Traian Basescu: Romania ar putea deveni independenta din punct de vedere energetic

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 5 martie 2012, 14:56 Economie | Energie


Presedintele Traian Basescu a afirmat luni ca Romania are perspectiva independentei energetice totale, putand fi una dintre sursele de gaze nu doar pentru ea insasi, ci si pentru alte tari din Europa, acest lucru putand fi posibil in 2015-2016, potrivit Agerpres.

"Am fost in mare, in perimetrul Neptun la bordul navei Deepwater Champion, este o nava specializata in prospectii la mare adancime, vestea buna este ca s-a descoperit un zacamant de circa 100 miliarde de metri cubi si pe perspective similare sunt ca alte cateva depozite care urmeaza sa fie prospectate in perioada urmatoare. In anul 2011, Romania a consumat 14,2 miliarde de metri cubi de gaze, din care 11,4 miliarde productie interna si import de completare circa trei miliarde. Faceti socoteala, cati ani ne-ar ajunge depozitul deja gasit, ca sa nu mai importam gaze. Este clar ca Romania are perspectiva independentei energetice totale, iar daca si celelalte zacaminte ce urmeaza a fi prospectate vor indica cantitati asemanatoare, Romania poate fi una dintre sursele de gaze, nu numai pentru ea insasi, dar si pentru multe alte tari din Europa", a spus Basescu, dupa ce a vizitat nava de foraj marin Deepwater Champion, a companiei ExxonMobil.

El a precizat ca nu trebuie sa ne asteptam ca exploatarea zacamantului sa inceapa imediat, punctand ca acest lucru va fi posibil dupa ce se vor face toate prospectiunile.

"Sa nu va asteptati ca maine incepe exploatarea zacamantului. Exploatarea zacamantului ar putea incepe dupa ce se fac toate prospectiunile. Din pacate, Deepwater Champion trebuie sa plece in Golful Mexic, va reveni cand isi termina programul de explorari acolo. Deci, este o chestiune cam pe la orizontul anului 2015, 2016, 2017, dar astazi avem o certitudine. In acest orizont de timp, 2015-2016, Romania va putea sa fie independenta deplin din punct de vedere energetic", a completat Basescu.

Grupul petrolier Petrom, impreuna cu ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited (EEPRL), o filiala a companiei Exxon Mobil, a inceput forajul de explorare la sonda Domino-1, prima sonda de explorare in ape de mare adancime din sectorul romanesc al Marii Negre, dupa cum informa Petrom la inceputul lunii ianuarie.

Sonda Domino-1 este situata in blocul Neptun, la 170 kilometri de tarm, in ape cu adancimea de aproximativ 1.000 de metri. Forajul va fi executat de vasul ultramodern de clasa mondiala Deepwater Champion, care a sosit recent in apele romanesti dupa finalizarea programului de foraj offshore din Turcia. Se estimeaza ca operatiunile de foraj vor dura aproximativ 90 de zile.

Perimetrul Neptun are o suprafata de aproximativ 9.900 kilometri patrati, in ape cu o adancime ce variaza intre 50 si 1.700 metri. In noiembrie 2008, ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited si Petrom au semnat un acord prin care ExxonMobil a achizitionat o participatie de 50% in zona de mare adancime a perimetrului Neptun. De la acel moment, cele doua companii au lucrat indeaproape pentru achizitia de date seismice 3D si pentru evaluarea potentialului de hidrocarburi in perimetrul Neptun.

In perioada 2009 - 2010, Petrom si ExxonMobil au achizitionat date pentru peste 3.000 kilometri patrati din cadrul perimetrului Neptun, cu ajutorul tehnologiei seismice 3D de ultima generatie - in cadrul celui mai mare program seismic desfasurat vreodata in Romania.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9569 vizualizari

  • +7 (17 voturi)    
    Prea devreme (Luni, 5 martie 2012, 15:18)

    Costel [anonim]

    Toate bune si frumoase, dar ramane de vazut pretul la care va ajunge m3 de gaz extras din Marea Neagra. Este foarte usor de inteles ca va fi sensibil mai mare decat cel continental. Ramane de vazut si cat din rezerva estiimata este exploatabila tehnic. Este foarte bine ca se gasesc astfel de resurse energetice, dar nu ar rebui sa tratam o astfel de stire pompieristic: gata, ne-am procopsit! In plus, suntem presati sa liberalizam pretul la gaze...
    • +5 (15 voturi)    
      Pretul... (Luni, 5 martie 2012, 16:42)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui Costel

