Piața gazelor se liberalizează de la 1 iulie / Ce se întâmplă cu cei care nu încheie un contract în regim concurențial

de C.P.     HotNews.ro
Joi, 21 mai 2020, 8:22 Economie | Energie


Facturi gaze
Foto: Stirile ProTV
​Piața gazelor naturale se va liberaliza începând cu data de 1 iulie 2020, prețurile pentru furnizarea gazelor naturale la clienții casnici nu vor mai fi reglementate de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), acestea urmând a se forma liber pe piaţă, în funcţie de cerere şi ofertă. Noul contract de furnizare poate fi încheiat cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale.

Potrivit ANRE, clienţii casnici pentru care furnizarea gazelor naturale se face în prezent la preţuri reglementate de ANRE trebuie să identifice oferta de furnizare care corespunde cel mai bine nevoilor lor şi să încheie, până la data de 30 iunie 2020, un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial.

Noul contract de furnizare poate fi încheiat cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale, dintre cei licențiați de către ANRE, care activează pe piaţa cu amănuntul de gaze naturale, prin una dintre următoarele modalităţi:

  • acceptarea unei oferte publicate de către un furnizor, pe care clientul o consideră mai avantajoasă;
  • solicitarea, de la oricare furnizor, a unei oferte privind condiţiile comerciale şi preţul de furnizare, în vederea negocierii acestora, după caz;
  • selectarea furnizorului prin procedee specifice de licitaţie/achiziţie publică, dacă este cazul.

Pentru efectuarea unei analize comparative a ofertelor-tip de furnizare a gazelor naturale existente pe piață, se poate accesa aplicația "Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale", disponibilă pe pagina de internet a ANRE, la adresa: http://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-oferte-tip-de-furnizare-a-gn, sau prin descărcarea pe dispozitivele mobile a aplicației ”ANRE”, disponibilă în magazinele online de aplicații App Store și Google Play.

După ce sunt adăugate criteriile de selecție, vor fi afișate oferte din partea mai multor furnizori din zona în care se află clientul. Prețul final de furnizare cuprinde prețul la producător, costul de transport și tariful de distribuție. De asemenea, există și un convertor MWh în KWh.

Procesul de schimbare a furnizorului de gaze naturale este gratuit, acesta nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de gaze naturale ales de către client.

Toţi clienţii casnici care au la acest moment un contract reglementat de furnizare a gazelor naturale vor primi de la furnizorul lor actual, pe parcursul lunilor mai și iunie, o ofertă cu preţul propus de către acesta pentru furnizarea gazelor naturale începând cu data de 1 iulie 2020, dată de la care nu se vor mai aplica preţurile reglementate de ANRE.

ANRE atrege atenţia că această ofertă trebuie analizată atent, comparativ cu preţul reglementat plătit în prezent, precum şi cu alte oferte ale furnizorului actual sau ale altor furnizori de gaze naturale, clientul având libertatea de a alege oferta care i se potrivește cel mai bine.


Ce se întâmplă în situația în care nu este încheiat un contract până la 1 iulie



În situaţia în care clientul casnic va fi inactiv şi nu va încheia, până la data liberalizării, respectiv până la data de 1 iulie 2020, un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial, prin oricare dintre modalităţile precizate mai sus, furnizorul actual îi va asigura furnizarea gazelor naturale în mod automat şi după această dată, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 27/2020 pentru stabilirea unor măsuri privind furnizarea gazelor naturale la clienţii casnici în perspectiva eliminării preţurilor reglementate.

Potrivit prevederilor Ordinului preşedintelui ANRE nr. 27/2020, începând cu data de 1 iulie 2020 şi până la data încheierii unui contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial, dar nu mai târziu de data de 30 iunie 2021, furnizarea gazelor naturale pentru clienţii casnici inactivi se va face în baza contractului reglementat de furnizare a gazelor naturale în vigoare, pe care clientul îl are deja încheiat cu furnizorul actual, dar la preţul din oferta comunicată clientului, pe parcursul lunilor mai și iunie, de către furnizorul actual.

