Clienţi ai Enel se plâng de abuzurile companiei: contractele (in)existente, telefoanele închise în nas, misterioasele baze de date / ANRE a dat firmei peste 90 de amenzi / Ce spun reprezentanții Enel

de F.C.     HotNews.ro
Marţi, 24 august 2021, 6:58 Economie | Energie


Curent electric
Foto: Hotnews
Nervi și timp pierdut - cu asta se confruntă unii clienți ai Ene atunci când au vrut să încheie noi contracte, să plece la o altă companie sau să afle informații de la call-center. Au avut parte de adevărate aventuri cu telefoane închise în nas, cu informații contradictorii din care nu rezulta clar dacă mai sunt clienți sau nu ai Enel. Lucruri care în alte țări se rezolvă imediat, așa cum povestește o clientă, în România uneori durează luni de zile. La ANRE se cunoaște situația, având circa 3.000 de reclamații primite, iar reprezentanții companiei de electricitate admit că au fost nevoiți să suplimenteze personalul care gestionează serviciul telefonic de relații cu clienții.

Povestea Ioanei: Nu înţeleg logica de aici. Am făcut contract în Germania la curent şi la gaze: a durat 10 minute


În această situație a fost și Ioana, o clientă din municipiul Târgovişte. A încheiat în ianuarie un contract cu Enel, care urma să intre în vigoare în luna aprilie. Numai că, în mai, factura întârzia să vină.

Evident, a decis să contacteze reprezentanții companiei, iar aceștia i-au spus că va primi factura în luna următoare.

A venit luna iunie și a aflat de la Enel că, de fapt, nu mai era client al acestei firme şi că trebuie să parcurgă din nou paşii pentru contractarea unei oferte. Ceea ce a şi făcut. Nu o dată, ci de două ori.

"În iunie 2021 mă anunţă că îmi resping activarea contractului. Reiau paşii pe 22 iunie 2021 fac un nou contract tot cu Enel, primesc asigurări că e totul ok şi să aştept activarea pe 27 iulie 2021. Pe 14 iulie 2021 primesc email în care sunt anunțată că se anulează contractul pe motiv că nu sunt titularul locului de consum. Curios lucru, la firma Engie unde fusesem client până în martie 2021 nu am avut niciodată această problemă, doar am avut contract", povesteşte ea.

Supărată, Ioana s-a orientat spre alt furnizor, Electrica, însă distribuitorul din zonă i-a transmis că nu se poate până nu-i semnează Enel cererea de transfer.

"Funcţionarul (de la distribuţie - n.r.) mi-a spus clar că Enel nu voia să trimită cerere de renunţare. Atunci mă întreb eu, dacă nu am fost client la firma Enel niciodată, vă spun ce mi-au spus operatorii, da?, atunci de ce a trebuit să dea Enel cerere de renunţare pentru mine? Noaptea minţii, ce să mai zic".

Cum s-a rezolvat situația?

Ioana a fost nevoită să meargă personal la ANRE. A făcut o reclamație acolo, iar apoi ENEL a trimis acea cerere de renunțare.

Ea se miră de toată această birocrație, mai ales că în Germania, unde a trecut printr-un proces de schimbare a furnizorului, totul a durat 10 minute.

"E normal ce se întâmplă? Nu înţeleg logica. Eu am făcut contract în Germania în 10 minute la curent şi la gaze şi aia a fost tot. M-am dus o dată, i-am văzut la ochi, m-au văzut şi ei pe mine şi în fiecare lună îmi luau banii din cont. Nu m-a chemat nimeni sau să dau atâtea telefoane la call-center sau aşa ceva, niciodată. Din păcate, eu am aflat târziu că este o firmă neserioasă, când am citit ce a scris lumea pe Facebook. Părinţii mei au fost ani de zile clienţi ai acestei firme. Nu pot să cred că mi s-a întâmplat aşa ceva", a conchis ea.

Povestea Marianei- Cum te trezești fără contract și cu telefoane închise în nas


Hotnews.ro a luat legătura și cu alţi consumatori. Unul dintre ei, Mariana, ne-a povestit că a primit o notificare cu noile tarife şi cu înștiințarea că acestea vor intra în vigoare automat din luna mai, ceea ce nu s-a mai întâmplat.

"În februarie 2021 a primit soţul un email de la ei cum că pe 16 mai 2021 expiră oferta Enel fix online şi că ne-au ataşat noile condiţii economice. Dacă până la 14 martie 2021 nu primeau răspuns din partea noastră, mai exact a soţului, se considerau noile condiţii economice acceptate”, povestește ea.

Ce s-a întâmplat în practică?

Nu a răspuns emailului, în ideea de a lăsa să se activeze automat noile condiții. Problema este că nu s-a întâmplat asta pe 17 mai 2021.

Mai mult, pentru că nu a primit nicio factură în luna iunie, ea s-a interesat la call-center şi a aflat că nu mai are niciun contract cu Enel din mai.

"Am sunat la ei, la info clienţi şi ne-au spus că nu mai avem ofertă activă, de aceea nu am mai primit factură, ceea ce mi se pare foarte ciudat, ireal, pentru că indiferent de situaţie o factură trebuie să vină, chiar dacă nu mai aveam ofertă activă, corect?", s-a întrebat ea nedumerită.

