Ar putea fi otrăvirea lui Navalnîi lovitura fatală pentru gazoductul rus Nord Stream 2?

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 7 septembrie 2020, 19:15 Economie | Energie


Ruta Nord Stream 2
Foto: Gazprom
Lovitura de grație pentru Nord Stream 2? Deja fragilizat de chestiuni ecologice și de sancțiunile americane, acest proiect de gazoduct între Rusia și Europa se confruntă cu un viitor incert după otrăvirea lui Alexei Navalnîi, scrie AFP.

Principalul său promotor european, Germania, nu mai exclude acum să-și retragă susținerea din cauza refuzului Moscovei de a oferi explicații legate de otrăvirea opozantului rus cu un agent neurotoxic de tipul Noviciok.

Ce este Nord Stream 2?

Nord Stream 2, a cărui intrare în funcțiune era prevăzută la începutul lui 2020, este un gazoduct care trebuia să dubleze capacitățile de livrare de gaz rusesc ale Nord Stream 1, operațional din 2012. Acest proiect ar pune în pericol puternic ruta ucraineană de livrare a gazelor.

În proiect este asociat în principal gigantul rus Gazprom, alături de cinci grupuri europene: francezii Engie, germanii Uniper și Wintershall, austriecii OMV și anglo-olandezii Shell, pentru un buget total evaluat la 9,5 miliarde de euro.

De ce a fost criticat încă de la început?

Anunțarea acestui proiect, în vara lui 2015, a venit într-un context geopolitic foarte sensibil, după anexarea Crimeii de către Rusia cu un an în urmă. În plus, proiectul va contribui la "ocolirea sau măcar reducerea tranzitului prin Ucraina", sublinia în mai o analiză publicată de Kirsten Westphal, care conduce proiectul "Geopolitica transformării sistemului energetic" în cadrul fundației Stiftung Wissenschaft und Politik à Berlin.

Polonia, țările baltice și Ucraina se opun puternic acestui proiect. Aceste țări acuză creșterea dependenței Europei de gazul rusesc, o dependență pe care Rusia ar putea să o folosească pentru a exercita presiuni politice. De asemenea, proiectul este văzut ca o manieră de a sacrifica interesele Ucrainei, care obține venituri importante din tranzitul gazului rusesc.

Potrivit cotidianului german FAZ, "proiectul gazoductului afectează economic și geopolitic Ucraina, chiar dacă UE proclamă că o susține în conflictul cu Rusia". Susținerea germană pentru acest gazoduct a fost "o eroare încă de la început", scriu luni ziariștii germani.

Pe lângă acest aspect geopolitic, proiectul se confruntă cu opoziția ecologiștilor germani, care nu mai doresc noi infrastructuri legate de gaz, dar și cu noile norme ale UE privind transportul gazelor, care cer "decuplarea" activităților de producție și de distribuție.

De ce nu vor Statele Unite Nord Stream 2?

La summitul NATO din iulie 2018, președintele american Donald Trump a acuzat Germania că este "prizoniera" Rusiei din cauza proiectului Nord Stream 2 și a cerut abandonarea sa.

Deși 1.230 de kilometri sunt practic terminați, proiectul este stopat de mai multe luni din cauza amenințărilor de sancțiuni americane față de companiile europene care participă.

Poziția americană este departe de a fi dezinteresată din punct de vedere economic. Statele Unite, mare producător de gaz natural, s-a lansat recent într-o ofensivă comercială în căutarea de noi piețe și vizează Europa.

Care sunt interesele Germaniei?


Berlinul, care a abandonat sectorul nuclear în 2011 și a anunțat și renunțarea la cărbune, foarte poluant, are nevoie de gaze pentru a reuși tranziția energetică.

În 2019, consumul de gaze a reprezentat 25% din consumul total de energie. Ori, gazul rusesc este ieftin.

Printre altele, Germania se teme de costul economic mare al abandonării proiectului. O înghețare sau oprire a proiectului ar antrena cereri de despăgubiri din partea companiilor europene implicate, peste o sută, dintre care jumătate germane.

