura si la constructia unor astfel de lucruri, gen linie de metrou, cale ferata, strazi sau autostrazi.
Da, teoretic toate astea se pot face in 2, 3, hai 5 ani maxim. Dar la cati bani se castiga dintr-un singur kilometru construit, e mai eficient sa taraganezi treaba.
Asadar, sa nu ne lasam dusi de impresia ca la ministerul transportului, primarii etc se afla niste incompetenti. Sunt niste tipi destepti, lipsiti de scrupule care fac bani din taxe platite de noi si credite externe.
Evident, cine are de suferit? Noi, "prostimea", pe care au impresia ca o pot duce de nas. Au impresia ca odata pe an ne scot ochii cu cativa kilometrii de metrou sau autostrada. Stau si ma intreb uneori cate mai are de gand sa mai inghita si poporul asta...
E drept, la proiect au lucrat mii de oameni in schimburi, insa ce distanta, ce dificultate...
La englezi, in Londra, linia de metrou Jubilee line este una destul de recent extinsa.
Intre 1993 si 1999, adica 6 ani!, au fost construite 16km de linie, din care 12,4 tunel si restul suprafata. A costat 3,5 miliarde de lire sterline.
Iata un exemplu de eficienta si mai ales de transparenta! Noi stim cati bani s-au bagat in 20 de ani in tronsonul Grigorescu-Centura?
Ia intrebati-l pe domnul Orban? Cat a costat amenajarea a 4 km de etrou, 4 statii, intr-un tunel deja construit? Fac pariu pe ce vreti ca mult prea mult fata de cat ar fi facut in mod normal.
Exceptand acest aspect ... cam la ce intervale orare credeti ca vor sosi trenurile? 15-30 minute ?:D
Daca s-ar fi facut asa ar fi fost un fiasco total ...Se va merge direct Industriilor (militari)-Piata Unirii-Linia de Centura (Magistrala 3)...Intr-un fel se va reveni la modalitatea de circulatie de acum cca 10 ani cand veneau altenativ un tren de Gara de Nord-Dristor 2 si unul de Industriilor .
Grigorescu 2 nu este de fapt o statie , este doar un nou peron , dar care se afla undeva mai sus de actuala statie .....
Trenurile venind dinspre Industriilor - Pta Unirii vor opri in actuala statie N Grigorescu 1 , dupa care vor opri in noua statie 1 Decembrie si apoi Policolor si Linia de Centura.
La intoarcere trenurile venind dinspre Policolor vor opri la noul peron N Grigorescu 2 , dupa care vor avea statie la Dristor 1 (si apoi Pta Unirii si mai ddeparte spreEroilor si Industriilor )
Sunt niste jnapani de toata jena. ei nu iti baga aer conditionat in metrou in aglomeratie dar sa mai suplimenteze cu niste trenuri si partea asta.
pana la urma va fi rentabil doar iarna in loc sa mai misti masina, ca altfel prefer sa o parghez direct la Ngrig ca as castiga timp.
Si asa insa este binevenita treaba asta, pentru ca cateva mii de masini vor fi scoase din uz in timpul saptamanii insa trebuie insa ca si clienti sa ii reclamam pe nenorocitii astia la OPC pana primesc amenzi de fac pe ei. Aer cond in trenuri, dimineata sa vina tren la max 2 min dupa ora 10 sa faca ce vor ei si seara dupa 5 sa vina iar la 2 min. Imbuibatii lor trebuie plesniti peste ochi
Metrorex nu a primit finantare pt terminarea constructiei decat dupa ce a prezentat planul de a lega noul tronson de tronsonul Industriilor-Eroilor , tocmai pt ca Banca Europeanu nu vedea viabilitatea unei linii separate cu doar 3 statii (din care doar una-1 decembrie 1918- ar fi putut genera fluxuri de calatori , zona Policolor -Linia de Centura fiind destul de slab "populata"..)
Pana una alta , uite o informatie de presa de anul trecut...
"Dupa aproape 18 ani de munca si investitii de peste 150 de milioane de euro, tronsonul N. Grigorescu 2 - Linia de Centura va fi in sfarsit dat in folosinta in vara anului viitor. Toate statiile sunt la nivel de finisaje, iar instalatiile de curenti grei si calea de rulare au fost deja montate. „Acest tronson va permite legarea de traseul Eroilor - Industriilor, incat se va crea o „potcoava” ce va usura circulatia trenurilor”, explica Cristian Nazarie, sef Serviciu Urmarire Lucrari Investitii din cadrul Metrorex"
P.S. si mai este o chestie ...daca te uiti la harta metroului din trenurile noi ai sa vezi ca noul tronson este figurat cu rosu, la fel ca Industriilor-Eroilor , iar daca mergi pe M2 (Pipera-Imgb ) ai sa auzi anuntul "Urmeaza statia Pta Unirii 2, legatura cu magistrala 1 si magistrala 3) . Ori magistrala 3 este (deocamdata ) Eroilor-Industriilor ...Totul se cam leaga ....
Dar de Chibrit-Pajura-Laromet ce se mai aude??
Podul Constanta e sufocat in fiecare zi din cauza gropii de metrou care e acolo de multi-multi ani!! In groapa cresc acum balarii si copaci. In curand o vom putea considera zona verde a capitalei!
Oare copiii nostri vor ajunge sa foloseasca metroul pe ruta asta?
Si asa suntem originali la felul cum circula metroul , plecand de la Dristor si ajungand tot la Dristor dupa ce se invarte prin tot orasul (de parca Dristor asta este buricul targului, un fel de Piata Unirii ) . Daca ar mai fi circulat si in forma de alfa , cred ca am fi intrat in Cartea Recordurilor (pardon , in Cartea Ciudateniilor).
Tehnic nu cred ca ar fi posibil , tinand seama de felul cum a fost proiectata reteaua de metrou .
Gandeste-te ca nu au fost in stare sa mai adauge actualei statii N Grigorescu un amarat de peron ( astfel incat sa semene cu Eroilor , alt loc unde se unesc/se despart 2 linii) si l-au construit mai sus de actuala statie ...
Tehnic nu cred ca ar fi posibil , tinand seama de felul cum a fost proiectata reteaua de metrou .
Gandeste-te ca nu au fost in stare sa mai adauge actualei statii N Grigorescu un amarat de peron si l-au construit mai sus de actuala statie ...
Asta este o linie gandita pt vremurile cand zona Policolor era o zona industriala mare si oamenii trebuiau sa ajunga la munca si acasa in timp rezonabil . Acum , ca s-a terminat cu fabricile din zona trebuie sa i se gaseasca alta utilitate ...