Structura de management a podului Calafat-Vidin va avea sediul in Bulgaria

de Corina Ionel     HotNews.ro
Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:36 Economie | Companii


Podul Calafat-Vidin (decembrie 2012)
Foto: DanubeBridge2.com
Compania romano-bulgara responsabila de intretinerea si operarea celui de al doilea pod peste Dunare va avea sediul la Vidin, informeaza Novinite, citand o declaratie a guvernatorului regiunii Vidin. Podul Calafat-Vidin urmeaza sa fie operational din luna mai a acestui an.

"Compania comuna bulgaro-romana va deveni realitate si va avea sediul in Vidin. Negocierile merg foarte bine", a declarat vineri guvernatorul regiunii Vidin, Tsvetan Asenov, pentru radioul public bulgar.

Podul Calafat-Vidin, cunoscut si ca Podul Dunare 2, urmeaza sa fie dat in folosinta in mai 2013. Punctul de colectare al taxelor de pod va fi pe teritoriu roman iar veniturile vor fi impartite intre cele doua tari, proportional cu investitiile facute, precizeaza Novinite.

In Memorandumul de finantare intre Comisia Europeana si Bulgaria s-a impus, ca si conditionalitate partii bulgare, infiintarea unei structurie de management pentru intretinerea si operarea viitorului pod peste fluviul Dunarea, la Calafat-Vidin, informeaza Guvernul roman. In urma discutiilor s-a agreat consituirea unei entitati comerciale romano-bulgara, inregistrata in Bulgaria sau in Romania.

Aceasta structura de management trebuie sa opereze odata cu receptia la terminarea lucrarilor a podului dintre Calafat si Vidin si a infrastructurilor de acces de pe teritoriul celor doua state.

In luna noiembrie a anului trecut a inceaput negocierea acordului intre cele doua state astfel incat structura de management sa fie operationala la finalizarea lucrarilor de constructii pentru intregul obiectiv de investitii.

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul de doi kilometri peste Dunare este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Costurile totale ale proiectului totalizeaza 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridica la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiaza de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2526 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Chiar ma temeam... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:03)

    Tommy Bahama [utilizator]

    ca sediul managementului podului va fi in Romania. Podul va fi pe maini sigure.
  • +1 (3 voturi)    
    Dorinta (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:55)

    NicolaeA [utilizator]

    Tare as vrea ca structura de management a Romaniei sa fie in Germania !
  • +2 (2 voturi)    
    normal (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:57)

    bogdanlungu [utilizator]

    acolo sunt impozite mai mici si costuri de operare mai mici. era culmea incostientei sa stabileasca sediul intr-o tara mai scumpa si mai corupta.
  • 0 (0 voturi)    
    !!!!!!MDA (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:01)

    sabo [utilizator]

    problema nu sta chiar asa!
    ei iau bani mai multi pt traversare! deci trebuie sas cheltuiasca cu acest perosnal!
    una la mana..apoi ..romnia nu este foarte interesata..intrucat scad veniturile din tranzit pe soselele noastre..si deci bulgarii sunt mai interesati inbuna functionare apoului..etc..etc
    atunci sigur ei au cedat ceva...maruntis ca sa aiba la ei acest centru de administrare!
    nu mai sariti ca suntem hoti etc etc
    toti sunt hoti! la nivel de tara noi suntem hotiti cel mai muilt de marile puteri si de mariijefuitori ai lumii! fara ai mai adauga si pe ai nostrii...! etc
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:12)

      bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      dar noi suntem hoti numai fata de noi. fata de ceilalti nu suntem in stare sa fim hoti. deci suntem mai mult prosti decat hoti.
      • 0 (0 voturi)    
        pai... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 22:47)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

        cam asa ceva! in concluzie!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by