Vicepremierul Dan Nica: Angajatii ministerelor care vin la serviciu doar ca sa isi bea cafeaua vor pleca acasa

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 26 ianuarie 2009, 13:28 Actualitate | Esenţial


Dan Nica
Foto: AGERPRES
2.000 de angajati ai ministerelor ar putea fi afectati de reducerile de personal. "Este vorba de personalul excedentar, care a fost angajat fara niciun fel de motivatie economica si care a dus la dublarea sau triplarea cifrei din aparatul ministerelor, au salarii foarte mari si nu-si justifica activitatea in niciun fel, decat consumul de cafea", a declarat Dan Nica, citat de NewsIn.

Intrebat pe ce criteriu vor fi alesi cei propusi spre disponibilizare, vicepremierul a spus: "Pe criteriul ca cei care au ca unica ocupatie sa bea cafeaua pleaca acasa, cei care au ceva de facut in ministere vor ramane".

Anuntul vicepremierului vine dupa ce Executivul a decis, saptamana trecuta, reducerea cu 20% a angajatilor din aparatul central.

Dan Nica a adaugat ca reprezentantii Guvernului vor avea intalniri cu sindicatele, insa spune ca una dintre prioritatile Executivului in acest an de criza economica este sprijinirea cetatenilor cu salarii si pensii mici.

"Industria romaneasca are nevoie de ajutor in aceasta perioada", a mai afirmat Dan Nica, vicepremierul spunand ca Executivul a discutat serios si despre absorbtia fondurilor europene. El spune ca s-a decis ca functionarii care lucreaza in programe de atragere a fondurilor UE sa fie remunerati individual, in functie de performante, el aratand ca cele 20.000 de persoane angajate pentru acest lucru au avut performante slabe.

"Tot personalul administratiei romanesti care este implicat direct in acest proces de atragere a fondurilor europene va fi salarizat in conformitate cu performantele individuale. Cei aproape 20.000 de oameni care lucreaza in acest domeniu au avut grad de absorbtie zero euro in 2007, zero euro in 2008 si au primit bine mersi si salarii si sporul de 70%. Incepand cu bugetul din 2009 vrem sa stabilim foarte clar ca cei care isi fac treaba si banii ajung la beneficiar, fie ca este taran, fie ca este firma care depune proiect, isi va primi si salariul si sporul", a afirmat Dan Nica.

Guvernul urmeaza sa anunte, joi, 29 ianuarie, proiectul de buget pe 2009.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4552 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:39)

    ILEANA [anonim]

    Sa intelegem ca raman doar aia care beau ceai sau altceva?
    "Tot personalul administratiei romanesti care este implicat direct in acest proces de atragere a fondurilor europene .................................si salariul si sporul", a afirmat Dan Nica.

    Dl. Nica, ia incearca sa suni pe orice nr. de telefon de pe site-ul animmc.... sa vedem daca-ti raspunde cineva.
    • -3 (3 voturi)    
      criteriu (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:28)

      RA [anonim] i-a raspuns lui ILEANA

      Motive de a se descotorosii de oamenii PNL-ului si de a aduce altii in loc doar atat. La fel si "duma" cu salariile imense. Motive aparente pentru poporul ce papa galuste.

      La partid s-a hotarat in sedinta ca la data cutare nimeni din partid aflat la locul de munca sa nu bea cafea si asfel vom recunoaste cine nu e cu noi si pe cine vom da afara.
    • -1 (1 vot)    
      Nika (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:31)

      Q [anonim] i-a raspuns lui ILEANA

      Domnu' stie 'Nika'... pai daca tot vroiati sa faceti economie la 'central', ar fi trebuit sa mai taiati din ministere, nu sa adaugati.... probabil ca ministerele nou create de voi, noii comunisti, nu intra in discutie, asa-i ?!
    • +4 (4 voturi)    
      idei de reforma (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:37)

      georges [anonim] i-a raspuns lui ILEANA

      Domnule Nica,

      Va mai dau cateva idei de reducere a cheltuielilor bugetare:
      - eliminati norma de hrana (600lei/lunar) pentru angajatii MIRA, MApN si servicii. E o discriminare nepermisa. Noi, ceilalti nu mancam?
      - eliminati primele de vacanta si plata orelor suplimentare pentru functionarii publici. Ar reprezenta cam 25% din veniturile anuale
      - eliminati sporurile de loialitate specifice anumitor ministere (M Finantelor, MIRA etc)
      - egalizati salariile managerilor publici, euroconsilierilor si ale celor care se ocupa de fonduri UE cu salariile celorlalti functionari publici.
      - opriti vanzarea locuintelor de serviciu catre angajatii din sectorul de stat si eliminati ajutorul de chirie pentru anumite categorii de functionari. Este o favorizare inacceptabila pentru secile de mii de tineri care platesc chirii de sute de euro/luna
      - eliminati de la bugetul de stat pensiile speciale pentru magistrati, militari, securisti, functionari parlamentari etc. Fiecare trebuie sa isi primeasca pensia in functie de contributie. Daca militarii si magistratii au salarii mari acum (150 mil) vor avea o pensie decenta in functie de contributie, nu 85% din ultimul salariu!
      - propuneti carte mai repede o lege unica a salarizarii care sa reazeze ierarhia veniturilor pentru bugetari in acord cu ceea ce se intampla in Europa, nu in Ucraina sau Rusia.
      -daca vreti performanta in sectorul de stat, opriti politizarea, stabiliti un set clar de criterii de acces, de performanta si de cariera si, nu in ultimul rand, respectati regulile pe care le votati.
      Sigur, pentru ca toate astea sa se intample, ar trebui ca din partide si administratie sa dispara pupincuristii si impostorii. Ceea ce e putin probabil!
      • +1 (1 vot)    
        intrebare (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:11)

