ENEL: Contoarele inteligente pentru consumul de energie ar putea fi introduse in 4-5 ani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 14 iulie 2011, 15:54 Economie | Energie


In Romania ar putea fi instalate contoare inteligente in 4-5 ani, a declarat directorul general executiv al Enel Romania, Luca D'Agnese. Potrivit acestuia, introducerea contoarelor inteligente este unul dintre obiectivele de investitii ale ENEL. Pentru ca distribuitorii sa poata instala aceste contoare, trebuie modificata legislatia. Luca D'Agnese a precizat ca Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei ar putea lua o decizie pentru instalarea contoarelor in 2011 sau 2012, astfel incat programul sa poata fi derulat in 4-5 ani.

Comisia Europeana tocmai a adoptat o noua directiva referitoare la eficienta energetica. Una dintre prevederile directivei se refera la utilizarea contoarelor inteligente. CE propune ca pentru economiile realizate de consumatori sa ca utilizarea contoarelor inteligente sa aiba un rol mai mare.

Statele membre au obligatia de a implanta contoare inteligente de electricitate pentru cel putin 80% dintre consumatorii lor finali pana in 2020, cu conditia ca aceasta actiune sa fie sprijinita de o analiza favorabila costuri-beneficii la nivel national. "Este important sa se asigure ca pot fi introduse sisteme inteligente si in alte retele, precum cele de termoficare, racire si gaze, si ca toate aceste retele inteligente contribuie la construirea unei piete performante si interoperabile pentru serviciile de eficienta energetica", se arata in planul pentru eficienta energetica al CE.

Potrivit CE, numai 47% dintre consumatori sunt constienti in prezent de cantitatea de energie pe care o consuma.

Contoarele inteligente pot furniza informatii in timp real. "Contoarele inteligente permit generarea, transmiterea si analizarea mai multor date referitoare la consumatori decat contoarele traditionale. Prin urmare, acestea permit de asemenea operatorului de retea, furnizorilor de energie si altor parti implicate sa colecteze informatii detaliate privind consumul de energie si tiparele de consum, precum si sa ia decizii cu privire la consumatorii individuali, in functie de profilurile de utilizare", se arata intr-un document al CE.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7694 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Contor inteligent? (Joi, 14 iulie 2011, 13:01)

    mem [anonim]

    Ce inseamna contor inteligent?
    Inseamna ca inregistreaza cat are el chef? Cum se intampla acum cu noile contoare electronice de la Enel?
    • +1 (5 voturi)    
      Deci (Joi, 14 iulie 2011, 14:19)

      Lili [anonim] i-a raspuns lui mem

      Pe testate. Daca ai in casa un contuar vechi si-l schimbi cu unul nou de la renel vei observa ca, consumul va creste cu ~15%. Deci cele inteligente vor fi probabil pentru oameni inteligeti ... ma scuzati .. oamenii destepti din electricitate.
    • +2 (4 voturi)    
      .. (Joi, 14 iulie 2011, 14:27)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui mem

      Daca esti interesat de subiect, cauta pe internet smart meter.
      Un contor traditonal iti arata doar cantitatea de energie total consumata pana la un anumit moment. Nu iti arata grafice sau modul cum a evoluat consumul de energie electrica. Acest lucru este facut de un contor inteligent care preia informatile despre energia furnizata si le prezinta utilizatorului intr-o forma mai detaliata. Aceste informatii ar fi utile in cazul taxarii diferentiate pe intervale orare a consumului de energie electrica. Utilizatorul, stiind cand energia este mai scumpa si uitandu-se pe graficul consumului propriu, va fi constient de cheltuielile pe care le face si astfel va cauta modalitati de a reduce consumul de energie in perioadele de varf.
      O alta functie a contoarelor inteligente este de a separa consumul total din cadrul unei locuinte pe dispozitive electrice. Astfel poti avea grafice privind consumul pe o anumita perioada a unui anumit dispozitiv electric. Din nou functia asta te ajuta pentru a gasi modalitati de a reduce consumul de energie (nu mai lasi in stand-by televizorul, speli rufele cand energia e taxata mai putin, etc.)
      De asemenea contoarele inteligente pot masura pe langa energia consumata si energia electrica generata. Acest lucru este util celor care produc energie (panouri solare in cele mai multe cazuri) si vor sa o transmita retelei de electricitate. Astfel acele persoane ar obtine reduceri la factura de energie, corespunzatoare cu cantitatea de energie pe care au frunizat-o.
      Alte functii ale contoarelor inteligente ar fi transmiterea la distanta a consumului de energie catre furnizor (nu mai este necesar sa fie citit contorul de catre un operator), prezentarea de informatii despre tariful practicat pe un anumit interval orar, inchiderea automata a furnizarii cu energie electrica atunci cand este depasita o anumita cantitate de energie consumata sau in cazul rau-platicilor, informarea furnizorului atunci cand apar intreruperi in alimentarea cu energie, etc.
      • 0 (2 voturi)    
        Poate asta crezi tu (Joi, 14 iulie 2011, 22:20)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui SebyS