      Pretul de extractie va fi mai mare decat cel de pe uscat, poate chiar dublu, dar conteaza prea putin pentru ca e insignifiant raportat la costul la care suntem obligati noi romanii sa cumparam gaze la nivel de distributie. Cu alte cuvinte, daca gazul intern costa acum cam 140 $ iar cel de import peste 400$, componeneta de cost de productie a gazului intern e de sub 50$. Chiar daca ar costa 100 $, tot e irelevant pentru nivelul de 400$ la care ne e vandut noua. Profitul se duce la Exxon, OMV, etc... si la comisionarii din clasa politica care ne jefuiesc si ne rad in fata.
      • -1 (1 vot)    
        pai... (Marţi, 6 martie 2012, 3:15)

        axxon [anonim] i-a raspuns lui Observer

        parca importam doar 3 miliarde de m3, si 11,2 miliarde erau productie proprie, corect ?
    • +2 (2 voturi)    
      pentru Costel (Luni, 5 martie 2012, 17:51)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Costel

      Ce intelegi prin faptul ca vom liberaliza pretul la gaze?
      Concret!
      • -1 (3 voturi)    
        Bursa reglementeaza pretul (Luni, 5 martie 2012, 19:11)

        Mihai G. [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        Prietene, destul ati acoperit costul real al gazelor. De fapt ceeace consuma vecinul la pret suventionat, platesti tot tu. Asta inseamna liberalizarea pretului la petrol, la gaze sau la orice alt lucru pe care il consumati. Bursa reglementeaza pretul si asa este normal.Altfel daca dep[ozitele vor fi asa cum se estimeaza, exportul va fi salvarea economiei romaniei.
        • +2 (4 voturi)    
          Liberalizare (Luni, 5 martie 2012, 20:41)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai G.

          Gazul Romaniei e al Romaniei si nu ne ajunge nici noua. N-avem cum sa dam altora, caci tot gazul trebuie sa satisfaca intii consumul intern. Nu exista perspective de export al gazelor. Ar trebui sa gasim mult mai mult gaz pentru a-l putea vinde.

          Deocamdata nu exista Statele Unite Europene, cu armata unica, politie unica, legislatie unica. Dupa ce se infiinteaza SUE, e altceva. Deocamdata nu e.

          Iar piata de gaze europeana poate fi liberalizata fara probleme. Am putea cumpara gaz de pe aceasta piata, de la cei care au surplus. Cine are surplus de gaze in Europa?
          • -4 (4 voturi)    
            pe scurt (Marţi, 6 martie 2012, 3:18)

            Dipuatar Ciampion [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

            Basescu face propaganda electorala. Cu alte cuvinte votati PDL daca vreti gaze in 2016 :)))
        • +2 (2 voturi)    
          Multumesc (Luni, 5 martie 2012, 21:28)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai G.

          Totusi , ai te rog rabdare cu mine , pentruca nu am inteles exact. Deci daca se extrage gaz din pamant romanesc mi se vinde la pretul bursei ,fara subventie. Adica indiferent de unde este gazul, adus prin conducta din Siberia sau e gaz din pamant romanesc, eu il voi plati la acelasi pret sau nu. ACEST LUCRU VREAU SA-L AFLU EXACT DE LA CINEVA CARE SE PRICEPE.
          MULTUMESC !
          • +1 (3 voturi)    
            Pana apare acea persoana care se pricepe... (Luni, 5 martie 2012, 23:33)

            Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

            ... o sa-mi incerc eu norocul ;-)
            N-ai inteles exact, dar ai inteles suficient de bine, Observer, Mihai G. si cu tine, Daniel2s2026 inca nu.
            Piata GN seamana destul de bine cu aceea a energiei electrice (aia-i putin mai complicata, da' nu intram in detalii). Diferenta majora e ca, deocamdata, producatorii interni de GN sunt obligati sa-si vanda gazele pe piata interna la un pret reglementat, 140, 160 sau 165eur/1000m3 sau cat o mai fi el acum (o treime fata de pretul la care vin gazele rusesti) si sunt "descurajati" sa le exporte sau valorifice altfel (asta fiind unul din motivele pt. care si-a facut Petrom centrala aia pe gaze la Brazi).
            Din cele doua categorii se face un "cos" care, pentru consumatorii casnici, e format din 90% gaze interne, 10% import. Fa si tu o medie ponderata si vezi cat iti iese costul gazelor din acest cos, iar apoi compara-l cu ce scrie pe factura. Diferenta e reprezentata de "si altele", tot soiul de taxe plus tarifele de transport, furnizare si distributie.
            Bon. Acu', daca se liberalizeaza piata, sau mai bine zis cand se liberalizeaza piata... iti cam imaginezi ce-o sa se intample si poti calcula destul de usor si pretul pe care va trebui sa-l platesti.
            Diferenta dintre pretul de-acum si cel de-atunci o poti vedea ca pe-un fel de participare a ta "la profitul" scos de pe urma consumarii unor resurse neregenerabile; la momentul cu pricina, profitul va merge, exact cum merge ala din petrol acum, la Petrom, Romgaz, Exxon, Chevron si ceilalti mai mici.
            La fel si cu gazele "marine". Exact cum spune Observer, nu conteaza cu cat le extrag, ca de vandut o sa ti le vanda la pretul pietei, pretul la care le-ai putea lua si de altundeva. Ai auzit-o pe M. Gheorghe/Petrom sa sufle vreodata ceva de costul extractiei petrolului romanesc si cum s-ar reflecta asta in carburanti? Nope; asta in jargonul breslei se cheama "windfall profit" si ajunge in buzunarul Petrom.
            De altfel, a zis Presedintele ceva de ieftinirea gazelor din 2016-17? Nu. Asa ca...
  • -12 (42 voturi)    
    Sa ne lamureasca tovarasul Basescu (Luni, 5 martie 2012, 15:19)

    unu [anonim]

    Sa ne lamureasca tovarasul Basescu, cum o sa fie posibil ca *ROMAINA* sa fie independenta energetic din moment ce o companie austriaca (OMV Petrom) si una americana (Exxon) exploateaza toate zacaintele Romaniei, si mia rau, de la anul le exporta.

    Poate tov. Basescu vrea sa apuna ca vom fi independenti energetic fata de rusi, si vom fi dependenti energetic de austrieci si americani. Cam asta ar fi enuntul corect.
    • +11 (15 voturi)    
      nu intelegi nimic din jurul tau! (Luni, 5 martie 2012, 16:55)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui unu

      Prietene, daca o companie romaneasca exploateaza gas in Rusia, de exemplu si il vinde, iar o alta companie, romaneasca sau nu, il cumpara, se cheam ca importam gaz din Rusia. In alta orine de idei, nu Romania importa gaz, importa comapaniile.. unele franceze, unele italiene, nu Romania! Cine vrei sa-l importe: Guvernul, Parlamentul, Presedentia?
      • -5 (7 voturi)    
        logica?! (Luni, 5 martie 2012, 17:48)

        costache [anonim] i-a raspuns lui airamerica

        Pai daca Romania nu importa gaz, insemna ca Romania e independenta chiar si acum, nu mai trebuie sa astepte 2015-2016! Uraaaa!!! Pacat doar de populatia Romaniei...
      • +2 (4 voturi)    
        Cine poate ... sta la caldurica! (Luni, 5 martie 2012, 17:50)

        Cetatean [anonim] i-a raspuns lui airamerica

        Romania nu ar trebui sa exporte gaze naturale. Piata europeana a gazelor se va echilibra la nivelul de cumparare a tarilor dezvoltate, asa ca tarile cu nivel de trai mult inferior nu ar trebui sa lase "piata" sa le stabileasca pretul (cele care isi pot permite, datorita resurselor interne mai ieftine), sau isi vor condamna o mare parte a cetatenilor sa sufere de frig (sau de foame, sau de boli, etc. daca frigul va fi mai puternic decat foamea, boala, etc.).
        In cazul unei crize severe a ofertei mondiale de gaze, situatia ar putea deveni de-a dreptul dramatica pentru majoritatea cetatenilor romani. Ei nu vor putea face fata concurentei cetatenilor din tarilor europene cu nivel al veniturilor populatiei mult superior, care vor ridica pretul gazelor la un nivel prohibitiv pentru majoritatea romanilor.
        • +1 (3 voturi)    
          ai dreptate! (Luni, 5 martie 2012, 20:37)

