





Expertiza pentru dezvoltarea infrastructurii din Romania
Sub titlul "Infrastructura publica din Romania: strategie, implementare si finantare", evenimentul a reusit sa aduca la aceeasi masa reprezentanti ai unor institutii-cheie in dezvoltarea infrastructurii, pe de o parte, si oameni de afaceri spanioli, cu o bogata experienta in domeniul constructiilor si transporturilor.
"Data limita pentru a finaliza modernizarea retelei de cai ferate din Romania este 2030, insa procesul este foarte lent din cauza problemelor cu care ne confruntam. Multe licitatii sunt anulate, rezolvarea contestatiilor dureaza chiar si un an de zile si, mai mult decat atat, in CFR exista zece entitati care se ocupa de licitatii si nu reusesc sa se coordoneze si sa se inteleaga intre ele", a realizat un tablou al situatiei Mariana Ionita, director de strategie la CFR, subliniind necesitatea unui master plan.
Exproprierile si lipsa de corelatie intre institutiile din Romania si cele europene sunt alte probleme foarte importante in procesul de dezvoltare a infrastructurii publice din Romania, probleme ce au fost prezentate in cadrul mesei rotunde de catre Liliana Navrapescu, sefa in cadrul Directiei de Proiecte a CFR.
Consecinta problemelor indicate este aceea ca de foarte multi in Romania nu s-a mai construit nici un metru de cale ferata, a punctat Liliana Navrapescu.
Solutia ce s-a configurat in cadrul mesei rotunde a a fost aceea a unei cooperari intre firmele spaniole avand ca profil activitati de constructii in infrastructura si institutiile statului care gestioneaza acest domeniu.
Scopul final este dezvoltarea strategiei nationale in infrastrura. "Romania se afla intr-un proces constant de schimbare, iar infrastructura reprezinta coloana vertebrala a acestui proces. Infrastructura poate confirma cel mai bine optiunea pentru o tara moderna", a spus Carlos Sanz, presedintele ASEMER.
Prezent la dezbatere, Jose Alejandro Serrano, director pentru Europa din Est a firmei de constructii Azvi, a evidentiat ca mijloc in dezvoltarea infrastructurii absorbtia in proportie cat mai mare a fondurilor europene disponibile.
"Trebuie sa ne adaptam la piata. Ne dorim sa castigam increderea, sa contribuim la imbunatatirea infrastruturii din Romania, absorbind fondurile europene", a spus reprezentantul firmei Azvi, firma care a realizat, printre alte lucrari de infrastructura, si partea romaneasca a podului Calafat-Vidin de peste Dunare, ce leaga Romania de Bulgaria.

Cum se apără ANRE și cum fuge de responsabilitate în scandalul liberalizării pieței energiei: Consumatorii au fost informați, iar obligarea furnizorilor să vândă la preț mic este ilegală
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
VIDEO Gheorghiță: Începând cu 28 ianuarie se reprogramează cu 10 zile toate persoanele din categoria personalului esențial pentru doza 1, pentru a nu afecta rapelul și vaccinarea celor peste 65 de ani și a bolnavilor cronici
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online