        alex [anonim] i-a raspuns lui georges

        De ce trebuie eliminata plata orelor suplimentare? Orice om care munceste suplimentar trebuie platit. Mai bine sa lase orele suplimentare asa cum sunt si sa ii foloseasca eficient pe functionari in cele 4-6-8 ore care sunt acoperite de salariul de baza :)
        • +2 (2 voturi)    
          si raspuns (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:29)

          raspuns la intrebare [anonim] i-a raspuns lui alex

          In Germania nu se plateste nici o ora suplimentara. Stai peste, ti se calculeaza la minut cat ai stat si cand ai nevoie iti iei din orele alea. Ce atatea plati suplimentare? Si din cate am vazut eu, in Ro este sport national sa stai peste program sa faci ore supl. pt ca in cele 8 ore de serv se freaca menta la greu. Se bate cu pumnul in piept ca mai devreme de 7-8 seara nu pleaca de la birou ca este supraincarcat cu munca. Si uite asa ajung unii nesimtiti ca la sf de luna mai ia inca un salariu ca au facut ore supl...Mi-e scarba de voi bah milogilor... daca ar stii sa isi programezi timpul nu ar mai sta pana la 8-9 seara la serv... Oricum, questia nu este generala.
      • -1 (1 vot)    
        idei de reforma (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:38)

        zalmoxes [anonim] i-a raspuns lui georges

        - sa taie si bonurile de masa daca taie norma de hrana asa cum ii spui tu;
        - eu nu prea am vazut sa se plateasca orele suplimentare prin MIRA MApN etc, dar asta e alta treaba;
        - care sunt sporurile de loialitate de care vorbesti?
        iar chestia cu 150 mil salariu cred ca esti foarte bine ifnormat (apropos, cat are un gradta voluntar sau un amarat de sublocotenent, ai ? raspunde tu la asta ca vad ca esti foarte bine informat )
  • +4 (6 voturi)    
    Este adevarat? (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:40)

    AlinN [anonim]

    Se desfiinteaza Guvernul?
    • +1 (3 voturi)    
      buna intrebare omule (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:49)

      tare [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      banuiesc ca da :)))

      ca astia toti beau ceva pe acolo :)))

      eu sper ca pe acest principiu sa devenim primul stat din lume fara birocrati :)))

      un stat condus exclusiv si NEMIJLOCIT de catre popor si interesele private.

      elvetia, ai grija - ca te ajungem in 5 ani ! :D
  • +5 (5 voturi)    
    De ce sprori?? (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:41)

    florian [anonim]

    Angajatii sunt pe posturi prevazute in organigrama si in grila de salarii a institutiei?- de ce trebuie sa li se dea spor pentru ca se ocupa de proiecte UE? Postul este sau nu pentru aceste atributii? Prostia facuta de eseistul penal Varu`jan trebuie sa inceteze!
    Si la ministre sa se inchida usile de acces secundare, fiindca se aglomereaza si deranjeaza circulatia - cei ce intarzie se ciocnesc cu cei ce pleaca mai devreme! Sa se deschida numai usa principala, de protocol sa-i vada si sefii cand vin sau pleaca.
    • -1 (3 voturi)    
      700 ron (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:38)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui florian

      Toti neavenitii se exprima prin postarea de comentarii care mai de care mai stupide. La astia care isi pun intrebari privind sporul de 75%, eu le recomand doar sa citeasca legislatia europeana pt implementarea Fondurilor: Regulamentele europene 1080/1081/1083, regulamentul 1823, etc si apoi sa-mi spuna mie dc ar sta pe un salariu de 700 de ron intr un Minister, si sa aiba in carca si responsabilitatea faptului ca lucreaza cu milioane de euro.

      Daca tot va faceti griji de viata funct publici care au spor de 75% eu v invit sa ocupati unul din posturile astea.

      Nu stiu dc rezistati 3 luni, la volumul imens de munca dintr o Autoritate de management si pe deasupra sa fii la curent zilnic cu legislatia comunitara si nationala
      • 0 (0 voturi)    
        invitatia (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:36)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui cristian

        Hai ca eu accept invitatia! Cum facem? Cand e concursul si din ce?
        • 0 (0 voturi)    
          e usor de comentat despre altii (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:39)

          EU... [anonim] i-a raspuns lui ileana

          Pai Ileana C te invitam la gramada ca sunt posturi. Si sa te vedem dupa jumatate an daca cei 3000 Ron (cu tot cu sporuri si la grila maxima!! adica vechime in domeniu fonduri UE nu gluma) iti vor ajunge pt coafor. Si stai sa te frece toti controlorii si auditori de la ministerul de resort, Autoritatea de Management, de la MFP (ca deh ei taie si spanzura ca doar sunt marele minister de sinteza), CFPdelegat, ANAF, ANRMAP,Corp de control al ministrului,Corp Control de la guvern, auditori externi, de la CE,Curtea Europeana de Conturi, DG Regio,ISC,alte autoritati de reglementare apoi din cand in cand cate o declaratie pe la DLAF sau DNA :) si ma vorbim. Problema e a celor care vor de fapt 75% si vor in continuare sa tricoteze si sa bea cafele si sa faca un act la saptamana (gen "va transmitem copia hotararii x") si nu a celor care isi muncesc ultima virgula din spor! Traiasca invidia..
    • 0 (0 voturi)    
      Ai idee??? (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:11)

