​Analiza HotNews

Cum a renegociat noul Guvern contractele cu baietii destepti din energie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 18 mai 2012, 20:05 Economie | Energie


Ministrul Economiei, Daniel Chitoiu, si-a impus singur un termen pentru renegocierea contractelor cu "baietii destepti" din energie: 10 zile din momentul in care preia mandatul. Dupa cele 10 zile, ministrul a iesit intr-o conferinta de presa spunand ca a reusit sa faca intr-un timp atat de scurt ce altii nu au reusit in 10 ani. De fapt, ce a reusit? In primul rand, a reusit sa starneasca mai multe semne de intrebare. 

Negocierile nu au fost finalizate, ceea ce inseamna ca statul roman inca trebuie sa se puna de acord cu "baietii destepti" asupra unor aspecte legate de niste contracte care se vor derula in continuare. Nu vor fi reziliate, ci vor fi modificate pe ici, pe colo. Ministrul spune ca in urma discutiilor purtate de o noua echipa de negociere,a fost eliminat pretul fix din contracte, urmand ca acestea sa ajunga la nivelul celor de pe piata concurentiala.


Chitoiu sustine ca nu poate sa dea amanunte legate de modul in care va fi calculat acest pret, ci doar ca va fi ajustat prin mecanisme de piata. Insa, o ajustare poate sa duca si la reducere, ceea ce ar fi in avantajul beneficiarilor de aceste contracte. Deci, de aici se naste intrebarea: Cat de mult ar avantaja statul aplicarea unei anumite formule de pret? Si in cazul ArcelorMittal s-a incercat, in urma cu vreo doua luni, aplicarea unei formule de pret pentru cumpararea unei cantitati uriase de energie de pe OPCOM (3,15 TWh pe o perioada de doi ani de la Nuclearelectrica). Ca si acum in cazul "baietilor destepti", pretul nu era fix, urmand sa fie utilizata o formula de calcul care avantaja foarte mult ArcelorMittal. Pretul putea ajunge la 170 lei/MWh, in conditiile in care pe piata centralizata a contractelor bilaterale de pe OPCPM, pretul mediu era 225 lei pe MWh.In cele din urma, aceasta formula controversata a dus la anularea licitatiei de pe OPCOM.


Un semn de intrebare este legat si de noua echipa de negociere de la Hidroelectrica. Ministrul spune ca "noul Consiliu de Administratie" a constituit o noua echipa cu un nou mandat de negociere. Insa, membrii CA au fost schimbati abia cu 4 zile in urma


O alta intrebare este: Cand va ajunge energia electrica ieftina de la Hidroelectrica sa fie tranzactionata pe piata libera? Chitoiu spune ca pe OPCOM vor ajunge cantitatile ramase disponibile. In conditiile in care contractele nu se reziliaza, toata productia Hidroectrica fiind impartita intre baietii destepti si piata reglementata, care vor fi acele cantitati disponibile?


Cateva detalii


Contractele cu "baietii destepti" ocupa aproape un sfert din piata energiei electrice, mai precis 22%. Desi negocierile au inceput in urma cu mai mult de luni, nici pana acum nu s-a ajuns la o concluzie clara. Intre timp, Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind posibila incalcare a legii concurentei de catre Hidroelectrica si baietii destepti: Energy Holding, Alpiq Romindustries, Alpiq Romenergie, Alro, Elsid, Electrocarbon, Euro-P.E.C. , Luxten Lighting Company, Electromagnetica, Energy Financing Team Romania, Energy Financing Team (Switzerland) AG. Insa este o investigatie care ar putea sa dureze mai mult de un an.


Si Comisia Europeana a initiat cinci investigatii aprofundate distincte pentru a vedea daca Hidroelectrica a achizitionat sau a vandut energie electrica la tarife preferentiale mai multor comercianti de energie electrica, cu scopul de a favoriza beneficiarii prin reducerea costurilor lor de functionare.


Seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, a declarat la ultima sa vizita in Romania ca unii dintre beneficiari de energie electrica ieftina"nu au fost deschisi in privinta unor negocieri corecte". In acest context, reprezentantul FMI spune ca incurajeaza autoritatile sa ia masuri ferme impotriva lor. Potrivit unor surse apropiate negocierilor, singura companie care "nu a fost deschisa la o negociere corecta" este Alro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13958 vizualizari

  • +39 (41 voturi)    
    Alt guvern, (Vineri, 18 mai 2012, 20:18)

    Timantius Raptor [anonim]

    aceiași poveste! Adicătelea s-au schimbat povestitori...
    • +11 (11 voturi)    
      S-a "renegociat" in cel mai pur stil PSD! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:04)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Timantius Raptor

      Un euro mie, un euro tie....
    • +9 (9 voturi)    
      propun modificarea titlului in: (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:31)

      Portocala [anonim] i-a raspuns lui Timantius Raptor

      "Cum a renegociat noul Guvern MAFIOT contractele cu baietii destepti din energie". Adica Guvernul Ponta (cu P mare.... de la.... Mafie... :)
  • +44 (48 voturi)    
    Renegociere??? (Vineri, 18 mai 2012, 20:19)

    Cataleya [utilizator]

    Aiurea.
    USL a impartit deja cascavalul cu "baietii destepti".
    Au hotarat ca "oficial" sa faca un contract, iar inoficial sa imparta banii intre ei.
    • +12 (12 voturi)    
      USL cumpara tot (Sâmbătă, 19 mai 2012, 11:47)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      In cateva saptamani de la instalare, USL a reusit sa schimbe traiectoria Romaniei.
      Votantii lor isi merita soarta. Azi dimineata, in Timisoara, intr zona pietei Aurora imparteau pungi de plastic pe care era imprimat Votati USL si pliante cu candidatul lor la primarie. I-am explicat unei tanti incantata de cadou ce repercursiuni imediate a avut venirea lor la guvernare. A fost surprinsa sa afle ca va plati din greu curent si gaze, pt ca baietii d-lui Iliescu i-au aranjat in continuare pe "baietii destepti". Si mi-a zis: bine ca mi-ati spus ca eu m-am bucurat ca au venit iar ei si ne dau de toate...
  • +43 (45 voturi)    
    ceea ce ne arata! (Vineri, 18 mai 2012, 20:26)

    dorel [anonim]

    ca una este sa vorbesti neavizat cand erai in opozitie si alta este sa fii nevoit sa iei deciziii care te pot implica in procese lungi si chiar dureroase.
    Deci cei care au facut contractele initial,(parca era si iulian iancu pe acolo)dupa parerea mea sant vinovati,astia care au urmat incearca cate ceva.
    Mi se pare aberant sa nu ai clauze de reziliere la un contract sau de renegociere la 2-3 ani in fct. de piata.
  • +25 (27 voturi)    
    Campanie electorala = (Vineri, 18 mai 2012, 21:35)

    mihai [anonim]

    discutii in spatele usilor inchise + shpaga
  • -29 (37 voturi)    
    avizat? (Vineri, 18 mai 2012, 22:20)

    IoanHanganu [anonim]

    Incercati sa intelegeti ce se intimpla. Hotnews e un site pur portocaliu si toate analizele lor actuale si viitoare se vor face impotriva oricarui guvern care nu este de aceiasi culoare. Cred ca este timpul sa intelegem ca ciuma asta portocalie a venit peste noi ne-a decimat pe cei mai multi, insa cred ca nu ne-a orbit de tot. Hai sa judecam cu propriile noastre minti si sa nu ne mai lasam influentati de analistii astia care nu fac decit sa faca apologia unor politicieni incompetenti care in ultimii trei ani nu au facut decit rau acestei tari.Este parerea mea...
    • +33 (35 voturi)    
      Parerea ta, dar nu si a mea... (Sâmbătă, 19 mai 2012, 0:05)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Eu nu sunt membru de partid si nici postac, dar am viziuni de dreapta pe care le intrevad in PDL , ca PNL a trecut la stanga rau de tot...

      Hotnews e un site pentru oameni deschisi si destepti, cu capetele pe umeri, capabili sa se intretina si sa se descurce singuri pe lume, fara asistenta de la Stat sau nu-stiu-ce-asociatii, asa ca e cazul sa vedem clar care sunt politicienii INCOMPETENTI...Cei care ne indruma spre munca si cumpatare, sau cei care ne imbie cu pomeni si delasare ?
      • +9 (9 voturi)    
        Cine-i mai crede pe cei din USL acum? (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:07)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Exact in 14 zile credibilitatea lor a ajuns zero!
      • -5 (7 voturi)    
        blabla (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:38)

        un [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Citez
        Eu nu sunt membru de partid si nici postac, dar am viziuni de dreapta pe care le intrevad in PDL , ca PNL a trecut la stanga rau de tot...

        Si semnezi cu ritzi pitzi.
        Este clara situatia.

        Am ajuns ca hotnews sa ii sustina pe baietii destepti, ei vor doar binele tarii, prostul asta de ministru habar nu are.Ce tot ii deranjeaza !