Mai mult, ea spune că atunci când au încercat să afle ce se întâmplă, de două ori operatorii „le-au închis telefonul în nas”.

“Suntem sătui de atâtea nereguli. Plus că cei din call-center nu ştiu şi nu au două vorbe la un loc! Suni să întrebi de o chestie pe mai mulţi operatori şi toţi, dar absolut toţi spun lucruri diferite şi nu mai ştii ce să crezi!", se plânge ea.

Povestea Nadiei- Prețuri mai mari în facturi și problema „cu baza de date”


O altă clientă, Nadia, este şi ea nemulţumită de serviciile Enel şi semnalează că ultima factură a venit cu preţ mai mare, după ce compania a tergiversat încheierea unor noi contracte pe piaţa concurenţială.

"Am semnat două contracte cu ei, unul în martie anul acesta, altul în mai. Pe cel din martie nu l-au luat în considerare pentru că "s-a întâmplat ceva cu baza de date", iar pe cel din mai nu-l pun în aplicare deşi, în sesizările făcute, îmi zic că "luna viitoare o să fie activ", povește Nadia.

Bineînţeles că nu se întâmplă şi bineînţeles că nu-mi emit nicio factură de stornare de la preţurile achitate până acum, spune ea.

“Mai mult, ultima factura a venit cu preţ mai mare per kwh decât precedenta", a explicat clienta.

Povestea Enel: Continuăm eforturile pentru a oferi cele mai bune servicii


Hotnews.ro a solicitat poziţia companiei Enel România, în contextul acestui val de clienţi nemulţumiţi.

"Companiile Enel Energie şi Enel Energie Muntenia au venit în întâmpinarea numărului crescut de solicitări din partea clienţilor în contextul liberalizării complete a pieţei de energie, prin accelerarea procesului de digitalizare, prin campanii de informare şi prin măsuri suplimentare de reducere a timpului de aşteptare pentru obţinerea de informaţii sau încheierea de contracte de furnizare. Furnizorii Enel continuă eforturile pentru a soluţiona în cel mai scurt timp solicitările venite din partea clienţilor şi pentru a le oferi cele mai bune produse şi servicii în domeniul furnizării", au răspuns reprezentanţii companiei.

Ei mai spun că, pentru a veni în sprijinul clienților și pentru a reduce timpii de așteptare în call-center, au suplimentat personalul care gestionează serviciul telefonic de relații cu clienții.

“Numărul angajaților din call-center a crescut constant din octombrie 2020, tocmai pentru a fi pregătiți și pentru a răspunde cererilor în creștere de informare în contextul liberalizării totale a pieței de energie. La finalul primului semestru din 2021, numărul reprezentanților Enel care răspundeau apelurilor clienților era cu 30% mai mare față de cel din toamna anului trecut. Prin această suplimentare a resurselor, calitatea serviciului de call center s-a îmbunătățit, dovadă stă rata sporită de preluare a apelurilor: în medie, sunt 40.000 de apeluri onorate săptămânal”, se arată în răspuns.

Fiecare persoană nou angajată în cadrul serviciului call-center parcurge un proces elaborate de trainning, care se întinde pe o perioadă de patru săptămâni. Promovarea cursurilor de specializare se face numai după serii repetate de testare, au completat responsabilii companiei de energie.

Aceştia au adăugat că, din cei aproximativ 3 milioane de clienți aflați în portofoliul furnizorilor Enel, 81% sunt pe piaţa concurenţială.

Povestea ANRE: Circa 3.000 de reclamaţii la adresa Enel Energie şi Enel Energie Muntenia


La ANRE au fost depuse de la începutul anului până pe data de 20 august nu mai puţin de 2.993 de reclamaţii la adresa Enel Energie şi Enel Energie Muntenia, după cum ne-a precizat instituţia de reglementare.

Aspectele reclamate au vizat, cu preponderenţă: încheierea contractelor de energie electrică/gaze naturale pe piața concurențială, facturarea energiei electrice /gazelor naturale pe piata concurențială, precum şi procedura de schimbare furnizor energie electrică/gaze natural.

După ce au fost în control, inspectorii ANRE au aplicat companiei 91 de amenzi în valoare totală de 1,47 milioane de lei.

Compania a primit aceste amenzi pentru nerespectarea termenelor aferente procesului de schimbare a furnizorului; nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare; imposibilitatea sau contactarea anevoioasă a furnizorului de către clienți; întârzieri în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți; facturarea unor consumuri care nu corespund cu realitatea; facturarea unor consumuri pentru consumatori care au schimbat furnizorul; neemiterea/netransmiterea facturilor de energie electrică; nerestituirea sumelor rezultate ulterior regularizărilor.

N. Red: Pentru a le proteja identitatea, numele clientilor au fost schimbate. Dacă şi dumneavoastră aveţi nemulţumiri legate de serviciile furnizorilor de energie, lăsaţi mesajul în comentarii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















38377 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    :) (Marţi, 24 august 2021, 7:05)

    Xorciser [utilizator]

    Chiar ieri m-am trezit cu un "preaviz de deconectare" de la firma din articol, cred ca am intarziat 2 saptamani achitarea unei facturi.

