Comisia Europeana a aprobat cofinantarea constructiei Autostrazii Timisoara-Lugoj si a centurii Timisoarei la standard de autostrada

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 17 august 2012, 13:00 Economie | EuROfonduri


Centura Timisoarei (Autostrada Timisoara-Lugoj lot 1) - cu galben
Foto: Hotnews
 documente
(17 Aug 2012) DOC, 166KB
Comisia Europeana a aprobat finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru proiectul "Constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada", anunta vineri Ministerul Transporturilor, intr-un comunicat. CE a emis decizia prin care este aprobata finantarea din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest proiect. Valoarea totala eligibila a cererii de finantare este de 248.147.433 euro, din care cofinantarea de la UE este de 210.925.318 euro, iar 37.222.115 euro reprezinta contributia de la bugetul de stat.

Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (cate doua benzi pe fiecare sens) intre orasele Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,625 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.

Lucrarile la centrura orasului Timisoara (lotul 1 din cadrul autostrazii Timisoara - Lugoj) se afla deja intr-un stadiu avansat. (vezi foto, traseu cu galben pe harta)

Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, 2 noduri rutiere si 3 zone de parcare si servicii. Prin constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.

Ministerul Transporturilor precizeaza ca proiectul a fost depus in cadrul Axei Prioritare nr. 1, Domeniul major de interventie 1.1 "Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii rutiere de-a lungul axei prioritare TEN-T nr.7".

















9195 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    UE ne da bani (Vineri, 17 august 2012, 13:17)

    bancher [utilizator]

    acum sa vedem guvernul Romaniei cum se descurca...sa vedem licitatia, cine o castiga...
    daca iar apar regii asfaltului...e de rau, nu vom avea niciodata autostrada de la Timisoara la Lugoj.
    De fapt ne meritam soarta...ce sa ne mai lamentam.
    • +7 (7 voturi)    
      depinde de la om la om (Vineri, 17 august 2012, 14:39)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      In mod normal intr-o economie e mult mai rentabil sa castige o licitatie o firma locala, rege al asfaltului cu li se zice la noi, pentru ca profitul ajunge local, si se dezvolta industria locala. In Romania nu prea e valabil asta, pentru ca patronii de la noi, cum se vad cu banii, cum isi iau avion, elicopter, iaht,...etc.Mai doneaza niste bani la partidul de la putere si se duc in tricouri si pixuri la campania electorala. Economia romaneasca nu castiga nimic, pentru ca avioanele, elicopterele, iahturile, masinile de lux nu se fac la noi. Nici macar pixurile si tricourile nu se fac aici, se fac prin China. Un rege al asfaltului, depinde de om, poate sa fie mai ok decat o firma straina, daca castiga licitatia.
      • +6 (6 voturi)    
        .... (Vineri, 17 august 2012, 14:55)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Si in plus, nu am vazut niciun astfel de "rege" sa construiasca un spital, o scoala sau un zil la care eventual sa dea numele lui, asa cum se procedeaza in lumea normala.
        • +5 (5 voturi)    
          Doar o Biserica :) (Vineri, 17 august 2012, 16:26)

          OVali [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          Poate Le mai iarta din pacate...
      • +5 (5 voturi)    
        hmm (Vineri, 17 august 2012, 15:12)

        uica_john [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Adevarat pe de-o parte. Pe de cealalta parte ce tehnologie, experienta si portofoliu au companiile romanesti? Ar trebui sa tinem cont ca nu asfaltam poteca din curtea lui Fanel din capu' satului. Se face o autostrada de importanta nu nationala ci Europeana. Daca va fi ok cand va fi gata tot traficul rutier va tranzita Romania si nu Bulgaria cum o facem acum. Toata Europa trece cum in Asia prin Bulgaria si nu prin Romania. Pe viitor ,daca va iesi bine, toata Europa va trece in Asia prin Romania si abia apoi prin Bulgaria. Daca insa iese prost ramanem si cu banii dati si fara autostrada. Cine se poate pune cu Vinci care daca-si pune mintea si pentru pretul corect o termina in 6 luni sau mai putin? E autostrada de campie nu sunt lucrari mari. Mai ganditi-va inainte sa proslaviti firme locale ca Romstrade care nici acum nu si-au platit partenerii lor portughezi cu care lucreaza la centura Aradului. Din cauza asta UE ne-a blocat banii. E prea multa politica in Romania.
      • +3 (3 voturi)    
        local vs. strain (Vineri, 17 august 2012, 16:20)