ANRE recomandă clienţilor casnici să analizeze cu mare atenție ofertele disponibile pe piaţă înainte de a lua o decizie finală, atât din punctul de vedere al preţului de furnizare, cât şi al altor condiţii comerciale, iar după identificarea celei mai avantajoase oferte, să încheie cu furnizorul ales un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurenţial.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















60251 vizualizari

  • +23 (41 voturi)    
    Sa vedeti dublarea pretului la gaze.... (Joi, 21 mai 2020, 8:34)

    Seby30 [utilizator]

    Ni se pregateste ceva interesant. La inceput se va ieftini cu 20 de bani, apoi se va scumpi cu 80%.
    • +13 (37 voturi)    
      Normal prețul ar trebui să scadă. (Joi, 21 mai 2020, 9:04)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

      Prețul gazelor este corelat cu prețul petrolului.Cum prețul petrolului scade și va scădea și prețul gazelor trebuie să scadă după liberalizare.Ce spui tu se întâmplă într-o piață centralizată cu preț fixat,impus.La o piață liberă cu prețuri în scădere prețul nu are cum să crească.Cine ar face așa ceva ar suporta niște consecințe care l-ar duce la faliment.
      • +20 (42 voturi)    
        bine frantz (Joi, 21 mai 2020, 9:43)

        Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        lasa-ne cu teoriile pietei libere, am vazut ce se intampla cand vine vreun necaz, statul trebuie sa salveze pe toata lumea (bine, nu chiar pe toata, intelegi tu...)
        Zice bine omul, vor ieftini toti cu 10 bani ca sa ne ia ochii dupa care peste 6 luni - 1 an o sa fie jale. Despre ce concurenta vorbim? O sa fie aceiasi 1-2 operatori mari care vor dicta pretul, iar cei mici vor fi ca si inexistenti. Asta nu e piata libera, e monopol-oligopol.
        Apropos, stii ca si acum daca ai o problema la reteaua electrica si esti la alt provider decat enel iti vin peste o saptamana sa-ti repare, da ? Asa o sa fie si la gaze, te imping tot catre astia mari. Deci, in principiu, liberalizarea nu schimba cu nimic cotele de piata, ci doar preturile
      • +4 (14 voturi)    
        nu este corelat cu pretul titeiului (Joi, 21 mai 2020, 9:53)

        iodixit [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        dar intradevar yariaza in functie de cerere si oferta, sau de cearta dintre prostii mari (rusia/arabia saudita), ceva de genul pompei de benzina.
      • +7 (21 voturi)    
        normal.. (Joi, 21 mai 2020, 10:01)

        cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        dar traim in Romanistan si consumatorul de rand va lua o mare teapa odata cu "liberalizarea" asta... va fi o libelarizare balcano-carpatino-mioritica...
      • +18 (22 voturi)    
        @asavreau (Joi, 21 mai 2020, 10:05)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Asa ar trebui sa fie, cum spui tu, insa tare ma tem ca in Romania nu se va intampla asta. Este de notorietate ca odata ce te-au prins in plasa risti sa ti-o iei de nu te vezi si sa gasesti ca de fapt prin contract au voie sa faca vrute si nevrute. Comentariul tau este corect 100% intr-o tara in care clientul este respectat, nu insa si in Romania...din pacate. Sa nu ne miram ca multe companii sunt conduse de politicieni aflati in cardasie unii cu altii, deci interesul consumatorilor este pe ultimul plan...iar ANRE este o gluma proasta in "reglementarea energiei"...este doar o capusa oficiala pentru sifonarea banilor publici!
        • -4 (22 voturi)    
          haha (Joi, 21 mai 2020, 11:35)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

          Cand vorbim despre monopolurile naturale si liberalizare cu pumnul de la Bruxelles in nicio tara clientul nu este respectat ci este luat de fraier cum e si normal. In UK la curent electric rezidential preturile in 10 ani au crescut cu peste 50% in conditiile in care subventiile de la stat pentru productia “verde” cresc la fel de simtitor. Pe cine reprezinta Bruxelles-ul? Sigur nu pe cetateni!
          • -5 (15 voturi)    
            Ai uitat să amintești Moscova. (Joi, 21 mai 2020, 13:28)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

            Pentru tine Moscova pare să reprezinte ceva,adânc înrădăcinat în conștiința ta.
        • +3 (9 voturi)    
          Clientul nu este respectat. (Joi, 21 mai 2020, 13:26)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