    Cred ca si legal termenul este de minim 30 zile, iar Enel lasa inainte clientii cate 3-4 luni pana sa se deranjeze sa emita preaviz de deconectare. Not anymore.

    Dar nu e problema, la primele pene de curent stiu ce sa fac. Vreti performanta, oferiti performanta :)
    • +13 (15 voturi)    
      La primele (Marţi, 24 august 2021, 8:40)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Pene de curent va trebui sa verifici in contract sa vezi ce timp de rezolvare au :)). Stai tu linistiti ca sunt acoperiti dpdv contractual
      • +4 (4 voturi)    
        eu stau foarte linistit (Marţi, 24 august 2021, 13:39)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Unele clauze mai sunt abuzive, se mai desfiinteaza in instanta....chestii socoteli :)

        Poate se mai strica un fierbator prin casa samd.
    • +14 (18 voturi)    
      A fost (Marţi, 24 august 2021, 9:36)

      all23 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Domnul Ciolos a redus termenul de plata si preaviz la 15 zile ( fara sa o ceara nimeni ) ca sa isi poata achita cheltuielile .... Daca pana la mandatul lui aveai 30 de zile sa platesti ( de la primirea facturii ) si inca 30 de zile fara penalitati . Acum dupa 15 zile de la emitere (sunt firme care fac evaziune fiscala si antedateaza facturile, mai ales daca data de emitere pica in weekend ) Dar in Romania nu li se intampla nimic! Am facut reclamatie pt Vodafone ca vreau sa platesc factura in data emiterii , insa nimeni din acea firma nu putea sa imi ofere informatii despre factura , o emite insa peste 3 zile cu data la care am facut scandal , iar apoi daca intarzii peste 15 zile , de la data scrisa pe factura iti pune penalitati de 0.5 % cand in Romania maximul este de 0.02 %/zi !!!!
      ANPC nu a catadixit niciodata sa raspunda ! ANRE este si mai varza fiindca nu am primit niciodata raspuns la vreo reclamatie !
      • +7 (7 voturi)    
        :) (Marţi, 24 august 2021, 10:41)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui all23

        Vodafone e in alta galaxie, mi-au suspendat o data serviciile inainte de data scadentei...

        Au platit 100 EUR penalitate, c-asa e in tenis greselile se mai si platesc.
        • +5 (5 voturi)    
          Cum ai reusit??? (Marţi, 24 august 2021, 19:15)

          Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          "Au platit 100 EUR penalitate" - OK, aveai dreptate, dar CUM ai reusit sa o dovedesti, impotriva unui gigant international precum Vodafone???
  • +33 (33 voturi)    
    ANRE pastoreste, NU reglememteaza ENEL (Marţi, 24 august 2021, 7:15)

    un domn [utilizator]

    Ma intreb cand DNA se sesizeaza ?
  • +23 (23 voturi)    
    confirm (Marţi, 24 august 2021, 7:25)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    In cazul parintilor mei, firma respectiva trecuse adresa gresita la incheierea contractului si refuzase sistematic sa o corecteze conform documentelor.
    Am decisa sa renuntam la ei pentru toate locurile de consum
  • +25 (25 voturi)    
    O experienta de pe alta lume (Marţi, 24 august 2021, 7:28)

    Gh. Vasile [utilizator]

    am avut si eu cu Enel:
    - mi-au taiat curentul la o locatie unde nu locuiam, fiindca imi trimiteau facturile la echea adresa. Fara un telefon/mail/SMS inainte

    - eram la ei si cu abonamentul de gaz - nu mi-au trimis nicio factura toata iarna, chiar daca ii sunam in fiecare saptamana sa le cer factura. Mi-au trimis o factura cu tot consumul la sfarsitul iernii, a trebuit sa dau iara telefoane, cerere de esalonare, etc.

    - contorul de curent avea gemuletul matuit, nu mai puteam sa il citesc. Am facut o cerere sa faca ceva, ei imi cereau poze cu contorul de gaz.

    La telefon nimeni nu stie nimic, trebuie sa re-explici de fiecare data toata problema, consultantii parca sunt picati nu din cer, ci dintr-o galaxie foarte, foarte indepartata.

    De departe cea mai neplacuta experienta cu un serviciu clienti .... de atunci m-am mutat la alta/alte firme - mi-am facut abonamentul online, la mici probleme/intrebari raspundea la telefon cineva care chiar intelegea care e problema, etc.
    • +16 (16 voturi)    
      Piata concurentiala ii deranjeaza (Marţi, 24 august 2021, 9:59)

      axxa [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Vasile

      pe cei de la ENEL, ca si pe cei de la Electrica. AM fost clientul amandurora, pentru curent dar am ales inca de anul trecut un alt furnizor si ma felicit pentru alegerea facuta. Atat la gaz, cat si la curent am tarife cu 15-20% mai mici decat in trecut si o relatie contractuala de bun simt. E posibil sa creasca si aici tarifele dupa trecerea perioadei cu tarif fix, dar voi vedea la momentul respectiv in functie de preturile pietei.
      Enel si Electrica, dar si Gdf Suez au mizat si probabil mai mizeaza inca pe faptul ca lumea, din comoditate, nu va migra catre alti furnizori si isi permit sa isi bata joc de clienti. La Enel e o adevarata provocare sa trimiti un email, deoarece adresele de pe care te notifica/factureaza nu sunt monitorizate. Ei au nevoie de nr tau de tf, de adresa fizica, de e-mail, dar tu nu ai nici o sansa sa-i contactezi cand ai o problema(la call center stai minute in sir sa poti vorbi cu cineva si chiar si asa vorbesti degeaba, nu rezolvi nimic)
  • +24 (24 voturi)    
    Enel Asistenta Lunara_alta scamatorie (Marţi, 24 august 2021, 7:30)

    balamuk [utilizator]

