Protectia Consumatorilor a amendat cu 50.000 lei sucursala din Brasov a Credit Europe Bank, unde mai multe persoane au reclamat ca le-au fost golite conturile, dupa ce banca a anuntat pagubitii ca isi vor primi banii inapoi dupa finalizarea anchetei politiei, se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Totodata, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Brasov a dispus ca banca sa restituie consumatorilor banii datorati in termen de maxim 15 zile.

"In urma controlului efectuat de CJPC Brasov s-a constatat lipsa banilor din conturile a 12 clienti ai bancii, prejudiciu in valoare de 1,77 milioane de lei (aproximativ 420.000 euro) cauzat, se pare, de un angajat al bancii. La sesizarile consumatorilor, banca a raspuns ca va returna banii dupa finalizarea anchetei politiei. Comisarii au concluzionat ca banca nu isi respecta obligatiile asumate prin contract si au aplicat operatorului economic o amenda contraventionala in valoare de 50.000 lei", se arata in comunicat.

"Banca are obligatia sa repare in cel mai scurt timp orice prejudiciu cauzat clientilor sai. Banca raspunde pentru conduita angajatilor sai si nu are nici un drept de a amana onorarea obligatiilor fata de consumatori sub pretextul finalizarii anchetei judiciare. Vom aplica operatorului economic amenzi contraventionale pentru fiecare nou caz sesizat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, pana cand banca va intelege sa-si respecte clientii", a declarat Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC.

Acesta mai recomanda tuturor clientilor sa verifice soldul conturilor pe care le au deschise la aceasta banca si sa sesizeze de urgenta orice neregula.