          Spui tu.Dar noi ne respectăm pe aici când ne adresăm invective și în loc de argumente insultăm?Nu d-ta acum,dar la general.Nu știm ,nu vrem,nu suntem obișnuiți cu o piață liberă și da,șefii sunt și ei oameni dintre noi,ca noi.Deci se comportă așa,pentru-că acceptăm.
      • +15 (19 voturi)    
        Asta in cazul in care nu se inteleg intre ei (Joi, 21 mai 2020, 10:11)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Ca daca fac o intelegere pretul va creste pana la maximul suportat de piata, la fel cum a fost in cazul notarilor. Aia au o organizatie la care trebuie sa fie afiliati si care stabileste un pret "recomandat" dar pe care fiecare notar ti-l prezinta ca fiind pret minimal obligatoriu, toata lumea cunoaste situatia si ca e ilegal, dar nimeni nu spune nimic. Nici macar "avocatul poporului".
        Asa ca ma astept ca la fel sa se intample si acum.
        La fel ca la carburanti, pretul a crescut pana la limita de suportabilitate, asta indiferent daca accizele sau pretul petrolului scade, pe moment scad si ele putin, dar apoi revin din nou la pretul maxim suportabil.
        Statul ar trebui sa intervina sa stopeze aceste practici si in cazul notarilor care te mint ca exista un pret minim obligatoriu, sa le ridice dreptul de a profesa. Unii dintre ei au ajuns milionari in euro. Practic au monopol!
      • 0 (14 voturi)    
        Eu nu am contor de gaz. Ce fac? (Joi, 21 mai 2020, 10:23)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Eu stau la bloc și sunt printre cei 25% de pe scara care nu au contor. Nu folosesc gazul decât pentru gătit câteva luni, o data la câțiva ani, în rest sunt declarate zero persoane ca locuind acolo, ca nu sta nimeni cu anii. Eu ce fac dacă fiecare locatar este obligat sa aleagă un distribuitor?

        Mai întâi toată lumea trebuie pusa sa aibă contor ca la curentul electric. Altfel nu vad cum poți plăti gazul în haosul de distribuitori care se creează.
        • -2 (4 voturi)    
          dar stai (Vineri, 22 mai 2020, 9:47)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          La voi in moscwa nu se aplica, regula asta e pentru tarile europene. Intoarce-te in siberia ca e prea scump pentru tine la moscowa chiar si cateva zile la cativa ani.
      • +3 (15 voturi)    
        Asta se intampla (Joi, 21 mai 2020, 10:24)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        In tarile civilizate.La noi toata lumea vrea sa jumuleasca clientul roman(vezi dorinta de deschdere a statiunilor in Romania pe spinarea si disconfortul romanului care pune botul),stiind ca statul se uita in stanga cand ar trebui sa priveasca in dreapta.E vechea poveste romaneasca ce ne-a adus in faza actuala:''colonie a Europei'',sparganghelisti,capsunari.....Dreptul la renegociere'',hai sa fim seriosi!Suna frumos,asa cum suna termenul ''democratie originala''acum 30 ani....
      • +13 (23 voturi)    
        In cartel nu exista faliment (Joi, 21 mai 2020, 10:47)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Pretul va merge in sus, va fi un nou cartel. Iar dupa 2 ani vor fi amendati de Consiliul Concurentei, se vor judeca vreo 3 ani, iar in final vor plati un mizilic... si aia vor tot din banii clientilor.
      • +1 (9 voturi)    
        dar de (Joi, 21 mai 2020, 12:11)

        Cardplayer [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        oligopoluri ai auzit?
      • +1 (1 vot)    
        pretul nu scade (Sâmbătă, 23 mai 2020, 8:41)

        cpan [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        contractele pe care le propun furnizorii de gaz ofera un pret de 0.125 ron/Mw iar pretul spot la BMB este de 0.075 ron/ Mw. UNDE ESTE SCADEREA ?
    • 0 (0 voturi)    
      Garantii (Joi, 21 mai 2020, 22:49)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

      In oferta apare un criteriu: fara garantii si cu garantii. Ce înseamnă asta? ENGIE ar fii cel mai ieftin cu garantii. Au 2 oferte Start si 4U insa au acelasi pret!! Care e ideea? Are cineva energie de la ENGIE, cum e?
  • +33 (41 voturi)    
    Mda (Joi, 21 mai 2020, 8:41)

    sentenced [utilizator]

    Am primit si eu o notificare de la engie impreuna cu factura sa inchei un nou contract, asa ca am intrat pe site-ul lor sa vad ce oferta au.

