Planul Guvern-FMI pentru companiile feroviare: Noi concedieri, concedii fara plata si inchideri de linii

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 11 decembrie 2011, 14:26 Economie | Companii


Guvernul va continua, pe parcursul anului 2012, concedierile la companiile feroviare, va impune patru zile de concediu fara plata pentru angajatii societatii Interventii Feroviare, va inchide liniile de cale ferata care nu pot fi vandute la licitatii si va incheia contracte PPP pentru spatiile comerciale CFR, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern si Fondul Monetar International la ultimele negocieri, citata de Mediafax.

Potrivit documentului, Guvernul va desfiinta, pana la sfarsitul lui 2012, alte 85 posturi la societatea Electrificare CFR, unde lucreaza aproximativ 3000 de angajati, si 28 locuri in perioada imediata la Interventii Feroviare. Angajatilor ramasi la Interventii Feroviare li se vor impune patru zile de concediu fara plata. Interventii Feroviare, care anul trecut a avut un numar mediu de 304 angajati, a fost inclusa in primavara acestui an pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI.

Numarul total al liniilor de cale ferata aflate in administrarea CFR SA va fi redus substantial in urmatorii ani, la maximum 15.500 kilometri, ceea ce va atrage dupa sine concedierea a 2.000 angajati ai companiei pana la sfarsitul lunii aprilie 2012. Nu vor fi disponibilizati angajatii care lucreaza cu fonduri UE.

In 2012, vor continua licitatiile pentru inchirierea a 1.600 kilometri de linii cale ferata, astfel incat numarul total al liniilor aflate sub management privat sa ajunga la un total de 4.000 kilometri. In cazul liniilor de cale ferata pentru care licitatiile esueaza, se va decide inchiderea pana la sfarsitul lunii aprilie.

Potrivit CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 kilometri (retea desfasurata), din care 17.691 kilometri infrastructura feroviara publica si 2.519 kilometri infrastructura feroviara privata.

La inceputul lunii iulie 2011, Guvernul a decis inchiderea a aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare considerate nerentabile si inchirierea altor circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata. Potrivit estimarilor, operatiunea va genera economii de 109 milioane lei in bugetele companiilor CFR.

In scrisoarea Guvernului cu FMI este notata si intentia autoritatilor de a elabora, pana la jumatatea lunii ianuarie, un plan de crestere a veniturilor obtinute din inchirierea spatiilor comerciale ale CFR, inclusiv cu posibile parteneriate public-privat (PPP).

Executivul s-a obligat sa prezinte lunar FMI rapoarte privind masurile aplicate in sectorul feroviar si sa indice ce alte noi masuri se impun pentru restructurarea acestui domeniu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2924 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Dezastru absolut (Duminică, 11 decembrie 2011, 15:43)

    Bogdan [anonim]

    Generatii intregi au muncit sa sa avem o retea feroviara complexa si accesibia in toate zonele tarii si acum acesti guverananti o desfiinteaza fara nici un fel de discernamant
    • -1 (9 voturi)    
      Nu guvernantii actuali distrug CFR. (Duminică, 11 decembrie 2011, 16:33)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Cred ca nu ai mai circulat prin tara cu trenul,ca sa vezi statii de cale ferata care put de mizerie.Cu asa salariati care nu sunt in stare sa dea cu o matura sa curete paienjenii de prin salile de asteptare si sa stranga plasticele si hartiile dintre linii.Nu mai spun de balariile uscate care arata sinistru.Cat a fost vara,verdeata acestora a mai estompat lenea salariatilor.trenuri nu prea mai circula si indivizii,in timpul turei ,stau la berica,barbut,cafele sau isi rezolva probleme personale.Cand se caseaza cate ceva se cearta cine sa-l ia,pe aproape zero lei.Ca sa-l revanda cu pret bun.Verifica si pe urma sa vorbesti.Indiferent ce guvern ar fi,nu o sa stea un ministru,director,etc sa pazeasca muncitorii.Muncitorii de la CFR,la fel cu cei de la Irigatii si-au distrus ,la propriu,locurile de munca.Sa ajunga transportul pe calea ferata mai sdcump decat auto,nu-i normal.Si cu toate astea ,Companiile de Cale Ferata sunt pe pierderi.Scump si prost.Asta-i CFR.
      • +3 (3 voturi)    
        he he.... (Luni, 12 decembrie 2011, 1:25)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Ai dreptate, dar tot ce spui este de fapt rezultatul unui management prost.