          Nicky [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

          Nu as vrea sa fiu sarcatic dar, asa cum nu e obligatoriu ca totisa aiba BMW sau sa isi trimita copii la scoli bune, nu e obligatoriu ca toti sa aiba in casa iarna 30 de grade, se poate traii confortabil la 23-24, cum e in Germania si in restul lumii civilizate: ai bani sa stai in chiloti in casa, stai, nu ai, iti iei un pulover! Lumea nu intelege ca piata gaze;or, a ptrolului si a altor bunuri de STRICTA necesitate nu e libere, cum scrie in cartile de economie, e controlata de cateva companii mari: fie ca productia e in Romania, in Congo sau Rusia, pretul e acelasi Consumatorul olanedez, de unde e Shell, cel britanic de la BP, sau americanul de la Exxon, platesc la fel pe combustibilul..fara taxe, pretul e aiurea in Romania pentru ca e statul mult mai lacom..... Omaneni buni, gaz/petrol din Romania, vom plati la fel de mult pe el, piata e una si e globala!
          • +1 (3 voturi)    
            Esti cam prea cinic, dar... (Luni, 5 martie 2012, 23:59)

            Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Nicky

            Ai dreptate, si tu si Cetateanul de mai sus.
            Insa, Cetatene, la posibilitatea de a nu exporta gaze am renuntat (ma rog, cu perioada de tranzitie pe care oricum am irosit-o) cand am intrat in UE.
            De altfel, ca o paranteza, exista si din ce in ce mai multe voci, care emit, premonitoriu, niste teorii inedite despre cum resursele naturale nu apartin de fapt unei tari sau alteia, ci intregii umanitati (varianta moderna la "averea intregului popor") -- mai exact, desigur, acelei parti a umanitatii care-si permite sa le cumpere.
            In ceea ce priveste gazele si alte resurse naturale, solutia nu (mai) poate fi inchiderea granitelor, conductelor, tragerea heblului etc. Solutia consta, cel putin deocamdata, in fiscalitate.
            Astfel de windfall profits trebuie (si prin alte parti chiar sunt) impozitate corespunzator.
            Ca un exemplu (nu mai sunt chiar sigur de cifre, dar ideea e clara), cand OMV a cumparat Petrom, costul extractiei barilului de petrol romanesc era, cu taxe si redevente cu tot, parca vreo 17-18USD, iar petrolul de import era vreo 22-23USD. OMV si-a facut planul de afaceri si si-a asumat riscul de a cumpara Petrom cu cat l-a cumparat plecand de la acest diferential de pret, care-i asigura, sa zicem, o marja bruta de 25%.
            Acum petrolul romanesc o fi costand vreo 30USD/baril, iar ala de import e 110. Marja bruta 250%. Avantaj Petrom, c-asa-i in biznis.
            Acest gen de profituri nu este datorat companiei, ci norocului si ar trebui impozitat altfel decat cu aia 16% pe care-i plateste toata prostimea, la fel cum cazinourile nu-s taxate la fel cu fabrica de suruburi.
            In principiu, chestia asta ar trebui sa se intample din 2014 incolo, cand se termina aia 10 ani "de gratie" din contractul de privatizare (chestie valabila si pentru gazul din Marea Neagra si inca der la inceput pt. asta de sist).
            Dar la sfarsit de 2014 sunt alegeri, galagie, fumigene, lumea se va uita la spectacolul politic si teama mi-e ca tzeapa se va mai prelungi inca o tura...
      • 0 (2 voturi)    
        Tu nu ai inteles, sau esti platit sa postezi (Marţi, 6 martie 2012, 10:28)

        unu [anonim] i-a raspuns lui airamerica

        Declaratiile astea sunt abureli preelectorale. Independena energetica inseamna ca statul roman exploateaza resursele si le vinde pe piata interna la preturi accesibile populatiei. Nu are nici o importanta daca gazul este cumparat de la Gazprom, Petrom-OMV-Exon sau altii atata vreme cat pretul gazului va ajunge la 450-500 US$/1000 m3
    • +3 (3 voturi)    
      Domnuu..."iubesc ciuma rosie stalinista"! (Marţi, 6 martie 2012, 9:56)

      Nastase7case [anonim] i-a raspuns lui unu

      In primul rand sa te lamuresca pe tine viermele de Nastase cum a fost cu vanzarea Petrom, eu stiu, sunt informat, se pare ca tu esti total pe dinafara!! Idolul tau suprem, hotul hotilor Romaniei, cel care A FACUT LEGE CA SA DEVALIZEZE ROMANIA, a cedat in 2004 tot Petromul CU TOATE BOGATIILE ROMANIEI pe o anumita perioada!! Daca acelasi hot al hotilor, idolul suprem al nostalgicilor comunisti, ar fi avut la indemana rezervele proaspat gasite, sigur le-ar fi dat si pe-alea, dar iata ca Doamne-Doamne ii rezerva lui Bombo sa asiste la aceasta surpriza din spatele gratiilor!! In concluzie, ACEA PERIOADA PE CONTRACTATA DE HOTUL SUPREM DIN ISTORIA ROMANIEI E PE CALE SA SE SFARSEASCA iar Guvernul Romaniei poate renegocia conditiile contractuale, cum ar fi redeventa pe care o poate TRIPLA, de exemplu, doar pentru a-i sugruma pe austrieci si sa nu mai poata obtine profit....astfel vor renunta!!

