​ANRE a primit peste 10.000 de reclamaţii de la consumatorii de energie şi gaze în prima jumătate a anului

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2021, 17:21 Economie | Energie


Contor de energie electrica
Foto: Getty Images / Digi 24
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit în primele şase luni ale acestui an un număr de 10.600 de reclamaţii, din care 2.306 privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit datelor transmise de ANRE la solicitarea Agerpres.

Din totalul de 2.306 reclamaţii care vizează modul de facturare, 59% au fost transmise spre soluţionare furnizorilor care au emis facturile respective, aceştia procedând la stornarea facturilor reclamate şi la regularizarea plăţilor, acolo unde s-a impus.

Diferenţa de 41% reclamaţii au fost soluţionate direct de către ANRE, prin formularea unor răspunsuri, cu comunicarea prevederilor legale aplicabile şi/sau în baza datelor, documentelor şi informaţiilor transmise de operatorii economici cărora ANRE le-a adresat astfel de solicitări.


Cine a primit cele mai multe plângeri



Furnizorul de electricitate pe numele căruia au fost formulate cele mai multe plângeri, respectiv 715, este Enel Energie Muntenia, urmat de Enel Energie, cu 389 de reclamaţii, Electrica Furnizare - 363, E.ON Energie România - 145 şi Hidroelectrica - 134 de reclamaţii.

În privinţa gazelor naturale, cele mai multe nemulţumiri au fost la adresa Engie România - 93, E.ON Energie - 74, Enel Energie - 51, Premier Energy - 43 şi Enel Energie Muntenia - 38 de plângeri.

„În cursul semestrului 1 al anului 2021, au fost constatate nerespectări ale legislaţiei, atât în domeniul energiei electrice, cât şi al gazelor naturale, aplicându-se 91 de sancţiuni în suma totală de 1.190.000 lei”, se mai arată în răspunsul ANRE.

Principalele nereguli găsite au fost: nerespectarea programului de consum, neincluderea tipului de index în factura estimat/citit - informaţii prioritare de trecut în factura, emitere de factură fără încheiere de contract, nu s-au restituit sumele rămase în contul furnizorului în termen de 5 zile de la emiterea facturii de regularizare, neemitere facturi de decont final la termen, neemitere facturi la termenul din contract, neemitere facturi de regularizare, întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturi, nerespectarea frecvenţei de emitere a facturii, nerespectarea modalităţilor de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.


Recomandările ANRE



ANRE recomandă consumatorilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie şi gaze, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul, să transmită acestuia indexul autocitit al aparatului de măsurare şi să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis.

„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real”, mai spun reprezentanţii ANRE.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, inclusiv instanţelor de judecată.

Piaţa de electricitate din România a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021, iar cea de gaze la 1 iulie 2020.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















404 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    a sesizata ANRE Parchetul macar la UNA ? (Miercuri, 1 septembrie 2021, 17:28)

    un domn [utilizator]

    nu cred ! ANRE se vaita, NU actioneaza !
  • 0 (0 voturi)    
    Pai da (Miercuri, 1 septembrie 2021, 17:48)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Cand urma liberalizarea au facut o groaza de persoane si ONG-uri si agenti economici apel sa se faca niste reguli prion care sa nu abuzeze firmele. S-a refuzat. Apoi daca Ministerul Energiei a vazut ca ANRE nu vrea, urma sa dea OUG pentru asta, ca sa oblige operatorii sa ofere contractele avanatajoase pt client in cazul in care nu puteau alege clientii la timp. A promis, apoi brusc si misterios fara explicatii s-a razgandit si nu a mai pus OUG.

    Au tot aparut cazuri peste cazuri, din nou zero masuri. Nici ministerul, nici ANRE, nici Citu, nici statul nu vor sa se implice si tot cetatenii vor suferi.

    Tara lu' Papuc Voda...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by