        Toate problemele au aparut in timp iar un management rezonabil ar fi trebuit sa le observe si sa le corijeze.

        Iar managementul a fost prost pentru ca liderii politici au mentinut un management distrcutiv la nivelul tuturor intreprinderilor de stat.

        Scopul clar fiind saracirea si colonizarea Romaniei cu sprijinul elitei locale corupte.
        • +1 (1 vot)    
          managerii (Luni, 12 decembrie 2011, 14:11)

          xyz [anonim] i-a raspuns lui hoha

          In primul rand de vina sunt managerii de pe primul nivel, numiti politic, care la randul lor au numit politic inca 2-3 niveluri de management. Deci deja incompetenta nu mai e doar la nivelul inalt. Iti dai seama ca intre oamenii astia nu se fac destituiri, nimeni nu e tras la raspundere, singurul lor scop e sa obtina cat mai multe prime, bonusuri...etc.

          Din cauza lor haosul a ajuns la cote maxime:

          http://www.evz.ro/detalii/stiri/drumul-spre-orasul-lui-iliescu-un-singur-bilet-in-trenul-in-care-se-da-rest-la-spaga-954010.html

          Nu inteleg de ce nu se privatizeaza odata. Cu cat intarzie mai mult, cu atat o sa inchida mai multe linii. Daca ar fi conditii bune, cererea ar fi mare pe multe linii.
    • 0 (8 voturi)    
      cfr (Duminică, 11 decembrie 2011, 16:41)

      carutasul [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Vor sa ne aduca la nivelul tarilor din Asia și Turcia unde pe drumurile publice mai asfaltate sau nu vom circula ca muritori de rand ( poate de foame) cu papornite si capre in timp ce demolatorii de azi isi vor fi cumparat avioane luxoase pe fierul vechi al sinelor de cale ferata.
    • +1 (5 voturi)    
      Re: dezastru (Duminică, 11 decembrie 2011, 17:02)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      In comunism se lucra pe stoc, in economia de piata trebuie sa produci ceva ce oamenii doresc. E foarte periculos sa zici ca odata ceva creat, il vei pastra pt eternitate chiar daca n-are nimeni nevoie de el. E ca si cum ai pastra o cale ferata construita in Sahara cu toate ca nimeni nu circula pe ea si te mai costa si intretinerea ei sume exorbitante. Uneori trebuie sa distrugi pentru a permite lucrurilor mai bune sa apara in locul celor vechi.

      In plus, fenomenul e intalnit peste tot. Uita-te la Detroit in America de Nord, http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit#Demographics , care avea 1.8 milioane de oameni in 1950 si acum, datorita falimentului industriei din zona si a altor factori, mai are mai putin de 750'000. Imagineaza-ti un constructor imobiliar care s-ar incapatana sa construiasca un bloc de locuinte in zona doar fiindca a cumparat terenul in perioada de boom...
      • +1 (3 voturi)    
        he he.... (Luni, 12 decembrie 2011, 1:17)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        In comunism se lucra pe stoc... las ca e bine acum ca nu mai lucram deloc asa evitam stocurile :)

        Oamenii saracii vor dar daca nu lucreaza nu au cu ce, asa ca dam si mai multi afara ca oricum nu e cerere...
    • -1 (5 voturi)    
      parerea mea (Duminică, 11 decembrie 2011, 20:20)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Prefer o retea feroviara mai mica si mai buna.
      Ma bucur ca se incerca eficientizarea CFR-ului.