        La fel, Rosia Montana aduce locuri de munca si exploatarea gazelor de sist sunt sanatate curata, ne va explica basescu.Noi suntem toti prosti, numai portocalii sunt destepti, ei stiu ce este mai bine pentru noi.

        PS Andradda mama, nu te chinui, bugetul postacilor e tot mai mic...
      • -4 (4 voturi)    
        NU nu nu (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:05)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Nu veniti cu din astea, va rog. Toata lumea stie ca sunt TOTI la fel de incompetenti si corupti.
        Sa nu cumva sa faceti deosebiri intre ei sau sa sugerati ca trebuie sa mai mrgem si la vot...
        • +1 (1 vot)    
          stai tu acasa, nu te deranja, (Sâmbătă, 19 mai 2012, 12:18)

          gore [anonim] i-a raspuns lui Laur

          si sa voteze minoritarii si puscariasii (care Dumnezeu stie de ce mai au drept de vot).
    • +20 (22 voturi)    
      Lozinci (Sâmbătă, 19 mai 2012, 0:05)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Lozincile ca lozincile, dar argumente ai?
      • -1 (5 voturi)    
        Argumente (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:22)

        Corinteni [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Daca vrei sa vezi de care parte este o publicatie, un site etc te uiti la editoriale si vezi de care parte sunt. In cazul Hotnews, cred ca e evident ca toate sunt de partea Basescului. Ieri au scos fumigena cu Rovana Plumb, inainte sa bage cu Kovesi, o chestie mult mai grava.
    • +6 (6 voturi)    
      propaganda sa traiasca (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:56)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Ciuvica, tu esti ma?
    • +6 (6 voturi)    
      Ciuma (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:20)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui IoanHanganu

      aia de care spui tu e ,de fapt,criza care vine,vine,vine , calca totul in picoare.Deosebirea e ca ,acum,pe fond rosu, "ciuma" va fi si mai apriga.
      Dar si mai grav e faptul ca oameni ca tine,care nu inteleg nimic din ce se intampla in jurul,vor ingrosa ,in scurt timp,cohortele de extremisti de la noi sau de aiurea.Vezi, Grecia!
    • -4 (6 voturi)    
      Că bine le-ai mai zis-o! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:21)

      Vio [anonim] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Am în totalitate aceeași părere cu a dumitale, cu o singură excepție: portocaliul nu se mai poartă acum și au culoarea cameleonului ( se schimbă continuu). În timp ce anteniștii îi preaslăvesc pe unii, aici se preaslăvesc alții! Cu alte cuvinte, pleacă ai noștri, vin ai noștri, noi rămânem tot ca ..............!
      Oricum, mai bine cu USL decât cu aștia care tăiau de la noi și-și dădeau lor!
      • 0 (0 voturi)    
        astea.....usl.... (Sâmbătă, 19 mai 2012, 12:47)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Vio

        crezi ca iti da tie.....poate o mica pomana (cas-ul), halca cea mare o impart intre ei.
    • +6 (6 voturi)    
      Incearca sa intelegi! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:25)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      HotNews este un site unde oricine poate spune orice. Spre deosebire de latrine si siteurile lor, aici este democratie.
      Daca de acolo menanci, este normal sa fii deformat.
      Cat despre ciuma, as sta si m/as gandi!
      Cine a facut rau tarii asteia?
      Cat timp?
      Comunistii, adica AI TAI!
      Nu as vorbi despre incompetenta daca m/as gandi la TREI ministri ai educatiei, unde numai competenta nu este. Uita/te la plavana, la bombo, la tontu, la chin si... nu mai continui (nu are rost sa te destup, esti prea inchis, marginit...) si spune/mi unde este competenta?
      Nu e de ajuns ca Dumnezeu ti/a dat de toate; foloseste/le. Cu buna stiinta te lasi manipulta, mintit, ...
      Este optiunea ta,. dar n/o extrapola asupra tuturor!
      IoanManglaru... esti de plans! Sper sa nu ai copii, altfel... e de rau!
    • +6 (6 voturi)    
      Docomentu' bibicule! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:30)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Bun si "documentul" adica contractele revizuite cand le vedem? Pretul la energie cand scade in Romania? Ca restul e vrajeala si distragere a atentiei.. Daca ti-ai pus deja ochelarii de cal si tot ce spun altii e minciuna, nu vad de ce te mai ostenesti sa citesti/comentezi.. ca doar pe baza de culoare nu convingi.. cel putin nu pe situl asta.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce e mai bine? (Sâmbătă, 19 mai 2012, 11:28)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Sa credem tot ce zic reprezentantii guvernului sau sa mai citim ce zic si altii despre un fenomen/actiune etc. Altii care, au absolvit Harvard, London School of Economics....
    • 0 (0 voturi)    
      trist.... (Sâmbătă, 19 mai 2012, 12:42)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      sa poti face un asemenea comentariu aberant....iti spun sincer ca nu-i iubesc pe cei dela hop..news,dar sa nu vezi aranjamentele usl,clare ca lumina zilei....mi se pare ca esti ridicol.

