Românii au avut aproximativ 1.500 de întrebări, în decurs de o săptămână, pentru Eva, asistentul virtual din platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale, a anunțat vineri Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). De vineri, Eva foloseşte un nou algoritm de învăţare - ChatGPT.

Consum energie electricăFoto: Dragonimages / Dreamstime.com

ANRE a anunțat în 16 martie lansarea asistentului virtual „Eva”, care să îi consilieze pe români în privința utilizării platformei online dedicate schimbării furnizorului de energie (POSF).

Potrivit sursei citate, din 16 martie şi până acum, românii au transmis către Eva, asistentul virtual, aproximativ 1.500 întrebări legate de utilizarea platformei, procesul de schimbare a furnizorului, de contractare şi informaţii generale cu privire la sectorul energiei.

ANRE mai spune că începând de astăzi „performanţele asistentului virtual Eva în ceea ce priveşte acurateţea răspunsurilor oferite precum şi interacţiunea generală a acestuia cu utilizatorii POSF, s-au îmbunătăţit considerabil întrucât foloseşte un nou algoritm de învăţare, ChatGPT, furnizat de cunoscuta platformă OpenAI”.

„Eva răspunde cu o acurateţe ridicată la întrebările primite”

  • „Integrarea asistentului virtual Eva cu GPT conduce la posibilitatea de a răspunde într-un grad ridicat de acurateţe la întrebările, curiozităţile şi chiar la problemele utilizatorilor POSF.
  • Astfel, răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituţiile abilitate a oferi ajutor consumatorilor finali dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituţii. Sigur că asistentul virtual Eva este în continuă perfecţionare, dar din testele efectuate am constatat că răspunde cu o acurateţe ridicată la întrebările primite până în prezent.
  • În paralel, centralizăm şi analizăm toate întrebările adresate de utilizatorii POSF pentru ca prin cele două modalităţi de învăţare (prin întrebările adresate şi prin integrarea cu ChatGPT) să ofere răspunsuri punctuale detaliate la solicitările acestora. De asemenea, încurajez utilizatorii POSF să consulte şi manualele de utilizare şi tutorialele, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF”, a declarat preşedintele ANRE, Dumitru Chiriţă, citat într-un comunicat de presă transmis vineri.

Ce este platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale

În octombrie 2022, ANRE a implementat Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale la nivel național (POSF), care automatizează procesul de schimbare a furnizorului.

Conform autorității de reglementare, de la data operaţionalizării POSF, operatorii de reţea şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale încarcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum şi pentru contractele de furnizare şi de reţea.

Potrivit datelor ANRE, în ceea ce priveşte gradul de încărcare a datelor, la acest moment în POSF se identifică 15.501.303 locuri de consum, din care 10.581.938 pentru energie electrică şi 4.919.365 pentru gaze naturale. De asemenea, în prezent, sunt înregistraţi în platformă 102 furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 operatori de reţea de energie electrică şi 35 de operatori de reţea de gaze naturale.

În plus, în POSF există 34.947 de clienţi finali care şi-au deschis cont de utilizator. (Foto: Dreamstime.com)