Raspunsul Chevron la intentia Guvernului Ponta de a interzice temporar exploatarea gazelor de sist: "Chevron se angajeaza sa colaboreze cu guvernul pentru a raspunde tuturor preocuparilor legate de dezvoltarea gazelor naturale"

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 mai 2012, 17:34 Economie | Energie


"Chevron se angajeaza sa colaboreze cu guvernul pentru a raspunde tuturor preocuparilor legate de dezvoltarea gazelor naturale in Romania", spun reprezentantii companiei americane intr-un comunicat remis redactiei. Reactia vine la doua zile dupa aparitia programului de guvernare al Guvernului Ponta, in care se arata ca executivul va impune un moratoriu temporar in privinta exploatarii gazelor de sist.

Reprezentantii Chevron mai spun in comunicatul citat ca "este un fapt dovedit pana acum ca atat dezvoltarea, cat si productia gazelor naturale din argile gazeifere s-au facut intr-un mod sigur si responsabil fata de mediul inconjurator."

Reamintim ca programul de guvernare al Guvernului Ponta, depus joi seara in Parlament, prevede "instituirea imediata a unui moratoriu privind exploatarea gazelor de sist pana la finalizarea studiilor ce se afla in derulare la nivel european privind impactul asupra mediului prin procedeul de fractionare hidraulica". Moratoriu privind exploatarea gazelor de sist inseamna sistarea oricarei activitati de extractie prin controversatul procedeu al fracturarii hidraulice.

In acest moment, Bulgaria si Franta sint celelalte doua tari din UE care au impus un moratoriu similar. Chevron are in Romania patru licente de explorare si exploatare, toate fiind in faza de explorare a eventualelor zacaminte.

La nivelul Comisiei Europene a fost infiintat, in ianuarie 2012, un grup de lucru privind efectele asupra mediului a fracturarii hidraulice. Alexandru Patruti, seful ANRM, a declarat pentru HotNews.ro in aprilie 2012 ca din acest grup de lucru fac parte si experti romani din cadrul ANRM si Ministerului Mediului. Comisia Europeana a decis insa ca nu este nevoie de o legislatie europeana privind gazele de sist, lasind la latitudinea fiecarui stat membru decizia privind permiterea sau interzicerea procedeului fracturarii hidraulice.

Vom reveni cu amanunte








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2307 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 5 mai 2012, 17:51)

    pamfletaru [utilizator]

    La cate nenorociri a facut Chevron prin alte parti, daca as fi in locul guvernului, as fi foarte atent la ce semnez cu aceasta corporatie. Plus de asta, avem oarece experienta cu companiile americane.
    • -3 (9 voturi)    
      asa e (Sâmbătă, 5 mai 2012, 19:42)

      john [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      Da,da, ai dreaq porci americani imperialisti. Lasa ca avem si vom avea pina ne iese pe nas experienta cu companiile rusesti.
    • -3 (9 voturi)    
      Stimabile, vad ca esti bine "informat". (Sâmbătă, 5 mai 2012, 20:11)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      Poti sa enumeri si pentru noi, profanii, "nenorocirile" facute de Chevron? Astfel, ne-ai dovedi ca nu minti si nu manipulezi.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Duminică, 6 mai 2012, 18:24)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

        Pentru tine "profanule"...

        http://www.reuters.com/article/2012/03/21/us-chevron-spill-idUSBRE82K0PL20120321

        http://www.csmonitor.com/World/Americas/2011/0215/Chevron-s-Ecuador-problem-Oil-giant-vows-to-fight-9-billion-environmental-ruling

        Si in romana... ca poate in engleza nu putem...
        http://www.portalstiri.ro/amenda-record-pentru-poluarea-amazonului-chevron-plateste-8-miliarde-de-dolari-13623/
  • +5 (7 voturi)    
    o, da, cum sa nu... (Sâmbătă, 5 mai 2012, 18:02)

    calamaru [anonim]

    Sigur, moratoriu. Mai ponta, vezi sa nu bei apa rece, ca te doare gatul. Tot circul asta impus de catre ponta are un singur scop: adunatul de voturi si un singur nume: populism. Asa ca pedesereii se dau mielusei si se preteaza la tot soiul de gretosenii populiste pentru a pune mana pe un mandat serios in care sa ranjeasca iar coltii oamenilor de bun-simt si justitiei si isi refaca stocurile de banet pe carca populatiei si in detrimentul statului roman. Prosti aia care or vota cu psd uitand afacerile lui nastase si aroganta lui, mineriadele in urma carora ilici la multumea minerilor, sforariile lui hrebenciuc, samd. Prosti aia care or vota psd in conditiile in care ponta vrea sa puna lupii paznici la oi!
  • +11 (15 voturi)    
    pe intelesul nostru (Sâmbătă, 5 mai 2012, 18:29)