      Ciocu' mic, monser, acum cu alegerile, niste tepe date Romaniei de Bombo se vor intoarce in dintii USL ului cum nu v-ati imaginat vreodata in viata vietilor voastre, viermilor!!! Ptiu!
  • +6 (20 voturi)    
    Si USL e de acord? (Luni, 5 martie 2012, 15:22)

    Cataleya [utilizator]

    Pe Ponta si Porumbacu i-ati intrebat?
    Ca fara ei nu se poate.
    Daca ar fi dupa Ponta si Porumbacu, atata vreme cat Basescu va fi presedinte, chiar daca Romania ar avea toate resursele de petrol si gaze din lume, tot n-ar ajunge independenta energetic.
    Doar cand USL va ajunge la butoate se va intampla asa ceva.
    Pt ca ei, USL , sunt alfa si omega pe lumea asta!
    )))))
    • -2 (12 voturi)    
      independenta (Luni, 5 martie 2012, 16:18)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      va fi independenta energetica fata de Rusia... O intrebare: cine este proprietar asupra zacamintelor de gaz? Daca cumva nu este statul roman ar fi bine sa incetam cu manipulari ieftine de tipul ce va face dracu cand va ajunge la putere.. e jenant
    • +1 (5 voturi)    
      Gazul va fi exportat in Rusia (Luni, 5 martie 2012, 21:11)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Am auzit ca daca vine USL la conducere va exporta gazul din Marea Neagra in Rusia. La un pret de 5% din cel al pietei. In semn de respect. Si de recunoastere.
  • +3 (21 voturi)    
    Sau cum este sa vorbesti degeaba.... (Luni, 5 martie 2012, 15:29)

    florin [anonim]

    Nu vom mai importa de la rusi,vom ''cumpara'',suna mai bine,de la OMV..la pretul de pe piata..deci,pentru cetateni care e cistigul?Niciunul..sau ma rog..irelevant..Pentru statul roman?7% redevente(vezi Rosia Montana),aproape irelevant...declaratii cu ''iz''nationalist pentru prosti, care ascund hotia generalizata ,legalizata, sub patronajul statului roman.
  • -5 (19 voturi)    
    nu ne mai (Luni, 5 martie 2012, 15:34)

    jean [anonim]

    imbata cu apa sarata nenea. Singurii castigati sunt cei de la exxon sau petrom omv, romanii in nici un caz. Vor plati din greu insa vanzarea resurselor pe 2 lei catre diverse companii care isi vor scoate inzecit cei 2 lei oferiti statuli roman, sau milioanele de dolari spaga diversilor ministrii
  • -4 (12 voturi)    
    pentru ce perioada am fi independenti? (Luni, 5 martie 2012, 15:44)

    James Bond [utilizator]

    Pai, cu un zacamant estimat la 80 mld metri cubi, si un consum national anula de 14 mld metri ccubi, am fi independenti pe o perioada de 80 / 14 = 6 ani...
    • +4 (16 voturi)    
      Mai bine taceai.... (Luni, 5 martie 2012, 16:11)

      unul [anonim] i-a raspuns lui James Bond

      Daca citeai si tu nitel cu atentie observai ca importam anual 3 miliarde mc, restu e productie interna deci calculezi : 80/3 = aprox 26 de ani...
      • +2 (6 voturi)    
        Pai nu este chiar corect cum zici tu (Luni, 5 martie 2012, 16:22)

        http://www.consumredus.ro [utilizator] i-a raspuns lui unul

        Pentru ca presupui ca resursele existente deja sunt suficiente pentru cel putin 26 de ani. Din pacate, consumul de gaze din RO creste in fiecare an (ritmul de crestere insa a scazut).
        Totusi, de ce ai vrea sa consumi gaz pentru a produce apa calda menajera pe timp de vara cand ai putea sa pui un panou solar care sa capteze energia solara (nu de alta, dar la bloc se cam incinge terasa de pe bloc) si sa o transforme in ceva util?
      • +5 (5 voturi)    
        rezervele cunoscute oricum sunt pe sfarsite (Luni, 5 martie 2012, 16:24)

        m [anonim] i-a raspuns lui unul

        Rezervele din care provine acea productie interna sunt pe sfarsite.

