Clasamentul Forbes al celor mai accesibile tari pentru turisti pe timp de criza: Romania pe locul 11
Leul romanesc, scrie publicatia, s-a depreciat in raport cu dolarul cu 30%, iar biletul din SUA dus-intors costa 970 de dolari.
Pe primul loc se afla Ungaria, unde moneda nationala, forintul, s-a devalorizat fata de dolar cu 30%, iar pretul biletului de avion este de 593 de dolari.
Pe locul doi s-a clasat Suedia, unde moneda nationala s-a depreciat cu 31% in raport cu dolarul, iar biletul de avion din SUA dus-intors este de 700 de dolari.
In Polonia, care se afla pe locul trei, moneda nationala s-a depreciat cu 50% fata de dolar, iar biletul dus-intors costa 740 de dolari.
Pe locul patru si cinci se afla Columbia, respectiv Brazilia.
In Rusia, care s-a clasat pe locul sapte, moneda nationala s-a depreciat cu 35% in raport cu dolarul, iar biletul din SUA dus-intors costa 780 de dolari.

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
TAROM-ul a scos cursele directe cu USA (catre New York si Chicago) pentru ca zborurile catre America de Nord mergeau in pierdere. Cum naiba sa mearga in pierdere cand avioanele erau pline si biletul era in jur de 1000 de dolari? Foarte simplu, pentru ca TAROM-ul avea reprezentanta pe Fifth Avenue in New York, unde numai chiria probabil era de ordinul a cate zeci de mii de dolari, plus salariile si diurna la tot felul de duduite si domni. Adica prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul...
Dar sa continuam. Intr-o alta miscare de mare istetime, TAROM-ul a angajat un consultant extern (european, ca da bine la CV) sa le zica ce si cum despre zborurile lor. Tampitii stiau ca acel consultant e parte din LUFTHANSA, insa se pare ca i-au urmat sfaturile. Bineinteles ca domnii experti le-au spus sa scoate zborurile trans-atlantice, ca sunt paguboase, mai ales ca ei lucrau direct pentru competitia TAROM-ului. Asa ca o buna bucata de vreme nu mai puteai zbura direct la Bucuresti din USA, pana cand s-a trezit Delta ca ar fi o cursa buna de muls si a introdus cursa directa pe perioada verii. Problema a fost ca, pentru o perioada, pretul petrolului a devenit prohibitiv de mare, asa ca Delta a trebuit sa renunte la zborul direct la Bucuresti, alaturi de alte 2, 3 curse nou introduse.
Acum pretul petrolului a scazut, cursa s-a reintrodus, si un bilet dus intors New York - Bucuresti costa in jur de 800 de dolari in perioada de varf (iulie - august). Preturile din Romania sunt mult mai mari si exprimate in EURO, dar va recomand site-uri gen expedia.com care pot emite bilete si cu plecare din afara Statelor Unite.
Asa ca pana cand TAROM-ul isi va da seama ca poate opera fara birou pe Fifth Avenue, zburam cu Delta.
Poate intr-o zi ne vom destepta si lucrurile vor intra in normalitate si nu ma refer numai la zborurile directe :)