Trei sferturi dintre salariaţii români vor condiţiona angajarea la următorul loc de muncă de posibilitatea de a munci de acasă -Studiu

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2021, 20:58 Economie


Telemunca
Foto: PwC România
Opţiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinaţii de carieră pentru trei sferturi dintre salariaţii români, conform unui studiu EY România, care arată că 38% dintre participanţii la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, potrivit News.

"Opţiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinaţii de carieră pentru trei sferturi dintre salariaţii români", conform studiului EY România ”Munca în noile condiţii”, desfăşurat în perioada iunie – iulie 2021, care a sondat opiniile a 542 de angajaţi români din diverse sectoare de activitate.

Potrivit studiului EY global "Work Reimagined", peste jumătate dintre salariaţii de la nivel mondial şi-ar dat demisia dacă nu li se oferă flexibilitatea după pandemie.

„Discuţiile avute în spaţiul public, dar şi în cadrul specific fiecărei companii, arată că întrebarea despre viitorul muncii s-a mutat de la „Când ne întoarcem la birou?” spre „Care este noua definiţie a muncii eficace?”. În contextul în care angajaţii care lucrează de acasă consideră că obţin aceleaşi rezultate ca cele de la birou, noua provocare pentru angajatori devine aceea de a netezi acest drum prin oferirea de sprijin administrativ şi identificarea momentelor optime de reunire organizaţională necesare păstrării liantului cultural”, spune Horaţiu Cocheci, director, People Advisory Services, EY România.

Potrivit datelor furnizate de studiu, munca de acasă nu era o metodă de lucru utilizată în România în perioada care a precedat pandemia, fiind privită cu neîncredere de companii - 48% dintre respondenţi nu utilizaseră niciodată telemunca în relaţiile profesionale.

Cea mai mare provocare pentru salariaţii care au lucrat de acasă a fost gestionarea programului de lucru şi a orelor efectiv lucrate: 38% dintre participanţii la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, iar 54% şi-au modificat orarul clasic de lucru în diferite forme.

Totuşi, 68% dintre respondenţi consideră că facilităţile avute în perioada derulării activităţii de acasă au fost suficiente. În privinţa realizării sarcinilor de serviciu, 73% dintre cei intervievaţi sunt încrezători şi foarte încrezători că sarcinile primite au fost îndeplinite la nivelul solicitat de către angajatori.

„Pentru a asigura sustenabilitatea noii realităţi, este de datoria companiilor să înlăture munca în exces, compensatorie, necesară la începutul crizei sanitare pentru atingerea rezultatelor dorite. Investiţiile în tehnologii relevante şi în rescrierea proceselor vor menţine gradul de încredere al angajaţilor în activităţile proprii, în timp ce, în paralel, vor elimina orele suplimentare lucrate”, afirmă Horaţiu Cocheci, director, People Advisory Services, EY România.

Dezechilibrul între planul muncii şi cel al vieţii personale se detaşează ca principal risc al lucrului de acasă, 24% dintre respondenţi subliniind această situaţie. Următoarele locuri de pe podiumul provocărilor aduse de telemuncă sunt deţinute de colaborarea redusă şi de comunicarea ineficientă, ambele semnalate de 14% dintre participanţi.

Din perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasă, eliminarea costurilor de transport se situează pe primul loc şi este menţionată de 23% dintre respondenţi, în timp ce 16% şi, respectiv, 14% dintre participanţi declară că au identificat modalităţi mai eficiente de derulare a activităţii şi că s-au concentrat mai bine de acasă.

Datele colectate subliniază într-o proporţie mare dorinţa angajaţilor de a-şi continua activitatea într-o modalitate hibridă: 49% dintre respondenţi declară că doresc să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână, în timp ce 21% îşi doresc să facă acest lucru mereu.

Un prim pas către această direcţie se pare că este deja făcut: 62% dintre persoanele intervievate susţin că managementul lor direct încurajează munca de acasă.

Pe de altă parte, angajaţii ale căror organizaţii sau ai căror şefi direcţi nu vor permite munca hibridă se declară dispuşi, în proporţie de 32%, să renunţe la companiile actuale imediat ce situaţia le-o va cere.

Mai mult, conform opiniilor exprimate, opţiunea muncii de acasă va ocupa un loc tot mai important în alegerea noului loc de muncă: 72% dintre participanţii la studiul EY spun că următoarea destinaţie de carieră le va fi influenţată fundamental de posibilitatea de a munci de acasă.

Studiul a fost desfăşurat în perioada iunie – iulie 2021 şi se bazează pe informaţiile oferite de 542 de respondenţi din industrii precum: transport şi logistică, media şi divertisment, petrol şi gaze, farmaceutică, construcţii şi inginerie, autovehicule, producţie industrială, produse de larg consum, bancară, piaţa de capital, tehnologia informaţiei şi altele. Din motive de accesibilitate, structura eşantionului nu a fost proiectată pentru condiţii de reprezentativitate.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 37,2 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020.

Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale, cu peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova şi furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale. Are birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3353 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    ha ha ha .. (Marţi, 7 septembrie 2021, 21:07)

    GIGI_CIOC@N [utilizator]

    poate nu stiati bajeti, dar angajati sunteti NUMAI dupa ce ocupati un loc de munca;).. inainte sunteti doar suferinzi cu pretentii.
    succesuri cu lucrul de acasa.
  • 0 (2 voturi)    
    Mda... Inseamna ca vor ramane someri. (Marţi, 7 septembrie 2021, 21:32)

    gmb72 [utilizator]

    Pentru ca-n majoritatea companiilor private sau la stat, care recheama angajatii la serviciu desi nu au o activitate care ar impune neaparat necesar prezenta fizica, e plin de sefi care nici nu stiu ce trebuie sa faca si nici nu-i intereseaza. Dar, ca sa-si justifice existenta si implicit salariile babane, tin sedinte peste sedinte, in care se dezbate cat fac 2+2 pana cand se hotaraste ca fac ori 3 ori 5, in functie de interesele de moment, urla la angajati ca sa-si acopere lipsurile si frustrarile, cronometreaza cat stai la tigara, fac rapoarte peste rapoarte in care arata cat de bine merge treaba, sau cine e responsabil cand nu merge bine, manipuland sau modificand indicatorii - pe care tot ei, poate, i-au propus, ACTIVITATI CARE DISPAR in cazul lucrului la distanta. Si normal ca le e frica, sa nu care cumva sa se prinda si sefii ăi mari, ca fără ei ar merge compania mai bine....
    Pentru ca atunci cand lucrezi de la distanta, n-ai decat doi indicatori: ce ai de facut si termenul de finalizare. Si nu mai exista nuante de gri, totul se masoara in alb si negru: ai facut treaba si la timp, sau nu. Ori, in astfel de medii, sefii care nu-si justifica existenta, ar disparea repede din organigrama, asa ca (sefii din) firmele sau institutiile romanesti, vor face pe dracu in patru sa-si aduca sau sa-si tina angajatii la birou.
    Iar cine conditioneaza un loc de munca de posibilitatea sa lucrezi (si) de acasa, va ramane somer....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by