Romania, prima tara in care ar putea fi instalata minicentrala nucleara de cartier 

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 9 noiembrie 2008, 11:01 Economie | Energie


Blocuri din Bucuresti
Foto: Rompres
O centrala nucleara mai mica decat o magazie pentru unelte de gradina, dar capabila sa asigure energia pentru 20.000 de locuinte, va fi de vanzare peste cinci ani, iar Romania ar fi prima tara in care va fi instalata, sustine cotidianul britanic The Guardian, citat de NewsIn.

Centrala a fost conceputa de oamenii de stiinta de la Los Alamos, laboratoarele guvernamentale americane care au dezvoltat si prima bomba atomica. Reactoarele in miniatura vor fi sigilate din fabricatie, contin material ce nu poate fi folosit in dezvoltarea armelor, nu au piese detasabile si vor fi aproape imposibil de furat pentru ca vor fi incastrate in beton si ingropate sub pamant.

O astfel de centrala va costa aproape 25 de milioane de dolari. La o comunitate de 10.000 de locuinte, ar reveni de plata 2.500 de dolari de fiecare camin, un pret convenabil, mai ales ca energia va costa 10 centi pe kwatt. Reactoarele, care au un diametru de cativa metri, vor fi livrate cu ajutorul unui camion. Ele vor fi realimentate doar o data la 7-10 ani.

Guvernul american a acordat licenta pentru aceasta tehnologie firmei Hyperion, o companie cu sediul in New Mexico. Directorul ei executiv, John Deal, spune ca deja a primit primele comenzi ferme si va incepe productia in masa in decurs de cinci ani. Deal sustine ca are mai mult de 100 de comenzi, majoritatea provenind din industria petroliera si de electricitate, dar compania tinteste si tarile in curs de dezvoltare si comunitatile izolate.
  • "Un eveniment de tip Cernobil este exclus"

Hyperion planuieste sa deschida trei uzine pentru a produce 4.000 de centrale intre 2013 si 2023.

Primele comenzi ferme au venit de la TES, o companie ceha din domeniul infrastructurii specializata in hidrocentrale si centrale electrice. "Au comandat sase unitati si s-au aratat interesati de inca 12. Suntem foarte siguri de capacitatea lor de plata", spune Deal. Prima astfel de centrala, sustine Deal, va fi instalata in Romania.

"Avem acum o lista de asteptare de sase ani. Suntem in discutii cu dezvoltatori din Insulele Cayman, Panama si Bahamas", adauga directorul Hyperion.

Pentru ca reactorul este proiectat pe baza unui design de acum 50 de ani care s-a dovedit a fi sigur atunci cand a fost utilizat de studenti, probabil ca nu vor fi prea multe tari care sa aiba obiectii in privinta acestor centrale pe teritoriul lor, comenteaza The Guardian. Deal da asigurari ca "nu s-ar putea petrece niciodata vreun eveniment de tip Cernobil, pentru ca nu sunt piese detasabile".

Toshiba a testat si ea microreactoare de 200 de kW, care masurau sase metri pe doi. Destinate sa aprovizioneze energetic un numar mai mic de case pentru a perioada mai mare de timp, aceste microreactoare pot alimenta o singura cladire timp de pana la 40 de ani.
  • Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare nu stie nimic despre minicentrala "de cartier"

Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare precizeaza ca nu a pimit nicio solicitare pentru autorizarea minicentralei nucleare "de cartier" si ca nu stie nimic despre acest proiect, au declarat duminica pentru NewsIn reprezentantii autoritatii.

CNCAN este autoritatea nationala in domeniul reglementarii, autorizarii si al controlului activitatilor nucleare, aflata sub coordonarea Guvernului Romaniei.



















9603 vizualizari

  • -2 (24 voturi)    
    cobaii din Ferentari, pregatiti pentru experiment (Duminică, 9 noiembrie 2008, 11:12)

    saul [anonim]

    dupa ce ANRE si politicienii corupti au "liberalizat" si au facut din sistemul energetic romanesc un cazinou ,urmeaza sa mai instalam si mini centrale nucleare cu o putere de distrugere de 20.000 de locuinte la sol!
    nimeni nu a inteles nimic din dezastrul energetic si financiar care a fost produs de ENRON in California , 'baietii destepti " de la ENRON i-au scolit pe baietii destepti din Romania si astazi platim cel mai scump curent electric in Europa (dupa Italia)-asta inseamna de fapt privatizarea
    traderii (furnizorii de energie electrica)si alti paraziti ai SEN isi freaca mainile de bucurie de pe acum
    • +2 (6 voturi)    
      Nu puneti problema cum trebuie (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:34)

      Addy [utilizator] i-a raspuns lui saul

      Eu cred ca aceste minicentrale nucleare vor fi date in folosinta in zonele in care retelele de transport ale energiei sunt mai greu de construit, sau in comunitatile mai izolate.

      Nicidecum nu cred ca aceste centrale nucleare sunt destinate a fi folosite in zone in care astfel de probleme nu exista (cum ar fi marile metropole).
      • 0 (4 voturi)    
        20000 oameni in zone izolate? (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:36)

        mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui Addy

        Ceea ce spui tu este punctul de vedere al unui om idealist, care inca spera ca "investitile" sunt facute cu sufletul, nu cu buzunarul/ contul/ profitul.
        Unde gasesti tu zone izolate cu 20000 de locuitori? Unde mai e profitul lor daca pun doar 10-15-maxim 100 de oameni pe o asemenea centreala?
        Suntem bine intelesi, nu o fac de dragul nostru, al umanitatii, al celor care nu au electricitate, ci PENTRU PROFIT. Nu e nevoie de multe studii ca sa vedem asta!
        • +2 (2 voturi)    
          normal (Luni, 10 noiembrie 2008, 0:26)

          Bibicool [utilizator] i-a raspuns lui mirunamara

          Dar bineinteles ca o fac pt profit.
          Dar pe de alta parte exista cerere pt asa ceva, si chiar ar putea fi extrem de utile pt zone unde dezvoltarea infrastructurii e problematica.