Acest lucru este "foarte probabil", a declarat președintele comisiei economice din Bundestag (camera inferioară a parlamentului german) Klaus Ernst luni, pentru cotidianul Süddeutsche Zeitung.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8366 vizualizari

  • -20 (42 voturi)    
    Sa fim seriosi ! (Luni, 7 septembrie 2020, 19:31)

    CezarN [utilizator]

    Nu este nicio legatura intre gazoduct si idealismul cu care este prezentat cazul Navalnîi (un luptator pentru democratie otravit de un dictator si regimul sau opresiv). Cel mult el a fost un agent german care a fost tratat de rusi asa cum numai dictatorii o fac fara sa se fereasca.

    Daca este vreo legatura, atunci ea este mai profunda si in nici un caz nu este in dezbatere publica decat daca vreun ziarist inspirat o nimereste cu titlul de speculatie. Dar chiar si atunci, ambele tabere, si cea germana, si cea ruseasca, o va respinge expediind-o scurt la "speculatii" sau la "teoria conspiratiei", binecunoscutul cos de gunoi al ideilor care s-au nascut false, sunt negate si se vor dovedi adevarate. :))
    • +1 (5 voturi)    
      A fost și nu mai este? (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:15)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      ai informatia asta punctuală?
      Interesant!
  • -14 (34 voturi)    
    intreb pentru un prieten (Luni, 7 septembrie 2020, 19:33)

    Je__ [utilizator]

    Pe Kasaloggi l-ati intrebat?
    • +18 (30 voturi)    
      sa inteleg ca prietenul tau era prieten cu Kashogi (Luni, 7 septembrie 2020, 19:55)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      vezi sa nu se ia!
      Ca banuiesc ca prieteni comuni cu Navalnii nu ai.
  • +5 (43 voturi)    
    Parere personala (Luni, 7 septembrie 2020, 20:11)

    Popescul [utilizator]

    Eu cred ca proiectul nu va pica din mai multe motive. In primul rand cel economic. Sunt prea multi bani la mijloc pentru a te bloca in aceasta presupusa otravire. Interese ale companiilor germane cu capital privat, care nu dau doi lei gauriti pe 100 de vieti, daramite pe una singura, fie ea si a lui Navalnii.

    Secundus: incidentul s-a petrecut in Rusia, cu un ceteatean rus, deci cu un resortisant al unui stat tert. Germania poate avea cel mult o parere cu privie la moralitatea presupusei otraviri.

    In al treilea rand, otravirea nu a fost demonstrata si partii ruse. Astia ar trebui sa vorbeasca intre ei, sa-si prezinte versiunea detaliata. Prea multe formulari vagi din partea Panzerelor, "se pare, se aude, se zice, s-ar fi observat". Nu impui sanctiuni economice care vor lovi si in propria-ti tara pentru niste propozitii subiective. De ce lumea ar trebui sa creada versiunea germana? N-au prezentat vreo proba. Rusii neaga, iar in nemtii nu prezinta probe. Si eu cred ca a fost otravit de rusi, dar opinia nu conteaza. Trebuie sa conteze doar probele, nu senzatia.

    In al patrulea rand, au mai fost fapte reprobabile, iar aliatii de conjunctura nici n-au cracnit (cazul Kasoggi, faptele Turciei cu epurarea de acum cativa ani facuta in vazul intregii planete si care a afectat infinit mai multe vieti).

    In esenta nu cred ca se vor intampla mai multe decat niste simple caraieli din pricina intereselor economice superioare. Prea multi bani la mijloc. Nu cred ca panzerele se gandesc serios la stoparea proiectului. Banuiesc ca si ei au investit ceva miliarde pana acum si ar fi o nebunie sa-l opreasca acum. Masinaria germana stia foarte bine cine este Rusia in plan politic dinainte de proiect. Cunostea ca in acest mod Maicuta vrea sa-i sara din schema pe polaci si pe ucraineni si sincer i-a durut la coccis de toate aceste detalii. Ceea ce spun acum probabil ca este cinic: intr-un final se va pune batista pe tambal spunandu-se ca este o chestiune interna a sist. rus de justitie.
    • +1 (5 voturi)    
      Poate ca da, poate ca nu. (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:36)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Germania a mai jucat "the long game" Lenin ...1917 daca nu ma insel. Chiar daca in final sa intors impotriva lor. Si pe urma, marile jocuri economice nu sunt niciodata punctuale.Si mai au un aspect, cu cat se polarizeza lumea mai mult, tind sa se joace la totul sau nimic.
    • -2 (2 voturi)    
      Poate ca da, poate ca nu. (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:36)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Germania a mai jucat "the long game" Lenin ...1917 daca nu ma insel. Chiar daca in final sa intors impotriva lor. Si pe urma, marile jocuri economice nu sunt niciodata punctuale.Si mai au un aspect, cu cat se polarizeza lumea mai mult, tind sa se joace la totul sau nimic.
    • -1 (13 voturi)    
      Partial adevarat (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:54)

