In pofida faptului ca trec prin cea mai severa criza economica din 1945 incoace, consumatorii germani se arata increzatori in viitorul economiei, arata un studiu intreprins de compania de cercetare de piata GfK.

In august, indicele care masoara increderea consumatorilor ar urma sa creasca la 3,5 puncte fata de 3,0 in luna iulie, estimeaza GfK intr-un comunicat dat publicitatii luni.

Institutul afirma ca inflatia scazuta, dar si o oarecare stabilitate a pietei muncii au determinat cresterea consumului, cu toate ca inca este criza economica.

GfK mai spune ca cifrele somajului vor avea un rol important in stimularea apetitului de consum.

Studiul este cel mai recent dintr-o serie de statistici care sugereaza ca marile economii europene sunt pe cale sa-si revina din recesiune.

Un studiu al companiei Ernst and Young aparut luni in publicatia Die Welt arata ca doua din trei companii germane cred ca starea economiei se va imbunatati in 2010, iar opt din zece firme vad un viitor mai bun in 2011.