        Estimarea rezervelor de gaze naturale ale Romaniei la 1 ianuarie 2011 era de 63 miliarde mc.

        Sursa:
        https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2179rank.html

        Daca vrei o estimare care ia in calcul si celelalte rezerve: 60 + 80 = 140 miliarde mc . 140 / 14 = 10 ani.
  • -11 (23 voturi)    
    Rhumania (Luni, 5 martie 2012, 15:48)

    burebista [anonim]

    posibil ca fostul capitan basescu sa fi fost servit cu mult rom de vreo roma oachesa aciuiata pe vasul american ultramodern de vorbeste atat de patimas despre vanzarea rom_aniei
  • -2 (12 voturi)    
    DEEPWATER..... (Luni, 5 martie 2012, 15:51)

    luci30 [anonim]

    este o nava de prospectiuni.A confirmat faptul ca avem gaze in respectiva zona.....ce ne impiedica sa dezvoltam o intreprindere de utilaj necesar exploatarii acestuia.S-ar mai face si locuri de munca ca de specialisti nu cred ca ducem lipsa, si aici vorbesc de SPECIALISTI nu de asa zisi....iar daca nu sunt se pot gasi pe piata internationala , s-ar mai intoarce din tineri specialisti acasa ,ar fii un bun pct. de pornire......parerea mea
  • -1 (11 voturi)    
    Avem gaze dar... (Luni, 5 martie 2012, 15:51)

    connors [utilizator]

    este inca un motiv pentru a majora pretul gazelor.Creste euro-creste pretul,scade euro-creste pretul,importam gaze-creste pretul,am descoperit gaze-creste pretul.Si asta numai in ro. se intampla.
  • -2 (10 voturi)    
    Dar capusele? (Luni, 5 martie 2012, 15:53)

    Doru [anonim]

    Dar capusele? Ce facem cu capusele? Ce facem, Dle Videanu?
  • -3 (9 voturi)    
    intrebare (Luni, 5 martie 2012, 15:53)

    ngi [anonim]

    cum?! da nu le vindeti sa creati locuri de munca?
  • 0 (12 voturi)    
    Independenta energetic? (Luni, 5 martie 2012, 15:55)

    consumredus.ro [anonim]

    Faptul ca vom extrage gaz din platforme maritime sau din rezervoare aflate la mare adancime nu inseamna ca vom deveni independenti energetic.
    Trebuie sa investim mai mult in tehnologii generatoare (generatoare eoliene, hidrocentrale si chiar panouri solare).
    Din pacate, RO nu are posibilitatea de a sustine proiecte de centrale solare de mari dimensiuni (neavand nici insolatie mare), insa putem reduce consumul de gaz / carbune prin instalarea panourilor solare termice (http://www.consumredus.ro/posts/la-ce-folosesc-panourile-solare.721345553fe48ab559215bab5395f7f2.html).
    Energia eoliana este un alt mod prin care putem produce curent electric. Deja sunt jucatori importanti pe piata. Ar fi pacat sa nu ii sustinem pentru a crea locuri de munca si a consuma mai putin gaz sau carbune.
    Daca avem energie electrica nu prea mai avem nevoie de gaz. Din pacate Transelectrica nu doreste sa investeasca in modernizarea si extinderea retelei pentru a putea transporta energia de la producatori la consumatori.
    Abia atunci cand vom avea curent electric ieftin si produs cat mai mult prin metode consideratea acum alternative vom putea spune ca ne apropiem de independenta energetica.
    • +3 (13 voturi)    
      si am uitat sa spun ca ... (Luni, 5 martie 2012, 16:02)

      consumredus.ro [anonim] i-a raspuns lui consumredus.ro

      a fi independent energetic nu inseamna numai a avea resurse la tine in gradina. Ci si a avea tehnologia necesara obtinerii resurselor si a avea puterea sa le pastrezi pentru tine. Si acum avem in continuare petrol in RO. Totusi, de ce un litru de benzina la noi este peste 1 euro iar in Venezuela poti sa-ti faci un plin cu 1EURO (http://www.consumredus.ro/news/venezuela-un-plin-de-50litri-este-1euro.7fdb8e64ef5180d0b246e944f6ff5a97.html)?
      • -1 (7 voturi)    
        Nu te supara (Luni, 5 martie 2012, 16:21)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui consumredus.ro

        nu te supara de minusurile primite.. sunt unii care au rol de a apara cu orice pret cuvantarile anumitor persoane.. Aleluia...
        • +3 (5 voturi)    
          multumesc, dar nu ma supar :) (Luni, 5 martie 2012, 16:47)

          http://www.consumredus.ro [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

          citesc Hotnews de o gramada de timp (cred ca de prin 2005 sau 2004). Si m-am obisnuit cu d'astea :-).
    • 0 (2 voturi)    
      Inteleg ce spui (Marţi, 6 martie 2012, 0:16)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui consumredus.ro