      Ala vizatu [anonim] i-a raspuns lui florian

      Cum adica domnul meu? pai mie sa-mi taie amaratul de spor de 75% si sa raman cu salariu de 1.500 LEI si sa semnez si sa imi asum raspunderea pe MILIOANE de EURO care ajung la beneficiari
      si altul care sta in nu stiu ce minister sa ia un salariu mai mare ca mine pe motiv ca face cafele si niste copii xerox si ii mai pica cate o idee de act nornmativ din cand in cand???

      Nu stiu daca beneficiarii SAPARD / FEADR intra pe aici dar daca o fac ii rog sa explice ei cam ce si cat se munceste in APDRP sa inteleaga lumea cam cate controale avem (aproape lunar) de la Comisia Europeana si cate Ore Suplimentare facem (fortat, deoarece numarul angajatilor / cat e de munca este foarte mic) deoarece trebuie ABSORBTIE de fonduri care

      Apropos domnu' nIKA in 2008 s-au depus proiecte in valoare de 5.000.000.000 EURO ADICA 5 MILIARDE EURO numai la APDRP!!!!

      pentru MINCIUNA pe care continuati sa o promovati dvs si dl ministru mapdr, un ministru din UE isi da DEMISA!!!

      Faceti voi tampeniile care va trec prin cap si veti vedea cum ramaneti in APDRP fara angajati profesionisti fiindca din consultanta se castiga mult mai bine... veti ramane cu hahalerele pe care le-ati angajat tot voi (politicienii) pe pile...

      Oare stiti voi ca la fiecare audit care se face de catre CE se recomanda marirea salariilor????

      Pai salarii de 600 EURO/ luna (sporuri incluse) sunt salarii demne pentru niste oameni care isi asuma o raspundere enorma.
      Se aproba proiecte de milioane de euro. Si am mai spus intr-un comentariu pe hotnews noi nu impartim bani de la buget cum vrea muschiu nostru (cum se intampla cu banii din ministere) si nu suntem verificati doar de Curtea de Conturi a Romanie ci si de cea a COMISIEI EUROPENE si de celelalte institutii ale UE care verifica cum sunt folosite fondurile... Si nu cred ca ati vazut un scandal in care sa fi fost implicat vre-un angajat al APDRP.
      Cei care fura din fonduri sunt tot dragii nostri primari si alti beneficiari care au pile pe la ministere...
  • -2 (2 voturi)    
    in loc sa le dea de lucru, ce, nu este? (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:44)

    a [anonim]

    ce vor face cu ei? ii vor trece in somaj? oricum, alti bai de dat... ca nu poti sa nu le dai un ban, sau o slujba macar... mai bine i-ar pune sa faca proceduri, sa verifice oportunitatea acestora si respectarea lor si sa le reactualizeze, ca se lucreaza dupa ureche peste tot, dar cred ca si sefii lor vor sa se lucreze dupa ureche ca ei insisi (sefii lor) lucreaza dupa ureche sau nu sunt in stare nu sa faca ci sa priceapa ce este o procedura...
    • -1 (1 vot)    
      care o fi fost FeSeNistul... (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:58)

      a [anonim] i-a raspuns lui a

      ...care nu ia convenit adevarul? ce, munca nu innobileaza? sau populistul "dam afara!" e mai pozitiv? sau v-a fi fost vreunul care nu stie ce-i aia proceduri sau stie si ii este frica sa nu vina peste el?...
      • 0 (0 voturi)    
        na! ca a mai trecut un FeSeNist pe aici... (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:24)

        a [anonim] i-a raspuns lui a

        al doilea FeSeNist voteaza negativ, da' chiar bei fratzilor, suntetzi totzi urechisti, sau de ce votatzi negativ, cu ce gresesc? nu sunt suficient de populist ca voi? dar datzii afara, tot o sa-i primitzi inapoi, ca aveti nevoie de ei sa va sustzinetzi piramida sociala a puterii voastre...
  • -1 (3 voturi)    
    intrebare (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:50)

    nicu [anonim]

    Domnule vice nica, credeti ca acest criteriu propus de d-voastra are o baza legala? sa nu uitati ca sunt funciuonari publici si ca sa-i dati afara numai pe motivul ca isi beau cafelele ....... in legea 188/1999 nu este nici un articol cu desfacerea contractului .....pentru ca beau cafele....cautati alceva....vor fi dati afara si cei simpatizanti ai psd?
  • +1 (1 vot)    
    Cafeaua amaruie (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:56)

    gogu [anonim]

    De comentarii politice cum face D-l Nica suntem satui!!! De ce nu se scot toate posturile din ministere la concurs si angajarile sa se faca fara "pile", pe baza de performanta profesionala. Daca Guvernul doreste sa aibe oameni pregatiti profesional si seriosi sa scoata Legea salarizarii functionarilor publici si sa nu mai existe discrepantele actuale de remuneratie. Pana atunci daca mai beau ei cafele sa plece acasa!
  • 0 (0 voturi)    
    omul asta habar nu are ce vorbeste (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:00)

    adr [anonim]