    Cel mai interesant lucru este ca baietii folosesc 3 unitati de masura diferite: MWh, KWh (KWh apare cand iti trimit contractul pe mail) iar contorul meu de gaz masoara in mc. Chiar nu poate face nimic protectia consumatorului astfel incat sa se foloseasca o singura unitate de masura? (de preferat cea de pe contor, adica mc)

    In fine, pe site-ul lor oferta GAS Start este la pretul de 93,68 lei/MWh, (1 mc = 0.011 MWh), asta ar insemna ca metrul cub ar costa 1.03 lei, in conditiile in care eu platesc acum 1.56 lei / mc. Suna foarte bine, insa langa oferta scrie mic "Prețul afișat nu conține tariful reglementat de distribuție", deci bineinteles ca ma atept ca pretul real pe mc sa fie mult mai mare, dar habar nu am cu cat, pentru ca nu exista o comunicare transparenta intre furnizor si client.
    • -10 (26 voturi)    
      Nu-i interzis să înveți. (Joi, 21 mai 2020, 10:09)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Poți apela la un specialist care să-ți facă transformarea unităților de măsură,sau poți învăța și îți faci singur calculele.MWh și KWh sunt aceleași unități de măsură-în același sistem.Din păcate,cu toate că sa adoptat de mult noul sistem de măsură SI,se mai folosesc vechile unități și denumiri din vechile sisteme de măsură.Oricum sunt chestiuni elementare de fizică.Pe factură îți spune și cantitatea în mc.Prețul este în lei/mwh pentru a obliga furnizorul să nu-ți livreze gaze de proastă calitate la preț de gaze de bună calitate.
      • +9 (21 voturi)    
        Bos (Joi, 21 mai 2020, 11:16)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Eu cred ca te-a luat un pic valul pedant. Dupa cum poti vedea in comentariul meu de mai sus, am facut singur toate transformarile necesare, insa tot mi s-ar parea normal ca furnizorii sa foloseasca in comunicarea cu clientii o singura unitate de masura, iar cel mai logic este sa se foloseasca metrul cub, adica unitatea de pe contoarele noastre clasice.
        • +2 (4 voturi)    
          Din păcate nu ai dreptate. (Joi, 21 mai 2020, 13:34)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          Folosirea mc,în România nu-i legală.Nu te supăra ,nu o spun cu răutate,nu i-au apărarea nimănui.De aceia mc apare undeva într-o anexă,pentru explicații.Nici mwh nu mai este legal,ar trebui megajoule/h,dar,.folosirea ar crea multe probleme-nu sunt echipamente de măsură gradate așa.
          • +5 (7 voturi)    
            ok (Joi, 21 mai 2020, 16:10)

            sentenced [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            poate avea sens, dar un scenariu ideal ar fi sa ai contorul si factura in aceeasi unitate de masura. Oricare ar fi ea. Nu cred ca este imposibil.
      • +2 (2 voturi)    
        Mare fizica ai invatat! (Vineri, 22 mai 2020, 10:25)

        all23 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Cum poate un gaz cu proprietati diferite ( iarna se baga aer la greu ) sa aiba acelasi raport de transformare ? Este doar o chestiune nereglementata, fiindca OPC nu verifica niciodata continutul gazului distribuit , nici prin mostre zilnice. Ne multumim sa acceptam ce spune firma , a bagat gaz calitatea I cu 99.99 % metan , iar apoi factureaza la fraieri !
        • +1 (1 vot)    
          verificări (Vineri, 22 mai 2020, 11:21)

          81ack [utilizator] i-a raspuns lui all23

          Ba cred că verificări se fac, numai că OPC nu are cum să verifice.

          Doar nu crezi că s-a întâlnit hoțul cu prostul. Mult gaz consumăm din import, deci când cumperi ceva, trebuie să știi ce cumperi. Deci se măsoară.

          Și se măsoară reglementat.
    • +7 (13 voturi)    
      36% crestere (Joi, 21 mai 2020, 10:29)

      produsulinternbrut [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Pai gandeste-te ca acum este 68 de lei MWh pretul reglementat, adica 0,068 KWh. Deci cresterea de la 68 la 93 e imensa, 36%.
      La asta se adauga inmagazinarea si distributia (aici sunt zeci de tarife, efectiv).

      1 mc echivaleaza cu 11 KWh.
      • +4 (4 voturi)    
        esti sigur? (Joi, 21 mai 2020, 12:25)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

        Esti sigur ca detii informatia corecta? Eu am incheiat vechiul meu contract la 05.04.2019 si sigur nu platesc 68 de lei per MWh. Iti dau mai jos un copy paste din contractul meu:

        "V. Preţul contractului, categoria de consum şi termenul de plată
        Art. 3. – (1) Preţul final reglementat pentru furnizarea gazelor naturale este de 135,89 lei/MWh, respectiv 161,71 lei/MWh
        (cu TVA), aprobat conform reglementărilor în vigoare prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în
        Domeniul Energiei, corespunzător categoriei în care consumatorul este încadrat şi nu include accize.'
      • +2 (4 voturi)    
        corect (Joi, 21 mai 2020, 12:35)

        zaw [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

        1 mc echivaleaza cu 10,777kwh
    • +6 (8 voturi)    
      Update pentru cei interesati (Joi, 21 mai 2020, 10:42)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Dupa ceva documentare extra am ajuns la pretul final al metrului cub, asadar in cazul meu cu engie voi avea asa:

      93,68 lei / MWh + 31,49 lei cost distributie prin Distrigaz Sud Retele + 9% TVA = 136.4 lei / MWh => 1.5 lei / mc de gaz.