        palul [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        cu dezvoltarea industriei locale ai dreptate.
        Dar in privinta banilor care raman loco ma cam indoiesc. Ori ca e firma straina, ori romaneasca, in ziua de azi e cam totuna, banii tot prin Cipru sau alte paradisuri bancare ajung. In plus, firmele ro sunt probabil si mai rele in privinta asta, doar sunt experti in procedurile locale de evaziune.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 18 august 2012, 11:03)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Poate ma contrazice cineva, dar eu cred ca problema cu "regii locali ai asfaltului" este falsa. Cam alea sunt firmele romanesti, sunt mai mult de 10 ceea ce mi se pare cam mult pentru un asa-zis cartel... E o problema cu pretul final, iar acesta a fost umflat de fiecare data cand a fost vorba de o lucrare mai de anvergura, indiferent de executant. Discutabil e mai degraba cand e vorba de intretinere, insa in privinta constructiei de autostrazi firmele romanesti si-au facut destul de bine treaba, problemele sunt cu Bechtel, Astaldi, Impressa...
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 17 august 2012, 14:22)

    dragos234 [utilizator]

    Macar sa avem o autostrada de la Nadlac la Marae Neagra inainte sa ne dea afara din UE.
    • -5 (9 voturi)    
      autostrda Lugoj - Timisoara (Vineri, 17 august 2012, 15:33)

      ganea_stan [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      Daca guvernul ar fi lasat sa se ocupe de treburile economice, multe se mai rezolvau. Niste ciocli din cortegiul lui basescu au si sarit cu gura sa critice, sa faca sugestii.De ce nu ati facut sugesti lui Nutzi cand taaia pamblici de inaugurare la drumuri de tatra, la tronsoane care nu pleca de nicieri si se duceu niciunde ! Nu era voie?
      Cum sa dai insursele de venituri ale familiei prezidentiale & co ?
      Daca firma locala ar fi condusa de oameni seriosi, capabili este bine sa castige licitatia. Dar cand vine dupa o saptamana de la semnarea contractului si solicita suplimentarea cu 20% si peste doua luni cere decontarea la 45%, si o noua sulimentare, mai bine lasati firma autohtona sa dea faliment, sa se angajeze ca negrisori la ItalStrade, sau la altii care au dovedit ca pot, ca au cu ce si stiu ce fac !
      • +4 (4 voturi)    
        mai gyusi (Vineri, 17 august 2012, 19:29)

        coor [utilizator] i-a raspuns lui ganea_stan

        ia intra mata pe saitu' lu ministeru transporturilor si vezi care-i stadiul lucrarilor de infrastructura acum ! ai intrat ? ai vazut vreo postare noua ? cu cateva luni inainte era ceva transparenta , da' acu' ioc ! si inca-i devreme ! vezi tu mai incolo bechteluri !
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 18 august 2012, 11:21)

          ApH [utilizator] i-a raspuns lui coor

          ItalStrade/Astaldi e firma de casa a PSD-ului, care a avut din A3 tronsonul Centura - Moara Vlasiei (cel care a intarziat inaugurarea) si Petricani - Centura care inca nu a fost finalizat.

          Intelege-l si pe Stan cand face lobby, doar nu da in cap la oameni!
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo Anca Boagiu (Vineri, 17 august 2012, 18:39)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ca a facut proiectele si formalitatile .
  • +3 (3 voturi)    
    lamurire... (Vineri, 17 august 2012, 19:15)

    Matrox [utilizator]

    ...parca acest tronson facea parte din coridorul IV pan european? daca da atunci de ce avem nevoie de aprobare speciala?
    Autostrada Nadlac - Sibiu avea deja cofinantare europeana?
    Va rog sa ma lamuriti!
    Multumesc!
    • +1 (1 vot)    
      te lamuresc eu:) (Sâmbătă, 18 august 2012, 8:49)

      Onila [utilizator] i-a raspuns lui Matrox

      Acest tronson face parte intr-adevar din coridorul pan-european, iar acesta a fost stabilit ca o prioritate pt finantare cand s-a creat Programul Operational pe Transporturi. Insa nici una din finantarile pe vreunul din tronsoanele acestui coridor nu este automata. Trebuie mereu sa fie facuta o cerere de finantare, aceasta sa fie aprobata de Comisia Europeana, sa rezulte un contract de finantare, si abia apoi vin si banii. Daca-i cerem, evident:)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version