    Daca intradevar se va 20 din bugetarei criteriile nu sunt de loc asa, pt ca :
    In ultimii ani nu numarul angajatilor de la stat a crescut cu 4 max 8 %
    Daca se vor da afara evident ca se vor afara cei noii veniti pt ca e clar ca cei noi nu au avut timp suficienta sa invete si astia oricum erau angajati in general pe functii mici. Deci economie la fondul de salarii 0
    Iar cei pe functii mari sunt prea bine infipti ca poate sa vine si UE ca de acolo nu-i clinteste nimeni
    Deci .........
    • 0 (0 voturi)    
      cam asa este (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:37)

      anton [anonim] i-a raspuns lui adr

      Problema absorbtiei mici tine in mai mica masura de oameni, cat mai mult de structura institutionala a guvernului. Pentru a aproba un proiect este nevoie de vreo 7 avize de la alte structuri. O alta problema este tocmai lipsa de personal calificat la nivelul autoritatilor locale, care sa fie in stare sa scrie proiecte si sa le si implementeze. Este usor sa vii la putere si sa declari ca absorbtia este mica pe 2007 si 2008. Aproape toate programele operationale au fost aprobate in septembrie 2007 de Comisia Europeana.
  • 0 (0 voturi)    
    Absorbtie 0 (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:03)

    codrea [anonim]

    Absorbtie 0 pentru ca analiza unui dosar dureaza min 3 luni, iar dupa semnarea contractului de finantare iti cer sa trimiti hartii justificative si pentru mersul la toaleta. Birocratia omoara proiectele.
    Faci proiectul in vara la euro de 3,65 lei, ti se aproba in decembrie si cumperi echipamente in februarie la curs de 4,4 lei euro. Deja ai pierdut 20% din bani pentru ca esti prost si speri sa iei finantare europeana.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:58)

      cbarbu32 [anonim] i-a raspuns lui codrea

      citeste legislatia europeana inainte de a vorbi. nu mai acuza de birocratie fara motiv.
      • +1 (1 vot)    
        Birocratie (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:29)

        codrea [anonim] i-a raspuns lui cbarbu32

        Prietene, intre legislatia europeana si modul cum este ea aplicata sunt mari diferente. Cum iti explici ca pentru un proiect derulat prin masura 123 APDRP-ul cere sa i se aduca adeverinte de la Directiile Regionale Agricole cum ca exista disponibilitate de materie prima in zona? Adica o agentie subordonata MADR, il pune pe beneficiar sa dovedeasca cu acte provenite de la o directie agricola din subordinea aceluiasi MADR ca exista materie prima disponibila? Nu era mai simplu sa acceseze baza de date a MADR pentru acest lucru? Raspunsul este NU, pentru ca sistemul e vraiste. Si asta n-are treaba cu legislatia europeana pe care mi-o recomanzi tu.
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:10)

          ala vizatu [anonim] i-a raspuns lui codrea

          ai dreptate e cam de cacao situatia.

          nici acum nu inteleg de ce a fost impus acest document (de catre minister) probabil pentru a justifica niste posturi... comisia nu cred ca a cerut asa ceva...

          cum la minister nu exista un soft integrat care sa se interconecteze cu softurile agentiilor din subordine, se face lucru manual...

          sti cum lucreaza baietii? fi atent
          ministerul le cere celor de la directiile agricole cateva informatii legate de beneficiarii sapard.
          ei nu au de unde sa le aiba ca doar nu va inchipuiti ca cineva de la directie merge pe la beneficiarii de sapard si ii intreaba cum le merge, ce dificultrati intampina etc...
          in concluzie trimit si ei un baiat sau o fatuca la apdrp sa intrebe. respectivul vine, pune 2,3 intrebari, primeste raspunsurile deoarece binenteles acolo se cunoaste situatia, si pleaca. pe drum se opresete si face cumparaturile pentru acasa si in 4-5 zile reuseste sa incropeasca si raspunsul pentru minister.

          si uite asa se justifica 3,4 salarii (pentru ca semneaza si sefii pe raspuns), salarii care intre noi fie vorba sunt cu 10-20% mai mici decat la apdrp(asta incluzand si vestitul spor de 75% de la apdrp) deoarece au inventat si ei nenumarate soruri ca deh la asta se pricep...

          in rest ce sa-ti mai spun.

          mult succes cu proiectul(ele) !!!
    • 0 (0 voturi)    
      e fals 0 (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:18)

      ala vizatu [anonim] i-a raspuns lui codrea

      te salut,

      stiu ca asa este dar problema nu sta la noi. problema se gaseste la Comisia Europeana deoarece ne impun 1001 de evrificari pentru fiecare euro cheltuiot. si cu asta nu putem face nimic.
      Baselul a fost la Bruxeles si a spus ca s-a discutat reducerea termenului de accesare a banilor de la 90 zile la 30. chiar sunt curios daca vor face chestia asta baietii de la Comisie deoarece cei care mai stiu cate ceva de fonduri stiu ca din 2007 pana acum numai piedici ne-au pus...

      apropos de curs, in bugetul indicativ ai o pozitie cu actualizare .. max 10%
      daca ai fi prevazut te0-ar fi ajutat (macar putin dar tot era ceva)

      E o propaganda NESIMTITA asta cu 0 euro absorbtie

      in 2008 pe FEADR s-au depus peroiecte in valoare de 5.000.000.000 euro (5 MILIARDE)

      si pana acum s-au semnat contracte in valoare de 700 milioane de Euro.