      ce mare politician competent este acest chitoiu, care nu reuseste sa revoce niste contracte paguboase pt. noi cetatenii, noi care le dam puterea in mana.
  • +26 (30 voturi)    
    curios (Vineri, 18 mai 2012, 23:09)

    je [anonim]

    cum naiba sa renegocieze ei contractele astea cand unu din baietii destepti e chiar seful lor felix??pe cine vor ei sa pacaleasca ?partea proasta e ca au ei gascanii lor care inghit astfel de vorbe fara sa le mestece .e vai de noi fratilor
    • +9 (9 voturi)    
      pai au negociat (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:04)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui je

      N-ai vazut ce liniste e la antene? Totul in tara e roz, oamenii deja nu mai mor de foame, Basescu e dictator in continuare ca nu lasa copilotul sa se joace la Bruxelles cu o jucarie mult peste varsta sa, Kovesi a plagiat, din astea. Mirela in schimb poate sa-si ia zeci de kile de rosii acuma, nu mai trebuie sa se milogeasca dupa 2 bucati...
      Lapte si miere, ce mai. Si in curand o sa avem si energie ieftinala 1 leu TWh ca o sa dea baietii destepti la tot poporul...:))
  • +32 (34 voturi)    
    Guvernul USL e in campanie electorala (Vineri, 18 mai 2012, 23:13)

    RaduBaldea [anonim]

    Guvernul Ponta e in campanie electorala, toata aceasta tevatura cu baietii destepti e doar praf in ochii electoratului

    contractele nu se pot modifica unilateral cum viseaza (electoral) un ministru, contractele sunt pe 5-10 ani

    intrebari pt guvernul USL:

    - de ce nu publicati contractele cu baietii destepti?
    - cat platesc acum baietii destepti pt energie?
    - cine sunt baietii destepti?

    Crin Antonecu si Victor Ponta nu vor raspunde niciodata la aceste intrebari
    • -6 (12 voturi)    
      Bune intrebari! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 0:43)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      Le-ai pus si lu' Boc? Ti-a raspuns? Ce anume?
      Sa mai intreb si de MRU?
      Mai bine nu. Acei mari oameni politici nu ti-au raspuns vreme de trei ani jumate, da' tu esti indignat ca nu ti-au raspuns astialalti in doua saptamani.
      Altfel, poti sta linistit la locul tau - nici n-o sa-ti raspunda. Interesele sunt mult prea mari si de toate culorile. Felix e printre beneficiari, fireste, dar unul destul de umil fata de Pinalti si Videanu, asa ca e setos de razbunare, tre' sa recupereze...
      • +4 (4 voturi)    
        pai de ce sa raspunda Boc? (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:00)

        sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Tati, nu Boc a zis ca a renegociat contractele, si din cate stiu eu nu MRU le-a prelungit. Cand Videanu a fost intrebat, a dat si raspunsuri. Cu care eu personal nu sunt de acord, si cred ca ar trebui sa faca un pic de puscarie (ma rog, stim noi bine cine ar trebui sa intre mai intai la puscarie) . Dar astia se lauda ca au rezolvat problema. Pai daca tot se lauda, ia sa ne zica ei cum. Asa ca nu mai fi da in PDL doar ca nu-ti place tie. Sau da, daca pentru asta esti platit.
      • +2 (2 voturi)    
        Exagerezi (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:22)

        manipulantu [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Pe vremea cui au fost negociate contractele?
        Cu cine au fost incheiate?
        Ai auzit si tu 2 nume la latrine si le tot repeti. Cat despre nimic'nistru, stim ce-i poate pielea de demult....
        Nasu mare sa traiasca !
      • +3 (3 voturi)    
        Da' dar Felix e la butoane.. (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:31)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Pe cei plecati vrei sa-i intreb de ce negociaza el?
      • 0 (0 voturi)    
        indignat (Sâmbătă, 19 mai 2012, 17:58)

        ruddy [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Cu totii suntem indignati ca nu raspund deoarece au zis ca vor fi opusul lor si uite ce sa vezi sunt chiar la fel daca nu mai rau.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai si tu i-ai crezut??? (Duminică, 20 mai 2012, 16:53)

          Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui ruddy

          Cand au spus ca or sa faca si-or sa dreaga?
          Nu e suficient de clar ca interesele sunt atat de mari incat toti, absolut toti care s-au perindat pe la putere au dat-o cotita si invartita in asa fel incat "sa se schimbe, primesc, dar sa ramana la fel"?
          Eu asta spuneam mai sus, de s-au suparat unii pe mine.
          Inainte de-a-l lua la injurat pe asta de-i ministru de nici doua saptamani ca n-a rezolvat problema (ca a fost papagal promitand asta, e alta poveste), sa-mi explice si mie cineva de ce in trei ani si ceva de guvernare PDL "pura" problema n-a fost rezolvata.
          • 0 (0 voturi)    
            no comment (Luni, 21 mai 2012, 9:38)

            ruddy [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Normal ca nu i-am crezut, m-am saturat de "verba volant", mai asteptam si fapte, gata cu vorbele. Ne intalnim cu ei oricum in toamna si o sa fie in sondaje(vorbe) 90% dar dupa vot o sa obtina in mod cert exact ceea ce au semanat.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:57)

      vaisamar [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      uite un destept :
      senat.ro/Declaratii%5CSenatori%5C2008%5Cin_voiculescu_dan_10_06_2011.PDF =)
  • -6 (18 voturi)    
    :) (Vineri, 18 mai 2012, 23:23)

    alex [anonim]

    niste semne de intrebare incercati sa aduceti dvs :))... sunt curios cum o sa o mai intoarceti cand o sa va dati seama ca cei pe care i-ati sustinut au pierdut :)
    • +12 (18 voturi)    
      @alex (Vineri, 18 mai 2012, 23:55)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Depinde cum pierzi,cu respect pentru adevar sau cu plagiatura.
      Orice batalie pierduta este un motiv pentru construirea unui atac periculos si imprevizibil pentru adversar.
      Sunt curios eu ce se va intampla cand cei pe care-i sustineti vor primi o lovitura de gratie de la cei care considerati ca au pierdut .
      • +1 (3 voturi)    
        Mor de curiozitate (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:23)

        Corinteni [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

        sa vad si eu lovitura de gratie. Cine o va da, Prigoana cu pliciul? LOL
    • +2 (2 voturi)    
      >>>>>>>> (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:52)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui alex

      auz bade, ca sa castigi in politica trebuie mai intai sa faci remiza si pe urma sa treci pe plus.

      cand uslasii nici cu minciuni nu reusesc sa faca remiza cu portocalii inseamna ca... ha ha ha....
  • +4 (4 voturi)    
    Le-a acordat ligitimitate. (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:17)

    mircea [anonim]

    Si cu asta gata.Hai in continuare la furat.daca pretul nu mai este fix,acesta poate fi si mai mic,stiind cum se fac in Romania,(iar USL sunt specialisti in a fura statul),negocierile intre privat si stat.Si se mai si lauda cu asta.
  • 0 (0 voturi)    
    pai, cine sa il ia la intrebari? (Sâmbătă, 19 mai 2012, 10:06)

    koklr [anonim]

    mai hot news. ro , cine sa il ia la intrebari?

    nu are cine.....
    e libertate ... e democratie....

    dar, mai ales e liniste decand au venit la putere...
    deeee

    "analistii" au tacut.. si asteapta multumiri.. vezi...dan petre
  • +4 (4 voturi)    
    JOS GUVERNELE POPULISTE (Sâmbătă, 19 mai 2012, 11:02)

    Moldoveanu [anonim]

    Sunteti mincinosi cu toti, Nu am am citit sau sa fi auzit, ca a spus Ponta asa ceva, Ie aduc aminte acestor uselisti ca imediat dupa alegerile din 2008 PSD a facut Guvern cu PDL, in guvern fiind daca nu ma insel si Ponta. Acesti papagali de ciuma rosie si galbena spuneau ca de ce s-au taiat salariile, ca ei nu ar fi facut-o etc, Inainte de a ajunge la putere au promis imediat ca vor face urmatoarele:
    -ca reduce contributiile cu 5%-nu au facut-o
    -ca da retinerile diin pensii pana in august, -nu au facut-o
    -ca intregeste salariile bugetarilor in totalitate-nu au facut-o, deci solutia lui Boc a fost corecta daca ei nu au intregit in totalitate salariile.
    -ca anuleaza contractele baietilor destepti-nu au facut-o, din contra constat ca le prelungeste
    -ca va face cel mai cinstit guverna-nu a facut-o vezi ministri de la invatamant acuzati de furt intelectual, ministru culturi incompatibil, ministru armatei sotia afaceri cu statul etc
    -ca reduce tva la alimente-nu au facut-o -si multe alte promisiuni neonorate.
    Eu sunt convins ca pana in toamna nu au cum sa puna in aplicare promisiunile aberante si vor pierde mult din electorat in special cel din mediul privat care este cel mai lovit de guvernanti. Uiati-va cata risipa fac in campania electorala locale, ei au impanzit orasele cu fel de fel de afise electorale si te intrebi de unde bani, bine inteles din furt, ca social democrati nu trebuia sa faca o asa campanie opulenta. JOS GUVERNELE POPULISTE
  • +7 (7 voturi)    
    tradare nationala (Sâmbătă, 19 mai 2012, 11:07)

