Comisia Europeana ar putea impune standarde mai dure privind emisiile de dioxid de carbon in cazul automobilelor de mici dimensiuni fata de modelele mari si puternice, potrivit NewsIn care citeaza cotidianul german Frankfurter Allgemeine Zeitung. Astfel, oficialii europeni au cerut producatorilor de autoturisme de mici dimensiuni sa reduca semnificativ emisiile de dioxid de carbon, pentru ca Uniunea Europeana sa isi poata atinge pana in 2012 obiectivele legate de protectia mediului.

Daca va fi implementat, acest plan ar avantaja producatorii germani BMW, Mercedes si Porsche, ale caror masini sunt recunoscute pentru viteza si putere.

Executivul Uniunii Europene ar trebui sa aprobe regulamentul pe 19 decembrie. Potrivit acestuia, pana in 2012 va fi impusa o limita a emisiilor de 120 grame/kilometru, ca parte a strategiei UE de a preveni schimbarea climatica.

Comisarii europeni pentru industrie si mediu au avut opinii diferite in ceea ce priveste amendarea producatorilor de autoturisme care nu intrunesc conditiile impuse de Uniunea Europeana.

Conducatorii statelor din Europa de Vest cu mari companii auto, precum Franta, Germania si Italia, au cerut Comisiei Europene indulgenta in ceea ce priveste impunerea reducerii emisiilor de dioxid de carbon.

Statisticile publicate luna trecuta de un grup de presiune ce militeaza pentru protectia mediului au aratat ca emisiile medii de dioxid de carbon, gazul de sera care provoaca incalzirea globala, provenite de la autoturismele fabricate in Germania au crescut anul trecut cu 0,6%. In aceeasi perioada, producatorii auto din Italia si Franta au redus gradul de poluare al vehiculelor cu 1,6%.

Comisia Europeana a decis in luna ianuarie ca producatorii de autoturisme vor trebui sa reduca emisiile de CO2 la 130 grame/kilometru prin tehnologia motorului si la 120 grame/kilometru prin adaosul de biocombustibili