          Cat despre siguranta, reactoare nucleare mai mici se folosesc pe submarine si portavioane de decenii bune, si din cate stiu cel putin in ultimii 20 de ani nu au fost incidente.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate: pt locuri izolate (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:04)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Addy

        asa e addy, ai dreptate: v . http://www.hyperionpowergeneration.com/about.html
    • 0 (0 voturi)    
      e pt locuri fara acces la reteaua electrica ! (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:02)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui saul

      e pt locuri fara acces la reteaua electrica.
      electricitatea se transporta pe fire, nu e nevoie ca centrala sa fie în cartier lânga consumatori.
      v si http://www.hyperionpowergeneration.com/about.html
  • +4 (18 voturi)    
    o idee interesanta (Duminică, 9 noiembrie 2008, 11:24)

    dan [anonim]

    in sfarsit o initiativa utila pt omenire; pare f interesant totul este sa fie sigura
    • -3 (3 voturi)    
      de unde ii gasiti pe acesti idioti? (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:29)

      moi [anonim] i-a raspuns lui dan

      daca incape intr-o magazie banuiesc ca nu o supravegheaza nimeni.. sa citim putin ce au reusit americanii http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island_accident . INTREBARE de cata apa are nevoie o asemenea centrala, si unde se evacueaza?

      cred cum zicea cineva ca am intrat in zodia nebunilor...
      • +2 (2 voturi)    
        siguranta (Duminică, 9 noiembrie 2008, 20:23)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui moi

        Se intampla sa fi citit un articol pe tema asta acum vreun an, cand aparusera primele detalii despre produs.
        Spre deosebire de centralele nucleare mari, care functioneaza bazate pe energia (mult mai puternica) rezultata din fisiunea nucleara, reactie fizica ce necesita un control atent pentru a nu scapa de sub control, microcentralele astea se bazeaza pe conversia directa a radiatiei in energie electrica.
        Fara racire, fara supraveghere, fara piese in miscare.
    • -2 (2 voturi)    
      again (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:34)

      moi [anonim] i-a raspuns lui dan

      stiati ca din prostie se poate muri? va asigur! cititi va rog o istorie a accidentelor nucleare sau macar despre unul din ele http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island_accident
    • -2 (2 voturi)    
      Chiar asa? (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:11)

      Micichici [anonim] i-a raspuns lui dan

      Parca ai fi tu ala care face reclama la aceste microcentrale! Ce ar fi sa fi tu primul care le testezi pe pielea ta si a familiei tale timp de 40 de ani? Apoi daca nu este nici un pericol pentru sanatatea oamenilor, nu ai murit, nu ti-au facut cancer copii si familia, intram si noi in joc.
      Pa! Ne intalnim peste 40 de ani!
  • -2 (10 voturi)    
    grija la socoteli (Duminică, 9 noiembrie 2008, 11:31)

    vali [anonim]

    250 dolari de la 10.000 de locuinte nu ajung sa acopere 25.000.000 USD. Ideea imi pare extrem de confortabila si la 2500 de USD. In zilele noastre platim undeva la 1000 RON pe an curentul. Daca socotim eficienta investitiei o sa aflam ca in 7 - 8 ani ne scoatem bnii pe investitie. E o mare afacere.
    • 0 (6 voturi)    
      ia sa mai calculezi o data (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:10)

      DanDa [utilizator] i-a raspuns lui vali

      2500 USD care iti "ajung" 7 ani. Adica 357 USD/an. Cat ziceai ca platesti acum pe an??? 1000 RON? Adica 350 USD la cursul BNR de azi. Unde e spilul?

      Tou in articol se spune ca energia produsa acolo costa 10 centi/kW. Asta inseamna 2850 lei/kW. Acum platesc 3000 lei/kW fara sa am o bomba atomica sub mine. Cum e mai rentabil?
      • +2 (2 voturi)    
        Pai (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:32)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

        Cica numai reactoarele trebuie inlocuite/realimentate la 7-10 ani. Iar investitia de $2500/casa include toata centrala.
        • -2 (2 voturi)    
          costuri (Duminică, 9 noiembrie 2008, 19:42)

          hsorin [anonim] i-a raspuns lui soferul

          Prost sa fii, noroc ca esti: pai tu crezi ca doar realimentarea centralei te costa? pui la socoteala faptul ca necesita si supravehere?
          sau crezi ca o fac americanii, din satelit, gratis?
          in plus, energia asta trebuie si distribuita, ceea ce implica alte cheltuieli, in afara celor 10 centi/kW; asa ca, vorba lui Dan, unde e spilul???
          • +2 (4 voturi)    
            serios? (Luni, 10 noiembrie 2008, 0:42)

            Bibicool [utilizator] i-a raspuns lui hsorin

            Evident ca sunt si alte costuri, dar ideea este sa compari costurile unei astfel de solutii cu cele ale energiei "clasice" (centrale de capacitate mare).

            Si la fel de evident este ca nu te apuci sa pui tu bani cu nea Gigel de la sase si doamna Tantza de la scara vecina sa o cumparati.
            Logic este ca centralele sa fie cumparate de firme sau de autoritati care vor furniza apoi energia. Asa ca ei isi fac aceste calcule - daca merita sau nu din punct de vedere al costurilor. Si firmele din domeniu cred ca pot sa faca o estimare destul de corecta a costurilor (si mai ales a profiturilor ;)).

            Oricum, pentru strategii de cafenea speriati de bombe: e aiurea sa incerci sa faci calcule fara toate elementele de cost. Nu se precizeaza cat costa realimentarea, de cate ori o poti realimenta, sau costurile suplimentare de exploatare.
            Dar banuiesc totusi ca o astfel de centrala nu o cumperi pt 10 ani, si o realimentezi de cateva ori....