      Daca stiti oferte mai bune, va rog postati aici. Multumesc.
      • +2 (8 voturi)    
        Post Scriptum (Joi, 21 mai 2020, 12:01)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        Cota de tva pt gazele naturale este posibil sa fie 19%, conform unor stiri din 2018 ar fi 9% dar nu cred ca s-a mai adoptat. Deci formula de calcul de mai sus ramane valabila cu mentiunea ca se adauga tva de 19%. (pe factura apare 19%).

        PS2: Pt redactia HN, daca tot aprobati comentariile acide ale lui "asavreau" poate aprobati si replicile. ;)
      • +3 (5 voturi)    
        pret gaz (Joi, 21 mai 2020, 12:40)

        zaw [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        E.ON-gaz-furnizare distribuie 1 mc gaz la pretul de 1,62 lei.
      • 0 (0 voturi)    
        Cum e Engie (Joi, 21 mai 2020, 23:02)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        Acum sunt la EON si e ai scump. As vrea sa trec la Engie daca e OK. Mai ieftin decat Engie ar fi Gaz Vest insa scrie "fara garantii". Asta inseamna ca nu ofera garantii ca o sa iti furnizeze gazul? Nu suna bine.
    • +5 (13 voturi)    
      vezi ANRE (Joi, 21 mai 2020, 10:42)

      81ack [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Păi d-aia e dat link-ul către site-ul ANRE. Să poți să faci comparație acolo, cu toate costurile. Prețul pentru gaz conține 3 componente:
      - gazul în sine (variabil, funcție de furnizor)
      - tarif de transport (variabil, funcție de furnizor)
      - tarif de distribuție (fix, același la toți furnizorii, reglementat de stat)

      Tarifele alea sunt fixe, cele de distribuție.

      E o idee bună să folosiți toate costurile, că sunt 2 variabile mari: costul gazului și tariful de transport.

      E normal să fie dat consumul în MWh. Dacă te uiți pe facturi o să vezi că sunt diferite puteri calorice date pentru 1mc de gaz, chiar și la același furnizor, iarna față de vara, de exemplu.

      La MWh țin cont inclusiv de puterea calorică a gazului livrat. Alftel 1mc la Constanța s-ar putea să nu fie tot 1mc la Arad, de exemplu. Că s-ar putea să vină de la ruși.
      • +3 (15 voturi)    
        haha (Joi, 21 mai 2020, 11:40)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui 81ack

        Ia intra pe link-ul de la ANRE si spune-mi ce vezi acum :)) Ce sa compari acolo :)) Eu te inteleg ca lucrezi in domeniu si de-abia astepti sa ne tragi o teapa cu liberalizarea, e dreptul tau aprobat si parafat la Bruxelles!
        • +2 (2 voturi)    
          vorbești prostii (Vineri, 22 mai 2020, 11:17)

          81ack [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Nu lucrez în domeniu, dar asta nu înseamnă că nu mă duce capul să citesc niște informații care-mi sunt furnizate.

          Când am văzut cum anume arată factura care-mi este furnizată de Engie, am vrut să înțeleg ce scrie în ea. Și m-am apucat să citesc. După cum bine știți, cititul te face ne-prost.

          Am intrat pe site-ul de la ANRE și-am selectat zona-n care stau eu. Sunt mulți furnizori.

          Iar informația pe site, mi se pare destul de bine structurată, ca să înțelegi de ce și cât plătești la fiecare.

