Constructia conductei Nabucco ar putea demara la inceputul anului viitor si ar putea dura pana in 3 ani si jumatate, a declarat Vlad Pavlovschi, director general al Nabucco Gas Pipeline Romania, in cadrul Forumului Regional al Energiei pentru Europa Centrala si de Est - FOREN. Insa, exista o conditie: un raspuns pozitiv din partea consortiului Shah Deniz din Azerbaidjan. "In momentul de fata asteptam un raspuns de la consortiul Shah Deniz. La sfarsitul acestei luni, Shah Deniz va trimite un rapuns oficial la proiectul trimis de noi si sunt convins ca va fi pozitiv", a precizat Vlad Pavlovschi.

Consortiul Nabucco a inaintat in luna mai consortiului Shah Deniz II o noua propunere privind constructia unui gazoduct numit “Nabucco Vest”, care ar urma sa transporte gaze naturale provenind din regiunea caspica, incepand de la granita dintre Bulgaria si Turcia pana la Baumgarten si mai departe.

Nabucco Vest reprezinta un concept revizuit al proiectului Nabucco. Conceptul prevede construirea unui gazoduct cu o lungime de 1300 km care va pleca de la granita Bulgariei cu Turcia catre terminalul central-european de gaz. Gazoductul este proiectat sa transporte gaze naturale pentru inceput din Azerbaidjan, putand fi pe deplin adaptat pentru a raspunde cererii viitoare de transport de gaze din regiunea caspica si Orientul Mjjlociu catre pietele europene. Nabucco Vest va beneficia de acelasi cadru legal existent ca si conceptul de baza Nabucco, si anume de Acordul Interguvernamental, Acordurile de Sprijin ale Proiectului si derogari privind accesul tertilor, si va avea exact aceeasi ruta ca si acesta pe teritoriul Uniunii Europene.

Nabucco West va avea o lungime si o capacitate de transport semnificativ mai reduse.

Proiectul original al conductei Nabucco era prevazut cu o capacitate de transport a 31 de miliarde de metri cubi pe an si se intindea din Georgia pana in Austria, traversand Turcia, Bulgaria, Romania si Ungaria. Costul total al gazoductului era estimat la 8 miliarde de euro. Potrivit noului proiect, conducta va traversa doar Bulgaria, Romania si Ungaria, ajungand in Austria.