      Baietii ori sunt informati gresti cu buna stiinta, ori nu au cerut in formatii si mint cu nerusinare ...
      • 0 (0 voturi)    
        =)) (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:11)

        codrea [anonim] i-a raspuns lui ala vizatu

        Dap, problema nu sta la voi, ci la cei care "au tradus" in romana cerintele UE. Dar ala e criteriu de punctaj pentru proiecte si desi masura 123 e de ceva timp nu s-a gasit nimeni "sa gandeasca". Nu mai da vina pe verificarile celor din UE. Problema e la noi.
        Acum... exemplul 2. Pe Schema XS13 tot pentru punctaj se cere dovada ca solicitantul este "forma asociativa constituita conform legislatiei in vigoare" adica conform cu Ordonanta 37/2005. Sunt curios daca cineva a citit acea ordonanta. Ca sa-ti explic, pe scurt, panificatia avand ca principala materie prima faina, nu se incadreaza in Ordonanta 37. De asta ce mai zici? Tot UE e de vina?
  • 0 (0 voturi)    
    mister nica (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:09)

    dumping [utilizator]

    pai eu initiez si implementez proiecte, ce vina am ca la evaluari se asteapta si cate un an intreg, e normal ca sa nu se acceseze nimik in 2007 sau 2008. din cate stiu, daca nu ma insel in 2008 au fost aprobate proiecte finantate din fonduri structurale! cei 75 % spor la salar se dau conform legii si in ideea de a nu pleca functionarii care se ocupa de accesarea fondurilor europene din administratie! eu fac lucrul asta si nu primesc nici un spor de 75% cu toate ca e si lege data in sensul asta. mai lasa-ne domnule nica cu aberatii din astea. puneti mana si documentati-va sa vedeti exact care e siuatia in administratia publica, nu mai aberati atat! hai pa!
  • -1 (1 vot)    
    agricultura cu Flutur(i) (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:13)

    accesatu [anonim]

    Daca dati "filmul' inapoi vreo 2- 3 ani veti vedea ca la Agricultura, idea cu plata salariilor plus aia 75% pentru agentiile lu' peste cu bani UE, a avut-o "one-man show-ul " de Flutur; daca mai are idei asemamnatoare si pentru CJ Suceava, vai de bucovina lor !Cum l-ati mai gasit si pe asta?
  • 0 (0 voturi)    
    dorinta (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:36)

    amu [anonim]

    Ma bucur ca se vrea iesirea din criza .La situatii extreme se impunmasuri extreme.Uitati va in jur toate tarile fac ceva asa ca nu mai plangeti ca nu s a facut nimic inca.Toata lumea trebuie sa accepte restructurari in societatea romaneasca,pentru ca este singura solutie.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:00)

      cbarbu32 [anonim] i-a raspuns lui amu

      incepe cu tine masurile
  • 0 (0 voturi)    
    tampenii de ministru (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:40)

    CRISTIAN [anonim]

    Cum sa vb de absorbtie in 2007 cand in acel an prioritatile erau legate de stabilirea cadrului institutional pt gestionarea si implementarea programelor operationale finantate din instrumente structurale.

    Mai bine s-ar informa dl . Vice....
  • +1 (1 vot)    
    propuneri (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:40)

    ducat [anonim]

    externalizati tot guvernul, aduceti niste japoneji ... 2-3 is suficienti ... la aia functioneaza banci cu un manager, o secretara si un caculator ... restul este externalizat tot .. sau renuntati la guvernare .. la ideea de guvernare cu totul .. sa incercam si fiecare pentru el ... ca vad ca prin reprezentare funcioneaza cum functioneaza ...
  • 0 (0 voturi)    
    Așa e ĂIA DIN BIROAIE BEA CAFELI ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:48)

    MIHAI 2 [anonim]

    Sau ”doi cu sapa , cinci cu mapa”.
    .
    Asa zicea clasa muncitoare
    despre functionari
    pe vremea comunismului.
    .
    Asa scria si in revista ”Urzica”.
    Preum și in articolele satirice din ”Scanteia”
    si ”Romania libera”.
    .
    Era vremea cand ”munca ” era numai aia
    pe care o facea Dorel cu tarnacopul, nicidecum
    aia cu calculatorul...las ca dracovenia asta
    nu aparuse inca.
    *
    Daca adaugam campania
    inceputa vineri și
    sustinuta cu citate din asistentele medicale
    pline de resentimente fata de aia care ,
    dupa liceu mai studiara
    inca 6 + n ani
    putem conchide ca jegul
    propagandei comuniste abia acum isi arata
    valoarea perena.
    *
    Mai erau pe vremuri niste caricaturi
    cu ospatari care incarca nota de plata.
    Oare chiar nu se gaseste
    un tanar grafician creativ
    care sa le readuca in actualitate ...?
    ...ceva cumva despre pustimea cu chipie care
    isi pun burgerii pe tava la Mc Donal s ?
    *
    Punand inca o data in antiteza
    munca si cafeaua
    domnul Nica aduce un minunat omagiu
    celui care , daca nu se intalnea cu plumbul la Targoviste , ar fi implinit astazi fix 91 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Pensii de seriviciu? (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:07)

    gigel [anonim]