        Nu ma indoiesc de capacitatile acestor contoare , dar vor fi folosite numai impotriva consumatorilor :
        - daca spui ca ai putere instalata de 5 KW si consumi intr-un interval 10 kwH o sa fii penalizat de iti sar capacele.
        - de ce nu ar fi si obligativitatea de a trimite toate datele la ANPC ? ca sa poata fi amendat ENEL cu 1 mil euro per ora de intrerupere , cu 100 000 euro per fiecare hertz in minus fata de 50 , cu 10 000 euro pentru fiecare 10 volti lipsa la masurari ...
        Si eu am fost fan telefonie mobila , dar daca erai in locul rebelului de la Groznai Cecenia , si iti trimiteau o racheta in cap , nu stiu cat mai iubeai tehnologia folosita impotriva ta .

        PENALITATI MARI PENTRU EXCROCII DE LA ENEL! SI APOI MAI DISCUTAM !
        • 0 (0 voturi)    
          subscriu frate. (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 19:24)

          arabela [anonim] i-a raspuns lui Alex

          subscriu frate.
          o mica completare ca nu multi stiu cum a murit dudaev , prin localizarea mobilului sau .
          oricum orice investitie in tehnologie se recupereaza insutit .
          toate bune.
  • +4 (4 voturi)    
    Contor inteligent (Joi, 14 iulie 2011, 13:15)

    Zeus [anonim]

    In general, au un slot pentru un SIM card si trimit (de regula) via SMS informatii despre consum catre furnizor si utilizator. In afara de asta iti poate arata in timp real cat te costa consumul unui anume echipament. Sau poti sa ii setezi o limita de consum, care, atunci cand este atinsa, inchide alimentarea.
  • +4 (6 voturi)    
    Numele de "contor inteligent" e oarecum impropriu (Joi, 14 iulie 2011, 13:44)

    CD [anonim]

    E vorba de mai mult decat atat -- de un sistem "inteligent" de management al energiei (intr-o perspectiva mai ampla conceptul s-ar extinde si la alte utilitati, incalzire, apa, gaze...), in care contorizarea este doar o parte.

    Un astfel de sistem ar optimiza si intr-un fel automatiza consumurile de energie (electrica in cazul de fata), astfel incat pana la urma sa consumi mai putin si sa platesti inca si mai putin.
    Sigur ca o analiza cost-beneficii arata mai tentant pentru marii consumatori, dar se aplica bine si la consumatorii casnici.
    Bunaoara masina de spalat porneste singura noaptea sau/si cand reteaua "simte" ca are un surplus de energie (bate vantul tare, de ex), congelatorul functioneaza mai mult in perioadele de gol de sarcina, senzori infrarosu sting lumina sau aerul conditionat cand iesi din camera etc.
    Se pare ca astfel de solutii pot reduce cu cca 20% consumul casnic.
  • +4 (4 voturi)    
    siii... (Joi, 14 iulie 2011, 14:31)

    vic [anonim]

    si tensiune 220 volti cind ? ,si inlocuirea retelelor vechi cind ?...
    • 0 (0 voturi)    
      230V poate, 220 nu se mia foloseste la noi (Vineri, 15 iulie 2011, 2:47)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui vic

