Gazprom neaga informatia ca ar intentiona sa cumpere o participatiune la OMV, compania austriaca ce controleaza Petrom
Directorul adjunct al Gazprom, Alexander Medvedev, a declarat vineri, pentru Reuters: "Acest lucru nu este adevarat".
Zvonul a aparut dupa ce sefii Gazprom si OMV au semnat marti, la Viena, in prezenta lui Vladimir Putin, un controversat contract pentru construirea gazoductului South Stream, Austria "sfidand" UE", dupa cum a comentat presa. In cazul in care negocierile au succes, acordul ar aprofunda relatiile deja controversate dintre Austria si Rusia.
Cumpararea pachetului de actiuni i-ar da gigantului Gazprom, controlat de statul rus, un cap de pod in Uniunea Europeana, care oricum are probleme grave cu conducta de gaze planificate prin Europa Centrala pana in Austria si a impus sanctiuni Moscovei ca urmare a anexarii Crimeei de catre Rusia.
"Au avut loc discutii insa nu s-a decis nimic asupra pretului", a precizat o sursa apropiata dosarului.
Holding austriac de stat OIAG, care ce detine 32% din OMV intr-un pact actionar cu International Petroleum Investment Co (IPIC) din Abu Dhabi si coordoneaza orice schimb de participatii, a declarat ca a primit niciun semn ca IPIC vrea sa paraseasca pactul.
Unul dintre cei mai unul dintre cei mai experimentati oameni politici din Austria, deputatul ecologist Peter Pilz, a declarat ca are "semnale concrete" legate de intentia Gazprom de a deveni actionar al OMV.

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
:)
Romania a atras pana la finalul lunii mai doar o treime din cele 4,4 miliarde de euro pe care Comisia Europeana le-a alocat pe programul de finantare cu fonduri europene a infrastructurii de transport (POS-T) pentru perioada 2007-2013. Desi este intr-o cursa contra cronometru, in care mai poate atrage celelalte 3 mld. euro disponibile doar pana la finalul lui 2015, statul a autorizat cereri de rambursare a banilor europeni de doar 53 de milioane de euro in primele cinci luni ale anului.
In ciuda faptului ca Romania mai are la dispozitie doar un an si jumatate pentru a atrage 3 mld. euro – sume neconsumate de la Comisia Europeana prin programul POS -T -, in primele 5 luni ale anului statul roman a autorizat transmiterea catre Bruxelles a unor cereri de rambursare de doar 53 mil. euro, adica exista un "grad de autorizare" de 4,2% din suma totala de 1,24 mld. euro planificata a fi atrasa in 2014,
Odata cu intrarea in Uniunea Europeana, in 2007, Romania a devenit beneficiara a mai multor programe de finantare din bani europeni, cel mai mare fiind cel dedicat infrastructurii de transport, prin care autoritatile de la Bucuresti primeau 4,413 miliarde de euro pentru perioada 2007-2013. Din aceasta suma, guvernul a reusit sa traga de la Uniunea Eruopeana pana la sfarsitul lunii mai a acestui an doar 1,38 de miliarde de euro, echivalentul a putin peste 31% din alocarea totala, astfel ca mai are timp pana la finalul anului viitor sa atraga circa 3 miliarde de euro. In timp ce in Romania reteaua de autostrazi are sub 650 kilometri, iar trenurile de calatori merg cu doar 43 de kilometri pe ora in medie, banii de la Comisia Europeana sunt neconsumati.
Deci concluzia e ca regulile sunt doar pentru catei, dulaii au voie sa incalce legile si orice acord scris cand e interesul lor. Acum toti sunt viteji si se imbata cu apa rece dar vedem noi la iarna cand o sa opreasca rusii gazele cum ne vom incalzi cu democratie, noi fraierii, ca spre Vest gazele o sa curga prin North si South Streams.
Nu-mi plac rusii, dar nici nu-mi place ca suntem fraieri si nu ne vedem interesul .Ne-am vandut companiile strategice pe nimic si acum suntem la mila strainilor !