Ce trebuie sa fac dacă mi s-a întrerupt curentul electric / Cum se primesc compensațiile

de Dept. Economic     HotNews.ro
Miercuri, 4 august 2021, 12:12 Economie | Energie


Curent electric
Foto: Hotnews
​Clienții care au probleme cu energia electrică pot primi compensații de la distribuitori. Mai exact, în funcție de zona în care fac parte aceștia, dacă sunt probleme de genul întreruperii curentului, trebuie să se adreseze Enel, Electrica, E.On sau CEZ. Compensațiile se vor vedea în facturile ce vor sosi, conform unui ordin recent al ANRE.

Lista compensațiilor în cazul întreruperii curentului electric


În cazul întreruperilor scurte, între 3 secunde și 3 minute, operatorii de distribuție sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit prin standard.

Astfel, pentru fiecare astfel de depășire operatorii de distribuție vor acorda compensații tuturor utilizatorilor afectați, astfel:

• înaltă tensiune: 300 lei peste 10 întreruperi pe an,
• medie tensiune: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână,
• joasă tensiune: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămâna.





Ce trebuie sa fac dacă că mi s-a întrerupt curentul electric


În primul rând trebuie luat în considerare faptul că operatorul de distribuție este cel ce va acorda despăgubirile. I-am menționat pe cei 4 la începutul articolului.

Reclamațiile se pot face în format electronic, printr-un formular online de pe site-ul acestora, ori prin email sau prin telefon.

Distribuitorul va trebui să preia apelurile în:

• maximum 30 de secunde de la inițierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;

• maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;

• maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

*Deși numărul de apeluri telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp menționate anterior este doar monitorizat, nerespectarea acestor valori poate fi sancționată cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei


Cum se primesc compensațiile


Distribuitorul va transmite utilizatorului, direct sau prin intermediul furnizorului, odată cu prima factură de energie electrică emisă, o informare cu privire la:

• dreptul acestuia de a primi compensații pentru nerespectarea prevederilor din prezentul standard;
• prezentarea generală a situațiilor în care este obligat să acorde compensații, valorile compensațiilor, modul de solicitare/acordare, precum și termenul și modalitatea de plată ale acestora.

Chiar dacă se oferă compensație, asta nu înseamnă că nu poți solicita și primi despăgubiri de la distribuitor pentru daunele provocate de calitatea serviciului, respectiv continuitatea în alimentare cu energie electrică. Deci, în cazul unor echipamente stricate din cauza acestuia, va trebui să ceri despăgubiri.

În cazul unei probleme legate de calitatea tensiunii, va trebui făcută o reclamație către distribuitor privind calitatea curbei de tensiune primită. Operatorul de distribuție va efectua verificări în punctul de delimitare, va analiza și va informa utilizatorul cu privire la rezultatele analizei efectuate și la măsurile luate.

În cazul în care a constatat că reclamația a fost îndreptățită, se vor oferi compensații.




*IT - inalta tensiune, JT - joasa tensiune, MT - medie tensiune

Va fi redusă, începând cu anul 2022, abaterea pozitivă permisă a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal, conform ANRE. Această modificare asigură corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice și electronice care se alimentează la joasă tensiune, deținute de utilizatorii rețelei.

Pentru nerespectarea indicatorilor de performanță privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuție are obligația de a acorda utilizatorilor următoarele compensații:

• pentru persoane juridice: 270 RON la 110kV, respectiv 130 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare;
• pentru persoane fizice: 270 RON la 110kV, respectiv 70 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9267 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 august 2021, 12:31)

    ursu_rebegea [utilizator]

    Rahat cu perje, cum e vorba in popor. La furtuna de saptamana trecuta am avut pana de curent 20 de ore iar Electrica Distributie a dezactivat accesul la operator call center lasand in loc un robot care ne anunta ca s elucreaza pe teren. Pot cei de la ANRE sa dea 7000 de ordine, distributiile oricum le vor ignora.
    • 0 (0 voturi)    
      termenul e (Miercuri, 4 august 2021, 18:14)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

      48/72 ore in conditii meteo deosebite
  • +5 (5 voturi)    
    Bataie de joc (Miercuri, 4 august 2021, 12:38)

    Barthales [utilizator]

    Titlul sugerează că ANRE ajuta consumatorii, când de fapt este împotriva consumatorilor.
    Adică, dacă se oprește curentul în fiecare zi, câte o dată în 4 zile și de câte 2 ori în celelalte 3 zile ale săptămânii (adică de 10 ori pe săptămână), nu primesc nicio compensație. Iar numai dacă se depășește această limită primesc 5 lei.
    Băi dar proști ne mai credeți!
  • +5 (5 voturi)    
    Legi facute cu dedicatie pentru infractori (Miercuri, 4 august 2021, 12:48)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Daca esti consumator casnic, practic primesti mure!

    Nu cred ca ar cauta nimeni compensatiile, toata lumea ar fi interesata ca furnizarea sa fie stabila si fara intreruperi. Daca intr-o zona reteaua e praf si operatorul stie asta, normal ca prefera sa mearga pe burta fara sa investeasca in retea. De ce ar face-o? Plateste 5 lei pe saptamana catre 2-3 "reclamagii", asta daca si aia depun reclamatie. In rest, trai pe vatrai!
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar 2-3 (Miercuri, 4 august 2021, 18:15)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui ThalesdeTeleorman

      "acorda compensații tuturor utilizatorilor afectați"
  • +2 (2 voturi)    
    Wow (Miercuri, 4 august 2021, 13:13)

    P.Antipov [utilizator]

    20 de întreruperi scurte pe saptamana, în mediul rural, este "normal".
    Si 10 în mediul urban.
    Adio frigidere, aparate de AC etc.
  • +1 (3 voturi)    
    minciuni (Miercuri, 4 august 2021, 13:48)

    ryo13 [utilizator]

    da, da, vezi sa nu...eu astept din februarie despagubiri pt niste aparatura stricata, pe mail iti vine un raspuns automat in care ti se spune sa astepti ca se va rezolva, iar la telefon poate, daca ai noroc, dupa 25 30 min sa raspunda cineva, care oricum nu stie mare lucru decat sa verifice daca e inregostrata solicitarea... dar sunt cazuri in care nu reusesti cu zilele...
  • +2 (2 voturi)    
    5 intreruperi (Miercuri, 4 august 2021, 14:45)

    soloman [utilizator]

    daca se opreste curentul 9 zile cam 12 ore zilnic iar in ziua a 10 nu, nu primesc nimc.
    • 0 (0 voturi)    
      intreruperi lungi (Miercuri, 4 august 2021, 18:36)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui soloman

      primesti daca se depasesc 16/anul curent. 30 lei
  • +2 (2 voturi)    
    S-a rezolvat ... nu se poate! (Miercuri, 4 august 2021, 16:31)

    ZVrk [utilizator]

    Saptamanile trecute am avut la 10 intreruperi de 2-3 sec la 5 min pe zi.
    Trebuia sa sun de fiecare data la enel, ca sa fiu inregistrat cu plangere pentru a primi compensatii!
    Iar i-au ajutat sa-si bata joc de noi!
    • 0 (0 voturi)    
      sint de mai multe feluri de intreruperi (Miercuri, 4 august 2021, 18:25)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

      cele tranzitorii nu intra in calcul la JT (sub 3 secunde) numai cele peste 3 minute


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by