      Cat [anonim] i-a raspuns lui Popescul

      Germania e intr-o pozitie de negociere EXTREM de precara, si stiu si ei asta, sunt, cum ar zice americanii "between a rock and a hard place". Pe deoparte e intr-o parte intr-o pozitie extrem de precara fata de rusia, putin stie asta si vor fi la mana rusilor, iar cazul navalni e o incercare penibila de a "echilibra" terenul. Nu va functiona, pentru ca nimeni nu da doi bani pe amenintarile germanilor. In al doilea rand, cu un al doilea termen al presendintelui Trump, destul de probabil in ciuda a ce citim in presa aservita stangii americane, Trump va face o vizita nemtilor si restului europei si ii va intreba de bine probabil undeva in primavara 2021, la care nemtii vor trebui sa dea un raspuns, tinand cont ca economia americana isi revina muuult mai rapid decat cea germana
      • -2 (8 voturi)    
        hehe (Marţi, 8 septembrie 2020, 10:06)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Cat

        Mai zi o data asta dar fara accent rusesc "cu un al doilea termen al presendintelui Trump, destul de probabil in ciuda a ce citim in presa aservita stangii americanen". Ti-ai baut mintile.
  • +2 (38 voturi)    
    Parere personala (Luni, 7 septembrie 2020, 20:25)

    transpenibilus [utilizator]

    Eu cred ca va cadea proiectul si va accelera dezintegrarea rusiei, stat falit din motive devpetrol negativ, sanctiuni si covid.
    Putler nu apuca Craciunul, kak znaty.
    • +6 (14 voturi)    
      Octombrie este ca si Maine (Luni, 7 septembrie 2020, 21:39)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      Si Va fi Roshu
    • -15 (23 voturi)    
      Nu pot sa nu observ ca le ai cu rusa (Luni, 7 septembrie 2020, 21:46)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      La fiecare postare zici ceva in rusa. Ai facut scoala ca Raluca Turcan, la Moscova?
    • 0 (6 voturi)    
      Sincer, nu cred ca va cadea desi (Marţi, 8 septembrie 2020, 8:01)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      personal mi-as dori.
      Nemtii sunt mai tari negustori ca evreii.
      Au negociat cu rusii cel m mic pret la gaz (acum este 1/2 din pretul negociat de RO), dar asta nu-i opreste sa doreasca un pret muuult m mic.
      Vor juca tare cu rusii pe tema otravirii si cum astia (rusii) nu prea au de ales se vor multumi si cu un pret care sa-i duca direct la faliment!
      Rusii intodeauna au facut afaceri proaste care i-au costat multe milioane de vieti, economie saraca si nivel de trai de rahat!
      Si cu postacii fac o afacere proasta, uitati-va la nivelul lor. S-ar putea sa fie si din cauza ca platesc prost. Dupa renegocierea gazului vor plati si mai prost...sau deloc. Vor ramane doar postacii care o fac din patriotism ...ha,ha,ha.
      • +2 (6 voturi)    
        Mai vedem (Marţi, 8 septembrie 2020, 14:04)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Mai vedem asta cu cine are prim-planul in cazul de fata. Teoretic rusii pot gasi si alte solutii de vanzare a gazului, dar Germaniei ii este practic imposibil sa gseasca un gaz mai ieftin. Alternativa cugazul lichefiat american e una mai scumpa. Cel putin in prezent. Poate in timp sa mai scada pretul, dar la fel de bine si rusii pot diminua pretul pana in punctul in care americanii nu o mai pot face, pentru simplul motiv ca pretul de productie a gazului+transport e mai ieftin in varianta rusa. Oricum ai intoarce-o, este pur si simplu mai ieftin. Cred ca rusii sunt departe de ideea de faliment in materia gazelor naturale. Gazprom cred ca e lejer in top 10 in Europa ca cifra de afaceri si sunt sigur ca nu stau rau nici la capitolul profit.

