Plasarea hidrogenului ca sursă de energie exclusivă a viitorului este o abordare greșită - Asociația Energia Inteligentă

de C.P.     HotNews.ro
Miercuri, 19 mai 2021, 11:50 Economie | Energie


Retea hidrogen in amestec cu gaze
Foto: Asociatia Energia Inteligenta
Un studiu privind injectarea hidrogenului în rețelele de transport și distribuție gaze din România, realizat de Asociația Energia Inteligentă, arată că o Românie cu energie verde preponderentă se poate realiza folosind hidrogenul ca Vector al Energiei. Folosirea hidrogenului în acest rol aduce reduceri asupra facturilor la consumatorul final și face posibil acest deziderat. O abordare greșită, vizibilă astăzi în România, de a plasa hidrogenul ca și combustibilul exclusiv al viitorului este o abordare greșită care poate aduce costuri de până la 5 ori mai mari la nivelul consumatorului final, susține Asociația Energia Inteligentă.

Studiul prezintă pașii necesari unei Foi de parcurs a implementării hidrogenului ca vector și integrator al energiei:

Momentul zero (care a fost depășit odată cu realizarea Studiului Hidrogenul un nou capitol al energei) și care a arătat că:
  • știm că se va putea face cu Hidrogenul ca să devina un Vector al Energiei în România,
  • știm cu cine se poate face cu Hidrogenul ca să devina un Vector al Energiei în România,
  • știm unde și ce s-a făcut cu Hidrogenul ca să devina un Vector al Energiei în România.

1. Poziționarea urgentă a autorităților, după:
  • consultarea stakeholderilor,
  • analiza amănunțită a (fezabilității) scenariilor propuse de Asociația Energia Inteligentă,
  • varianta cea mai plauzibilă.

2. Măsuri de implementare:
  • tehnică,
  • legislativă (în special reglementare),
  • cercetare-dezvoltare-inovare,
  • dezvoltarea de proiecte pilot.

În cadrul studiului s-a prezentat o construcție a infrastructurii de hidrogen pentru România, cu soluții cuprinse între următoarele patru scenarii de dezvoltare a acesteia:
  • conversia actualei infrastructuri de gaze naturale, astfel încât rețeaua să fie utilizată pentru amestecuri ale acestora cu hidrogenul, ceea ce înseamnă, practic, transportul unui mix de hidrogen și gaze naturale;
  • reconversia treptată a actualei rețele de transport și distribuție gaze naturale, astfel ca în cele din urmă să putem transporta doar hidrogen, 100%;
  • conversia parțială doar a anumitor subsisteme de transport sau distibuție - aici putem avea ambele variante, subsisteme cu amestecuri de hidrogen și gaze naturale, sau microrețele cu hidrogen 100%; și
  • realizarea unor sisteme complet noi, independente de actuala infrastructură de gaze naturale.

Hidrogenul este șansa ca România să aibă preponderent energie verde în viitor, și asta se va realiza doar dacă acțiunea este trecută din planul superficial al abordării din prezent, într-un plan profund profesional, mai arată Asociația Energia Inteligentă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10276 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Gazele arse nu vor fi acide? Ar fi infinit mai rau (Miercuri, 19 mai 2021, 12:05)

    D-or [utilizator]

    decit banalul CO2.

    Nu ne-ar omori peste mii de ani, ne-ar omori instant. Prima ar fi distrusa vegetatia.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce acide? (Miercuri, 19 mai 2021, 12:21)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Hidrogenul ars produce apă.
      Gaze cum ar fi metanul, propanul și butanul, prin ardere, produc apă și CO2.
      Ce să fie acid? Așa, un pic de chimie? Nu mult!
      Totuși tot nu înțeleg de ce fără CO2 se zice a fi verde, când, de fapt, plantele cresc mai bine la o concentrație mai mare de CO2, deci tocmai mai mult CO2 ar însemna mai verde...
      Acum, chestia cu efectul de seră produs de CO2 este altă chestie, care nu este deloc simplă...
      • 0 (2 voturi)    
        chimie? (Miercuri, 19 mai 2021, 15:14)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        Tu ai habar de chimie? Hidrogenul se produce din metan prin conversie cu vapori de apa. Si ghici, in proces se obtine CO2 (codoi, daca ai auzit de el). Cit despre cost, fie ca se produce prin electroliza, fie prin conversie, este de citeva ori mai mare decit daca ia arde metan.
      • +1 (1 vot)    
        Hidrogen + Nemetal = Acid. Poluantii din aer (Joi, 20 mai 2021, 8:54)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        Doar ci oxigenul produce apa, in rest, cu celelalte gaze produce acizi.