    Denoro [utilizator]

    Chestia asta cu "baietii destepti" mi se pare unul dintre cele mai mari jafuri, jafuri 100% din istoria Romaniei.
    Adica cum merge treaba? Firma X (Hidroelectrica, Nuclearelectrica, etc.) produce curent electric. Dar ca acel curent electric sa ajunga la tine, la mine, la agenti economici, trebuie transportata. Cum energia elctrica nu se poate comercializa la supermarketuri (parca si vad: "cumper 10 kg de curent si primesti 1 gratis), exista firma Y, care are in proprietate retelele de distributie. La un capat al retelei e producatorul X, la celalalt capat esti tu, eu, etc.
    Bun. Pe teren, in realitate, asta este procesul. Dar aici intervine jaful. Vine o firma, J (de la Jaf S.R.L.), care are un birou, un calcultor si un fax. Si zice asa. Mai firma X, tu nu mai vinzi curent catre firma Y, care firma Y vinde clientilor. Facem taica un contract, ca cica tu vinzi la mine si eu vand la firma Y! Si logic, imi bag comisionul.
    Dar firma J nu are decat un birou! Pe teren, lucrurile sunt exact la fel. Firma Y(distribuitorul) tot la producator are "legate" cablurile iar noi tot de la firma Y ne sunt "trase" cablurile de curent in casa.
    Practic, firma J, intermediarul este 100% un parazit in sistem, ea NU FACE nimic, ea NU ARE nimic, decat un calculator si o imprimanta pe care scoate facturile colosale. Si cum aici sunt sume de sute de milioane de euro.....
    Degeaba exista 10 firme parazite, ca pretul ce-l platim noi tot e mai mare decat daca am plati direct la firma distribuitoare! Platim si comision unei firme care nu face nimic! Asta nu e concurenta. Fa-ti taica hidrocentrala din banii tai, vinde in retea curentul mai ieftin si atunci da, atunci e ok!
    Ce s-o mai lungim atata? Toata chestia asta este un jaf 100%, pe fata, fara jena, iar cei care au dat legile astea sunt vinovati de inalta tradare si ar trebui impuscati! Serios vorbesc! Un jaf enorm este legalizat! Pai ce, daca eu sunt mare politican si dau o lege ca violul e legal, e ok???
    • +1 (1 vot)    
      BRAVO.... (Sâmbătă, 19 mai 2012, 13:01)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Denoro

      un comentariu de nota 10...........iti sugerez , daca ai forta materiala, publica-l si-l afiseaza peste tot, sa priceapa tot romanul, cum este tras pe sfoara de politicieni SPAGARI.
    • 0 (0 voturi)    
      tradare, tradare da' sa stim si noi (Sâmbătă, 19 mai 2012, 13:26)

      Ozric [utilizator] i-a raspuns lui Denoro

      eu credeam ca baietii destepti sint reprezentantii firmelor care primesc energie subventionata de la stat, dar daca mai sunt si intermediari cu sedii birouri interpusi pe traseu, atunci ne meritam soarta cu varf si indesat. Asta e cea mai simpla si vulgara metoda de excrocare iar noi stam, contemplam si ne dam cu parerea pe site'uri. Astia suntem noi romanii! Halal!
      • +4 (4 voturi)    
        exemplu concret (Sâmbătă, 19 mai 2012, 15:04)