    avem o strategie coerenta pentru o dezvoltare sanatoasa si cinstita a societatii? trebuie sa existe o lege unica pentru sistemul pensiilor de stat (grupa i si grupa ii) platite din bugetul asigurarilor sociale. trebuie sa fie abrogate legile speciale - capusele bugetului de stat. cine vrea mai mult sa contribuie la sistemele private de pensii, contributiile sunt deductibile, conform codului fiscal. de ce nu sunt si nu vor fi bani la bugetul de stat, pe ce se cheltuie: pe pensii de serviciu ca ale unui smecher de romania ca geica florea care a obtinut venituri cumuland functia de director general si presedinte al consiliului de administratie la autoritatea aeronautica civila romana cu cea de consilier al directorului general la autoritatea aeronautica civila romana fiind in acelasi timp si inspector de pilotaj. de ce nu sunt facute publice concluziile raportele corpurilor de control: al primului-ministru calin popescu-tariceanu, al ministrului ludovic orban, ale ministrului mariana campeanu, al inspectiei muncii-itm bucuresti, al ani. a iesit la pensie cu pensie de serviciu si in prezent este consiler la autoritatea aeronautica civila romana si inspector de pilotaj, cumuleaza o superpensie cu supersalariu si supersporuri. diferenta dintre cuantumul pensiei de serviciu calculat conform legii nr.223/2007 si cel al pensiei din sistemul public conform legii nr.19/2000 grupa i, se suporta din bugetul de stat, prin bugetul ministerului muncii, familiei si egalitatii de sanse. pensia de serviciu se actualizeaza in luna martie fiecarui an, prin indexare cu procentul care sa acopere integral rata inflatiei din anul precedent. ordinul ministrului transporturilor nr.1064/2007 a aprobat normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii nr. 223/2007 privind statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din romania (m. of. nr. 726/2007). normele metodologice-omt nr.1064/2007 art.4 nu respecta prevederile legii nr.223/2007 art.42.
    • 0 (0 voturi)    
      MARIANA CAMPEANU - nu e o vedeta TV ? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:11)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Vad ca invoci calitatea de ministra a municii a respectivei individe !
      Da asa scria sub imaginea ei , ori de cate ori aparea la televizor.
      Si a aparut la televizor ZILNIC in meorabila ei periioada de ministeriat de 3 luni ş-o saptămănă.
      Mai precis a apărut zilnic la minim 2 televiziuni pe zi, insa de regula de la 3 televiziuni in sus.
      *
      Pentru ca vad ca te interesaza ...da a susinut ideea inlaturarii pensiilor si salariilor speciale
      si crearea unor legi unice.
      A sustinut insa concomitent ...adoptarea unei legi speciale de salarizre si pensionarea functionarilor publici...
      ...nu de alta dar ea din hruba unui birou functionaresc provenea...
      ...si era pacat sa nu-si atribuie o lingurita de dulceata...daca tot avea borcanul la indemana...
      *
      La alegeri a luat doar un vot, al ei, intrucat mama ei nu o suporta.
      *
      Cu toate acestea individa continua sa apara
      tot zilnic la toate televiziunile , pe postde mare specialist...
      ...acum scrie sub ea FOST...
      ...e in principiu un lucru bun...pentru ca doar cu Prigoana si Ciuvica emisiunile ar fi cam plicticoase.
      Asa sunt pline de nerv.
      *
      Treci intr-o zi pe la o Casa de pensii si vezi cam cum sunt tratati acolo sutele de batrani surzi, cu privirile impaienjenite . Mariana a raspuns de asta...
  • 0 (0 voturi)    
    aberatii (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:22)

    popescu [anonim]

    in primul rand dl Nica vorbeste in necunostinta de cauza.Sporul este de 75% pt cei care se ocupa de fonduri Ue.
    In al doilea rand ar trebui sa vina sa vada exact ce inseamna absorbtie de fonduri si cat se lucreaza la un proiect. si mai multcati oameni sunt implicati in asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    ar trebui sa inceapa cu guvernul... (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:25)

    mithrill [anonim]

    dl nica si dl berceanu ar trebui sa se taie pe dansii primii, ca tot nu fac decat sa bata campii pe la guvern pe acolo. seful lor zice ca vor proteja locurile de munca iar cei doi le reduc din start cu 20%... pare un soi de incompetenta a uneia din parti... care conform lor trebuie eliminata. care e asta? ei sau primul ministru? eu inca mai am rabdare...
  • 0 (0 voturi)    
    Vai de capu vostru (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:36)

    rekul05 [anonim]

    Ce personal excedentar??? da-l / da-i afara pe cretinii care au angajat fara vreun plan de resurse umane si sanctioneaza-i... si scapati o data de lichele....
    Ce are domnule cafeaua? chiar nu esti sanatos la cap... si eu beau cafea la birou dar, nu pierd timpul la cafea+tigara, barfe pe la colturi, telefoane interminabile de lungi, intelegi?
    Mda, adica un mare rahat cu mot, cica raman cei care au de facut ceva prin ministere.... hahahaha... poate in secolul urmator.... stim noi cum e cu PCR-ul (Pile-Cunostinte-Relatii)
    Mai nene, eu tot nu inteleg, cina pana mea plateste pentru aceste greseli din anii anteriori? ca eu daca nu-mi platesc darile la timp imi luati penalizare! banditilor...
  • 0 (0 voturi)    
    Da' contractele pe cand?! (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:58)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Domnule Nica, pe cand incepeti actiunea "Mituirea presei"?! Ca v-ati ocupat cu succes de ea in mandatul de la Comunicatii. Mama, mama, ce de contracte semnam noi cu Posta Romana la dumneavoastra in birou! Zeci de mii de EUR pentru care nu faceam nimic! Doar va dadeam niscaiva premii de excelenta si faceam "ciocu' mic" sau va ridicam in slavi "activitatea". Asadar, dupa ce terminati cu masurile astea populiste va steptam cu cascavalu' la casieria gazetei, ca am avut 4 ani de foame strasnica....
  • 0 (0 voturi)    
    propunere (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:40)

    ileana [anonim]