      Cat despre cei care vor fi afectati direct sunt convins ca vor aparea alternative, daca e cerere.
    • +2 (2 voturi)    
      aha, (Luni, 12 decembrie 2011, 6:23)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      nu se investeste pentru imbunatatire. Desi ar fi un credit performant pe termen mediu, nu ar fi doar "cheltuieli sociale"... dar cine zice ce sa faci e `IMF... daaa, vrem control international!!!
  • +1 (9 voturi)    
    da !! (Duminică, 11 decembrie 2011, 16:42)

    tornado [utilizator]

    Nu vreu sa intru in polemica cu dv. dar o economie de piata dac eva nu este rentabil ete falimetrar si atunci propetaru inchide mustaria !!a trecut timpu cind comunisti sutineu totsi nimic era ceva care nu functiona exp. trenuri pe vreme lui cesca mizerabile canapele taite gemuri spate frig!!
    Asta este calea ferat ramasa de la raposatu ,nu avem stat asa de bogati sa tina toata ifrasctutura si nici nu este idicat !!
    • +4 (6 voturi)    
      analfabetism (Duminică, 11 decembrie 2011, 17:20)

      S [anonim] i-a raspuns lui tornado

      Ce-i cu nivelul ăsta e analfabetism? Câteodata stau și mă întreb dacă nu s-a apucat cineva să plătească africani să învețe românește și să posteze pe site-uri pentru a dezinforma lumea. Și nu par mesaje scrise de noile generații care acum cu siguranță sunt pe facebook și nu comentează acest fel de articole. Am impresia că se dă vina degeaba pe noua generație, sau pe profesorii de-acum, pentru că, pare-se, generațiile mai vechi sunt cel puțin la fel de analfabete. Rușine!
      • 0 (4 voturi)    
        :) (Duminică, 11 decembrie 2011, 20:08)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui S

        Intradevar comentariul la care te referi e plin de greseli; am facut efort sa-l citesc.

        Ce parere ai insa legat de ce scrie in el, nu de cum scrie? Am ajuns sa judecam dupa aparente?

        Eu sunt de acord cu el.
        Eu prefer un analfabet care intelege niste chestii de bun simt in locul cuiva care scrie corect si cam atat. Pana la urma am inteles ce vrea sa zica.
    • +1 (1 vot)    
      si mai exista si (Luni, 12 decembrie 2011, 6:24)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui tornado

      renovare si eficientizare... dupa cum ziceam, IMF nu decide spre ce e important pentru noi ci ce e important pentru ei
    • 0 (2 voturi)    
      Ar trebui inchisa toata tara daca s-ar aplica (Luni, 12 decembrie 2011, 13:43)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui tornado

      logica ta. Eficienta e data de modul in care e condusa societatea. Pe de o parte nu sutem capabili sa construim o infrastructura rutiera acceptabila si pe de alta parte distrugem infrastructura feroviara deja construita pe motiv ca suntem prea prosti sa o putem intretine macar la nivelul din 1989. Din pacate prostia e mult prea raspandita atat la nivelul majoritatii populatiei cat si la nivelul celor alesi de catre aceasta populatie (lucru perfect logic de altfel), asa ca nu cred ca mai e loc de sperante de mai bine.
  • +2 (2 voturi)    
    Degajarea soselelor (Duminică, 11 decembrie 2011, 18:45)

    Roa [anonim]

