Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri a initiat, la nivel national, sub sloganul "Cumpara romaneste!", un program de relansare a productiei interne. Intr-o prezentare seaca a programului (vezi documentul atasat) se arata ca deja au fost finalizate cateva actiuni, una fiind rezervarea domeniilor web: www.cumpararomaneste.ro si www.produs-romanesc.ro.

UPDATE HotNews.ro a verificat daca cele doua domenii au fost intr-adevar rezervate de Ministerul Economiei, constatand ca al doilea, respectiv www.produs-romanesc.ro, nu era rezervat. In aceste conditii, HotNews.ro a rezervat domeniul pentru a demonstra incapacitatea institutiei de a-si coordona comunicarea publica cu actiunile propriu-zise. HotNews.ro anunta ca va ceda gratuit Ministerului Economiei acest domeniu.

In vederea implementarii programului, a fost aprobat proiectul "Elaborarea, implementarea si coordonarea politicii publice privind relansarea productiei interne in Romania", finantat din fonduri europene, valoarea acestuia fiind de 5,2 milioane lei. Potrivit proiectului, vor fi facute seminarii, va fi realizat un portal si va fi infiintata o revista periodica.

Ministerul Economiei sustine ca proiectul este o componenta importanta a programului national anti-criza. Pentru stimularea productiei interne, Ministerul Economiei va veni cu masuri precum "imbunatatirea cadrului legislativ si implementarea unei politici publice coerente de relansare a productiei interne". De asemenea, vor fi luate masuri pentru protectia, stimularea consumatorilor si orientarea acestora catre produsele interne. Programul nu arata care sunt in mod concret aceste masuri de stimulare a producatorilor romani.

Potrivit proiectului, vor fi realizate seminarii, va fi realizat un portal si va fi infiintata o revista periodica.

Masurile prezentate de Ministerul Economiei:

  • Dezvoltarea identitatii produsului romanesc cu implicarea activa a producatorilor interni, asociatiilor de profil, camerelor de comert, patronatelor, sindicatelor, administratiilor locale, consumatorilor
  • Promovarea produsului romanesc prin instrumente moderne, adecvate (mass-media, internet, seminarii, simpozioane, targuri si expozitii, etc.)
  • Certificarea produsului romanesc
  • Sprijinirea producatorilor interni prin imbunatatirea cadrului legislativ si implementarea unei politici publice coerente de relansare a productiei interne
  • Relansarea productiei interne
  • Protectia si stimularea consumatorilor si orientarea acestora catre produsele interne

"Proiectul, in valoare de 5,2 milioane de lei, are ca obiectiv general imbunatatirea capacitatii institutionale a MECMA de a formula, implementa, coordona si monitoriza politica publica pentru relansarea productiei interne in vederea sprijinirii economiei romanesti si se va derula pe o perioada de 1 an de la semnarea contractului de finantare", mai precizeaza Ministerul Economiei.