        Nu-i vorb, cum spun unii aicici, ca Merkel iubeste Rusia sau China. De fapt, cred ca in sinea ei ii uraste visceral, insa depinde de comertul cu ei, iar in materia gazelor naturale, daca vreau un pret redus, pur si simplu n-are alternativa.

        Trebuie sa intelegeti un lucru important: Merkel este datoare in primul rand natiunii germane cu persoanele ei fizice si juridice (companii). Numai dupa aceea putem discuta de printipii, parteneri in UE (cazul Poloniei) sau "mila" fata de alte state (cazul Ucrainei). Bine, vorba vine "mila", ca in schimbul blocarii gazoductului sunt sigur ca neoficial ar cere ceva Ucrainei si Poloniei, mai ales primilor.

        Asta e o chestiune de lunga durata. Eu unul nu voi pleca pe fenta daca Merkel da de inteles ACUM ca se mai gandeste la gazoduct, ca o sanctiune impotriva Rusiei. Spui asta acum ca sa dai satisfactie oamenilor de bine, dar dupa un timp cand s-a mai racit cazul (vezi situatia cu Kasoggi), revenim la normal, ca doar suntem oameni seriosi.
        • -4 (4 voturi)    
          "Teoretic rusii pot sa gaseasca" (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:20)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Fix de aia rusii se grabesc sa construiasca a treia conducta spre Germania pe langa conducta veche prin Ucraina si Polonia si NorthStream I.
          Da, ar fi dureros pentru ambele parti dar sa nu uitam ca mare parte din industria chimica si nu numai a Germaniei a luat drumul Chinei.
          Bunul simt spune ca dpvd al nemtilor sa iti maresti dependenta de gazul rusesc e o tampenie colosala.
          Si revenind la "teoretic rusii' , da, teoretic rusii ar putea sa isi reduca dependenta de exporturile de gaze si petrol dar nu o fac fiindca e un proces lung si dureros iar Putin ar pierde puterea in secunda 2 intr-o economie reala.
          • +3 (5 voturi)    
            Intrebare (Marţi, 8 septembrie 2020, 20:40)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Dar de ce ne gandim tot timpul ca Rusia neaparat va santaja Germania daca se va face North Stream 2 si panzerele isi vor mari dependenta la 80%? Pana la urma si rusii au de pierdut daca intr-o astfel de situatie nu mai livreaza gaze Germaniei. Gazprom isi va face calcule pornind de la premisa ca acea conducta odata finalizata, chiar va livra la maximum. De ce sa ma lacomesc incercand sa te jupoi si in felul asta sa determin sa gasesti alte variante, cand ma pot intelege cu tine si sa avem amandoi de castigat? Daca as fi rus, ar fi mai inteligent sa aleg a doua varianta. Si gazul poate fi doare inceputul unei "frumoase prietenii".

            Acum cu riscul de a spune ceva hilar, eu ii apreciez pe rusi si pe nemti ca au stiut sa lase la o parte resentimentele din WWll si sa aseze la aceeasi masa. Nu-i putin lucru avand in vedere cat de mult au suferit sovieticii de pe urma lui Hitler. Nu am vazut aceeasi maturitate politica la polonezi. Probabil ca in felul lui Putin este un tip mai inteligent decat conducatorii polonezi. Adica e un bun strateg, un bun "sahist". Cred ca intelege mai bine situatia de ansamblu si are inteligenta de a fi flexibil, de a lasa loc de negociere. Niciunui sef de stat nu i-ar conveni sa i se vorbeasca tafnos cu fac de ani buni polinezii.
  • +2 (14 voturi)    
    Răspuns simplu (Luni, 7 septembrie 2020, 21:04)

    Gigi [anonim]