            Si ca ai adus vorba, solutii de "supraveghere" exista si prin satelit daca vrei, dar e un pic stupid sa o faci in acest caz pentru ca de costa mai mult :)).
            • +1 (1 vot)    
              Nu sint centrale de cartier (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:26)

              bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Bibicool

              Scrie in articolul original ca principalii clienti sint firme din domeniul petrolului, gazelor etc. Este deci vorba de a produce cantitati mari de curent pentru instalatii unde nu ajung retelele nationale de distributie.

              Acestea vor avea posibilitatea sa se alimenteze la preturi apropiate de cele pentru consumatorii casnici, o economie fata de generatoarele pe care trebuie sa le foloseasca in prezent.
      • 0 (2 voturi)    
        nu are cum sa fie bomba (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:03)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui DanDa

        centrala nucleara nu e si nu are cum sa fie "bomba atomica" (adica nucleara). sunt 2 lucruri fundamental diferite
        • -2 (2 voturi)    
          bomba (Duminică, 9 noiembrie 2008, 19:45)

          hsorin [anonim] i-a raspuns lui atreus

          mda, esti cumplit de destept: nici la cernobil n-a fost bomba atomica, a fost doar o "prapadita" de explozie nucleara; ar trebui sa te cauti, sa stii
          • +3 (3 voturi)    
            mai citeste.... nu a fost explozie nucleara (Luni, 10 noiembrie 2008, 0:52)

            Bibicool [utilizator] i-a raspuns lui hsorin

            Documenteaza-te mai atent, mai ales cand vrei sa fii ironic.

            La Cernobil nu a fost explozie nucleara, a fost vorba intr-adevar despre explozii in reactor, cauzate de presiunea vaporilor si apoi datorate acumularii de hidrogen.

            Dupa aceea poate poti comenta stiind despre ce vorbesti. Sau ca sa te citez: "mda, esti cumplit de destept". \

            Pune mana si citeste mai mult pustiule!!!
  • -4 (16 voturi)    
    Cobai... (Duminică, 9 noiembrie 2008, 11:31)

    tzupuras [utilizator]

    Vom fi cobai... Daca cumva nu merge totul cum ar trebui si va face KABUUUM... macar nu va omora pe niciunul din "tarile civilizate"...
    • +3 (13 voturi)    
      Pe oamenii din Pipera va rugam sa experimentati (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:19)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui tzupuras

      As dori sa instalam aceste centrale in urmatoarele locatii: Pipera si Primaverii. Ne vom ruga sa esueze experimentul cu aceasta central nucleara.
      • -3 (13 voturi)    
        esti un idiot (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:16)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        repet: esti un idiot
        • +2 (8 voturi)    
          addenda (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:50)

          Valentin [anonim] i-a raspuns lui anonim

          corect: pipera, primaverii, Casa Poporului, Palatul din Piata Victoriei, Cornu, etc. :P
          • -1 (3 voturi)    
            o sa ramai tu singur (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:58)

            daniel [anonim] i-a raspuns lui Valentin

            o sa ramai tu singur sa bucuri de ce a ramas in urma
            • 0 (0 voturi)    
              in locu' lu' valentin (Luni, 10 noiembrie 2008, 7:34)

              sadwank [anonim] i-a raspuns lui daniel

              ...as raspunde asa:
              Decit sa ma intristez cu tine, mai bine ma bucur singur.
    • -2 (4 voturi)    
      bine bine (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:14)

      serban [anonim] i-a raspuns lui tzupuras

      daca nu merge totu cum trebuie, firma producatoare o sa plateasca niste daune de nici urmasi urmasilor n-o sa reuseasca sa incheie datoria.

      deci daca nu ar fi o chestie perfect save, nu s-ar avanta.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai sa fie!!! (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:22)

        Bulicica [anonim] i-a raspuns lui serban

        Chiar asa? nu s-ar avansa o prostie daca aduce bani buni? Tataie esti deplasat total! Faci reclama de doi bani! Margaret Al....bright face teste pe romance vrand obligatoriu testarea vaccinul contra cancer uterin si nu nu le face la ea la America, astia cu centralel lor nucleare! Romanii prosti si sobolani? Desteptati-va, va rugam ca doar asa zice Imnul tarii!
    • +2 (2 voturi)    
      las' ca tu ramai tot iepuras (Luni, 10 noiembrie 2008, 1:04)

      Bibicool [utilizator] i-a raspuns lui tzupuras

      Tarile "civilizate" (banuiesc ca vorbesti despre cele dezvoltate) au deja centrale care produc suficienta energie ieftina si au si o infrastructura dezvoltata. Evident ca o astlfe de minicentrala va produce energie ceva mai scump decat o centrala nucleara de capacitate mare, asa ca nu prea exista piata pt ele acolo....

      Ca atare, e logic ca tarile cu infrastructura mai slab dezvoltata si cu multe centrale bazate pe combustibili fosili (deci energie scumpa) sa fie piata prinicipala de desfacere.
  • +6 (8 voturi)    
    aha, sa inceapa cu Caymanul (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:09)

    Cernobalov Strontzov [anonim]

    "dezvoltatori din Insulele Cayman, Panama si Bahamas"....wua, ce dezvoltatori beton are ala, niste off-shoruri. Da acumulatori de 1,5v pe baza de zirconiu nu produce? John Deal, are nume predestinat,
  • +8 (8 voturi)    
    precizari (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:10)

    io [anonim]

    Daca cititi articolul in original o sa vedeti ca mai dureaza o gramada de ani pana sa se intample si nici nu e sigur pt ca nu au toate aprobarile:

    "The company plans to set up three factories to produce 4,000 plants between 2013 and 2023."

    "An application to build the plants will be submitted to the Nuclear Regulatory Commission next year."