      Iti dau intr-o oarecare masura dreptate, dar:
      -- oricum ai lua-o, gradul de independenta energetica sporeste daca gazele astea si eventual altele ajung pe piata;
      -- de investit in tehnologiile de care zici (altfel, o sa ai o supriza placuta inca de anul asta in ceea ce priveste parcurile solare mari) oricum nu investim "noi". Investesc altii, noi doar le platim subventia ;-)
      -- energia electrica de origine eoliana si solara este inca (foarte) scumpa. Se ieftineste repede, mai ales aia solara, dar e inca mult mai scumpa.
      -- Transelectrica nu investeste nu ca nu vrea, nu investeste ca n-are de unde (la scara sumelor necesare). Altfel, e foarte simplu, dubleaza sau tripleaza de maine toate tarifele si iaca au aparut si resursele financiare. De unde? Din buzunarul lui Consumredus.ro si-al unui anume Prost ;-)
      Altfel, "pe fond", sunt de acord cu tine, directia e aia de care spui tu, resurse regenerabile. Atata doar ca tranzitia n-o sa se faca de pe azi pe maine si, daca se poate, ar fi bine s-o facem cat mai putin dureroasa. Gazele astea ar putea fi un bun antialgic, daca am avea niste politicieni macar decenti.
  • +4 (12 voturi)    
    intrebare (Luni, 5 martie 2012, 16:00)

    ivan [anonim]

    cine detine acele companii care vor fora? nu cumvastatul nu e proprietar?!! nu cumva sunt deja concesionate altora mai destepti?...prin urmare acest articol nu e un prf in ochii...?
    • +3 (3 voturi)    
      Tu erai cu Putin. (Luni, 5 martie 2012, 17:48)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui ivan

      Nu te mai baga.Bucura-te ca a castigat Putin si lasa-i pe romani ,ca se mananca singuri.Tu vezi-ti de bucuria ta.La romani,daca citesti comentariile,numai prostii spun.Sa nu crezi ca nu au inteles cum este chestia.Au inteles,dar asa sunt ei afurisiti.Deci nu mai au nevoie si de tine,ca lucrurile sa fie proaste.
  • -2 (8 voturi)    
    Sabie cu două tăişuri (Luni, 5 martie 2012, 16:04)

    Paul Oprea [anonim]

    Într-o ţară cu corupţie endemică, asta poate fi un blestem până să fie binecuvântare: în primul rând resursele trebuie protejate chiar şi militar la nevoie, dar nu s-ar ajunge la asta pentru că sunt suficiente căi de plată a taxei de protecţie pentru băieţii din clasele mai mari...

    Pericolul este ca România să aibă o nouă scuză pentru o bunăstare economică nejustificată de o economie competitivă, cum au ţările prinţilor petrolului şi o clică şi mai veroasă de băştinaşi cu pile care la UE, care la US, dispuşi să facă prăpăd în resurse fără beneficii strategice. cam cum se făcu şi cu pădurile dar la scară mult mai mare, mituind în trecere şi poporul cu câteva firimituri de bunăstare.

    Dar asta tot într-un context mai larg al naturii omeneşti universale - lacome şi mioape precum bacteriile care se înmulţesc până nu mai e nimic de mâncat - deh - rasă inteligentă, nevoie mare...
  • 0 (6 voturi)    
    Se doreste EXPORTUL ACESTOR GAZE (Luni, 5 martie 2012, 16:16)

    horatiu [anonim]

    Iar noi sa importam iar!!!
    EXPORTUL ESTE INTERZIS PRIN LEGE.
    Nu puneti in pericol siguranta energetica a populatiei. NU SCHIMBATI LEGEA.
  • +1 (7 voturi)    
    mda (Luni, 5 martie 2012, 16:17)

    eu [anonim]

    si petrol avem.. scoatem de sub pamantul propriu cam 25% din consumul intern

    si ce ? avem preturi mai mari la combustibil fata de tari precum austria care nu au niciun litru sub pamant si traiesc numai din import....