    NU.
    • +2 (8 voturi)    
      Ja, Ja (Luni, 7 septembrie 2020, 21:52)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Niet!
  • +6 (22 voturi)    
    Testul de turnesol al madam Merkel (Luni, 7 septembrie 2020, 22:11)

    Koczka [anonim]

    O decizie tranșantă de blocare a proiectului ar dovedi că Germania adică Angela Merkel respecta democrația și drepturile omului. O nondecizie sau un refuz de a da curs solicitării de blocare ar pune Germania într-o poziție mai mult decât jenantă și ar încununa cu un eșec lamentabil al acestei politiciene cconsiderate creierul UE. Romania ar avea motive mai mult decât întemeiate sa se realizeze acestui boicot dar mai ales sa o contreze pe madam Merkel mai ales după soluția Merkel din Republica Moldova care ne-a adus pe muscali la granița de est.
  • +6 (24 voturi)    
    Ar fi un semn de maturitate al Germaniei (Luni, 7 septembrie 2020, 22:52)

    V. Istina [utilizator]

    E vorba de multi bani, e drept. Dar Germania are bani. Insa daca nu renunta la teava aia, toata constructia de politica externa si de securitate a Germaniei se clatina. Americanii nu glumesc cu sanctiunile iar est-europenii -si nu numai.- nu vad deloc cu ochi buni un acord intre rusi si nemti, cand ceilalti "parteneri" europeni platesc alte preturi pt gazul rusesc.

    E primul test cu adevarat serios al Germaniei de a-si asuma drumul european. Are mult prea mult de pierdut daca face afaceri cu Putin, pe cont propriu. Ce parteneriat e asta, ce "alianta de valori" daca cea mai tare economie a UE isi tradeaza partenerii de dragul unui profit cu un stat dusman declarat al UE?

    Si da, Germania va face pasul asta. Va fi dureros, dar necesar. Au facut o greseala mai demult, au sperat ca Rusia va fi altfel. Au gresit. Acum trebuie sa-si asume consecintele. Si o vor face.
    • +1 (11 voturi)    
      Si mai multi bani (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:14)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui V. Istina

      Germania are bani, adevarat, dar de ce sa nu vrea si mai multi bani. Un gas ieftin este sanatate curata pentru industria germana. Ma gandesc ca doar in cea chimica se consuma cantitati uriase de gaz, iar panzerele chiar puncteaza in domeniul chimic.

      Statele au interese. Noi insine avem interese si nu ar trebui sa ne punem toate ouale intr-un singur cos. Britanicii si-au vazut interesul cu Brexit. Americanii au iesit dintr-o serie de tratate, pe care le-au considerat nerentabile. Au marait un pic de forma in drama Kasoggi (faza mai clara decat a lui Navalnii, apropo), dupa care business as usual. UE s-au zbarlit un pic la Erdogan in perioada epurarilor din ultimii ani, dar nu i-am vazut adoptand o decizie prin care sa spuna ca Turcia nu va intra niciodata in Europa, pentru ca de fapt nu sunt in Europa si ca impun sanctiuni pentru oropsirea a mii de opozanti. UE si-a vazut propriul interes. Eu cred ca Germania ar trebui sa-si vada propriul interes si acum.

      Nu-i treaba "Masinariei" cum obtine gaz Polonia si Ucraina. Ultima nici macar nu este in UE. O detest pe Merkel dupa faza cu imigrantii din 2015, dar chiar si asa m-as bucura sa nu plece pe fenta si sa faca acel gazoduct, daca este rentabil pentru economia germana. Daca nu e profitabil, sa renunte si basta, dar sa n-o faca doar pentru ca-i de bon ton.

      Romanii cand au decis anularea licitatiei pentru rachetele franceze si acordarea contractului direct guvernului SUA, si-au vazut propriul interes. Unul marunt, as zice. Stilul nostru de a ne apleca in fata suzeranului. Vad ca e la moda sa ne vedem ca natiuni propriul interes. Pai atunci spun ca si panzerele sa faca la fel. Polacii se descurca ei, ca-s majori. Nu sunt obligat sa-ti vand gazul, daca nu vreau. Daca totusi o fac, hai sa stabilim un pret. Daca nu esti cuminte si nu ma respecti, am sa ti-l vand la cat vreau eu. Nu-ti convine? OK. E dreptul tau. Cumpara niste gaz lichefiat american. Acum sa vedem si la ce pret o sa ti-l vanda partenerul strategic...
  • -1 (21 voturi)    
    Gazoductul va fi stopat (Luni, 7 septembrie 2020, 22:55)