    In primul rand trebuie sa se asigure ca ii lasa americanii sa le exporte, pt ca totusi e tehnologie nucleara. In al doilea rand ca o accepta statele, cand o fi gata la scara larga. In al treilea rand mai trebuie sa construiasca fabricile, sa le testeze etc. Deci probabil prin 2013 va fi gata, daca va fi...
    • -2 (4 voturi)    
      speram (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:28)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui io

      Speram ca pana in 2013 sa fie mai multi romani care sa stie ca nu exista centrala nucleara sigura. Sa stie ca cei care le ne propun sa le instaleze la noi prima data, nu o fac de dragul nostru, ci pentru ca au nevoie de cobai. Ca ne folosesc! Ca suntem noii sclavi... si ca ne mai si bucuram ca idiotii ca suntem cobai-sclavi...
      Ni se arata o bomboana si urcam in masina cu un strain... cam asta ne e reactia la toata "dragostea" pe care ne-o arata "investitorii straini".
      • +1 (3 voturi)    
        maimuta si copacul (Luni, 10 noiembrie 2008, 0:24)

        Lidra [utilizator] i-a raspuns lui mirunamara

        Tu erai din cei care urlau "nu ne vindem tara" ????
        Cat despre nu exita centrala nucleara sigura .....mai citeste, mai cerceteaza. De maimute ca voi nu evolueaza societatea cum ar trebui.
        Si nu ma refer numai la cea romanesca acum.
        Agitatori din astia e plin lumea. Pacat ca oameni cu cap nu sunt la fel de multi ca voi.
        • -2 (2 voturi)    
          argumente (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:03)

          mirunamara [anonim] i-a raspuns lui Lidra

          Cei care aduc injuriile ca argumente nu inseamna ca pot face societatea sa avanseze. Poate ar trebui sa intelegem ca nu putem avansa cu orice chip, cu orice cost, indiferent de consecinte, negandindu-ne la viitor.
          De ce nu fac ei experientele astea in alte tari, la ei mai ales? De ce i-a apucat asa, subit, dragostea fata de noi, sa le implementeze la noi prima data? De dragul progresului stiintei, tu stii ca experientele se fac pe cobai? "Cobaiala" placuta, scumpa Lindra! Si nepoti "evoluati"!!
          Apropo, aveam 13 ani la faza cu "nu ne vindem tara"...
      • +1 (3 voturi)    
        mama lor de imperialisti (Luni, 10 noiembrie 2008, 1:16)

        Ivan Romanul [anonim] i-a raspuns lui mirunamara

        Bravo tovarasa! Ca bine zici! Io zic ca matale si inca fo' cativa tovarasi de nadejde sa faceti o revolutie rosie, sa luati puterea si sa le aratati voi lor ce poate face lupta de clasa si geniul clasei proletare. Ceva gen Cernobil.

        In tarile dezvoltate nu au piata pt ca la ei deja energia este produsa mult mai ieftin decat la noi (sau in celelalte tari in curs de dezvoltare).

        Gandeste un pic inainte de a scrie prostii de genul asta. Seamana mult prea mult cu propaganda sovietica...

        Pentru unele zone probabil chiar va fi un mare avans o astfel de centrala (oameni care nu au curent ar putea avea). Dar curentul asta electric e doar pentru sclavi si cobai....

        Daca nu vrei sa fii "cobai" sau "sclav" iti recomand emigrarea in Cuba, Iran, Vietnam sau Coreea de Nord, am auzit ca se traieste bine acolo >:)....
        • -2 (2 voturi)    
          parerile sunt impartite (Luni, 10 noiembrie 2008, 3:39)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Ivan Romanul

          sunt de acord ca acum centralele atomice sunt MAI sigure (100% sigur nu exista). Pe de alta parte, de ce nu folosesc americanii la ei microcentrala asta daca e chiar atat de super smechera? intreb asa, ca chestie.
    • 0 (0 voturi)    
      Eu vreau acum (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:25)

      Mai lasa-ma [anonim] i-a raspuns lui io

      Ei, mai lasa! Ce atatea teste? Noi le luam si le testam la noi , ce pisici! Pt. noi e bune toate!
  • +5 (7 voturi)    
    microatomocentrala de apartament (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:24)

    albert frankenstein [anonim]

    si hadron collider de bucatarie vreau sa-mi trag.
    Daca n-o sa fie prea scumpe pastilele de uraniu la alimentara chiar ca-mi bag.
    • +4 (4 voturi)    
      Si daca o sa fie scumpe (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:33)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui albert frankenstein

      ai sa poti cumpara de la bisnitarii moldoveni :)
    • -1 (1 vot)    
      astept telefoanele cu uraniu (Luni, 10 noiembrie 2008, 3:37)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui albert frankenstein

      sa nu mai tot raman fara baterie, imi iau un telefon cu vreo 3 grame de uraniu si imi ajunge toata viata. daca nu traiesc mult.
  • +3 (7 voturi)    
    Super! (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:26)

    Alien [anonim]

    Microcentrala asta nucleara poate sa lumineze 20.000 apartamente timp de 10 ani sau tot Bucurestiul timp de 10 secunde!
  • +2 (6 voturi)    
    Super! (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:26)

    Alien [anonim]

    Microcentrala asta nucleara poate sa lumineze 20.000 apartamente timp de 10 ani sau tot Bucurestiul timp de 10 secunde!
  • +2 (4 voturi)    
    Speranta moare ultima... (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:42)

    Weather [anonim]

    Sa speram ca acel cartier va fi Ferentari :))
  • +4 (8 voturi)    
    minicentrale (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:43)

    sile [anonim]

    Orice masinarie noua trebuie sa treaca proba timpului in exploatarea curenta pentru a-si dovedi performantele.
    Se stie ,din experienta generala,ca sansele de producere a evenimentelor neplacute la echipamentele noi nu sunt de neglijat.
    Faptul ca producatorul asigura ca centrala asta e sigura nu e de mirare.El are tot interesul sa-si vanda marfa.
    Din acest motiv consider ca ar fi o greseala daca ne-am repezi sa fim primii care sa instaleze astfel de minicentrale.
    • +3 (3 voturi)    
      zau? (Luni, 10 noiembrie 2008, 1:08)

      Bibicool [anonim] i-a raspuns lui sile

      Reactore nucleare mai mici exista de multe decenii si sunt utilizate pe nave maritime.

