"Ministerul Fondurilor Europene a inchiriat un sediu in care sa-si desfasoare activitatea deoarece sediul actual, din Bd. Mircea Voda, nr. 44, pe care il foloseste in baza unui protocol si a unei conventii incheiate cu Ministerul Finantelor Publice, nu ofera spatiul de care are nevoie MFE pentru o buna functionare. Inainte de a demara procedura de achizitie pentru inchirierea unui sediu, Ministerul Fondurilor Europene s-a adresat Regiei Autonome - Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS) pentru a obtine un sediul corespunzator, insa cladirile detinute de RA-APPS care erau disponibile nu aveau dimensiunile necesare pentru functionarea MFE", se justifica MFE, intr-o precizare remisa vineri HotNews.ro.
In cladirea de birouri privata Tower Center, de la Piata Victoriei din Bucuresti, Ministerul Fondurilor Europene a inchiriat un spatiu de 3.853 mp, la un tarif lunar de 19,8 euro pe metrul patrat, potrivit sursei citate.
Aceasta inseamna ca practic MFE plateste proprietarului privat aproximativ 915.000 de euro pe an pentru noul sediu.
Potrivit unui anunt de atribuire facut public de MFE, contractul incheiat cu firma Tower Center International este pe doi ani, pana la finalul anului 2015. Conform documentatiei de atribuire, initial MFE estima un pret de circa 2,3 milioane de euro fata TVA, pentru cei doi ani de contract, la o suprafata de 3.700-4.000 mp.
Chiria va fi finantata din fonduri europene, prin Programul Operational Asistenta Tehnica, subliniaza MFE.
In documentatia de achizitie, MFE a impus conditii stricte proprietarilor ofertanti, mergand pana la specificatii privind materialul din care este confectionat mobilierul din birourile demnitarilor.
Conform documentatiei de atribuire, mobilierul pentru spatiile utilizate de demnitari si functionarii publici de conducere trebuie sa cuprinda "1 scaun cu tapiterie de piele, 1 birou tip manager, 2 roll-box-uri; o masa de sedinta cu scaune de minim 6 persoane (doar pentru demnitari), 1 cuier, 2 dulapuri din lemn".
Pentru spatiile utilizate de functionarii publici de executie, consultanti si organele de control, birourile vor avea dotari ceva mai austere: "1 scaun cu tapiterie textila, 1 birou, 1 roll-box; 1 cuier, 1 dulap din lemn".
In alegerea cladirii, un criteriu important a fost apropierea de mijloacele de transport in comun: "imobilul sa fie amplasat la o distanta maxima de 700 m fata de o statie de metrou si de 200 m fata de un alt mijloc de transport in comun".
De asemenea, imobilul trebuie sa fie amplasat ultracentral (zona 0) sau central (zona I).
Cladirea Tower Center, in care va functiona Ministerul Fondurilor Europene, este detinuta de oamenii de afaceri Ioannis Papalekas si Dragos Bilteanu, care au cumparat-o in anul 2012 de la firmele dezvoltatoare Industrialexport si Avrig 35, potrivit Mediafax.
Turnul din apropierea Piatei Victoriei are 22 de etaje si o inaltime de 106 metri.
Proiectul imobiliar a fost marcat, de-a lungul timpului, de peste 50 de litigii care au culminat cu un dosar de insolventa si mai mult de trei ani in care Tower Center nu a fost folosita, desi constructia era gata, conform Mediafax.
- MFE se plange de vechiul sediu: Spatiul pentru personal, sub normativele aprobate
"Ministerul Fondurilor Europene gestioneaza documente cu regim special, cum ar fi dosarele de achizitii publice, documentatiile de atribuire ale contractelor si ofertele tehnico-financiare ale operatorilor economici, care necesita un spatiu de depozitate securizat conform normelor legale nationale si europene", isi mai justifica MFE necesitatea de spatiu suplimentar.
Un alt argument invocat de MFE este ca "prin natura responsabilitatilor" sale de coordonare a gestionarii instrumentelor structurale, activitatea institutiei presupune organizare de reuniuni, inclusiv intalniri cu reprezentanti ai Comisiei Europene, delegatii din celelalte state membre etc.
"In acelasi timp, Autoritatea de Audit realizeaza audit de operatiuni, solicitand alocarea de spatiu pentru echipa de audit, a carei prezenta trebuie asigurata de catre Ministerul Fondurilor Europene pe o durata de aproximativ cinci - sase luni in timpul unui an", se mai jusifica MFE.
Institutia se mai plange ca, din lipsa de spatii proprii, a fost nevoita sa inchirieze diferite sali pentru organizarea unor intruniri.