    Primii la care vreau sa renunte, sunt aia de la plata : taxe ( si CAS si CASS ) , impozite, amenzi auto!
    Sa lase 2 ghisee pt. cei masochisti, pentru restul: automate!
    Te duci cu banu/cu cardu'iti platesti si salutare. ( pana face Dl. Nika plata electronica, ca el era ministru la Telecomunicatii cand a primis...).
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:54)

      al vizatu [anonim] i-a raspuns lui ileana

      e un sistem care trebuia implementat de foarte multa vreme la noi.

      Asa scapam de doamna "respectabila" care sta in spatele ghiseului si se stramba si tipa la tine cand cu smerenie si ca un bun cointribuabil ce esti intrebi de unul din cele 7.000 de acte pe care trebuie sa le prezinti ca sa platesti o taxa. trebuie sa te rogi de ei sa-ti ia banii iar ei mai au putin si iti toarna cafeaua in cap daca ii mai intrerupi din barfe sau discutiile telefonice cu familia bineinteles di banutzii (ati ghicit) NOSTRI !!!!

      asta este nu vom evolua niciodata.

      cei din UE rad si cu fundul de noi cand aud ce angajati avem noi pe la ghisee ...

      zicea cineva, candva, ceva, de congo ??? :)))
  • +1 (1 vot)    
    MCTI (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:50)

    jorj [anonim]

    ce viteaz e nica asta... cand era in mcti umpluse ministerul cu copiii lui de mingi de la galati care toata ziua stateau pe yahoo, site-uri de matrimoniale si jucau jocuri online. pe langa salariul de baza (de rahat, e adevarat), ciupeau zeci de milioane bune din tot felul de comitete si comitii si bonusuri pentru performanta nemaipomenita de a porni un computer de la butonul de power (deh, erau angajati ai ministerului comunicatiilor si tehnologiei informatiilor).
  • 0 (0 voturi)    
    fara comnetarii (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:25)

    ALEXIA [anonim]

    as vrea sa veniti la noi intr-o zi de lucru , sa vedeti cum nu ne mai vedem capul de treburi si cum nu prea avem timp de cafele ,..si de altele...faptul ca ne taiati stimulentele pe multi o sa ii duca la balamuc, sper ca sunteti in stare sa suportati multi omenii din sistem, devotati, muncitorii..etc..la balamuc.
  • 0 (0 voturi)    
    Registrul Comertului Bucuresti (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:32)

    liana [anonim]

    Are dreptate D-nul ministru Nica sunt o multime de "doamne" de peste 60 de ani in toate institutiile publice, cel mai bun exemplu este Oficiul Registrului Comertului Bucuresti, care ar fi trebuit sa fie de mult la pensie, dar sistemul de relatii le sustine pe niste salarii foarte mari platite de noi toti.
  • 0 (0 voturi)    
    marlan (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:50)

    boc [anonim]

    mare marlan e jupan nica.cara valiza cu bani ptr bombonel ceva timp in urma . un parvenit
  • 0 (0 voturi)    
    cauza si efect (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:56)

    ohara [anonim]

    din cauza unora ca nica a castigat in sua o zburatoare. bye
  • 0 (0 voturi)    
    Nica a "pipat" ceva "iarba" inainte? (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:38)

    Functionaru' cu 75 [anonim]

    Astia din guvernu' Boc par a fuma toate ziua halucinogene, devreme ce scot asemenea declaratii naucitoare...ma sperii, cand ma gandesc ca astia au venit la conducere si habar nu au de situatie, voi va dati seama ce rau or sa ne faca? vrem innapoi liberaliiiii...macar s-au obisnuit cu mecanismul fondurilor structurale si stiau cu ce se "mananca"...nu am vazut sa faca declaratii din astea aberante?
    Absorbtie zero? dl. ni(mi)ca, poate creierul dumitale a abosrbit zero informatie de ceva vreme, pentru ca numai in 2008 s-au contractat proiecte pt FS (CUMULAT POS DRU+POS CCE+POR+POS MEDIU+ FEADR) de 2 MILIARDE DE EURO! asta din nenumarate proiecte, depuse spre evaluare, cu o valoare cumulata de peste 10 MILIARDE EURO. Asta , in conditiile in care, pana la finele anului 2007, de abia s-au obtinut aprobarile de la CE pentru P.O., pentru ca asta e mecanismul standard al fondurilor structurale, pe Reg. 1083. Acum aceste proiecte au inceput/stau sa inceapa implementarea si se pregatesc noi apeluri...
    Cu asa guvernanti...vai si amar de sistem, de abia au inceput lucurile sa se miste... si pacat de banii europeni...ca tontii astia or sa ne faca sa le ratam o absorbtie buna din prostia lor!
  • 0 (0 voturi)    
    hai ca e tare (Marţi, 27 ianuarie 2009, 1:45)

    corbul [anonim]