      ...
  • +1 (3 voturi)    
    au luat bacul contoarele astea ? (Joi, 14 iulie 2011, 16:04)

    george [anonim]

    ce stie sa faca un contor de-asta inteligent ?
    • +5 (5 voturi)    
      Ce face un contor inteligent (Joi, 14 iulie 2011, 16:14)

      dan2 [anonim] i-a raspuns lui george

      nici reporterul nu stie, altfel ne-ar spune.
  • +3 (3 voturi)    
    adica stiu si sa scada, nu numai sa creasca consum (Joi, 14 iulie 2011, 16:18)

    io [anonim]

    banuiesc ca e vorba de faptul ca , daca produci energie solara - sa o poti 'vinde' furnizorului tau de electrictate, de genul ca acel contor se invirte invers ( noaptea sau cind nu consumi energie electrica). sistemul e deja implementat in Germania, unde chiar renteaza sa cumperi si instalezi panouri solare pe casa, brasindu-te le reteaua locala de energie, nemaifiind nevoie de UPS-uri sa stochezi enegria electrica produsa ( si sa-ti umpli podu' de UPS-uri).
  • +1 (1 vot)    
    contoare inteligente (Joi, 14 iulie 2011, 16:21)

    escu [anonim]

    Probabil ca e vorba de contoarele electrice care merg si inainte si inapoi. Ce inseamna asta : In contextul in care ai celule voltaice pe casa, practic devii un mic producator de energie. In momentul in care in timpul zile nu ai consum mare acasa ca nu esti acolo panourile tale produc mai mult decit ai nevoie si surplusul il poti varsa inapoi in retea moment in care contorul merge inapoi. Seara cind consumi mai mult atunci iei energie din retea plus ca nu mai produci din energia solara si atunci contorul merge normal.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu merg inapoi (Luni, 5 septembrie 2011, 15:12)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui escu

      Nu este vorba de contoare care se invart inapoi :))...la germani exista un circuit al casei care consuma curent cu proproiul contor legat la furnizorul de energie electrica si alt circuit care produce "curent verde" pe baza de vant, soare sau apa cu propriul contor care varsa energia in reteaua aceluiasi furnizor de energie. Furnizorul cumpara de la german curentul verde mai scump decat il vinde inapoi pentru consum (diferenta datorata si subventiei de la stat). Daca consumul este egal cu productia scoti profit...profit mai mare daca consumul mai mic decat productia.
  • +3 (3 voturi)    
    contoare inteligente (Joi, 14 iulie 2011, 16:43)

    Mircea [anonim]

    cred ca francezii vor sa mai faca un ban in plus si prin vanzarea de echipament... cat costa un astfel de contoar ?

    in pietele dezvoltate precum franta, cand piata ajunge la saturatie, pentru ca furnizorii sa mai scoata niste cresteri ale cifrei de afaceri, acestia incep sa te ciuguleasca cu fel de fel de servicii si echipamente doar doar ti-o mai baga mina in buzunar sa scoata inca +1-2% la vanzari... de ce trebuie sa ne bage pe gat astia fel de fel de dichisuri ce au costuri ca in UE dar oamenii sunt platiti ca in RO ?
  • +3 (3 voturi)    
    a@a.com (Joi, 14 iulie 2011, 17:03)

    adi [anonim]

    contor inteligent ?!? OK. Sunt de acord numai inseriat cu unul clasic al meu. Am mai auzit eu de parametrizari aiurea la contori de energie electrica ...cu x4...
  • +4 (6 voturi)    
    Ne-am dat dracu'! (Joi, 14 iulie 2011, 17:06)

    salontanul [utilizator]

    O sa ne coste cat casa. Poate un pic mai ieftin. O sa-mi vand apartamentul, o sa-mi iau un contoar de asta si o sa stau in el. Contoarul de la ENEL l-am platit, contoarul de la gaze l-am platit. Contoarele de la apa le-am platit. Regimurile astea nu stiu decat sa ia. In timpul asta celor bogati le cresc averile de cateva ori. Cei saraci sa plateasca.
  • 0 (0 voturi)    
    aem (Joi, 14 iulie 2011, 21:54)

    itanhanga [anonim]

    si aem timisoara - madam Moica - Luxten -Radulescu-Pepenica ce o sa faca ? ce o sa mai vinda ? contoare inteligente nu produc .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by