Planul Guvern-FMI pentru companiile feroviare: Noi concedieri, concedii fara plata si inchideri de linii
Potrivit documentului, Guvernul va desfiinta, pana la sfarsitul lui 2012, alte 85 posturi la societatea Electrificare CFR, unde lucreaza aproximativ 3000 de angajati, si 28 locuri in perioada imediata la Interventii Feroviare. Angajatilor ramasi la Interventii Feroviare li se vor impune patru zile de concediu fara plata. Interventii Feroviare, care anul trecut a avut un numar mediu de 304 angajati, a fost inclusa in primavara acestui an pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI.
Numarul total al liniilor de cale ferata aflate in administrarea CFR SA va fi redus substantial in urmatorii ani, la maximum 15.500 kilometri, ceea ce va atrage dupa sine concedierea a 2.000 angajati ai companiei pana la sfarsitul lunii aprilie 2012. Nu vor fi disponibilizati angajatii care lucreaza cu fonduri UE.
In 2012, vor continua licitatiile pentru inchirierea a 1.600 kilometri de linii cale ferata, astfel incat numarul total al liniilor aflate sub management privat sa ajunga la un total de 4.000 kilometri. In cazul liniilor de cale ferata pentru care licitatiile esueaza, se va decide inchiderea pana la sfarsitul lunii aprilie.
Potrivit CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 kilometri (retea desfasurata), din care 17.691 kilometri infrastructura feroviara publica si 2.519 kilometri infrastructura feroviara privata.
La inceputul lunii iulie 2011, Guvernul a decis inchiderea a aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare considerate nerentabile si inchirierea altor circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata. Potrivit estimarilor, operatiunea va genera economii de 109 milioane lei in bugetele companiilor CFR.
In scrisoarea Guvernului cu FMI este notata si intentia autoritatilor de a elabora, pana la jumatatea lunii ianuarie, un plan de crestere a veniturilor obtinute din inchirierea spatiilor comerciale ale CFR, inclusiv cu posibile parteneriate public-privat (PPP).
Executivul s-a obligat sa prezinte lunar FMI rapoarte privind masurile aplicate in sectorul feroviar si sa indice ce alte noi masuri se impun pentru restructurarea acestui domeniu.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Toate problemele au aparut in timp iar un management rezonabil ar fi trebuit sa le observe si sa le corijeze.
Iar managementul a fost prost pentru ca liderii politici au mentinut un management distrcutiv la nivelul tuturor intreprinderilor de stat.
Scopul clar fiind saracirea si colonizarea Romaniei cu sprijinul elitei locale corupte.
Din cauza lor haosul a ajuns la cote maxime:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/drumul-spre-orasul-lui-iliescu-un-singur-bilet-in-trenul-in-care-se-da-rest-la-spaga-954010.html
Nu inteleg de ce nu se privatizeaza odata. Cu cat intarzie mai mult, cu atat o sa inchida mai multe linii. Daca ar fi conditii bune, cererea ar fi mare pe multe linii.
In plus, fenomenul e intalnit peste tot. Uita-te la Detroit in America de Nord, http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit#Demographics , care avea 1.8 milioane de oameni in 1950 si acum, datorita falimentului industriei din zona si a altor factori, mai are mai putin de 750'000. Imagineaza-ti un constructor imobiliar care s-ar incapatana sa construiasca un bloc de locuinte in zona doar fiindca a cumparat terenul in perioada de boom...
Oamenii saracii vor dar daca nu lucreaza nu au cu ce, asa ca dam si mai multi afara ca oricum nu e cerere...
Ma bucur ca se incerca eficientizarea CFR-ului.
Cat despre cei care vor fi afectati direct sunt convins ca vor aparea alternative, daca e cerere.
Asta este calea ferat ramasa de la raposatu ,nu avem stat asa de bogati sa tina toata ifrasctutura si nici nu este idicat !!
Ce parere ai insa legat de ce scrie in el, nu de cum scrie? Am ajuns sa judecam dupa aparente?
Eu sunt de acord cu el.
Eu prefer un analfabet care intelege niste chestii de bun simt in locul cuiva care scrie corect si cam atat. Pana la urma am inteles ce vrea sa zica.
calea ferata e rentabila, dar la volume mari, pe sume mari; altfel intretinerea si costurile sunt imense, nu se merita sa ai un tren care sa circule regulat pentru doar 2-3 oameni care se deplaseaza ocazional
in romania sunt necesare cateva autostrazi si cateva magidtrale moderne de cale ferata care sa taie tara in lung si lat si sa faca legatura intre marile regiuni; altfel transportul auto local si particular
daca e sa vorbim despre trenuri de mare viteza ...mai bine ne abtinem: nu sunt multi cei ce-si pot permite un bilet, ar fi falimentar din faza de proiect; spre ex. compania care administreaza trenul de mare viteza pe sub canalul manecii Londra -PAris, este falimentara !!! trenuri de mare viteza isi permit numai bogatii lumii si cei care chiar pot justifica nevoia pentru
Rentabilitatea e singurul criteriu ! Altul nu exista ! Or, in privinta asta, statul s-a mai dovedit odata dezastrul suprem - numai ca, dezastrul subventionat din banii altora.
Privatizarea CFR AR trebui facuta mai insistent, total si cat mai repede. Altfel ne costa scump pe toti. Excat ca peste tot unde inregistram esecul istoriic al statului. Singura recomandare pe care as face-o guvernantilor e sa nu privatizeze CRF cedandu-l unui monopol privat. Atunci, ca si cu EON Gaz si OMV pe vremea lui Nastase, n-am facut nimic. Un monopol e la fel de pagubos, rapace cu clientela, ineficace si risipitor, indiferent ca e de stat sau privat.
CFR trebuie vandut catre cat mai multi investitori pentru a asigura din start concurenta. Fara concurenta, vanzarea catre un alt monopol, chiar si privat, e un non-sens. Fara piata libera si concurenta care sa sigure presiunea constanta pe preturi, capitalismul e o struto-camila..