    Vad ca in articol nu se mentioneaza nimic de acea faimoasa "Enel Asistenta Lunara" pe care Enel o introduce in facturile de furnizare energie electrica, precum si in cele de gaze naturale.
    La inceputul lunii Iunie 2020 am ales sa ma transfer la ENEL, fugind de preturile liberalizate a celor de la ENGIE.
    Boon...numai ca dupa ce au venit primele facturi, am realizat ca cineva din firma Enel si-a permis in mod unilateral si abuziv, sa activeze acel serviciu (Enel Asistenta Lunara cam 15 RON taxa lunara la energie electrica si vreo 12 RON parca la gaze) fara acordul clientului.
    Tin sa mentionez ca am facut nenumarate demersuri (telefonic, prin e-mail sau din contul client myEnel) de a rezilia aceste taxe / servicii facturate abuziv. Raspunsul consilierilor era invariabil acelasi: "trebuie sa faceti o cerere de reziliere si atasati copie CI". Intrebarea mea catre ei: de ce trebuie sa facem asemenea cereri pentru ceva la care nu ne-am dat acordul in nici un mod? Si chiar si asa, mai multe cereri au fost facute (prin e-mail sau telefonic).
    Si oare cati clienti de-ai ENEL sunt in aceasta situatie...multi habar nu au ca platesc o taxa pe care nu au cerut-o si care nu este prevazuta in contractul de baza incheiat cu furnizorul acesta
  • +18 (18 voturi)    
    ENEL de poveste_alte opinii (Marţi, 24 august 2021, 7:32)

    balamuk [utilizator]

    mai multe detalii despre scamatorii de la ENEL aici: https://forum.softpedia.com/topic/1186130-enel-asistenta-noua-inselaciune-marca-enel/
    • +6 (34 voturi)    
      Am reclamat ENEL la Parchet Degeaba (Marţi, 24 august 2021, 7:35)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui balamuk

      M au expediat la Sectia de Politie.
      Am scris la Stelian Ion, Degeaba.

      Multumim “coalitziei” USR - PNL pentru aceste Marete Realizari!
      • +1 (5 voturi)    
        ce treaba are (Marţi, 24 august 2021, 22:43)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        politia, ministrul justitiei sau usr cu treaba asta? se vede cat de bine pricepe romanul cum functioneaza legile si institutiile.
        se face plangere la anre, eventual la anpc iar apoi se merge la judecata.

        nu, el merge la sectia de politie numarul 3, ca asa stie el. la sat cand aveai o problema, mergeai la politistul din sat!
        • 0 (4 voturi)    
          Justin = NO Justice (Miercuri, 25 august 2021, 0:32)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui justin

          ANPC nu se ocupa de Fraude Informatice si Gestiune Frauduloasa.
          Copii. habar nu au ( te incluzi acilea )
  • +14 (20 voturi)    
    Buna dimineata! (Marţi, 24 august 2021, 7:58)

    Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator]

    Acum v-ati trezit?!

    1. De doi ani, in ianuarie-februarie am o problema: factura, ce trebuia sa apra pe data de 16, vine foarte, foarte tarziu!
    Aproape ca expira termenul de plata, si eu nu am factura, ca sa pot plati.
    Pina in urma cu 5 ani se putea da vina pe Posta Romana, ca nu mi-a adus plicul, dar de mult factura vine numai pe e-mail, de ce intarzie 10 zile?
    2. Anul trecut, in vacanat de Craciun am fost la ENEL, ca sa refac contractul. Era aglmeratie amre, lumea statea pe scara, nu respectau distanta.
    Am renuntat!
    Anul acesta, in mai, am mai incercat o data, iniunie.
    La fel de imposibil sa intru!
    Este firesc sa trebuyiasca reactualizate contractele, este normal ca daca nu mi-am expirmat optinunea, sunt trecut pe "ultima instanta", dar nu este normal sa nu pot ajunge!
    Am mapa cu actele necesare pregatita din decmbrie 20-20, da rnu pot sa intru la ENEL ...
    • +4 (4 voturi)    
      Si aici pe HN sunt cel putin 5 sluibasi ENEL! (Marţi, 24 august 2021, 19:21)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

      Am primit minuusri desi nu am expus opinii sau judecati critice la adresa ENEL, ci pur si simplu - ca si altii - am descris ce mi s-a intamplat, cum a decurs interactiunea!