    Galeo [anonim]

    Tot atat de mult cat au fost oprite proiectele dintre SUA si Arabia Saudita dupa transarea jurnalistului in ambasada Arabiei Saudite.
  • -5 (21 voturi)    
    Va cadea Proiectul Nordstream 2? (Luni, 7 septembrie 2020, 23:41)

    Lucky1 [utilizator]

    Nu!
    Madam Merkel are o slabiciune pentru amicul sau rus. Ea poate juca tot felul de scenete comico-tragice dar, in final, interesul si afiliatia sa vor conta mai mult decat interesele NATO sau ale tarilor UE declarate impotriva acestui proiect.
    Sigur, pentru Germania Proiectul este foarte important. Au nevoie de gaze iar gazul rusesc este ieftin pentru Merkel si mai sigur decat orice alta optiune americana.
    Merkel a supravietuit regimului comunisto-germano-democrat iar acum suportul direct al lui Putin o face de-a dreptul fericita. Uniunea Europeana este un adevarat scut tactic pentru Germania care o foloseste dupa cum ii cer interesele proprii. Germania a demonstrat, fara urma de dubiu, ca singurul lucru care conteaza este interesul ei si numai al ei.
    • +2 (16 voturi)    
      @Lucky1 (Marţi, 8 septembrie 2020, 0:58)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Lasand deoparte senzatia de acuza la adresa Germaniei pe care o percep atunci cand citesc :

      " Germania a demonstrat,fara urma de dubiu,ca singurul lucru care conteaza este interesul ei si numai al ei "

      iti voi spune ca orice natie care i-si cunoaste cu adevarat interesul si nu se pliaza dupa cum vor unii sau altii este demna de respect.

      Crezi cumva ca ar fi in interesul germanilor de rand sa plateasca gaz lichefiat de la americani de 2-3 ori mai scump ?
      • -2 (6 voturi)    
        Nu vreau sa dau lectii, dar... (Marţi, 8 septembrie 2020, 1:50)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        orice natie care i-si cunoaste cu adevarat interesul si nu se pliaza dupa cum vor unii sau altii este demna de respect".
        Tocmai asta condamn. Este momentul ca toate natiunile Lumii sa se alinieze si sa aiba aceeasi orientare - Orientarea care este impusa de Interesul General al Democratiei.
        Orice abatere de la aceasta linie constituie o slabiciune a sistemului Democratic si da posibilitatea unor tari ca Rusia, China si altele sa supravietuiasca si sa-si continue nestingherite politicile discretionare cum ar fi anexarea Crimeii sau crimele impotriva poporului mongol, etc...
      • -3 (5 voturi)    
        observatie (Marţi, 8 septembrie 2020, 10:02)

        Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        LPG-ul american nu e de 2-3 ori mai scump, e foarte competitiv la pret, iar avantajele sunt dincolo de pretul pentru o resursa, dar e bine ca nu sunteti diplomat de cariera. Deci, germania nu-si stie interesul, sau si-au mutat capitala la beijing sau moscova.
      • -4 (6 voturi)    
        Sile, ai lucrat vreodata in aprovizionare? (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        Unu la mana, gazul lichefiat american sau saudit nu e de 2-3 ori mai scump.
        2- in ultimii 30 de ani am vazut zeci de situatii in care sursa aia "ieftina", de obicei chinezii, in clipa cand ajungeau la o situatie de cvasi monopol ridicau preturile fix la cel al sursei "scumpe"
        In cazul rusilor si al gazelor poate fi mai tragic, adica nu pretul va creste de 3 ori ci pur si simplu vor opri resursa. In momentul asta Germania e la vreo 60% dependenta de gazul rusesc, daca ajung la 80% e gameover. Cea mai puternica economie a UE, locomotiva UE devine sclavetele energetic al Rusiei.
        • +2 (2 voturi)    
          comparatie intre LNG si natural gas (Marţi, 8 septembrie 2020, 23:12)

          sile1 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Citeste cu atentie ca sa intelegi de ce pretul gazului lichefiat este si va fi intotdeauna mai mare decat al gazului natural,indiferent de jocul pe piata ( cerere si oferta ) al celor doua .

