Gazele pentru Nabucco vor proveni intr-o prima etapa din Irak si Regiunea Caspica

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 26 octombrie 2008, 17:45 Economie | Energie


Traseul conductei Nabucco
Foto: AGERPRES
Gazele pentru conducta Nabucco vor proveni, intr-o prima etapa, din Regiunea Caspica si Irak, iar daca si cand se va transporta gaz din Iran, trebuie decis la nivel politic, a declarat pentru NewsIn purtatorul de cuvant al Consortiului Nabucco, Christian Dolezal.

"Nabucco Gaspipeline International este format din sase parteneri si nu se poarta discutii cu niciun alt partener. Nabucco Gaspipeline International nu va cumpara gaze. Expeditorii, clientii nostri transportatori, trebuie sa se hotarasca de unde isi vor cumpara gazele naturale. Nabucco urmeaza o abordare multi-sursa: asta inseamna ca Nabucco va furniza optiuni tehnice pentru transportarea gazelor naturale din diferite surse. Intr-o prima faza, gazele vor proveni din Regiunea Caspica si Irak. Daca si cand se va transporta gaz din Iran, in viitor, trebuie decis la nivel politic", a precizat Christian Dolezal.

Acesta admite ca Iranul, care este tara ce detine a doua rezerva de gaze naturale ca marime din lume, nu poate fi ignorat atunci cand se pune problema livrarilor de gaze naturale. Christian Dolezal mai spune ca acest lucru nu a fost discutat in Comitetul Director al consortiului.

"Un proiect international complex si amplu, cum este un gazoduct de 3.300 km ce treverseaza cinci tari, presupune a serie de etape de dezvoltare. La sfarsitul anului 2007, Nabucoo a desemnat compania Penspen drept inginer pentru coordonarea planificarii detaliate a proiectului. In iulie 2008, Nabucco a realizat un studiu de piata care a indicat o cerere ridicata pentru capacitatile Nabucco. Cadrul legal si acordul interguvernamental dintre tarile tranzitate de Nabucco vor fi finalizate pana la sfarsitul acestui an/inceputul anului viitor. Dupa aceea va incepe procedura de rezervare de capacitati (open season), adica rezervarea capacitatilor pe baza de licitatie", mentioneaza purtatorul de cuvant al Consortiului Nabucco.

Constructia gazoductului va incepe in 2010, iar primele cantitati de gaze naturale vor trece prin conducta in 2013, a reamintit Dolezal.

Conducta Nabucco are scopul de a reduce dependenta energetica a Europei fata de Rusia, incepand cu 2013. Din acest proiect fac parte: OMV din Austria, compania ungara MOL, Transgaz din Romania, Bulgargaz din Bulgaria, firma turceasca Botas si grupul german RWE. Lungimea conductei ar atinge 3.300 kilometri si costurile acestui proiect se ridica la circa 7,9 miliarde de euro, potrivit ultimelor estimari ale Consortiului. Conducta va fi finantata in proportie de o treime de proprietari si de doua treimi de banci.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1837 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    S-a rupt Germania in 2? (Duminică, 26 octombrie 2008, 20:16)

    Ingineru' [anonim]

    Fosilele de la Agerpres arata o harta cu DDR, Germania de Est separata de Germania. Bai comunistilor de la Agerpres, hai mars in Korea!
  • +1 (1 vot)    
    geografie (Duminică, 26 octombrie 2008, 21:32)

    Leica [anonim]

    De unde e desenata conducta e Armenia, Georgia e mai la nord un pic. Nu trece si prin Grecia?
  • 0 (0 voturi)    
    1 milion euro / km (Duminică, 26 octombrie 2008, 22:27)

    kix [anonim]

    Lungime: 3300 km, Investitie: 4.6 mld Euro. Asta inseamna 1.36 milioane Euro / km. Bai nene, dar din ce material este conducta aia ? Uite asa se spala niste bani europeni.
    • -1 (1 vot)    
      Out of the box, roman tipic (Duminică, 26 octombrie 2008, 23:54)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui kix

      Bai romanule tipic. Invata sa gandesti "out of the box". Constructia conductei in sine costa sub 100 milioane si e ultimul lucru care se va face (aproximativ 20% din durata proiectului, ca timp). Principalul efort (inclusiv financiar) va fi directionat pe analiza traseului optim si constructia unei infrastructuri ce va garanta securitatea si operabilitatea conductei pe termen lung (minim 50 de ani).

      Romanule tipic, te rog "out of the box".
      • 0 (0 voturi)    
        in plus (Luni, 27 octombrie 2008, 0:37)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Articolul zice ca o treime sunt pusi la bataie de firmele implicate (proprietarii conductei) si doua treimi vor fi atrase de consortiu de la banci. Deci nici vorba de finantare europeana.
      • 0 (0 voturi)    
        toti suntem putin luati (Luni, 27 octombrie 2008, 10:02)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Observatorul

        doar argumentele sunt suficiente pentru a exprima o opinie, injuriile sunt in plus si arata caracterul celui care le face.

        In alta ordine de idei, costul pe kilometru pare maricel
    • 0 (0 voturi)    
      Materialul conductei... (Luni, 27 octombrie 2008, 0:26)

      CD [anonim] i-a raspuns lui kix

      ...e acelasi din care se face si autostrada Transilvania, estimata (deocamdata) la cca 20 milioane euro/km, de numai 3-4 ori mai mult decat la lansarea proiectului, in urma cu exact cinci ani.
      Cand o sa fie gata, probabil multa vreme dupa ce noi toti vom fi trecut in lumea dreptilor, o sa ajunga la un pret comparabil cu autostrada L1 -- prima autostrada lunara, adica.
      Cat despre conducta, lasand gluma la o parte, nu e o simpla teava de otel. Conductele magistrale de gaze sunt chiar chestii mai complicate decat alea de titei.
      Cum BTC e cam jumate ca lungime si a costat fo 4 miliarde de dolari, as zice ca cca 8 miliarde de euro pt. Nabucco nu e scandalos.
      • 0 (0 voturi)    
        Bechtelita? (Luni, 27 octombrie 2008, 10:35)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui CD

        Poate fi un nou material revolutionar: la fel de bun ca oricare alt material, dar mult mai scump - un avantaj crucial pt cine-l vinde


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by