Potrivit comunicatului de presa, ROPEPCA a urmarit dezbaterile publice cu privire la cadrul fiscal aplicabil industriei de titei si gaze si la modificarile fiscale aparute in ultimii doi ani. In acest context, ROPEPCA subliniaza necesitatea si importanta unor consultari cat mai largi pentru identificarea contributiilor care sa imbunatateasca situatia din industria de petrol si gaze, cat mai curand posibil.
- In acest scop, ROPEPCA a transmis factorilor de decizie din Guvern, Parlament si autoritatilor de reglementare in domeniul energetic o Scrisoare de Pozitie in care aminteste cateva elemente importante care ar putea fi atinse in cadrul dialogului dintre autoritati si reprezentantii industriei:
- La sfarsitul anului 2014, clauza de stabilitate a regimului fiscal aplicabil industriei de petrol si gaze in conformitate cu prevederile Legii nr. 555/2004 privind unele masuri pentru privatizarea Petrom S.A., va expira, si ca urmare, in ultimul an diverse variante privind revizuirea sistemului aplicabil redeventelor petroliere, au fost discutate in media de catre reprezentantii Guvernului. Astfel, s-a discutat ca optiune adaptarea regimului fiscal la realitatile actuale ale industriei, si anume niveluri specifice de redevente diferentiate in functie de tipul de concesiuni, resurse minerale si perimetre petroliere (de exemplu, resurse conventionale vs neconventionale, operatiuni offshore vs. onshore etc).
- In lumina unui mult asteptat nou regim aplicabil redeventelor petroliere, deja anuntat de Guvern, taxa pe veniturile suplimentare ale companiilor din industria de petrol si gaze, introdusa la inceputul anului 2013, ar expira pana la sfarsitul anului 2014, dar nu sunt informatii certe cu privire la aplicabilitatea si in anul fiscal urmator.
- Introducerea taxei pe constructii speciale in 2014, fara o consultare prealabila a industriei, a generat impedimente serioase operatorilor, fortati astfel sa suporte o impunere fiscala suplimentara.
- Anuntarea de catre Agentia Nationala pentru Resurse Minerale a organizarii in viitorul apropiat a unei noi runde de licitatie publica pentru concesionarea unor perimetre petroliere, demers care, in lipsa unui regim fiscal clar, poate diminua apetitul investitional.
ROPEPCA s-a infiinta in 2013 si cuprinde acum 17 membri: ADX Energy, Amromco, Aurelian Petroleum, Beach Petroleum, Blackstairs Energy, Chevron Romania Exploration and Production, East West Petroleum, Expert Petroleum, Hunt Oil, Moesia Oil & Gas, NIS Petrol, Panfora Oil and Gas (MOL Group), Rompetrol, Raffles Energy, Winstar Satu Mare/Serinius Energy, Zeta Petroleum, OMV Petrom și Fora Oil & Gas.
Arabii impartesc productia statul preluand chiar si 70-80 % din resurse ( totusi zacaminte bogate,nu spre epuizare )
Norvegia cu cel mai mare fond suveran din lume si cel mai mare producator europena de hidrocarburi aplica (dupa deduceri !) 21 % !!!!
10 ani sistemul de redvente (2004-2014) a fost batut in cuie de tranzactia Adelului cu OMV-ul !
Toto ceilalti operatori sau bucurat de acest smen al privatizarii Petromului,cu redeventa pe post de reverentza !
"Si atunci, repet, mergem pe o medie europeana, pentru ca exista deja in Europa experiente vechi - Norvegia, Marea Britanie - inclusiv privind explorarile offshore" Plagiatorul - Vanzator de tara
---------------------------------------------------------
Bibliografie pentru Mincinos
http://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_revenue_tax
------------------------------------------------
Alta Minciuna a "Guvenantilor RMGC"
este minciuna cu "redeventele cele mai
mari din Europa"
Atentie NU va lasati prostiti !
Sunt tot felul de impozite si supraimpozite speciale in toate acele state si nu toate se numesc Redevente
Intrebati cat Castiga Statul ala
Va spun eu :
Sa luam UK , pe placul Plagiatorului, nu?
-> e in UE si e un Stat Civilizat Nu?
UK Castiga sau 62% (pentru exploatari dificile)
sau 81% (pentru exploatari facile)
Gold-ul ar intra in UK la 81% ca e exploatare de
suprafata
Nu ma credeti? De ce nu cititi ? Internetul e gratuit !
"This means that the marginal tax rate on PRT paying fields is now 81% (fields not paying PRT pay a rate of 62%)."
Cat e la noi? 6% + 16% plus smecheria cu 25% din
profit pe care Gold-ul poate sa-l regleze spre Zero, Nu? Dar in UK nu se poate smecheria ca acolo
este "un ring" - ia uitati :
"Profits from oil extraction activities are subject to a corporation tax "ring fence", which means that profits from these activities cannot be reduced by any losses or other tax reliefs from other business activities (the corporation tax ring fence fences off the whole oil exploration trade, not individual fields like PRT)"
deci la noi e maxim 25% din Total
Fata de 81% din Total in UK
Deci -51% la Noi fata de UK.
Si va mirati ca nu sunt bani de pensii , de scoli
ca nu sunt bani la spitale si la politie ?
si asta se-ntampla si cu petrolul si cu gazul nostru si cu curentul electric etc..etc..etc...practic cu tot...
In schimb primim otrava si fracturare adica tot otrava
la greu...