    Vali [anonim]

    "Chevron se angajeaza sa colaboreze cu guvernul pentru a raspunde tuturor preocuparilor legate de dezvoltarea gazelor naturale in Romania"

    pe intelesul nostru:
    Chevron se angajeaza sa dea si o spaga pentru a raspunde tuturor "preocuparilor" legate de dezvoltarea gazelor naturale in Romania
    • +4 (6 voturi)    
      simplu (Sâmbătă, 5 mai 2012, 20:18)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui Vali

      evident ca acesta este filmul pe care l-am mai vazut. Probabil ca inceputul discutiilor va fi cu prezentarea modelului Petrom, opera de arta in resurse vindute bine pt buricul negociatorilor; despre grija de mediu a celor de la Chevron sa ne povesteasca americanii din cele 65 de state si 15 orase americane unde s-au suspendat exploatsrile din cauza poluarii in decembrie 2011.
      • 0 (0 voturi)    
        @lucian (Duminică, 6 mai 2012, 10:40)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui lucian

        cred ca ai vrut sa zici 65 de sate nu state, ultima oara cand am verificat erau 50 de state si Districtul Columbia
    • +1 (5 voturi)    
      Petrom redivivus (Sâmbătă, 5 mai 2012, 20:41)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Vali

      E o afacere prea "grasa" ca s-o inchei corect si fara mofturi, trebuie presat putin ca sa iasa spaga, nu conteaza ca Romania pote pierde, ca si in cazul Petrom. Mai tineti minte in cat timp s-a recuperat prin profit pretul achizitiei ? 1 AN !
      • 0 (0 voturi)    
        @Ritzi Pitzi (Duminică, 6 mai 2012, 10:59)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Chevron si Petrom sunt doua cazuri diferit.
        Petrom a fost cumparat cu tot cu facilitati si zacaminte de exploatare iar Chevron primeste doar o licenta de exploatare, ei urmand sa faca toate investitiile necesare exploatarii gazelor de sist (cum se intampla de altfel in toata lumea in cazul exploatrii resurselor).
        Cat priveste afacerea Petrom, pretul a fost extrem de mic dar inainte de privatizare pierderile Petrom erau uriase, acum aduc bani la buget din impozitul pe profit si redevente (cam mici cei drept) iar statul roman are si ceva actiuni in Petrom ce se traduce prin cota din profit sub forma de redevente.
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru mine e un mister... (Duminică, 6 mai 2012, 14:01)

          Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Gabi

          ... de ce oamenii de buna credinta, printre care presupun ca te numeri, fac afirmatii de-astea categorice si hiperbolice ("inainte de privatizare pierderile Petrom erau uriase") bazandu-se pe amintiri sau pe ce scriu unii sau altii, cand e ATAT de usor de verificat.
          Iti ia sub un minut sa mergi pe site-ul MinFin si sa constati ca in cei cinci ani dinaintea privatizarii pentru care datele sunt publice (1999-2003) Petrom facuse profit frumusel in FIECARE an.
          Acelasi gen de afirmatii ca si-n recentele cazuri CupruMin si Transelectrica, companii de stat cu "pierderi uriase" in viziunea Basescu-MRU, cand bunaoara Transelectrica n-a avut pierderi in niciun an din intreaga sa existenta etc.
          De ce? Doar ca sa deformam realitatea astfel incat sa corespunda teoriei ca statul nu poate administra nimic, nu poate face decat pierderi si trebuie musai sa se descotoroseasca de tot? Si ca sa fim laudati, vb lui Tanasescu, la Washington ca am mai scapat de-o ciozvarta din Transelectrica pe nimic?
          • 0 (0 voturi)    
            @Prostu' satului (Duminică, 6 mai 2012, 15:45)

            Gabi [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Cred ca vorbesti de profitul brut caci profitul net arata asa:
            2004 - minus 240 mil euro
            2005 - plus 391 mil euro
            2006 - plus 648 mil euro
            Trecerea de la minus 240 la plus 391 mil euro s-a facut prin renuntarea la contractele dubioase prin care Petrom dadea benzina si motorina si primea vestea ca firma a intrat in faliment imediat ce a primit carburantii.
            Transelectrica a vandut actiuni pe bursa, nu prin negociere directa ca in cazul Petrom.
            CupruMin a ajuns pe plus in ultimii ani prin concedieri masive in loc sa scape de contractele de capusare pe care le are.
            • 0 (0 voturi)    
              Sa mai incerc o data (Duminică, 6 mai 2012, 18:58)

              Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Gabi

              Mie mi s-a parut ca am fost foarte clar din prima, m-am referit la anii DINAINTEA privatizarii, dar sa mai incerc o data. Poate ajuta. Citez din mesajul tau (subl. mea) caruia ii raspunsesem: "INAINTE de privatizare pierderile Petrom erau uriase"
              1. Petrom a fost privatizat in 2004.
              2. Tu afirmi ce scrie mai sus.
              3. Inainte de privatizare inseamna in anii dinainte de 2004.
              4. In cei cinci ani dinainte de 2004 (adica 1999-2003) cifrele oficiale arata ca Petrom obtinea profit NET. Destul de mare, desi nu comparabil cu acela din ultimii ani (care, in treacat fie spus, face de rusine toate marile companii petroliere din lume... prietenii stiu de ce). Aici discutia e lunga si complicata - de la Petrom se fura, fara doar si poate avea profit mai mic, dar unde se duceau banii aia, hranea si peste 80.000 de angajati, nu 25.000 ca acum etc. Nu e chiar atat de simplu de judecat. Personal, prefer un Petrom privatizat, dar felul in care a fost privatizat a fost undeva la intersectia dintre porcarie, imbecilitate si ticalosie. Insa, repet, asta-i alta discutie.
              Bun. Nadajduiesc ca acum am lamurit-o cu Petrom. Pur si simplu NU avea pierderi inainte de privatizare, nici uriase, nici altfel, punct. Mi s-ar parea penibil sa continuam discutia pe linia asta.
              Cum s-a vandut bucata aia din Transelectrica e irelevant. Relevant e cum a fost facuta evaluarea (si implicit pretul de listare). Iar evaluarea a fost facuta ca pentru o companie obisnuita (probabil vreo varianta de DCF), ceea ce este aberant pentru o companie care este 1) o utilitate si la propriu si la figurat si 2) un monopol natural.
              Si oricum eu ma refeream la altceva, la includerea Transelectrica in slagarul despre companiile de stat care fac pierderi uriase, in vreme ce ei n-au inchis toata viata lor nici macar un an pe pierdere.
              CupruMin nu a concediat masiv. Uita-te pe cifre. Chiar daca ar fi facut-o, n-ar fi facut decat ce fac si proprietarii privati. Inteleg ca e OK sa te concedieze privatul, dar nu si statul?
              • 0 (0 voturi)    
                Mai incercam odata (Duminică, 6 mai 2012, 20:44)

                Gabi [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

                1- Petrom a fost vandut (impropriu spus) in decembrie 2004 (OMV a cumparat doar 33% din actiuni, dupa care au facut o majorare de capital de 800 si ceva de milioane si au ajuns la 51%). Acum statul are 20% si Fondul proprietatea 20%, astfel ca pentru 2011 dividentele au fost de 177 milioane euro.Ai dreptate in 2003 profitul a fost de plus 38 milioane.
                2 - Ce ma scris sunt cifre oficiale ale companiei.
                3 - insemna pana in 2004 inclusiv
                4- de acord cu tine ca privatizarea a fost un jaf la drumul mare dar a avut ca rezultat sustinerea Austriei pentru intrarea in UE.
                Profitul a fost intradevar nesimtit dar OMV doar profita de idiotenia statului roman (redevente extrem de mici) si de apartenenta noastra la UE (pretul benzinei nu poate fi mai mic decat in UE cu 5% cred).
                Un exemplu de cum statul poate interveni este ca transportul titeiului si a produselor finite este al Conpet si Petrotrans (companii de stat) iar daca se mareste pretul de transport astfel incat sa acopere diferenta de la 20 dolari/baril pret extractie pana la 120 dolari/baril pret distributie(la consumator final - peco), atunci profitul se va duce la stat si nu la OMV (Petrotrans si Conpet au monopolpe transport).
                Cum se vinde o companie de stat (sau doar o parte) conteaza deoarece in cazul Petrom a fost o negociere directa iar pretul evaluat (subevaluare) a fost platit de OMV iar in cazul Transelectrica s-au vandut actuni pe bursa, unde vei primi pretul cel mai mare (mai multi competitori).
                La capitolul instrainare companii cu monopol sunt de acord cu tine ca acestea ar trebui sa raman de stat (dar e foame mare si avem nevoie de bani).
                CupruMin - Nu conteaza cine te concediaza ideea era ca au preferat sa dea afara oameni decat sa renunte la firmele capusa. CupruMinnu va fi privatizata prea curand deoarece are o mica codita numita lucrari refacere mediu, care a si fost motivul pentru esuarea de acum o luna.
                • 0 (0 voturi)    
                  Discutia devine puerila (Luni, 7 mai 2012, 0:30)