    asta e numai praf in ochi

    exxon si petrom daca vor scoate gaze de acolo, ni le vor vinde cu preturi mai mari decat a celor din rusia...
  • -1 (3 voturi)    
    ..si cine ar opri rechinii care au sfasiat Libia ? (Luni, 5 martie 2012, 16:19)

    jango cage [anonim]

    .
  • 0 (8 voturi)    
    Ma indoiesc de PNL si PSD ! (Luni, 5 martie 2012, 16:20)

    cornel [anonim]

    Daca nu sunt de acord si Tonta ii trimite o scrisoare lui Putin ?
    Sau vinde Tariceanu la prietenii lui ?
    Cei mai mari dusmani ai Romaniei sunt romani !Asa au facut tot timpul in istorie iar mai recent
    alianta USL la Bruxells !
    • -3 (5 voturi)    
      schimba discul (Luni, 5 martie 2012, 16:49)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui cornel

      schimba discul ca este alt film aici...
  • +4 (4 voturi)    
    nu o sa fie nimeni independent energetic (Luni, 5 martie 2012, 16:48)

    GHITA [anonim]

    chiar ati uitat asa de usor ca TRADICEANU a concesionat terenurile din Marea Neagra?
    Romania sau mai bine spus romanii nu vor castiga nimic din exploatarea acestor gaze ci tot marile corporatii. Vedeti bine ca UE de forteaza sa vindem gazele naturale la pretul pietei libere si nu la pretul intern de productie
  • +4 (4 voturi)    
    Independeti energetic (Luni, 5 martie 2012, 17:07)

    Cornel [anonim]

    La fel cum suntem si cu OMV-Petrom-ul ?
  • 0 (2 voturi)    
    ce fel de gaze? (Luni, 5 martie 2012, 17:10)

    valahul [anonim]

    Nu cumva sunt gaze de sist extrase prin metoda fractionarii hidraulice?
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Luni, 5 martie 2012, 17:57)

    Marinela [anonim]

    deci se poate ... acum totul trebuie calculat cum trebuie si pus in aplicare !! bineinteles ca asta nu se va realia peste cateva zile , dar totusi e un inceput !! dar unde-i USL ... ma tot intreb cum de nu au aparut declaratii ....au ramas adormiti ??!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Traian Basescu (Luni, 5 martie 2012, 18:53)

    costel [anonim]

    Nu stiu de ce Tariceanu este inca in libertate,dupa ce a incercat sa prejudicieze Romania cu zacamintul acesta?El si tot guvernul care era dupa scoaterea de la guvernare a PDL ar trebui trimis la inchisoare!
  • -1 (3 voturi)    
    NU CRED ! (Luni, 5 martie 2012, 19:09)

    Didos [anonim]

    Vreau sa spun , ca vom sta cu mana intinsa , ca si acum , la altii mai destepti.! Adica cum ,independenta energetica, cand o mare parte din rezervele de hidrocarburi din Marea Neagra , au fost arvunite inca inainte de a castiga procesul cu Ucraina. O sa le vanda ai nostri si apoi se vor vaita ca asa vrea UE si FMI , de parca noi suntem sclavii lor . Si apropo , unde sunt platformele de foraj romanesti , ca vad ca se foreaza de straini,cu instalatii straine . Au plecat si astea dupa flota ,undeva prin emirate , sau aiurea ! Vai de mama noastra , ca rau am mai ajuns ! Saraca tara bogata !
  • 0 (2 voturi)    
    Esenta articolului (Marţi, 6 martie 2012, 5:15)

    Vizitiul [utilizator]

    "ar putea" :) La fel cum ai spune ca Romania ar putea ajunte o tara de prima mana.
  • -1 (1 vot)    
    Independenta energetica (Marţi, 6 martie 2012, 8:41)

    Sorin [anonim]

    Declaratiile astea sunt abureli preelectorale. Independena energetica inseamna ca statul roman exploateaza resursele si le vinde pe piata interna la preturi accesibile populatiei. Nu are nici o importanta daca gazul este cumparat de la Gazprom, Petrom-OMV-Exon sau altii atata vreme cat pretul gazului va ajunge la 450-500 US$/1000 m3
  • -1 (1 vot)    
    Independenta de viata (Marţi, 6 martie 2012, 23:54)

    dezamagitul [utilizator]

    Marinarule daca mai stai mult la carma vom deveni independenti si de mancare ca este scumpa si vom trece pe iarba daca vom gasi.
    O tara intr-o vesnica furtuna.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version