Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania lanseaza timp de doua saptamani o provocare - Producatori romani pe plus. Veti putea citi, in aceasta sectiune, povestile unor antreprenori care au gasit calea catre succes.

Avand in vedere contextul politic actual, in care se desfasoara evenimente care pot marca si reconfigura retail-ul romanesc, noua lege 321/2009 care reglementeaza activitatea marilor magazine poate avea un impact negativ asupra tuturor actorilor: producatori (in special cei mici), consumatori si, nu in ultimul rand, comercianti. Campania isi propune sa exploreze relatia complexa producatori – comercianti.

Episodul 5: Producatori romani pe plus continua cu episodul 5 in care va prezentam povestea Cooperativei „Tara mea”, care in prezent lucreaza cu lantul de magazine Kaufland.

Povestea “Tara mea” a inceput in luna iulie 2014 alaturi de un grup de legumicultori, membri ai Cooperativei de producatori din Izbiceni si Visina, Judetul Olt. In aprilie 2015 insa aceasta s-a transformat in cooperativa agricola integrata avand scopul de a crea lantul scurt tehnologic si comercial in favoarea membrilor cooperativei, dar si a consumatorilor romani. Aici ne ocupam cu productie de materie prima – conditionare si procesare, procesare produse finite – desfacere si marketing cooperatist. Mai mult decat atat, acordam credite “furnizor” sau prestam servicii in privinta asigurarii lichiditatilor necesare functionarii membrilor cooperatori din fluxul general. Suntem mandri ca avem acum peste 60 de angajati si o cifra de afaceri pe 2015 de aproximativ 15.000.000 RON.

Acum, la jumatatea anului 2016, suntem prezenti deja in Arad, Brasov, Galati, Olt, Iasi, Prahova, Vaslui, iar activitatea noastra include productia agricola de cereale si prelucrare in mori sub brandul TARA MEA a lantului de magazine Kaufland. Am inceput colaborarea cu ei in 2014 si ceea ce ne-a atras de la inceput a fost faptul ca magazinele Kaufland si-au aratat din totdeauna sustinerea si au promovat mereu producatorii si produsele romanesti. Am inceput sa lucram cu ei prin intermediul Federatiei Agrostar prin achizitia de legume, dar din anul 2015 avem o colaborare directa cu ei care ne bucura si care ne motiveaza sa producem de fiecare data mai mult.

Parteneriatul cu Kaufland presupune foarte multe avantaje de care noi beneficiem, dar voi aduce in discutie doar cateva: piata mare de desfacere, comercializarea unor cantitati mari optimizand fluxul tehnologic si logistic, promovarea brand-ului si a produselor in mass-media, in magazine sau la diverse alte evenimente organizate de Kaufland, evenimente menite sa incurajeze consumul produselor autohtone.

Cu ajutorul lui Kaufland cooperativa a putut face trecerea de la retailul traditional la cel modern. Mai mult, faptul ca am primit un suport constant din partea departamentului de achizitii am putut astfel implementa un control riguros al calitatii produselor ce poarta marca Tara mea. Fara modestie afirm ca pentru anul 2016 ma astept la o triplare a cifrei de afaceri fata de 2015.

La fel ca toata lumea am inceput greu si de jos, dar gratie parteneriatului cu lantul de magazine Kaufland, acum ne mandrim cu una dintre cele mai de succes afaceri din industrie ceea ce ma face sa ii indemn pe cei care isi doresc sa reuseasca ca sunt trei lucruri de care trebuie sa tina cont: sa puna pret pe calitate, sa promoveze produsele romanesti, iar daca nu reusesc sa isi dezvolte o piata de desfacere, sa se afilieze la astfel de structuri, cooperative care ii poate ajuta.