      Daca este as, sa mai adaug:
      - in martie mi-a venit o facutra mai mare, am platit-o
      - apoi mi-a vent "compensare", pentru ca mi-au luat prea mult. Am platit-o. In loc sa scada suma, au adaugat-o la plata.
      Imi venise vre-o 600 lei de plata! Nu am mia platit!
      - in final i-au dat seama, si vre-o doua luni am avut pe factura sold NEGATIV.
      NU, nu mi-au dat bani inapoi, dar doua luni nu am mai avut nimic de platit ...
      • +4 (4 voturi)    
        Daca ai cont my enel (Marţi, 24 august 2021, 20:35)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

        Print screen, apoi la Parchet.
        • +4 (4 voturi)    
          Multumesc! (Miercuri, 25 august 2021, 11:07)

          Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Evident ca am cont My Enel, am si salvat UNELE facturi, dar nu mi-a dat prin cap sa fi facut print screen la TOATE povestile!

          Un pedeserist zicea:

          "Ce treaba are politia, ministrul justitiei cu asta?
          se vede cat de bine pricepe romanul cum functioneaza legile si institutiile"

          pai ar trebui sa aiba treba Justitia, nu m-am plins de tarife, ci de ceea ce consider ca este FRAUDA, tentativa de furt!
          Cand inseli la cantar pe cineva, cum se cheama?!
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Marţi, 24 august 2021, 8:06)

    sentenced [utilizator]

    Acum aproximativ un an jumate veneau din usa in usa in Brasov si cereau oamenilor ultima factura de la actualul furnizor, probabil cu intentia de a schimba furnizorul in mod abuziv si ilegal chiar. Ei lasau impresia ca sunt de la actualul furnizor (foarte multi oameni, mai ales cei in varsta, nu prea fac diferenta dintre Enel si Electrica, pe foarte multi ii aud zicand ca au contract cu Enel cand ei de fapt sunt la Electrica).

    Pe mine personal ma sunau non stop si ma intrebau daca am la indemana ultima factura de energie electrica. Intotdeauna m-am intrebat din ce baza de date imi tot iau ei numarul de telefon, in cele din urma cred ca cei de la vodafone le puneau la dispozitie numerele de telefon, deoarece dupa ce mi-am schimbat setarile de confidentialitate din contul myvodafone nu am mai primit apeluri de la ei.
    • +12 (14 voturi)    
      asa a patit si bunica-mea.. (Marţi, 24 august 2021, 9:23)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      ... femeie batrana, i-au zis "suntem de la lumina" si s-a procopsit cu contract dezavantajos pe 2 ani la enel.
      • +11 (11 voturi)    
        ... (Marţi, 24 august 2021, 10:50)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Vezi ca se poate schimba contractul cu preaviz de 30 de zile, nu este obligata sa stea 2 ani la ei.
  • +20 (20 voturi)    
    Contorizare eronata. Si ce daca... (Marţi, 24 august 2021, 8:14)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Timp de 1 an, contorul a inregistrat gresit o cantitate dubla de energie consumata. Ba se mai si bloca, pentru ca aveam "depasire de putere" (10kW consum instantaneu intr-o locuinta de 2 persoane !!!).
    Sesizari peste sesizari, echipele constatau ca "am curent", deci nu e nimic de facut.
    Dupa verificarea contorului mi se da dreptate. E defect.
    Se inlocuieste contorul .
    Cer compensarea sumelor platite nejustificat prin contorizare eronata (folosind platforma my.enel.ro).
    Raspunsul primit :"Solicitati marirea de putere" (!!!)

    Zici ca acei consultanti sunt, de fapt, niste roboti care au gasit in textul sesizarii "putere depasita" si au dat automat solutia sa cer o putere mai mare !
    Despre banii platiti aiurea, nicio vorba (peste 1000 de lei in unele luni !).

    Pe 27.07.2021 am reluat solicitarea de recuperare a banilor platiti in plus.
    Deocamdata niciun raspuns. La call-center mi s-a spus ca termenul pentru raspuns este 29.08.2021 (33 de zile ?!).

    Astept sa vad cum va suna raspunsul justificat "legal" la cererea mea.

    Pentru cei care au probleme de genul asta, sfatul meu este : ANPC. Pentru mine, asta urmeaza, daca ENEL se face ca ploua...
    • +22 (24 voturi)    
      Din 2017 zace raportul comisiei de ancheta ANRE (Marţi, 24 august 2021, 8:20)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      La Parlament. TOATE Partidele, fara nici o exagerare inchid ochii la activitatea ANRE.
      In 2017 am cerut pe e mail in van la Cristina Pruna sa se publice raportul privind activitatea ANRE, nimic. Toata lumea se vaita, nimic se intampla.
      • +8 (8 voturi)    
        asta e piata concurentiala (Marţi, 24 august 2021, 11:38)

        Levellers [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        in Romania. Pentru ca se poate.
        • +5 (5 voturi)    
          Ora 21.31, vicepresedintele Zoltan Nagy De la ANRE (Marţi, 24 august 2021, 21:33)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

          Filmat intr o sufragerie care consuma electricitate cat un apartament de trei camere.
          Acesta vorbea Numai Balarii
          ORI
          DNA ne Salveaza,
          ORI iesim in Strada !
  • +7 (17 voturi)    
    multumim Adrian Nastase (Marţi, 24 august 2021, 8:59)