      Iar in articol chiar se specifica ca aceste centrale se bazeaza pe un desing de acum 50 de ani, daca este asa tocmai ai argumentat in favoarea sigurantei acestor centrale :)
  • -1 (7 voturi)    
    un alt punct de vedere (Duminică, 9 noiembrie 2008, 12:47)

    Andreea [anonim]

    Si daca vor fi toate "jucariile" astea conectate la butonul rosu al vreunui presedinte de stat mai important, ce se va intampla daca va fi apasat ? Dispare Romania de pe harta fara razboi. Glumeam desigur !
    • +5 (7 voturi)    
      RE: un alt punct de vedere (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:35)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

      Nu dispare Romania... deoarece "firul rosu" (la care e legat butonul rosu, desigur) va fi de mult furat si vandut la REMAT.
  • +1 (3 voturi)    
    curatare (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:10)

    Alin [anonim]

    Este sigur ? Nu se pot produce accidente ?
  • +5 (9 voturi)    
    suna bine (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:14)

    gimini [utilizator]

    Suna bine, dar as prefera sa se faca intai la ei.

    Orice tehnologie noua costa mai mult la inceput si mult mai putin pe masura ce se dovedeste viabila si se produce in masa. De aceea as prefera sa o vad ca-si dovedeste utilitatea la americani, si abia apoi sa fie implementata si aici.

    Daca la americani functioneaza 20 de ani fara sa vad ca se nasc copii cu 2 capete in cartierul de 20.000 de locuinte atunci zic si eu "ok, sa luam si noi, ca merita". Si le vom cumpara si mult mai ieftin pentru ca deja vor fi o tehnologie de masa.

    Asa, totul suna a experiment scump care se face pe spinarea noastra.
  • +4 (8 voturi)    
    socoteli (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:19)

    toni [anonim]

    Sa presupunem ca se gasesc partitii de 10 mii de proprietari de apartamente dispuse sa accepte. Dar la un pret de 10 Centi/Watt, cum a fost specificat in articol, inseamna ca pentru un consum de 1000 W=1KW trebuie platiti 10000 Centi = 100$. Probabil ca valoarea unui watt trebuie sa fie mai mica. Dar si la pretul de 1$ / KW mi se pare ca este destul de scump. Nu stiu insa cum se poate rezolva problema deseurilor care se strang in timpul exploatarii. De aici ar trebui sa se porneasca. S-or gasi oare amatori care sa gazduiasca pe rand in debara containerul cu deseuri?
    • +1 (1 vot)    
      socoteli (Duminică, 9 noiembrie 2008, 19:25)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui toni

      totusi ,ei zic 10 centi/kwatt! asta pare mai imbietor dpdv financiar (acuma nu le mai pretindem autorilor sa stie ca noi consumam energie, deci kwh!,si nu putere-kw)
    • 0 (0 voturi)    
      Centralele mai mari sint mai ieftine (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:32)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui toni

      Cel putin daca acceptam sa platim pentru o retea nationala de interconectare. Centralele astea sint pentru consumatori izolati, pentru care costurile sint acum mai mari decit pentru locuitorii oraselor.
  • +3 (7 voturi)    
    ...cobai?... (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:25)

    Sar Castic [anonim]

    ... daca e asa de avantajoasa de ce nu au aprut in SUA, Marea Britanie etc?

    Cine va asigura transportul si depozitarea desurilor radioactive? Nea Nae instalatoru'? Sau mai rau, consiliul local?

    Cine asigura fluxul de apa nelimitat - Compania APA? O mica oprire a fluxului poate accelera reactia la o mini bomba nucleara de cartier...

    Totul miroase a spaga....
    • +1 (1 vot)    
      Deseurile le cara Rebu (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:43)

      Gigel Contrel [anonim] i-a raspuns lui Sar Castic

      Si Prigoana, cu firma de salubritate. Mai nasol cind o sa faca astia greva, ca se fac niste munti verzi in mijlocu orasului in care cotrobaie toti bagabontii dupa bare de uraniu sa le duca la fier vechi.
    • +3 (3 voturi)    
      paranoia la Radio Erevan (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:18)

      me [anonim] i-a raspuns lui Sar Castic

      Bai, frate, numai spaga vedeti peste tot. Tu ai citit articolul original ? Nici nu se instaleaza nimic in Romania, nici macar nu s-au produs centralele, incepe productia in 2013, nici macar nu au aprobari de la americani sa le exporte nici de la romani sa le importe.
      Faza cu Romania este doar o declaratie a sefului companiei care le produce, care a zis ca este o firma din Cehia interesata sa le cumpere, cand o fi, si ca e interesata sa le instaleze si in Romania cand le cumpara. Bineinteles, totul va depinde de o gramada de aprobari, de la americani, de la cehi, de la romani etc, nu s-a stabilit nimic inca si nici nu exista centralele ca sa fie vandute. E ca la Radio Erevan.
  • +1 (7 voturi)    
    Roumeinia-tara tuturor posibilitatilor (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:33)

    Guru [anonim]

    Zilele trecute citeam ca ''roumeinia'' vrea sa trimita primul satelit, deasemenea ca vrea sa faca un mare lac artificial sa combata seceta, acuma se zice ca in loc de RADET sau CET vom avea centrale pe strontiu sau meobdiu sau poloniu. Ce sa mai zic...am intrat in zodia nebunilor.
    • +1 (7 voturi)    
      sputnik (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:15)

      starchaser [utilizator] i-a raspuns lui Guru

      Nu ma pot opri din ras, un satelit?? :):)):))
      Totusi, daca or sa-l lanseze cred ca satelitul Romaniei o sa fie unul mai mic decat Sputnik :) (nu de alta, dar nu avem bani sa facem unul mai mare) + cred ca al nostru satelit o sa aiba un walkman incorporat si doua boxe, cu manelele noastre de aur :)) :))
      • +2 (2 voturi)    
        a fost deja lansat anul asta (Luni, 10 noiembrie 2008, 9:39)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui starchaser

        daca citeai stirile ai fi aflat ca Romania a lansat deja anul asta un microsatelit cu o camera digitala si cica ar face ceva economie la buget deoarece circa un an si jumatate nu s-ar mai plati pozele din satelit de la altii..
    • +2 (6 voturi)    
      :) (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:18)