          There are two ways for natural gas to be traded between countries that have a lot of natural gas to those that don’t. The first is building natural gas pipelines. The second is to build facilities to liquefy natural gas or to make LNG.

          LNG has some fixed costs above and beyond the cost of the raw natural gas. These costs are typically amortized over 20 years. The most significant of those fixed costs are:

          1) Liquification plant
          2) Shipping costs .
          3) Cost for regasification
          4) costs to develop the natural gas resource and get it to the LNG facility.

          For an LNG facility to be economical, the operator has to have a committed natural gas resource large enough that there will be sufficient natural gas to ship for 20 years. Otherwise, the costs per Mcf go up quickly because the capital costs of the facility would have to be amoritized over a shorter time period.

          Te-ai lamurit acum ?
          Si da ,pretul LNG american este de doua ori mai mare decat al gazului rusesc !
        • +2 (2 voturi)    
          am uitat... (Marţi, 8 septembrie 2020, 23:29)

          sile1 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          ...sa mentionez ca :

          " U.S. liquefied natural gas exports have declined by more than half so far in 2020."
          Cauta articolul cu titlul asta ca sa te convingi singur

          Acum poate ai sa intelegi si mai bine de ce isi doresc americanii o piata mare si puternica precum cea a Germaniei.
  • +2 (4 voturi)    
    sanchi! (Marţi, 8 septembrie 2020, 3:10)

    Codruta N [utilizator]

    Germania vrea doar sa negocieze cu rusii niste conditii / preturi mai bune!
    Cad ei la pace, cumva, pana la urma... probabil se va "dovedi" ca omu' cela nici macar n-a fost otravit! :P
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Marţi, 8 septembrie 2020, 10:06)

      Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      si un copil de 5 ani poate intelege asta, dar marii pareristi casca gura la ce zic nemtii. Din pacate, romania nu are nimic de castigat, eventual de pierdut. Cel mai mare procent de comert il avem cu nemtii, suntem dependenti de puterea economiei lor, din pacate, iar deciziile pe care le iau ei se vor rasfrange, in definitiv, asupra noastra...
    • -3 (3 voturi)    
      Dar poate nici n-a existat! (Marţi, 8 septembrie 2020, 10:35)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      era făcut pe calculator. Cum să existe opoziție?
  • -1 (3 voturi)    
    Scenariul va fi următorul: (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:27)

    nick24 [utilizator]

    Rusia va găsi vinovatul, asemănător cazului Kashoggi, într-un oligarh/guvernator prea zelos, care va cădea pe geam după demascare.

    Merkel va termina gazoductul, dar va pune un robinet în plus, la intrarea în Germania, cu acționare cu buton roșu, din biroul ei din Berlin, că cică dacă mai e ceva asemănător, imediat închide robinetul.
    • -2 (2 voturi)    
      Daca Germania ajunge la 80% dependenta de gazul (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:43)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Robinetul rosu va fi la Moscova, nu la Berlin.
  • -2 (6 voturi)    
    incredibil, mi-ati cenzurat parerea despre Merkel! (Marţi, 8 septembrie 2020, 9:35)

    dessik [utilizator]

    ...
    Ce sa spun? Cine a mai patit-o?
  • +3 (7 voturi)    
    Sper ca nu HN si-a pus aceasta (Marţi, 8 septembrie 2020, 10:34)

    John M. [utilizator]

    intrebare naiva, ci vreun idealist crescut in Europa de Est.
    Adica Germania ar sacrifica un proiect economic gigant care-i rezolva o prioritate nationala de dragul unui dizident rus in lupta cu pumnul de fier al Kremlinului?!
    In Rusia panseul lui Malraux "O viata de om nu valoreaza nimic, dar nimic nu valoreaza cat o viata de om" e valabil numai prima jumatate a frazei. Asa a fost dintotdeauna. Cel care se ridica impotriva status quo devine automat "dusmanul poporului" si este eliminat pentru "binele public".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by