                  Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Gabi

                  Just the facts, ma'am...
                  Ai scris ca inainte de privatizare Petrom avea "pierderi uriase".
                  Cinci ani inainte de privatizare Petrom a facut profit.
                  Sustii in continuare ca ai dreptate. Mai si compari profitul din 2003 cu ala din 2011 -- n-ar fi bine sa ne uitam si la ala din 1903?
                  Hai s-o lasam balta. Vorbim limbi diferite, eu pe aceea a faptelor si cifrelor, tu pe cea ideologica. Nu-i nicio suparare, dar e clar ca n-avem cum se ne intelegem.
                  Ai dreptate, Transelectrica valoreaza 100 de milioane si a avut pierderi uriase intotdeauna. Mint astia de la Finante cu cifrele lor.
  • +5 (7 voturi)    
    Foameaaa (Sâmbătă, 5 mai 2012, 19:22)

    Zummm [utilizator]

    Nu pot ei lasa din mana atata bogatie
  • +6 (8 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 5 mai 2012, 20:02)

    dumnezeu [utilizator]

    GO HOME CHEVRON!
  • +4 (4 voturi)    
    A cui e tara asta? (Sâmbătă, 5 mai 2012, 21:52)

    Un cititor [utilizator]

    Si cine v-a invitat aici? Cite tari vreti sa mai distrugeti?
  • +4 (4 voturi)    
    Dezatrul provocat de Chevron in Ecuador (Sâmbătă, 5 mai 2012, 22:21)

    Goe [anonim]

    Astea sunt Chevron:
    http://chevrontoxico.com/news-and-multimedia/2010/0608-chevrons-27-billion-liability-in-ecuador-glaringly-low-in-light-of-bp-disaster.html
    • 0 (0 voturi)    
      @Goe (Duminică, 6 mai 2012, 11:10)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui Goe

      Exemplul Ecuador este dat peste tot pe net impreuna cu Gassland (sper ca am scris corect) dar nimeni nu spune ca timp de 26 de ani nu s-a verificat ce fac aia acolo.
      Nu tot ce este potential periculos ajunge sa fie un pericol pentru oameni sau mediu
      De exemplu fotbalul initial a fost interzis o perioada in UK deoarece se juca fara reguli in echipe numarand zeci , chiar sute de persoane, rezultand chiar si decese in urma unor asemenea meciuri. Un baiat destept a zis ca nu ar trebuii interzis sportul ci reglementat si astfel a aparut fotbalul modern.
  • +4 (4 voturi)    
    foarte tare (Sâmbătă, 5 mai 2012, 22:42)

    MirceaA [utilizator]

    "nu conteaza, bani sa iasa". Ce treaba au ei cu PSD sau PDL??? Sunt doar niste litere din alfabet. Daca iese banul, venim si cu trupele, ca abia asteapta sa mai dea o bomba pe undeva, nu conteaza unde
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca esti sanatos la cap. (Duminică, 6 mai 2012, 13:04)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      degeaba ti-ai dat +.Nu meriti.Reactionezi ca orice om neinformat si prost,intentionat.Explorarea este necesara si numai ,pentru a sti daca avem resurse suficiente si pe ce ne bazam in conditiile unei tehnologii sigure,poate viitoare.Daca nu vrei asta,poate preferi o intoarcere la evul mediu si ar trebui sa protestezi si impotriva construirii de autostrazi,care oricum polueaza mai mult decat Chevron.De autostrada suspendata ,banuiesc ca esti incantat.
  • 0 (0 voturi)    
    go home c!hevron (Duminică, 6 mai 2012, 8:12)

    iulia [anonim]

    GO HOME CHEVRON! lasa vrajeala si spaga ... lasa ne nu miniti!
  • 0 (0 voturi)    
    Pret (Duminică, 6 mai 2012, 8:48)

    basil [anonim]

    Cu alte cuvinte : "Care este pretul vostru baieti?"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by