      Done [anonim] i-a raspuns lui Guru

      da' halatu', cat e halatu'?...
    • +1 (1 vot)    
      si ce-i cu asta ? (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:20)

      io [anonim] i-a raspuns lui Guru

      Pai sa stii ca si Venezuela a trimis primul ei satelit acu vreo luna, bineinteles cu tehnologie chineza. Deci n-ar mai fi ceva asa de extraordinar...
  • 0 (0 voturi)    
    socoteli (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:49)

    toni [anonim]

    A, acum e bine a fost corectat vechiul pret de 10 Centi / Watt din articol la 10 Centi / Kw. Pai la pretul asta sigur ma bransez si eu mai e nevoie doar de inca 9999 de amatori. Ce afacere o sa facem!!!
    • +1 (3 voturi)    
      ... alte socoteli (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:16)

      bigben [anonim] i-a raspuns lui toni

      ...si cat o sa coste depozitarea unui gram de deseu radioactiv ?
      Cat despre transmutatia deseurilor indusa cu laser e o tehnologie care se intrevede peste cativa ani, insa costurile sunt inca greu de estimat, si nu se stie daca va functiona.

      Eu as prefea sa ma incalzesc cu lemne, undeva la munte.. departe de bombele din Bucuresti...
      • +1 (1 vot)    
        La paduri te gindesti? (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:34)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui bigben

        Pai la ritmul la care ne chelim padurile ar trebui sa te grabesti.
  • 0 (2 voturi)    
    minciuni gogonate! (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:00)

    faimosul28 [anonim]

    la PETROBRAZI se va construi o centrala incepand cu anul 2009!si aceasta centrala va electrica! eu lucrez in aceasta rafinarie la o firma austriaca din cadrul OMV!
    • 0 (0 voturi)    
      Adica va produce curent din electricitate? (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:35)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui faimosul28

      Sau te refereai la o centrala telefonica care va merge cu electricitate?
  • +2 (2 voturi)    
    lb rusa (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:07)

    energy [anonim]

    Daca nu vreti sa se invete obligatoriu in scoala lb rusa si optional chineza/araba va mai ganditi.
    1.Case autonome energetic (proiect Lighthouse al englezilor)
    2.Sisteme solare si eoliene
    3.Energie atomica (ca mai sunt ceva resurse)
    Hai sa nu repetam prostia italienilor cu centralele atomice...
  • +2 (2 voturi)    
    Mai vreau o ureche (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:25)

    MariusV [utilizator]

    Abia astept sa-mi mai creasca o ureche :)))) si, de ce nu, sa mi se dubleze creierul.
  • 0 (0 voturi)    
    si cu deseurile ce faceti? (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:30)

    sorin [anonim]

    O sa ingropati deseurile radioactive in gradina? Sau le aruncati in apa? In dambovita ar fi cel mai bine, oricum nu mai traieste nici un peste acolo.

    Sa nu uitam ca deseurile sunt radioactive pentru cateva sute de ani.
  • +2 (2 voturi)    
    incultura (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:30)

    eugen [anonim]

    Energia se masoara in kWh, nu in kW (unitate de masura pentru putere) ;) Nu mai scrieti daca nu intelegeti ceea ce scrieti!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai sapa un pic. (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:55)

      Eugenia [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Puterea se masoara in W stimabile, kW este doar ordin de marime. Nu mai acuza aiurea pana nu stii tu ce scrii.
  • 0 (4 voturi)    
    mor de ras (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:46)

    ovidiu [anonim]

    De ce sa iei tu din natura direct (energie eoliana, solara, hidro)????

    Cate blocuri din Romania au sisteme solare de incalzit apa pe acoperis? (sa nu uitam: pot fi facute 2 in 1 => acoperis durabil cu sistem incalzire apa)

    Las' ca va fac eu cu 20 'sde mil USD, centrale nucleare sigilate!
    Ca sa "culegi" energiile din natura (pe care nu le poate controla nimeni inca) sunteti mintiti ca iti trebuie tehnologii NASA, cand de fapt si un elev de clasa 10 (cu lectiile facute la fizica mecanica si ceva cunostiinte de electromagnetism) poate sa le puna in practica.

    Promit ca voi face un site public unde voi publica cum iti faci singur toate sistemele astea.

    Suntem prostiti pe fata de toti!
    • +1 (3 voturi)    
      sunt 2 probleme in ce spui tu (Luni, 10 noiembrie 2008, 2:30)

      Lucian Unicul [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      1.cat costa
      2.cata energie produce
      Celule voltaice sunt f scumpe(sute de mii de dolari) si produc f putina energie,doar cand nu e innorat afara
      Cand ploua,stai pe intuneric
      Fa la tine si dupa aia fa o firma
  • +1 (1 vot)    
    si totusi (Duminică, 9 noiembrie 2008, 20:02)

    pace verde [anonim]

    pana si greenpeace, care s-a infiintat mai ales pentru a combate 'all things nuclear' acum se mai gandeste daca nu cumva e mult mai in regula cu atomul decat cu CO2-ul si au dubii daca sa se mai bata cu o idee care chiar si ei s-au prins intre timp ca nu e chiar asa zaluda. desi, daca voi preferati sa stam ghiocel pentru gaz rusesc, ca nemtii si francezii de pilda...

