Nostalgia germanilor pentru marca, vechea moneda nationala, ramane vie, arata un sondaj publicat vineri, potrivit caruia un cetatean german din trei ar prefera sa renunte la euro pentru a reveni la vechea moneda nationala, anunta NewsIn. Potrivit Federatiei Bancilor Germane, 34% dintre cei 1.000 de repondenti participanti la sondaj au declarat ca vor ca marca germana sa fie reintrodusa pe piata. Cele mai multe persoane care doresc o reintoarcere la marca au peste 40 de ani (38%), in timp ce tinerii cu varste intre 14 si 24 de ani par cel mai putin deranjati de moneda unica europeana. In plus, 53% dintre repondentii la sondaj considera ca euro este direct responsabil de scumpirile din ultimii ani.

"Pentru multi oameni, marca este un simbol al relansarii economice de dupa razboi si reprezinta ideea pe care si-o fac ei despre o moneda stabila", a comentat presedintele Federatiei Bancilor Germane, Manfred Weber, citat de AFP.

Euroscepticismul este o tendinta dominanta în Germania, unde euro este asimilat adesea cu termenul "Teuro", ce reprezinta un joc de cuvinte creat pe baza denumirii monedei unice europene si a termenului german "teuer" care înseamna "scump". 53% dintre repondentii la sondaj considera ca euro este direct responsabil de scumpirile din ultimii ani. Aceasta perceptie continua sa castige noi si noi adepti în contextul accentuarii presiunilor inflationiste.

Presedintele Federatiei Bancilor Germane, Manfred Weber, spune, insa, ca, de la introducerea monedei unice europene în 1999, evolutia preturilor s-a dovedit în medie mai moderata decat o resimte un mare numar de cetateni, iar "euro este una dintre cele mai stabile valute si nu are niciun motiv sa invidieze marca germana".