    Vad pe aici o gramada de NESIMTITI care ne explica cat de mult e de lucru la un proiect, cate ore suplimentare fac ei si cat de meritat e 75%, dar toti posteaza IN TIMPUL ORELOR DE SERVICI
    Mai e un alt nene care da cu mucii in fasole explicand ca s-au trimis proiecte de 5 miliarde. Boala tipica de functionar public. Isi justifica existenta prin cantitatea de maculatura produsa nu prin rezultate. Sa ne spuna cati bani au intrat in tara pentru finantarea proiectelor, nu cati s-au cerut, si atunci mai vorbim.
    • 0 (0 voturi)    
      Alt om drept si justitiar! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:05)

      EU [anonim] i-a raspuns lui corbul

      Stimabile inainte de sa-i cataloghezi pe altii nesimtiti invata sa ai bun simt, sa respecti si punctele de vedere ale altora si sa nu te comporti ca un comunist! Si daca tot ii judeci pe altii spune-ne si noua tu ce valoare adaugata aduci acestei tari?? Si cumva ieri noapte nu putea dormi de insomnia gandurilor si solutiilor dumneata despre iesirea in criza? Sau te...grija de altii? Cumva tu la privat (asta daca nu lucrezi culmea tot la stat dar deh nu ai 75% si esti mancat de invidie) nu navighezi pe net? Nu iesi la pauza de masa, cafea, sa platesti una alta, un telefon etc..?? Sau esti robot 8 ore din maxim si nici la buda nu te duci? Tu chiar iti muncesti din greu banii pe care-i castigi cu devotament, implicare, altruism si spirit civic urmarind interesul general si nu pe cel personal?
      • 0 (0 voturi)    
        ptr EU (Marţi, 27 ianuarie 2009, 19:05)

        corbul [anonim] i-a raspuns lui EU

        Aici ai dreptate. Nu prea aduc valoare adaugata tarii. Singura pe care o aduc sunt banii pe care ii trimit acasa sa-mi ajut parintii pensionari. Si ma bucur, nu de alta dar nu vreu ca din impozitele mele sa ingras porci.
        Si sa iti si raspund :
        Nu de la privat din west, nu intru pe net decat in scop profesional, nu scriu mailuri si nu primesc mailuri private, nu plec sa stau la cozi sau sa platesc facturi. Daca am de platit ceva imi iau zi ibera(in caz ca nu pot plati prin ebanking). Ce sa-i faci mai sunt firme care considera abatere grava navigatul pe net in scop personal, intarziatul la servici, nerespectarea programului de lucru .... Dar nu are rost sa ma mai complic. Vad ca toate aceste notiuni iti sunt total straine.
  • 0 (0 voturi)    
    Tot comunisti am ramas (Marţi, 27 ianuarie 2009, 7:55)

    MTV [anonim]

    Chestia asta cu cafelele e o prostie eterna in tara asta,de la comunisti incoace.Si aia pedalau pe cafea.Nica asta confunda competenta cu nr.de cafele consumate!Am un coleg care bea 6-7 cafele in 8 ore de munca,din zbor,pt.ca munceste in draci.Am si colege care beau 2,dar plimba hartii aiurea toata ziua,Dupa logica lui Nica,trebuie dat afara el,nu alea,este?Bravo,domnule!Asta da reforma!Cu baliverne de genul asta mai puteti prosti lumea in 2009???
  • 0 (0 voturi)    
    economie sau doar demagogie?????? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:01)

    ela [anonim]

    Sunt unul dintre salariatii directiei responsabile de atragerea fondurilor structurale din cadrul Ministerului Transporturilor, atat de blamata in ultima vreme; sunt unul dintre cei despre care d-l Basescu a declarat astazi, in interviul de la Radio Romania Actualitati, ca au salarii foarte mari si ca beneficiaza nejustificat de un spor de 75%. DA, beneficiez de un spor de 75% la care se mai adauga unul de 10% si cu toate acestea ultimul meu salariu net atinge miraculoasa suma de 1295 RON; intradevar unul foarte mare. Nu am telefon de serviciu, bonuri de masa si nici masina si sofer la scara. Ma intreb oare cum ar gestiona spre exemplu d-ra Basescu un asemenea venit lunar. Judecati dumneavoastra cam cum o astfel de retributie poate sa acopere o chirie lunara in Bucuresti la care se mai adauga si celelalte cheltuieli de intretinere. In febra demagocica ce a cuprins clasa politica in ultimul timp se omite voit faptul ca sporul de 75% se acorda pentru gestionarea fondurilor comunitare, fonduri ce le includ si pe cele de preaderare. Mai exact nu va imaginati ca deja celebra directie a Ministerului Transporturilor nu are obiect de activitate si ca angajatii acesteia se plimba nestingheriti pe culoare si se agata de cafele si tigari ca sa mai treaca timpul. Exista in implementare si monitorizare proiecte de milioane de euro finantate din fonduri de preaderare. Inteleg ca justificarea acestor declaratii hiperdemagocice ce au invadat media o reprezinta criza financiara si deficitul bugetar, dar, in conditiile in care se zvoneste ca la Ministerul Transporturilor se intentioneaza crearea unui nou post de secretar de stat retribuit cu aporoximativ 4800 RON, deci de vreo 3-4 ori mai mare decat salariul unui executant, ma intreb care este reala economie a banului public pe care intentioneaza guvernul sa o faca prin disponibilizarea functionarilor publici.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by