        Iar in aer sunt multi poluanti. Chiar si azotul, din cauza temperaturilor inalte de ardere intra in reactii si formeaza temutii NOx.
        Metanul din compozitia amestecului de gaze, arzind cu deficit de oxigen ( acesta va fi consumat intii de hidrogen) va conduce la diferse acetilene, formaldehide, formol, etc....

        E ca la centralele in condensatie al caror fum este mult mai toxic decit al celor clasice.
    • 0 (0 voturi)    
      Chimie (Miercuri, 19 mai 2021, 12:21)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Din cunostiintele mele de chimie, hidrogenul cand arde defapt formeaza legaturi cu oxigenul si deci devine apa...
      E drept ca nu cunosc ce efecte sunt cand hidrogenul e ars impreuna cu gazul metan...
      • +1 (1 vot)    
        In aer nu sunt doar H2 si O2 (Joi, 20 mai 2021, 9:03)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        Ceea ce spui tu e despre o reactie in laborator cu gaze pure, in cantitatile necesare reactiei.

        In realitate, se produc zeci si sute de reactii concomitente si succesive si rezulta zeci si sute de produsi finali. Doar arderea deschisa cu exces de oxigen va conduce la Co2 si apa in cazul metanului. Altfel, se creaza o pleiada de hidrocarburi, monoxizi si acizi.
  • +1 (1 vot)    
    Unele probleme (Miercuri, 19 mai 2021, 12:09)

    BEDE [utilizator]

    Hidrogenul se obține din electoliza apei. Ori, electoliza cere energie electrică. De unde acea energie? Să fie energie nucleară? Sau? Pentru că turbinele eoliene și ăanourile solare nu prea sunt surse pe care să poți conta: unele prea depind de cum bate vântul, celelalte produc cea mai puțină energie exact când ai nevoie de mai multă energie, adică iarna.
    Probleme la transportul hidrogenului. Molecula de hidrogen este cea mai mică moleculă care poate exista. Deci se poate pierde foarte ușor prin conducte, mult mai ușor decât metanul, care are o moleculă mai mare.
    • 0 (2 voturi)    
      Calcule (Miercuri, 19 mai 2021, 12:29)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Pe wikipedia spune ca lumea consuma 23,398,000 GWh intr-un an de zile.
      Radiatia solara este de 1000-2000 W/m2 depinde de zona. Panourile fotovoltaice au eficienta de 18-20% in prezent. Deci la 1000 W radiatie avem 200 W captati / metru patrat. Daca avem in medie 6 ore de soare pe zi (in desert/ecuator cred ca vorbim de mai mult de 6 ore), rezulta ca pe 1 metru patrat se produc 6*200 = 1200 Wh intr-o zi. Deci 438 KWh/an pe un metru patrat. Rezulta ca avem nevoie de 23,398,000*1000*1000/438 m2. Adica 53,420 KM^2. Suprafata Ungariei e de 93,030 KM^2. Deci de pe o suprafata cat jumatate din Ungaria, se poate obtine energie (solara) pentru toata planeta.
      • +1 (1 vot)    
        @Calin123 (Miercuri, 19 mai 2021, 20:13)

        dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        ar fi necesar sa distribui panourile pe toate fusurile orare si sa instalezi puterea (suprafata respectiva) la fiecare 30-45grade adica inmulteste suprafata cu 8 sau 12 si adauga costurile unei retele de transport pentru puterea respectiva la nivel global.
        Mai iei in calcul si faptul ca regional poti avea nori, afli ca ai nevoie de mai multa redundanta geografica si retea de transport pentru ea.
        Alternativa este sa stochezi energia produsa ziua dar bateriile costa extrem de mult facand instalatia in ansamblu mult mai scumpa decat competitia de la eolian.
        Energia solara, pe langa faptul ca are amprenta mare de carbon ( un panou solar are nevoie de 4-5 ani de productie in conditii optime pentru a-si acoperi propria amprenta de carbon) nu este reciclabila. Deja avem munti de sticla de la PV, foarte scump de reciclat.
        Cea mai eco alternativa este eolian offshore, este buna si din perspectiva factorului de capacitate, produce relativ constant ziua si noaptea.
        Fotovoltaicele raman optiune pentru productie casnica si mai putin pentru centrale. Atunci cand se dspune de buget mare este bine sa se mearga pe solutii cu factor de capacitate decent.
    • +3 (3 voturi)    
      Asa si asa (Miercuri, 19 mai 2021, 12:55)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Electroliza e atat de scumpa incat ar inchide imediat discutia . H se obtine acum din gaz metan si de-aia e momentan competitiv . Hype-ul e ca folosind-ul ai o masina electrica fara emisiii de Co2 cu raza mare de actiune si fara baterii grele , realitatea e ca parazitezi gazul metan care e pe sfarsite , elimini tot CO2-ul la fabrica de H si mai si platesti o groaza de bani . Bulshit eco de acelasi calibru cu soselele solare si asta o spun eu care sunt preocupat de AGW . E echivalentul afaceristilor cu masti de la inceputul pandemiei , fac si ei un ban "cinstit " din necazul populatiei , nu exista nici un domeniu neparazitat .
  • -1 (3 voturi)    
    well (Miercuri, 19 mai 2021, 12:30)