    Printr-o infrastructura feroviara bine pusa la punct se degajeaza traficul rutier de marfuri si persoane la un pret mult mai mic. Anglia, Franta, Germania, China, toti au trenuri de mare viteza sau vor sa aibe, noi nu! De ce oare??
    • 0 (2 voturi)    
      cateva autostrazi si magistrale feroviare = 10 ani (Duminică, 11 decembrie 2011, 22:29)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Roa

      traficul feroviar se face pentru arii si regiuni ! transporti cu trenu in puncte regionale, de unde marfa se preia pe auto pentru directii si arii mici; pentru asta este suficient sa ai cateva magistrale care sa functioneze ceas; nu o sa descarci niciodata un tren intreg intr-un sat uitat de lume ! pentru acel sat, marfa si personalul se transporta cu auto !

      calea ferata e rentabila, dar la volume mari, pe sume mari; altfel intretinerea si costurile sunt imense, nu se merita sa ai un tren care sa circule regulat pentru doar 2-3 oameni care se deplaseaza ocazional

      in romania sunt necesare cateva autostrazi si cateva magidtrale moderne de cale ferata care sa taie tara in lung si lat si sa faca legatura intre marile regiuni; altfel transportul auto local si particular

      daca e sa vorbim despre trenuri de mare viteza ...mai bine ne abtinem: nu sunt multi cei ce-si pot permite un bilet, ar fi falimentar din faza de proiect; spre ex. compania care administreaza trenul de mare viteza pe sub canalul manecii Londra -PAris, este falimentara !!! trenuri de mare viteza isi permit numai bogatii lumii si cei care chiar pot justifica nevoia pentru
  • -1 (5 voturi)    
    Evacuati statul din economie! (Duminică, 11 decembrie 2011, 20:46)

    Kiowa [anonim]

    Foarte bine ! Privatizarea cailor ferate trebuia facuta de mult, inca din anii `90.
    Rentabilitatea e singurul criteriu ! Altul nu exista ! Or, in privinta asta, statul s-a mai dovedit odata dezastrul suprem - numai ca, dezastrul subventionat din banii altora.
    Privatizarea CFR AR trebui facuta mai insistent, total si cat mai repede. Altfel ne costa scump pe toti. Excat ca peste tot unde inregistram esecul istoriic al statului. Singura recomandare pe care as face-o guvernantilor e sa nu privatizeze CRF cedandu-l unui monopol privat. Atunci, ca si cu EON Gaz si OMV pe vremea lui Nastase, n-am facut nimic. Un monopol e la fel de pagubos, rapace cu clientela, ineficace si risipitor, indiferent ca e de stat sau privat.
    CFR trebuie vandut catre cat mai multi investitori pentru a asigura din start concurenta. Fara concurenta, vanzarea catre un alt monopol, chiar si privat, e un non-sens. Fara piata libera si concurenta care sa sigure presiunea constanta pe preturi, capitalismul e o struto-camila..
    • -1 (1 vot)    
      cum? (Luni, 12 decembrie 2011, 7:04)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Kiowa

      care ar fi metoda ideala de a avea linii ferate si operatori privati in competitie?
      • 0 (0 voturi)    
        Evacuati statul din economie (Vineri, 16 decembrie 2011, 14:45)

        Kiowa [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Simplu, prin clarviziune si vointa politica ! Adica, inchiriind liniile ferate, infrastructura, si vanzand trenurile si vagoanele catre cat mai multi investitori - pentru a evita monopolul. In faza actuala, socialista a CFR-ului, statul cheltuieste in loc sa faca bani impozitand viitoarele entitati private din caile ferate. StraSnic, nu-i asa !? Numai ca nu statul plateste, ci oamenii..
  • 0 (2 voturi)    
    Ca nimeni in lume.... (Luni, 12 decembrie 2011, 15:40)

    George [anonim]

    Sa-i amintesca la imbecila aia de Boagiu ca si caile ferate tin de transport nu numai autostrazile care oricum is in stadiu de.....varza:)). Da sa refaca terasamentul macar pe magistrale( ca or fi trecut 30-40 de ani de cand la facut Ceasca ) ca de schimbatul garniturilor nici nu se pune problema. Cel mai important factor e Timpul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by