Codul etic pentru publicitatea produselor alimentare destinate copiilor are ca scop protejarea copiilor sub 12 ani de practicile de publicitate inselatoare si a fost o initiativa apreciata la nivel european de reprezentantii industriei alimentare si cei ai Federatiei Mondiale a Advertiserilor. In Romania, eurodeputatul Magor Csibi are discutii cu autoritatile romane de resort pentru adoptarea unui astfel de cod.

„Odata cu adoptarea in Romania a noului sistem de etichetare (CZE - cantitate zilnica estimata) am aratat ca putem sa fim la fel de inovativi ca si ceilalti actori europeni. Cred ca liderii industriei romanesti sunt pregatiti sa gandeasca la fel de progresist si sa accepte Codul etic. Am fi primul stat membru care adopta o reglementare de acest gen. Cu alte cuvinte noi am da tonul in Europa!", a spus Csibi, care este vicepresedintele Comisiei de Mediu, Sanatate Publica si Siguranta Alimentara din PE si a avut aceasta initiativa.

Codul etic a fost initiat ca reactie la cresterea gradului de obezitate in randul copiilor- la nivelul UE existand aproximativ 22 de milioane de copii supraponderali, dintre acestia 5 milioane fiind obezi.