GfK: Valoarea bunurilor de larg consum vandute in primul semestru a crescut cu 17%

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 24 august 2009, 12:39 Economie | Consumator


Valoarea bunurilor de larg consum vandute in primul semestru al acestui an a crescut cu 17%, temperandu-si insa avansul fata de aceeasi perioada din 2008, cand se raporta o crestere de 22%, potrivit unui studiu al GfK Romania. Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei si alimentele au inregistrat cele mai importante cresteri.

“Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat”, declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere in functie de valoare, de 19% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea alimentelor si a bauturilor vandute in prima parte a anului a crescut cu 17%.

In functie de volum, ciocolata a fost una dintre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. "Influentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008", se arata in studiu.

Dintre produsele de baza monitorizate, vanzarile de ulei s-au mentinut relativ la acelasi nivel (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.

In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase – o categorie „vedeta” a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) a inregistrat un avans de sub 5%.

In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.

Studiul GfK are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, avand la baza un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















842 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Cresteri ?1 (Luni, 24 august 2009, 14:58)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    parca spuneati ca nimic nu mai merge in romania .
    iata deci, ca motorul american care se numeste consumul ,nu numai ca merge dar inregistreaza si cresteri fata de si- 2008.
    unde o fi criza in romania ? -in capul unora sigur este criza .
    vorba ceea " degeaba ai capul mare , daca iti sta creerul lejer in el ".
    cu stima
    gheorghe buhac
  • 0 (0 voturi)    
    scumpire=crestere??? (Luni, 24 august 2009, 15:29)

    marius [anonim]

    Suna foarte frumos titlul cu conditia sa nu citesti tot. In realitate din continut se vede ca a crescut pretul platit pentru alimente, nu volumul alimentelor vandute; cresterea de 17% este mai mica decat devalorizarea in raport cu Euro care e de 20%. Si cum totul se socoteste la Euro....
    In concluzie Romania e in paradis, viitorul e de aur, etc (daca aveti ziare din vremea lui Ceusescu o sa gasiti mesaje si mai imbucuratoare)
  • 0 (0 voturi)    
    Pai da , cum sa nu .. (Luni, 24 august 2009, 16:05)

    cocosila [anonim]

    In Romania se sta la coada la orice , cresterea consumului este elocventa in functie de numarul de burti (scadem cele feminine aflate in procesul de procreere) , pe vremea lui ceausescu se manca eco acum bagi carbogazoase zilnic , un fapt ingrijorator este faptul ca tanarul de 18 ani are ca si gadget sticla de cola de 2 litri la purtator !La revolutie eram trasi toti printr-un inel dupa 20 de ani suntem obezi , frecventa bolilor de cancer a crescut alarmant asta datorita faptului ca ... traim bine .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by