Independent de ruta care va fi aleasa pentru transportul de gaz azer catre Europa, SOCAR va fi actionar al acelui proiect, a declarat vice-presedintele SOCAR, Elshad Nasirov, potrivit presei azere. Practic, SOCAR va cumpara o parte din proiect: "Fiind actionar al proiectului se va crea posibilitatea ca SOCAR sa participe la managementul acestuia", a spus Elshad Nasirov.

  • UPDATE "Suntem deschisi la actionari noi. Suntem dispusi sa oferim conditii sigure si confortabile pentru investitori. Actionarii Nabucco sunt, de asemenea, pregatiti sa poarte discutii cu consortiul Shah Deniz", a declarat Christian Dolezal, Director de Comunicare in Nabucco.

Participantii din consortiul Shah Deniz din Azerbaidjan asteapta pana la 1 octombrie 2011 propuneri pentru exporturi de gaze din partea grupurilor care vor sa dezvolte conducte de interconectare, potrivit unor surse citate de news.Az. Sunt conducte precum ITGI (Interconectorul Turcia-Grecia-Italia), TAP (Trans Adriatic Pipeline) si Nabucco, tranzitul facandu-se prin Turcia. "Decizia cu privire la alegerea traseului de export va fi luata in functie de importanta comerciala, tehnica si strategica", spun sursele citate.

Un alt proiect care vizeaza gazele din Azerbaidjan este AGRI ((Azerbaidjan-Georgia-Romania Interconector) in care SOCAR este deja actionar.

De altfel, reprezentantii SOCAR nu exclud posibilitatea ca AGRI sa fie proiectul castigator. Vicepresedintele SOCAR, Vitaliy Baylarbayov, a spus ca proiectul care va fi gata primul va putea fi cel castigator, adica cel care va primi, pana in 2020, gaze din Azerbaidjan. Acest stat are capacitatea de a livra gaze pana in 2020 doar pentru un singur proiect. Nu exclude posibilitatea ca AGRI sa fie acest prim proiect, putand deveni prioritate pentru Azerbaidjan daca va fi lansat inaintea Nabucco.