Nici pana in momentul de fata nu au fost numiti manageri privati la Hidroelectrica. Astfel, dupa doua proceduri de selectie fara rezultate, OPSPI demareaza o nou proces de recrutare a managerilor privati la Hidroelectrica, cu o noua firma. In luna iulie, intrebat de rezultatele acestor proceduri, Gabriel Dumitrascu, director in cadrul Departamentului pentru Energie, spunea ca nu a vazut nicio lista cu manageri privati si niciun rezultat. "Nu am vazut ca rezultatul muncii sa fi fost inregistrat intr-un document aprobat la Hidroelectrica", a spus Dumitrascu pentru HotNews.ro. Dumitrascu mai afirma ca nu stie cum s-au cheltuit banii. Reamintim ca pe 20 martie, administratorul judiciar al Hidroelectrica a demarat procesul de recrutare a 67 directori prin Pedersen & Partners, in baza unui contract de 60.000 euro.Anul trecut a fost incheiat un contract cu Egon Zehnder International pentru suma de 200.000 euro. Gabriel Dumitrascu a spus ca in conditiile in care nu exista "rezultatele muncii", va fi demarata o noua procedura de selectie in baza unui acord-cadru semnat in decembrie 2012 cu cinci asocieri de firme specializate in recrutare si plasare de personal: PricewaterhouseCoopers Tax Advisors & Accountants, D&B David si Baias si George Butunoiu Group, asocierea Boyden Global Executive Search si Choice Management&Consulting, asocierea Fast Forward Solutions si The Searchers Advisory Group, asocierea Quest Advisors si Transearch International, precum si cu firma Grafton Recruitment.
Astfel, s-a ajuns la actualul contract cu firma Boyden Global Executive Search pentru selectia de membri in Consiliul de Supraveghere.
Criterii de recrutare şi selectare:
- Minim 10 ani experienţa profesională, dintre care minim 5 ani în funcţii de administrare/conducere;
- Absolvent(ă) de studii superioare;
- Cunoaşterea măsurilor prevăzute în Planul de reorganizare al S. P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A., aprobat de Adunarea Creditorilor in data de 18 Iunie 2013 si
- confirmat de judecatorul sindic pe 20 iunie 2013, plan in baza căruia în data de 26 iunie 2013 Tribunalul Bucureşti a dispus încheierea procedurii insolventei.
- Persoanele juridice vor fi specializate în administrarea afacerilor din sectorul energetic, cu o experienţe de minim 5 ani;
- Experienta persoanelor fizice sau juridice în funcţii de administrare/ conducere în companii cu cifra de afaceri de minim 100 milioane euro sau 1000 de angajaţi
- Cunoştinţe de afaceri specifice companiei şi sectorului energetic românesc;
- Cunoaşterea limbii române sau a unei limbi de circulaţie internaţională.
- Pentru persoanele fizice/ reprezentanţii persoanelor juridice române constituie un avantaj cunoaşterea limbii engleze;
- Pentru persoanele fizice/ reprezentanţii persoanelor juridice străine constituie un avantaj cunoaşterea limbii române;
- Absolvent(ă) al(a) unei specializări/master în domeniile: management/ marketing/juridic/economic/tehnic;
- Cunoştinţe aferente legislaţiei din domeniul de activitate al întreprinderii publice;
- Cunoştinte în domeniul pieţelor de capital şi relaţia cu investitorii;
- Experienţă atât în companii locale cât şi internaţionale;
- Experienţă relevantă în cadrul persoanelor juridice de drept public sau de drept privat;
- Experienţa în relaţia cu autorităţile publice, autorităţile de reglementare şi supraveghere;
- Cunoştinţe solide de guvernanţă corporativă;
- Cunoştinţe despre piaţa de capital;
- Viziune strategică demonstrată;
- Abilităţi de comunicare interpersonală;
- Profesionalism.
Reguli cu privire la procesul de selecţie
- Pot fi selectaţi cel mult 2 (doi) membri din rândul funcţionarilor publici sau a altor categorii de personal din cadrul Ministerului Economiei
- în calitate de autoritate publică tutelară sau din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice.
- Cel puţin una dintre persoanele selectate trebuie să aibă o experienţă de minim 5 ani în domeniul producţiei de energie electrica.
- Cel puţin unul dintre membrii Consiliului de Supraveghere trebuie să aibă studii economice şi experienţa în domeniul economic, contabilitate, audit sau financiar, de cel puţin 5 ani.
- O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 5 mandate de administrator şi/sau de membru al consiliului de supraveghere în societăţi pe acţiuni/întreprinderi publice al căror sediu se afla pe teritoriul României.
- În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
- Majoritatea membrilor Consiliului de Supraveghere selectaţi trebuie să fie formată din administratori neexecutivi şi independenţi în sensul art 138² din Legea nr. 31/1990.
Societatea are un capital social de 4.475.643.070 lei, deţinut în proporţie de 80,0561 % de Statul român prin Ministerul Economiei şi în proporţie de 19,9439 % de S.C. Fondul Proprietatea S.A. şi are ca domeniu principal de activitate, producţia, transportul şi distribuţia energiei electrice.
Hidroelectrica S.A.este administrată în sistem dualist (directorat si consiliu de supraveghere), are în componenţă 7 sedii secundare cu statut de sucursală, fără personalitate juridică, S.H. Bistriţa, S.H. Cluj, S.H.Curtea de Argeş, S.H. Haţeg, S.H. Porţile de Fier, S.H. Râmnicu Vâlcea şi S.H. Sebeş şi o filială, S.C. HIDROELECTRICA SERV S.A. Principalele atribuţii şi responsabilităţi ale membrilor Consiliului de Supraveghere se regăsesc în Actul Constitutiv al societăţii, fiind cele prevăzute în Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi în O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a în treprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Vezi mai multe detalii despre conditiile de recrutare pe site-ul Hidroelectrica.