          Deocamdată eu am ales să rămân la zona reglementată. Absolut toți furnizorii au mărit prețurile și-au dat contracte cu tariful fix 2 ani. De ce să plătesc garantat mai mult 2 ani, când poate plătesc mai puțin. Există un termen de 1 an de la liberalizare în care pot să aleg orice altceva. Să vedem cum evoluează prețurile.
      • +3 (5 voturi)    
        am verificat (Joi, 21 mai 2020, 11:41)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui 81ack

        se pare ca in zona mea (Brasov) doar Gaz Vest au o oferta mai buna decat Engie cu 0.05 lei pe mc. Deci nu merita sa schimb.
  • +15 (25 voturi)    
    ... (Joi, 21 mai 2020, 8:43)

    Andrei_Buc [utilizator]

    m-am uitat pe site, nu se intelege nimic. Nu este nimic intuitiv, rar gasesti cate o explicatie.
    • -4 (12 voturi)    
      Există și logica. (Joi, 21 mai 2020, 10:10)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Buc

      Nu numai intuiția.
    • +3 (9 voturi)    
      Bătaie de joc (Joi, 21 mai 2020, 10:20)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Buc

      ANRE ține cu Ursu'
      Lipsesc detalii importante:
      1. Care este diferența dintre cele trei modalități de racordare dintre care trebuie să selectăm una. Intuitiv, ar fi ”distribuție”, dar atunci pentru ce mai sunt celelalte? Poate pentru racordarea la casă, nu la bloc? Dar acolo sunt 3! ANRE, aude cineva?
      2. Trebuie să explice faptul că dacă selectezi ”fără servicii reglementate incluse” nu înseamnă că nu trebuie să plătești acele servicii.
      • 0 (0 voturi)    
        citește cu atenție (Vineri, 22 mai 2020, 11:27)

        81ack [utilizator] i-a raspuns lui Barthales

        e chiar un link acolo, "Cum Funcționează" în care e explicat procesul de selecție.

        https://www.anre.ro/ro/comparator-tarife/cum-functioneaza
        • 0 (0 voturi)    
          Am citit foarte atent! (Vineri, 22 mai 2020, 15:57)

          Barthales [utilizator] i-a raspuns lui 81ack

          La modalitatea de racordare scrie:
          ”puteți fi racordat la un sistem de distribuție, la un sistem de transport sau la o conductă de alimentare din amonte”
          Asta am înțeles și eu din formular. Dar cum aflu la ce sistem sunt racordat?
          ANRE, aude cineva?
  • +17 (21 voturi)    
    ANRE site (Joi, 21 mai 2020, 8:48)

    mike123 [utilizator]

    Din curiozitate am vizitat siteul indicat si exista oferte numai de la 3 companii (cam putine!) cu o diferenta de pret de 300%:
    1) Romgaz - 99.68 lei/MWH
    2) Safi-Star - 130
    3) Axpo Energy - 300
    Oferta pare "coafata" in favoarea Romgaz!
    Daca detineti mai multe info va rog sa le impartasiti. Merci
    • +5 (9 voturi)    
      Vezi ce selectie ai facut (Joi, 21 mai 2020, 9:59)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Cred ca ai selectat "fara servicii reglementate incluse". Daca selectezu "cu servicii reglementate incluse" vei gasi mai multe oferte.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu-i coafată. (Joi, 21 mai 2020, 10:11)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Romgaz este producător și furnizor.Ceilalți sunt numai furnizori-cumpără și vând.
    • +4 (8 voturi)    
      Greșești (Joi, 21 mai 2020, 10:13)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Ai selectat ”fără servicii reglementate incluse”. Deci prețul nu conține costurile de transport și de distribuție, pe care le vei plăti separat.
      Trebuie să selectezi ofertele ”cu servicii reglementate incluse”
    • -1 (19 voturi)    
      Safi și Axpo (Joi, 21 mai 2020, 10:50)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      sunt niste fantome , ca sa alegi Romgaz!
      Oare cine mai protejeaza consumatorul în România?
      Firmele de gaz sunt foarte puternice, mai puternice ca protecția consumatorului, decât orice partid, parlament sau președenție.
      Astia sunt peste Soros, Bill Gates, oculta mondială.
      O să vedeți că iar vom plăti mai mult decât restul Europei, cu media salariilor și pensiilor cele mai mici din Europa.
      Doar cei cu salarii speciale și pensii speciale mai pot avea o viață decentă în Romània - restul emigrarea!
      • +3 (15 voturi)    
        Cine a dat minus? (Joi, 21 mai 2020, 11:41)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        -cei de la cele 3 firme, care vor să dea impresia că ai de unde alege
        -cei de la protecția consumatorului, care iau salarii mari degeaba
        -cei cu salarii și pensii speciale