    plus ca zilele astea vine si herr schroeder - ex-cancelarul dovedit spaguit de rusi si consilier la gazprom - sa ne explice la o conferinta ce si cum cu energia; sa te pisi pe tine de ras, nu alta (conferinta e promovata si la mall-ul vitan)
  • +1 (3 voturi)    
    Bai fratilor ! (Duminică, 9 noiembrie 2008, 20:05)

    Gogu extremistu [utilizator]

    O fi ea sigura , da' la ei...La noi se mai gaseste un tigan care mai scoate din ea vreo bobina, vreun contactor si uite Cernobalu'...Daca face bum , nici nu mai stii de ce.Si nici nu-ti mai pasa, admiri ciuperca de sus, de pe norisor. Io zic sa le puna la ei si sa traga un cablu electric pana la noi...:-)
  • -1 (3 voturi)    
    de-abia astept (Duminică, 9 noiembrie 2008, 21:09)

    moshu [anonim]

    de-abia astept sa se gaseasca cobaii potriviti pentru un asemenea experiment.Un popor care traieste bine cu superlativele "...un roman a fost primul care...", "...Romania este prima tara care...", "...romanii sunt cei mai...", merita sa faca experienta asta. Poate ne mai ajuta si selectia naturala....
  • 0 (2 voturi)    
    centrala (Duminică, 9 noiembrie 2008, 21:12)

    banateanu [anonim]

    Vand centrala atomica de cartier second hand!


    Ha! Ha! Asa vor fi anunturile in ziare! Oare taxa de prima instalare o pune gubernu?
  • -1 (1 vot)    
    Prin loteria vizelor (Duminică, 9 noiembrie 2008, 21:43)

    ploiesteanu [anonim]

    americanii au format o mare colonie de romani in Texas in apropierea experimentelor americane din desertul Nevada, ne vaccinam fetitele impotriva cancerului uterin, cu ser american, la ei nu s-a potrivit experimentul asta. Acum centrale atomice de cartier. Unde se experimenteaza prima data? Ghiciti voi , in Romania !
  • 0 (2 voturi)    
    fara (Duminică, 9 noiembrie 2008, 23:03)

    fara [anonim]

    He he cred ca tresalta inima in Ben Laden (daca o exista) auzi ce noroc sa mergi asa prin Pantelimon cu un camion ceva si sa tot strangi neste material radioactiv bun acolo la casa omului pt o petarda ceva.Traficantii de material radioactiv isi frang mainile de disperare ca intra in somaj
  • +2 (2 voturi)    
    o idee buna (Duminică, 9 noiembrie 2008, 23:42)

    cititor [anonim]

    Cand se vor construi centralele atomice de cartier sa nu se uite sa se construiasca si o mica carciuma in apropiere .
    Fochistii trebuie sa se relaxeze si sa prinda curaj mai ales cand lucreaza intr-un asa de periculos mediu.
  • 0 (2 voturi)    
    Pt. cei din Valahia (Luni, 10 noiembrie 2008, 0:33)

    Emigrantul [anonim]

    Da, blocurile astea nu le mai puteti vopsi, bre? ca pare a fi o fotografie din Kabul. Bani de BMW-uri aveti, dar sa vopsiti blocurile, nu. Ba chiar aud ca vreti sa construiti autostrazi suspendate, porturi si acum mini-centrale nucleare. Nu aveti ambitie daca nu le vopsisti in albastru asa ca la Istambul sau Bombay sa vada tot occidentalul ca Romania este in orient, cu ceva manele imaginea este perfecta.
  • -1 (1 vot)    
    Priviti viitorul ! (Luni, 10 noiembrie 2008, 0:51)

    Florinel [anonim]

    Asa o sa arate Bucurestiul cu iarba mutanta imposibil de luptat cu ea, iar oamenii vor fi afectati neuropsihic selectiv, adica vor fi avea un QI f. mare la smecherii si foarte debili la munci fizice, cum ar fi smulsul ierbii.
    http://www.panoramio.com/photos/original/3397633.jpg
  • +1 (1 vot)    
    hai si facem pariu? (Luni, 10 noiembrie 2008, 7:44)

    sadwank [anonim]

    Cica:
    "vor fi aproape imposibil de furat pentru ca vor fi incastrate in beton si ingropate sub pamant."

    Pai alor nostri nu le e frica sa sape ca sa fure ceva, orice, acolo. Ei se feresc numai de apa calda si sapun, cu betonul si pamintul n-au nici o problema.
  • -1 (1 vot)    
    bomba atomica in cartier... (Luni, 10 noiembrie 2008, 9:20)

    liviu [anonim]

    cam asta vor sa faca...
    zic astia ca e imposibil sa se intample ceva gen cernobal etc... e si inainte de cernobal ziceau ca e imposibil...
    \
    oricum suntem cobai pentru americani...
  • -2 (2 voturi)    
    imbecili... (Luni, 10 noiembrie 2008, 9:22)

    luci [anonim]

    se gasesc peste tot care sa sustina semenea gogomanii...
    pana si americanii sunt constienti de faptul ca trebuie sa mai treaca ceva timp pana va fi gata si ca nu se merita sa-l testeze ei primii...
    apoi si la costuri mi se par destul de ridicate:
    2500 dolari /10 ani de familie, inseamna 250 dolari pe an, 20 dolari pe luna, 58-60 lei pe luna, cam cat plateste o familie acum...
    dar se zice ca kwatt va costa cam 10 centi, asta daca nu intervin si niste baieti destepti pe fir, deci asta inseamna ca trebuie platit aproape dublu fata de acum...
    nu mai vb de faptul ca este nedetasabila, ceva normal, dar in momentul cand trebuie sa schimbi ceva la ea, adica dupa 7-10 ani, si costurile vor fi pe masura...
    asa ca sa o duca unde vor ei, dar noua nu ne trebuie...
  • -1 (1 vot)    
    Daca va scapa de sub control... (Luni, 10 noiembrie 2008, 9:55)

    Fizician [anonim]

    Cunoastem ce inseamna radioactivitatea (indiferent de riscul de explozie). In primul rand, materialul nuclear nu se preteaza la productie de masa. In al doilea rand, cand se produc astfel de jucarii, trebuie avuta in vedere si modalitatea de dezafectare si depozitare a deseurilor.