        Denoro [utilizator] i-a raspuns lui Ozric

        In prezent, aproximativ un sfert din energia electrica din aceasta tara trece prin firmele "baietilor destepti". Deocamdata un sfert Inchipuie-ti cam cat e factura pe luna la curent in toata tara asta, persoane fizice, firme, institutii, etc., imparte la patru, aplica un comision gras si vei intelege dimensiunea hilara a acestui jaf.
        Sa-ti dau un exemplu concret. Acum recent, timp de doi ani de zile, Metrorex, adica metroul bucurestean, a cumparat energia electrica printr-o astfel de firma. Nu s-a schimbat sursa curentului, nu s-a schimbat nici un cablu de alimentare, nimic, doar ca factura la curent a fost incarcata cu comisionul unei firme care cica cumpara curentul de la producatori (adica dela stat) si il vindea la metrou (adica... tot la stat!). Dar de fapt nu facea absolut nimic in afara ca a semnat un contract si emitea facturi!
        Timp de doi ani, acel baiat destept, strict din acest contract a castigat 50 milioane euro! Din nimic! Din neant, 50 milioane euro! Deci, contabiliceste: profit? 50 milioane euro. Costuri? Tonerul la imprimanta ca sa imprime lunar o factura!
        Cine a fost baiatul destept in cazul de mai sus? O firma. Grifco de numeste! Da, exact: Dan Voiculescu! Ce am spus mai sus,. de pe actele (publice) de la finante! Ca totul a fost legal! Ai auzit asta de la Antena 3 vreodata? Normal ca nu!
        Dupa 2 ani, in care au intrat 50 milioane euro din neant, pe vremea guvernului Boc si a presedintelui Basescu, contractul e anulat! Intelegi acum de unde vin dumaniile politice?
        De unde au venit aia 50 milioane? DIN BUZUNARELE NOASTRE!
        Exemplu real. Prezentat public. Nimeni nu l-a contestat, nici Grifco, nici Voiculescu. Era si greu, caci existau acte legale, publice!
        Dar majoritatea oamenilor nu stiu astea!!! Asta ma exaspereaza cel mai tare! Desi avem atatea televiziuni, desi avem acest fabulos Internet, oamenii nu stiu! Dar stiu cine ii este in prezent pupaza lui Bote! Sau stiu cu cine e cuplata acum Cruduta!
        • 0 (0 voturi)    
          Si dupa Grifco? (Duminică, 20 mai 2012, 17:13)

          Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Denoro

          Grifco nu exista, ca veni vb de documentare. Va refereati probabil la Grivco.
          Grivco n-a obtinut niciodata profituri atat de mari, iar de pe site-ul ministerului de finante se pot afla informatii interesante, dar nu si unele referitoare la un contract anume.
          Dar nu asta-i problema, nu-i duc eu grija lui Voiculescu, ca n-ar avea ce manca si din ce-si finanta fanteziile politice.
          As vrea sa ne spuneti insa altceva. Ce s-a intamplat la/cu Metrorex dupa binevenita anulare a contractului cu Grivco? De unde si-au procurat energia in anii care au urmat, ai guvernelor Boc?
          Multumesc.
  • +2 (2 voturi)    
    abureala de mang...leala! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 11:40)

    baietii fraieri [anonim]

    cine sunt baietii destepti? cumva cei cinci crai de la rasarit??
    dati public contractele, cinstitilor?
    restul este fum in ochii electoratului, jivinelor!
    nu ne vindem tara deacat acolo unde vrea ilici si gasca lui, ultimul pe lista cu voia dvs. fiind marga!!
  • 0 (0 voturi)    
    ciocoii vechi si noi, vrem kwh inapoi!! (Sâmbătă, 19 mai 2012, 12:57)

    edison ala cu bec-ul [anonim]

    alo baietii prosti va intreaba daca a participat la renegociere si tov voiculescu, dar nu de alta dar are nevoie de energie ieftina pentru noile sale achizitii agricole: delta dunarii, insula mare a brailei si jumate din muntenia...
    si bineinteles ca trebuie sa renegociati si cotizatia de partid ce mama- masii vin alegerile si ne trebuie stoc nou de galaeti si mop-uri sa stergem voma din sectiile de votare...
    pleaca ai nostri noi, ramanem tot ca prostii... dar pina cand ma baieti?
  • -1 (1 vot)    
    amaraciune (Sâmbătă, 19 mai 2012, 23:07)

    IoanHanganu [anonim]