        Specialii au ajuns să fie mai mulți decât normalii?
        • +2 (4 voturi)    
          normalii la cap (Joi, 21 mai 2020, 14:01)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          tot mai rari?
    • +3 (5 voturi)    
      mai multe oferte (Joi, 21 mai 2020, 10:56)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      celelalte oferte sunt contin serviciile reglementate: la Alege tipul pretului unitar de furnizare selectezi varianta dorita.
      Ofertele cu serviciile incluse sunt mai multe.
  • +13 (15 voturi)    
    Această răpciugă (Joi, 21 mai 2020, 9:23)

    mopsu [utilizator]

    de anereeeee care suge sume uriașe fara a face nimic, ar fi trebuit sa faca pentru noi, cei care le platim salariile uriase , o informare pe intelesul tuturor a avantajelor si dezavantajelor ofertelor celor asazisi furnizori , care in realitate utilizeaza patrimoniul national pentru propriul buzunar ....
  • +19 (21 voturi)    
    Niste clarificari (Joi, 21 mai 2020, 9:57)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Ca orice lucru facut pe genunchi in Romania, pagina ANRE pentru compararea furnizorilor este total neintuitiva si nu are deloc explicatii despre ce inseamna una sau alta. Culmea culmilor, se cere ca consumatorul sa estimeze consumul de gaze in MWh, dar pe nicio factura nu vine consumul in MWh ci doar in KWh...pana mea de tampiti. Oricum, voi trece aici niste puncte care va pot fi de ajutor:
    a. "Alege modalitatea de racordare" - normal pe facturile curente, trebuie sa apara rubrica "Categorie de consum". Acolo este specificat un indicativ: C1, C2, C3 - inseamna clienti racordati la sistemul de distributie. Orice alt indicativ inseamna clienti racordati direct la sistemul de transport. Majoritatea clientilor casnici sunt racordati la sistemul de distributie.
    b. "Alege tipul pretului unitar de furnizare" - inseamna daca doresti ca oferta sa contina si pretul de transport si distributie sau nu.
    c. "Alege consumul anual" - aici deja am scris ca este pur si simplu o idiotenie cu modul de calculare a pretului la gaze si estimarea acestuia in MWh... Pentru a afla ce consum in MWh aveti, trebuie sa calculati astfel: Energie gaze naturale [kWh] = Volum gaze naturale consumat [mc] x Puterea calorica superioara (Pcs) [kWh/mc]. Apoi, impartiti rezultatul la 1000, ca sa aflati MWh. La Eon-Gaz, in ultimele 12 luni, Pcs a variat intre 10,470 si 10,480 (a se citi 10 virgula 470).

    Sper sa va fie de ajutor. La cati bani ruleaza ANRE te-ai astepta ca astfel de informatii sa fie clar precizate si detaliate, dar asa este cand pui sefi doar niste obedienti politici si sifonari...ce este aia "in slujba cetateanului"???
    • -2 (4 voturi)    
      Te bazezi mult pe intuiție? (Joi, 21 mai 2020, 14:52)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Nu vreau să te supăr,dar folosești greșit termenul.Un contract,o reglementare nu trebuie să fie//intuitivă//.Trebuie să fie legală și logică.Dacă nu sunt așa,nu sunt valabile.Nimeni nu te judecă pe baza intuiției..
  • +10 (18 voturi)    
    Liberalizare in Romania = crestere de preturi (Joi, 21 mai 2020, 10:20)

    bubalacap [utilizator]

    Dragnea asta nu sta linistit nici in puscarie si uite ce ne poate face de acolo.
    Nu iese nimeni in strada ca sa ceara reglementarea tuturor preturilor? Stai ca acum nu avem voie!
    Nu vede nimeni ca n Romania este o mafie generalizata, cine poate - mananca, cine nu - moare.
    Cum poti sa liberalizezi preturile, sa calculezi totul in euro si apoi lei la produse?
    Nu vede nimeni ca salariile si pensiile sunt in lei si la cel mai mic nivel din UE.
    As intreba pe cineva de pe aici, care are obsesia lui: asta tot de la rusi vine?
    Daca nu mai reglementezi preturi, tu ANRE, de ce mai existi sau de ce nu-ti restrangi activitatea? Sau nu se poate pentru ca, vorba lui Cataramă, sunt si ei o parte din burghezia bugetara!
    HN cam cenzurezi pe unii. Asta este, e dreptul vostru si inteleg ca unele comentarii va aduc mai putini bani.
  • +1 (7 voturi)    
    Acel contract se poate face on-line? (Joi, 21 mai 2020, 10:52)

    nick24 [utilizator]

    sau iar înghesuială la ghișee?
    • +2 (4 voturi)    
      Online (Joi, 21 mai 2020, 14:49)

      osica [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Fără probleme și stres
  • +7 (7 voturi)    
    ANRE> conclav al incometentilor corupti. (Joi, 21 mai 2020, 13:34)

