Midia Marine Terminal – compania Grupului Rompetrol care construieste terminalul marin pentru titei din largul portului Midia, la Marea Neagra, si-a ales antreprenorul general, respectiv firma olandeza Van Oord Offshore B.V, se arata intr-un comunicat de presa. Pe de alta parte, furnizorul echipamentului de baza a fost desemnata tot o companie olandeza: Bluewater Energy Services B.V. Valoarea proiectului de realizare a terminalului marin plutitor este estimata in acest moment la 90 de milioane USD.

“Am finalizat proiectul tehnic, urmind ca primele echipamente sa fie furnizate in luna aprilie. Au fost obtinute, de asemenea, toate autorizatiile pentru inceperea investitiei, si au fost elaborate studiile geotehnice si geofizice referitoare la zona de amplasare a conductei, atit pe mare cit si pe uscat, studii bazate pe un volum mare de cercetari ale companiei Midia Marine Terminal. Am analizat minutios toate datele de mediu disponibile, referitoare la regimurile vinturilor, valurilor, temperaturii apei si cutremurelor. Pot spune ca proiectul beneficiaza de cel mai complet studiu de mediu si de cei mai buni profesionisti in domeniu”, declara Tudorel Dumitrascu, directorul general al companiei Midia Marine Terminal.

Terminalul marin plutitor pentru descarcarea titeiului este situat la 8,7 kilometri in largul Marii Negre, in zona rafinariei Petromidia. Terminalul poate primi nave petroliere de pina la 160.000 DWT, din clasa Suezmax, capacitatea maxima de transfer urmind sa fie de 14 milioane de tone de titei pe an. Proiectul a fost demarat in iunie 2006 si se va incheia in toamna acestui an.

In momentul finalizarii proiectului, navele vor putea sa descarce titei folosind un sistem plutitor de acostare conectat la o conducta submarina si de uscat, ce va face legatura cu parcul de rezervoare de titei al rafinariei Petromidia. Fata de traseul prin Portul Constanta, acest proiect scurteaza cu aproximativ 33 de kilometri drumul de acces al titeiului pe conducta dintre petrolier si rafinarie, realizind in acelasi timp importante reduceri de cost, de cel putin 4-5 USD/tona. Titeiul va fi pompat prin conductele terminalului marin cu un debit de 7000 de metri cubi pe ora.

Conform Rompetrol, acest proiect va permite grupului sa devina o componenta semnificativa a lantului logistic de aprovizionare cu titei care se va intinde de la Marea Caspica pina la instalatiile de la Petromidia, putind asigura un flux de titei semnificativ, atit pentru piata romineasca, cit si pentru cea a Europei Centrale.