    Pe mine nu ma intereseaza genul asta de energie si nu cumpar, nu voi plati niciodata cei "doar" 2500 USD. Propunerea ar fi sa le instaleze mai intai in America, in "comunitati izolate" de 20000 de case, si apoi mai vedem...
    • 0 (0 voturi)    
      Ce nu vrei? (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:38)

      Minimo [anonim] i-a raspuns lui Fizician

      Ei na ca-i dupa tine? Ce-i aia nu cumpar , nu vei plati, nu te intereseaza? Ce e dupa tine?
  • 0 (0 voturi)    
    totusi (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:00)

    Lucian* [utilizator]

    unde naiba scrie ca Romania cumpara microcentrala asta?
    Eu nu vad chestia asta!
  • 0 (0 voturi)    
    zeitgeist (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:13)

    martipan [anonim]

    zeitgeist addendum
    http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912
    http://www.google.ro/search?hl=ro&q=zeitgeist+addendum&btnG=C%C4%83utare+Google&meta=

    Ar fi de preferat niste mini-centrale atomice de locuinta. Asa cum sunt mini-centralele pe caz! LOL
  • 0 (0 voturi)    
    Cine stie citi bani primesc unii pentru asta (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:47)

    Simona [anonim]

    Cine stie citi bani primesc unii pentru ca aia sa isi poata vinde centrala nucleara, fara sa existe vreun interes pentru oamenii care o sa stea linga centrala.
  • 0 (0 voturi)    
    acum apare fuziunea, noi de ce alegem fisiunea (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:56)

    dan [anonim]

    se descopera acum fuziunea nucleara la temperatura camerei - supereficienta, fara pericole si fara poluare
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia omeneasca (Luni, 10 noiembrie 2008, 11:37)

    nastase [anonim]

    Stimati blog-eri nu va agitati ! Articolul este o tampenie. Cum produce reactorul asta energie ? Are doi sau trei electrozi infipti in cur din care curge curent ? O centrala nucleara are un reactor, un turbogenerator, pompe de racire si multe instalatii auxiliare si de protectie, si mai ales o sursa sigura de apa de racire. Nu se poate produce energie electrica cu o bila ingropata in pamant. Cred ca articolul original a aparut pe 1 aprilie si a fost preluat fara discernamant de "inteligentii" ziaristi romani.
  • 0 (0 voturi)    
    Intr-adevar (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:27)

    Me [anonim]

    Articolul din The Observer preluat de toti "jurnalistii" e o mare porcarie - in articolul original scrie ca o sa coste 10 centi WATT-ul, nu KWATT-ul, deci dupa calculele lor ar 100 de dolari KWATT-ul :))
  • 0 (0 voturi)    
    cobaii (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:32)

    siedir [anonim]

    Suntem folositi pe post de cobai... si ne mai si bucuram ca suntem bagati in seama... cat despre costuri... ele scad in timp... deci, cand vor fi folosite la ei destul timp cat sa nu ma tem ca voi avea copii cu malformatii, etc. atunci o sa ne luam si noi... pana atunci, sa incerce in alta parte... nu vedeti ca traim in tara de specula, majoritatea produselor aduse din import sunt de regula de o calitate mai proasta decat la ei? multi dintre prietenii mei merg la cumparaturi in viena de ex... de ce? preturile sunt cam la fel, dar calitatea mult mai buna... aceleasi marci ca si la noi si aceleasi produse... si voi va bucurati ca o sa stam pe o mica bomba nucleara care mai are pana sa fie acceptata de americani... popor de sclavi, tampiti si fuduli, neobisnuiti sa gandeasca si la consecinte... dur, dar adevarat... cam astia suntem...
  • 0 (0 voturi)    
    de acord (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:33)

    rimo [anonim]

    cu luci... cum naiba este rentabila daca platesc cam de doua ori pretul actual al energiei, obtinuta din surse mai "scumpe"....
    iar daca mai intervin si baieti destepti, pretul va fi si mai mare...
    cineva are doar interesul sa o vanda...si prostii sa cumpere...
    noi asteptam particula divina(sic)....
  • 0 (0 voturi)    
    Zau asa (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:14)

    mihai [anonim]

    Ma faceti sa rad. Noi nu suntem capabili sa construim autostrazi, sa astupam gropile din drum sau sa asiguram apa calda continuu cetatenilor iar satele sunt intr-o stare de nedescris. Si va vedeti cu centrale atomice de cartier ?
  • 0 (0 voturi)    
    Pret (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:38)

    Guvernul [anonim]

    3000 lei pe kW e pretul subventionat ;)
    • 0 (0 voturi)    
      subventia (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:04)

      luci [anonim] i-a raspuns lui Guvernul

      este tot de la cetateni, si oricum, pretul real tot nu ar fi de 6000 lei kw... iar daca am elimina baietii destepti, care dintr-un condei dubleaza pretul, ar fi mult mai bine...
  • 0 (0 voturi)    
    Reguli UE (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:43)

    cetatean UE [anonim]

    Conform UE tb sa platim acelasi pret pt energie, plus acelasi pret pentru transportul ei + o crestere de pret pentru a incuraja economia de curent.
    Concluzia este ca omul de rind va plati acelasi pret, statul va plati investitia prin facilitati ( deci tot omul de rind ) si la final firma va face profituri uriase.
    Asta este lumea reala in care traim, nu mai sperati ca progresul tehnologic va fi simtit in bine de populatie.
    Alternativa este ca firma sa fie proprietatea locatarilor.
  • 0 (0 voturi)    
    salut (Duminică, 19 iulie 2009, 14:39)

    iulian [anonim]

    apropo a auzit cineva de fisiunea la rece?
    ca asta e pricipiul dar asa e romanul se teme uneori si de umbra lui aici vb de PROFIT si atat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version