    Coresponedntu [utilizator]

    si tuturor partidelor mafiote care s-au perindat la conducerea Romaniei si care au vandut resursele naturale ale Romaniei, petrolul, gazele naturale dar si distributia de utilitati pentru populatie : apa, curent, gaze samd.
    • +10 (10 voturi)    
      Acea Banca Privatizata (Marţi, 24 august 2021, 9:10)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Si Bancorex devalizata.
  • +16 (16 voturi)    
    enel=hoti (Marţi, 24 august 2021, 9:24)

    ZaiR [utilizator]

    Dupa 6 luni de la portarea facuta catre alta firma, factura mea este mai mica cu 30% in conditiile in care numarul de kw este acelasi.
    La enel nu ai cu cine sa discuti, factura este indescifrabila si servicii scumpe. Clientii ar trebui sa se sesizeze si sa porteze contractele catre alt furnizor. In felul acesta putem scapa de acesti incompetenti.
    Nu ii bag in aceeasi oala pe inginerii de pe teren. Poate sunt altceva decat birocratii de la birou
    • +8 (8 voturi)    
      ANRE pastoreste Hotii (Marţi, 24 august 2021, 9:46)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui ZaiR

      La Hermandad
    • +7 (9 voturi)    
      buna ziua (Marţi, 24 august 2021, 9:49)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui ZaiR

      puteti va rog specifica la care firma sunteti portat acum.si eu sunt satul de magariile lor si sunt curios.chiar foarte!
  • +8 (8 voturi)    
    Acelasi gen de probleme (Marţi, 24 august 2021, 9:57)

    achvp [utilizator]

    le-am intampinat si din partea EON.
    Am primit mesaj de confirmare pentru inregistrarea solicitarii de mutare de la un alt furnizor, inca din 15 iunie. Hilar, daca poti sa-ti pastrezi simtul umorului, este ca subiectul mesajului este "Bine ai venit la EON".
    Nici pana astazi, 24 august, nu am primit contractul.
    Doi cunoscuti mi-au spus ca sunt in aceeasi situatie, cu solicitari inregistrate inca din 24 mai!!
    EON nu are nicio o linie telefonica de contact.
    Se pot face doar interventii prin chat-bot (proces complicat), la care raspunsul este invariabil "sunt cereri multe in procesare, va rugam sa aveti rabdare".
    Se aude la ANRE?
  • +11 (11 voturi)    
    niste incompetenti (Marţi, 24 august 2021, 10:10)

    SGI [utilizator]

    am trecut in piata libera, mare gresela ca am ales ENEL.... 3-4 luni am asteptat sa intru si eu in baza lor de date si sa am factura, asta dupa multe telefoane si informatii contradictorii primite de la call center.... abia astept sa treaca un an sa ma mut de la ei!!!
    • +6 (6 voturi)    
      Nu e o solutie (Marţi, 24 august 2021, 10:25)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui SGI

      Or tzepui pe Alti Romani. Trebuie gasite forme de presiune la adresa ANRE si ENEL.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu neaparat! (Miercuri, 25 august 2021, 11:09)

        Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Mutarea este in primul rand o slutie individuala, "sa scap eu de facturarea abuziva", ddar nu numai atat!

        Exact ca votul negativ, transmite un SEMNAL pedesereului, repsectiv lui ENEL, ca "ne-am saturat de hotiile voastre!"
        • +2 (2 voturi)    
          am voit a spune ca (Miercuri, 25 august 2021, 15:14)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

          NU trebuie sa renuntam la orice forma de protest. Adica mutarea la alta companie NU trebuie data uitarii.
          • +2 (2 voturi)    
            asa da (Miercuri, 25 august 2021, 16:45)

            Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            CU SIGURANTA!

            "NU trebuie sa renuntam la orice forma de protest. Adica mutarea la alta companie NU trebuie data uitarii."

            CUm mam mai spus, inca de acum doi ani ma gandeam la "mutarea la alt furnizor", nu in iluzia unui preta mai mic pe Kwh, ci cu speranta unui8 raspuns: la ENEL, este extrem de dficil sa reusesti sa comunci cu cineva ...
    • +7 (7 voturi)    
      De ce tb sa treaca un an? (Marţi, 24 august 2021, 10:39)

      axxa [utilizator] i-a raspuns lui SGI

      Vrei sa acumulezi mai mult aura fata de ei? Sanatatea ta chiar nu conteaza? Cauta o firma serioasa si semneaza contractul cu ei. Mai departe e treaba lor, ca la portarea nr de tf. Raman surprins sa aud pe aici ca ai nevoie de acordul celor de la care pleci pentru a incheia contract cu altii. E de noaptea mintii! Cat despre ANRE, uitati de ei. E pierdere de vreme si consum nervos inutil! Si ANPC poate fi o solutie, dar de avarie.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu trebuie sa treaca 1 an , (Miercuri, 25 august 2021, 0:57)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui SGI

      va puteti muta oricand cu un preaviz de 21 de zile.
  • +8 (8 voturi)    
    economie exagerata (Marţi, 24 august 2021, 10:26)

    jescu [utilizator]