    Yotta [utilizator]

    producatori si distribuitori listati pe bursa.
    apoi:
    consumatorii, liber ptr. acceparea ofertelor.
  • +5 (7 voturi)    
    Voit alambicat (Joi, 21 mai 2020, 13:40)

    crisab [utilizator]

    Extrem de alambicat pretul asta la gaz, daca se doreste ca lumea sa aleaga in cunostinta de caz atunci modul cel mai corect este sa apara un tabel cu oferta de pret corespunzatoare pretului consumarii a 1mc de gaz. Hai ca nu-i greu sa o faca cei care sunt cu adevarat la pretul cel mai de jos! Adica pe romaneste pt toata lumea, 1mc gaz = 1,xx ron!
  • +2 (2 voturi)    
    Destul de neclar (Joi, 21 mai 2020, 13:56)

    crisab [utilizator]

    La o prima incercare prin ANRE oferta te arunca in bratele celor de la Romgaz Medias, care suna a naibii de cunoscut ducand imediat pt un necunoscator catre maria sa statul unde stim ca administrarea e deficitara, pretul 99,63 MWh.....in afara de aceasta pt orasul Galati mai exista doar 2 variante, Safi Star 130.56 lei lei si Axpo Energy 300 lei lei.
  • +4 (6 voturi)    
    PRET GAZE LA CASNICI ,,SCUMPIT,, (Joi, 21 mai 2020, 19:31)

    Fartat Aurelian [anonim]

    Avem gaze si conducta BRUA si umblam cu scumpiri.Ce minipresedinte si guvern avem?
  • +6 (6 voturi)    
    Contracte cu preturi mari (Joi, 21 mai 2020, 19:35)

    Flav_ [utilizator]

    Pai tocmai ce au anuntat astia sa nu ne grabim cu trecerea la piata libera, ca preturile oferite sunt cu 40% mai mari desi pretul la gaze este pe faras.
  • +4 (4 voturi)    
    ANRE = complice cu hotii (Vineri, 22 mai 2020, 10:39)

    all23 [utilizator]

    Bineinteles ca ANRE nu face nimic pentru consumatori. contractele nu sunt standard ( clauze si termene ) astfel incat poti vedea ca dupa 6 luni cand vrei sa schimbi pe o oferta mai buna ai taxe de reziliere sau ca garantia ti se va returna numai daca te duci personal sa depui o cerere la nu stiu ce birou obscur care nu are si casierie. Ar fi trebuit in contract stipulat ca orice suma care trebuie returnata clientului sa se faca in max 5 zile in ultimul cont bancar din care a facut plata , sau prin mandat postal la adresa de consum !
    Cat va trebui sa acceptam acesti cretini de la ANRE care iau salarii uriase sa ne spuna ca va fi bine daca suntem furati cu acte?
  • +2 (2 voturi)    
    oferte impuse (Sâmbătă, 23 mai 2020, 8:38)

    cpan [utilizator]

    doi bani nu dau furnizorii de gaz pe contracte real negociate. Am trimis mailuri la Engie si Enel solicitand oferta pt furnizare gaze. Ambii furnizori mi-au cerut sa semnez contractul oferit fara nici un fel de negociere. Pretul fixat de dansii pentru un contract de 12 luni este de 0.125 ron/Mw + costuri distributie, transport etc. asta fiind de fapt pretul reglementat de ANRE pentru 2020.

    De ce furnizorii incearca sa pacaleasca si refuza negocieri directe ? Pretul gazelor naturale la BMB spot a scazut la 0.075 ron/Mw iar tendinta pe pietele futures este de scadere drastica din cauza reducerii masive a consumului. Deci prin " negociere" furnizorii de fapt inteleg sa ne factureze gazul la un pret dublu fata de pretul zilei. ANRE se aude ?
  • 0 (0 voturi)    
    negociere pe dracu (Joi, 4 iunie 2020, 21:30)

    cpan [utilizator]

    Chestia cu negocierea este o vrajeala de doi bani .
    Am incercat negocierea cu doi furnizori majori : ENGIE si ENEL .
    Pretul oferit de dinsii este undeva la 125 ron/Mw .Nu au negociat nimic , Oferta este una standard take it or leave it !!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      negociezi (Vineri, 5 iunie 2020, 7:54)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui cpan

      poate cind ai sute de puncte de consum cu GWh lunar. asa la citeva sute de lei ce mai vrei?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by