    Oameni buni treziti-va la realitate. Nu sunt membru de partid si nu simpatizez cu nimeni de pe scena politica. Mi se pare aberant sau nefiresc sa mai spui dupa trei ani de dezastru economic ca guvernele Boc sau cele de orientare basesciana au facut bine acestei tari si implicit oamenilor ce o populeaza. Nu sunt asistat social si nici nu astept de la guvernanti pomana. Cea ce spun cu tarie este ca ciuma portocalie ne-a facut rau noua turturor si nu este nici un motiv sa-i gasim circumstante atenuante. Daca acest guvern sau altul incearca sa faca ceva in folosul meu si al celor mai multi care sufera de pe urma acestei greseli a istoriei care se numeste PDL eu sunt multumit. Ceea ce am vrut sa spun si in precedentul comentariu este ca cei de la portocalii nu ne-a dat nici macar undita cu care sa pescuim ci ne-au furat si ustensilele cu care mergeam la pescuit. Sunt trei ani de cind nu au stiut decit sa taie si sa taie fara a da nimic in schimb. Cineva spune de argumente... Ce pot sa spun? Dupa aceti ani de guvernare basesciana ce avem? Taieri salariare, impozitare abuziva a pensionarilor, cadere economica, devalorizare leu si multe altele. Inca o data este vorba de cea ce simt eu un simplu om neiregimentat in nici un partid. Am o mare amaraciune sa vad ca sunt inca multi care nu fac decit apologia unui regim care nu a adus nimic bun acestei tari si nici celor de jos care sufera. Celor care imi cer argumente vreu sa-i rog sa ma lumineze ei cu binefacerile guvernarii portocalii si daca vin cu dovezi care sa-mi inchida gura eu imi cer scuze neconditionat. Referitor la acest ministru, daca dupa citeva zile vine si spune ca a obtinut ceva benefic pentru noi toti in citeva zile de la instalare eu naiv nu pot decit sa ma bucur si sa astept mai multe de la el. Hai sa asteptam sa vedem daca peste o luna sau doua avem ce sa-i reprosam. In speranta ca evidenta realitatii ne va lumina calea va urez toate cele bune.
    • +2 (2 voturi)    
      Mesaj pentru cei inregimentati in rosu si ... (Luni, 21 mai 2012, 9:56)

      ruddy [utilizator] i-a raspuns lui IoanHanganu

      Neinregimentati in portocaliu: Domnule draga daca zici ca nu esti asistat social atunci nu iti inteleg comentariul. PDL a facut urmatoarele lucruri bune:
      1. Legea educatiei nationale - a adus prin legea educatiei anumite standarde in invatamantul superior
      2. Taierea consumului exagerat din bugetul tarii - aici ma refer la optimizarea ministerelor si comasarea lor pentru a nu irosi banii pe fereastra (aici nu ma refer strict la personal ci si la restul cheltuielilor)
      3. Desi neplacut reducerea numarului de bugetari - nu poti sa fii pe linia de plutire cand numarul bugetarilor depaseste numarul celor care lucreaza in sistemul privat
      Si acestea sunt numai cateva detalii fine a ceea ce au facut guvernele 'basesciene". Este adevarat ca au vrut sa inceapa si relansarea economoica(sunt de acord ca au vrut cam in ultimul ceas) dar au fost opriti prin motiune de cenzura si au venit rosii la putere. Vezi tu ceva nou la USL pentru relansarea economica? Spune-mi si mie care este cel mai important lucru care l-au facut de cand au venit la putere? Iti zic eu: incearca sa anuleze cel putin cele trei puncte de mai sus....
      Sa auzim de bine, ca de rau ne-am saturat...
  • 0 (0 voturi)    
    cum a renegociat noul guvern contractul cu... (Luni, 21 mai 2012, 10:44)

    ionita [anonim]

    Cine sa renegocieze???,pai USL aia abia au ajuns la butoane,nici nu stiau sa se uite prin dosare.
    Au primit C-da si ca orce soldat credincios USL-lui si intereselor motanului o executa si pe masa.
    Cit e osul de la energie : -22% din productia de azi ,adica 6000-6500MWhx 22/100= 1320-1430MWh.
    La consumator MWh =70euro.
    Afacerea-1320MWhx 70euro/MWh=92400euro/h
    Scadem costul megavatului platit de baiatul destept
    170lei/MWh=39euro/MWh -cistig net 31euro /MWh
    Baietii destepti baga in buzunar -1320MWhx31euro/MWh= 40929 Euro/h
    Pe an cistig net=358538040euro,asta-i miza contractului cu baietii destepti ,ca sa va fie clar bai hahalerelor care tot dati cu papagalul .
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 21 mai 2012, 15:54)

    Florin [anonim]

    Bai fratilor....vreti sa incetati odata cu expresia asta "baieti destepti"??? Pai bine ca ei sunt destepti si fac contracte cu toti idiotii care ne conduc si noi suntem niste prosti ca ne vedem de treaba si ne platim taxele ca sa aiba si ei cu ce sa isi cultive desteptaciunea...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by