    In anii 2000 orice problema o rezolvai la ghiseul lor in cateva minute, poate era coada de 2-3 persoane. Am avut o problema la factura mai recent si ca sa corecteze a trebuit sa fac demersuri online si am asteptat sa treaca vreo 6 luni ca sa dea un raspuns.
    • +3 (3 voturi)    
      Buna dimineata! (Marţi, 24 august 2021, 19:28)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      De peste zece ani nu mai exista centre / ghisee, aveam in apropiere, la intersectia Mihai Bravu cu Calea Vitan,
      Si nici casierie nu mai au.
      Platesc online, desigur, dar factura vine greu, iar cand este o problema, discuti cu chatboutul!
      Cand am facut reclamatie pentru factura abuziva, in termeul de 30 de zile mi-au raspusn ca ... au luat act si se va rezolva!
      S-a rezolvat, in final nu pot sa le reposez ca m-au incarcat incorect, dar COMUNICAREA , referitor la orice problema, este extrem de anevoioasa ...
  • +8 (8 voturi)    
    Pot confirma faptul ca preturile ENEL sunt... (Marţi, 24 august 2021, 10:31)

    Olyx [utilizator]

    "umflate" cu 30-40 % fata de pretul Hidroelectrica ! Am renuntat la contractul cu ENEL din aprilie si nu am avut probleme; am fost contactat de cineva care a incercat sa ma faca sa ma razgandesc. Atat, iar ultima factura mi-au trimis-o foarte tarziu. Nu am inteles de ce a trebuit ca ani de zie sa le comunic index-ul citit in conditiile in care aveam contor "inteligent". Pe cei de la Hidroelectrica ii inteleg, stau mai prost la capitolul digitalizare...Dar pretul la care furnizeaza energia electrica, cum spuneam, este mult mai avantajos decat al ENEL ! Sfat: nu mai stati pe ganduri : exista alternative la....lacomia unora ! Si veti simti asta in buzunarul propriu...
  • +9 (9 voturi)    
    Enel, stat in stat (Marţi, 24 august 2021, 10:59)

    shoarezu [utilizator]

    M-am mutat de la Enel la Nova Power Gas pe 15 martie, dupa ce am primit de la Enel o factura din care imi iesea kilowatul la peste 1 leu. Super ok Nova, totul s-a petrecut online, deocamdata nu am probleme cu ei.
    Pe 21 martie primesc ultima factura de la Enel: nu au tinut cont de ultimul index trimis de mine, mi-au bagat vreo 40 kwh in plus fata de ceea ce arata contorul in ziua aia si mi-au bagat servicii clienti in avans...pe 9 luni! Deci eu nu mai eram clientul lor, dar ei imi cereau bani in avans, ca la prostituate. Evident ca eu NU am semnat niciodata nimic pentru serviciile alea, dar ele imi erau facturate luna de luna.
    Am facut reclamatie la ANRE. Dupa 1 luna, ANRE imi scrie ca Enel nu le-a trimis toate informatiile, dar ma au in evidenta. La inceput de mai, mailul meu e inundat cu facturi stornate de Enel, 27 la numar, din care nu am inteles nimic. Dupa 1 zi primesc raspuns de la ANRE, imi dau dreptate in totalitate si ma anunta ca Enel trebuie sa-mi dea inapoi 224 de lei, in termen de maxim 5 zile, ca asa zice legea energiei electrice. Trebuia doar sa trimit contul la Enel.
    Trimit adresa ANRE si contul la Enel si ma pun pe asteptat. Timp de 2 saptamani, nici un virament. Trimit din nou contul si acum Enel imi raspunde ca trebuie sa fac dovada ca nu am datorii catre ei, ca sa-mi vireze banii. Am vazut negru in fata ochilor: tembelilor, voi aveti datorii la mine, ce dovada vreti sa va fac?
    Fac iar reclamatie la ANRE si de data asta si la OPC. Cam la 2 saptamani primesc iar facturi stornate de la Enel din care reusesc sa-mi dau seama ca suma pe care mi-o datorau crescuse cu 20 de lei. Ziua urmatoare soseste raspunsul ANRE, prin care ii someaza pe Enel sa-mi dea banii, care erau acum 244 de lei.
    Trimit iar contul, ma pune Enel sa completez nu’s ce formular si, minune, la peste 3 luni de la declansarea razboiului cu ei, imi vireaza banii.
    Morala:
    1.Fara ANRE nu rezolvam nimic, OPC nu s-a implicat.
    2. Cati bani incaseaza ilegal Enel de la clienti?
  • +8 (8 voturi)    
    Tertipuri (Marţi, 24 august 2021, 11:01)

    env [utilizator]

    hello,

    Inainte sa povestesc - vreau sa zic ca in cazul in care vreti sa aveti dovezi cu privire la orice cooperare cu oricine - este indicat sa salvati fiecare solicitare online, sa inregistrari fiecare apel telefonic si in special totul in scris. Stiu si stim cu totii ca pot sa sara unii si altii cu GDPR -ul , dar cat timp nu ajunge nimic in spatiu public, omul poate sa le pastreze pentru binele lui si devine raspunzator pentru orice greseala in cazul in care ajung info in public.Darrrrr Vreodata in justitie omul poate prezenta ca detine informatii si doar cu acordul organelor competente se pot adauga sau nu la dosar. Dar decat nimic, este ok si asa. Altfel o sa fie cuvantul lor impotriva cuvantului celui pagubit. Macar asa exista o speranta.


