Piata bunurilor de larg consum a avut in primul trimestru un avans de 18% fata de perioada similara a anului trecut, ca urmare a cresterii preturilor cu 10% si a consumului cu 7%, potrivit unui studiu GfK citat de NewsIn. Consumatorii cei mai sensibili la cresterea preturilor sunt cei din Moldova, in vreme ce in Bucuresti consumul de bunuri de larg consum se mentine pe un trend ascendent.

"Chiar daca au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, consumatorii nu si-au diminuat consumul unor categorii precum produsele lactate, pastele fainoase sau cafeaua. Daca ne referim la produsele non-alimentare de baza (detergenti, pasta de dinti, sampon etc) acestea au fost cumparate mai rar, dar cantitatea achizitionata la un act de cumparare a fost mai mare cu 6,5%", se arata in studiu.

Printre familiile cele mai afectate de cresterea preturilor se numara "cele cu un venit mic sau mediu si varsta capului familiei cuprinsa intre 40 si 49 ani". Totodata exista si familii care, chiar si in actualul context economic, consuma mai mult. Ele sunt caracterizate prin venituri mari, iar capul familiei are studii universitare.

Conform studiului, consumatorii au inceput sa isi faca cumparaturile, din ce in ce mai mult, in hipermarketuri si supermarketuri fiind atrasi si de ofertele speciale. Aceasta a facut ca magazinele de cartier si magazinele traditionale sa fie cele mai afectate de criza, inregistrand volume in usoara scadere fata de perioada precedenta.

Studiul Gfk se bazeaza pe datele obtinute prin intermediul cercetarii continue de tip panel de gospodarii. Esantionul este format din 2.200 de gospodarii si este reprezentativ la nivel national.

GfK Romania este unul dintre cele mai mari institute de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane de euro in 2008.