    alexandre dumas nepotul [utilizator]

    solutia viitorului nu e hidrogenul care trebuie OBTINUT prin alte procese fizice, ci fuziunea termonucleara. atunci cand poti obtine energie "arzand" practic orice - nisip din desert sau pur si simplu gunoaie, plastic sau deseuri industriale, - abia atunci putem vorbi de energia viitorului. primul reactor e deja in teste in franta.

    o alta solutie ar fi captarea energiei din fulgere, dar mai avem pana acolo.
    • +1 (1 vot)    
      ITER nu arde gunoaie (Miercuri, 19 mai 2021, 13:59)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui alexandre dumas nepotul

      Presupun ca la ITER te refereai cand ai spus "primul reactor e deja in teste in franta", desi nu e nici pe departe primul reactor de fuziune, si nici nu va fi primul producator net de energie din fuziune, in sensul de a introduce efectiv energie electrica in retea.

      ITER arde un amestec de deuteriu si tritiu care, ce sa vezi, sunt si ele obtinute prin alte procese.

      Despre captarea energiei din fulgere nici nu stiu ce sa zic, nu cred ca exista vreun efort serios in directia asta.
    • +1 (3 voturi)    
      oooooo (Miercuri, 19 mai 2021, 14:37)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui alexandre dumas nepotul

      o masina sa merga cu un reactor nuclear, sa ii faci plinul o data la 10 ani .... ce tare ar fi ... dar atentie la accidente ca vaporizeaza soferul instant plus radiatii
  • +1 (1 vot)    
    Astia de la... (Miercuri, 19 mai 2021, 16:11)

    rsumy_ [utilizator]

    ...Asociația Energia Inteligentă viseaza.
    Mai e mult pana departe...

    „Hidrogenul poate ataca structura metalică în anumite circumstanțe, anumite presiuni, anumite concentrații”, a spus National Grid’s Green. „Acesta este un domeniu pe care oamenii de știință încearcă să îl abordeze” ca parte a cercetării în domeniul hidrogenului din Marea Britanie.

    În SUA, proiectul HyBlend care implică NREL și alte cinci laboratoare DOE intenționează să examineze efectele pe termen lung ale hidrogenului la diferite amestecuri asupra diferitelor materiale de conducte și să creeze modele disponibile publicului pentru utilizare în industrie. Acest tip de cercetare va ajuta la determinarea cât va costa actualizarea rețelelor de conducte existente pentru a face schimbarea.

    Hidrogenul „arde foarte diferit” decât metanul, a declarat Jussi Heikkinen, directorul de creștere și dezvoltare al Americii pentru Wärtsilä Energy, care investește în motoare care pot funcționa cu 100% hidrogen. „Arde aproape ca o explozie. [...] Este o explozie și apoi s-a terminat. ” Acest lucru este bun pentru conversia eficientă a gazului în căldură, dar aduce și provocări de siguranță și inginerie, a spus el.

    „Când depășești 25% hidrogen în combustibil, în majoritatea locurilor din lume, nu mai poți folosi același echipament. Electronica, de exemplu, trebuie să fie rezistentă la explozie. […] Nu ar trebui să existe scântei, deoarece hidrogenul se aprinde cu aproape orice raport aer-combustibil. ”

    Hidrogenul este, de asemenea, de aproximativ trei ori mai puțin dens din punct de vedere energetic decât metanul. Asta înseamnă că odată cu creșterea raportului de hidrogen, volumul de energie livrat prin aceleași conducte scade, a spus el.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by