    Eu m-am trezit din senin cu contract pe noua piata reglementata - Stiti cum?
    Detin o locatie unde nu am stat si cateva luni de zile am dat acelasi index ca sa vina factura pe 0 (lei) . M-am trezit intr-o buna zi ca primesc notificare ca am de plata cativa zeci de RON/Lei. indexul era diferit.
    Eu il dadeam mereu acelasi (index) . Mereu cand dau indexul ii fac si poza cu data cu ora. si cand trimit de pe calculator fac si inregistrare la ecran cand trimit online indexul , validand ca s-a trimis.
    Nu stiam la acel moment ce s-a intamplat , am facut solicitare online sa inteleg de ce am alt index decat ceea ce am trimis eu.
    Asa am afla ca eram trecut la piata reglementata cu contract nou. Prima problema s-a rezolvat usor ca le-am trimis poza de la index si mi-au resetat la indexul care trebuia sa fie. Nu cum au pus ei din burta
    A doua problema inca nu s-a rezolvat ca sa pot reveni vreodata ca inainte
    Eu alesesem de pe siteul lor doar Solicita Oferta fara sa semnez NIMIC. si m-am trezit trecut automat.

    PS: hotnews team, pacat ca aveti limita la comentarii pt ca vroiam sa scriu cronologic si cu detalii toata experienta inclusiv cum s-au lovit cap in cap unele raspunsuri ale lor.
  • +7 (7 voturi)    
    Am avut și eu o tristă experiență cu italienii (Marţi, 24 august 2021, 11:10)

    ploiesteanu [utilizator]

    de la ENEL, în Ploiești. Plăteam mai mult și nici nu aveam cui să mă plâng, singura sucursală a lor fiind închisă. Sediu îl aveau într-un apartament. Niște italieni hoți care s-au gândit să facă și ei un ban stând lângă un telefon, singura lor investiție.
  • +7 (7 voturi)    
    Suprafactureaza... (Marţi, 24 august 2021, 12:34)

    gaudi [utilizator]

    cu nesimtire daca nu le dai indexul lunar, iar daca le scrii pe email ca s-a schimbat regimul de consum ( nu mai stai acolo. etc..) iti trimit raspunsuri codate in atasament de nu poti sa le deschizi ! Enel e cea mai mare rusine de companie din Romania. Ar trebui date amenzi de sute de milioane ca sa nu isi mai bata joc de consumatorii romani ! Sau dati afara din Romania !
  • +4 (4 voturi)    
    ENEL - factureaza cand si cat vor (Marţi, 24 august 2021, 17:08)

    Mihnea_V [utilizator]

    Desi mi-au montat contor "inteligent", dupa care am consumat cu 10-20% mai mult (si asta s-a intamplat si in trecut, cu alte "upgradari"), ENEL trimite facturi de regularizare desi contorul permite citirea de la distanta. De ce sa nu platesc triplu in luna august?
    Iar factura mi-a fost trecuta la piata concurentiala fara sa imi ceara acordul sau sa negociem. SI asta nu mi s-a intamplat doar mie. Daca ii intrebi ceva iti raspund dupa 30 de zile si iti dau fisierul cu parola gresita... O mizerie de firma, dar unde sa te muti? Ceilalti au toti preturi mai mari, un cartel, asta avem, "multumiri" lui Bombonel.
    • +5 (5 voturi)    
      Santajul Informal este Altul (Marţi, 24 august 2021, 17:25)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mihnea_V

      Enel are Divizie de Transport. Doar Electrica mai are asta. Asadar intr o situatie de black out ( ex Digi electric e praf, sau alte Companii Fantoma ) . Consiliul Concurentei prin Nea Chiritoiu a tacut malc la Ancheta Parlamentara ANRE din noiembrie 2017.
    • +4 (4 voturi)    
      Si mie! (Marţi, 24 august 2021, 19:33)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Mihnea_V

      Nu,nu am contor ce permite citirea de la distanta, dar de mai multe ori am primit si eu facturi DE REGULARIZARE, deci am platit mai mult decat ar fi trebuit pe baza indexului.

      Laa reclamatie, mi-au trimis factura de stornare, iar apoi nu am mai avut de platit, dar, DE MAI MULTE ORI, am creditat ENEL-ul cu bani dati in avans ...
  • +3 (3 voturi)    
    PENTRU RECLAMATII (Marţi, 24 august 2021, 17:13)

    Herscovici [utilizator]

    https://portal.anre.ro/FPetitie/PetitieSector

    https://portal.anre.ro/FPetitie/FPetitieEEGN
    • +4 (4 voturi)    
      Frectie la Picior de Lemn (Marţi, 24 august 2021, 17:32)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Herscovici

      Clar
  • +3 (3 voturi)    
    ! (Marţi, 24 august 2021, 18:27)

    chiuaua [utilizator]

    ANRE stie de probleme, dar grav este ca nu se rezolva.
    Si asta nu de ieri de azi, de cativa ani
    HELLO ROMANIA , TREZESTE-TE !!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by