"Suplimentar, deoarece sediul din Bd. Mircea Voda, nr. 44, are o suprafata mai mica decat cea necesara, Ministerul Fondurilor Europene a trebuit sa inchirieze in acest an sali pentru desfasurarea diferitelor intruniri ale structurilor pe fonduri europene pe care a avut obligatia sa le organizeze", subliniaza MFE.
Guvernul a modificat, saptamana trecuta, o hotarare privind functionarea MFE, schimband aresa initiala a ministerului cu cea a noului sediu, Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17.
"Scopul Hotararii nr. 1.100 din 18 decembrie 2013, care a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 835 din 24 decembrie 2013, a fost consemnarea modificarii adresei, pentru a putea fi asigurata paza la sediul din Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17", a precizat MFE.
- Cladirea de inchiriat, aleasa in urma unui ordin al ministrului Teodorovici
MFE subliniaza astfel ca a respectat astfel art. 13, lit. a) din OUG 34/2006, privind achizitiile publice, care stipuleaza tocmai ca in cazul inchirierii unor sedii nu trebuie urmate procedurile de achizitie publica.
"Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica pentru atribuirea contractului de servicii care are ca obiect cumpararea sau inchirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, cladiri existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora.
Atribuirea contractelor de servicii financiare care se incheie, indiferent de forma, in legatura cu contractul de cumparare sau de inchiriere respectiv, se supune prevederilor prezentei ordonante de urgenta", prevede articolul 13 din OUG 34/2006 privind achizitiile publice.
Citeste si:
VIDEO Ministerul Fondurilor Europene se muta cu chirie: Scaunul pentru demnitari sa fie tapitat cu piele, iar dulapurile din lemn
Cadouri de Craciun, prin ordonanta de urgenta: Biserica Ortodoxa primeste un hotel in Covasna, cu izvor mineral, SRI ia Palatul Olanesti
QUOTE:"Obiectivul global al Programului Operaţional Asistenţă Tehnică este de a asigura sprijinul necesar procesului de coordonare şi de a contribui la implementarea şi absorbţia eficace, eficientă şi transparentă a instrumentelor structurale în România.
Programul Operaţional Asistenţă Tehnică este un program cu cerere deschisă de proiecte cu depunere continuă în perioada februarie 2008 - ianuarie 2015."
UNQUOTE: Despre ce proiect vorbim? Proiectul privind plata chiriei pt. ministerul d-lui Teodorovici?
Si basca, Papalakis si-a tras si paza cladirii tot pe banii romanilor, nu-i asa?
"Scopul Hotararii nr. 1.100 din 18 decembrie 2013, care a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 835 din 24 decembrie 2013, a fost consemnarea modificarii adresei, pentru a putea fi asigurata paza la sediul din Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17", a precizat MFE. !!!!
In cazul de fata, avem de un argument minor, subtire, de fatada, pe care unii incearca sa-l serveasca presei si publicului cand incep niscavai cercetari.
Se presupune ca RA-APPS n-are spatii - in zona 0 sau zona 1 a capitalei. Pai, sa facem o vizita pe site.
Daca te duci pe site, la sectiunea "imobile" si dai click, dai click in neant. Intrebarea este de ce?! Cum? Unde? Cand? De ce sectiunea "imobile" este imobila, nu functioneaza? Unde este trasparenta? Ce putem spune despre neantul sectiunii?
Daca optezi pentru limba engleza a site-ului, devii captiv pe viata, nu te mai poti intoarce la sectiunea in lb. romana. :D
Dar aia care mai gandesc pe plaiul mioritic,stiu foarte bine ca orice minister in Romania poate gasi decenta care sa nu arunce banii publici pe fereastra in halul asta, la ceasul asta, in anotimpul asta.
De unde, sa nu-si imagineze porcii, cu toate sarbatorile patriei, ca au scapat de Ignat. Ignatul nu e dupa data calendaristica, e surrealist, ca vizita pe site-ul RA-APPS. :D
Palatul Parlamentului ar fi suficient pentru toti. La Pentagon lucreaza peste 30000 de oameni in timp ce noi nu folosim cladirea aia nici la 10% din capacitate si ne mai batem joc si de istoria locului ajutand o institutie privata (BOR) sa ridice un mega-monument al prostiei pe acelasi teren.
Ati uitat sa atasati adresa prin care ati solicitat RAPPS un sediu. Puteti sa o fabricati ... stim cum e cu registrul de intrari-iesiri din ministerul dvs.
""Ministerul Fondurilor Europene gestioneaza documente cu regim special, cum ar fi dosarele de achizitii publice, documentatiile de atribuire ale contractelor si ofertele tehnico-financiare ale operatorilor economici, care necesita un spatiu de depozitate securizat conform normelor legale nationale si europene" - Ce este asta? Norme interne ale domnului ministru care gestioneaza fonduri publice? Sunt bani publici deci trebuie respectata legislatia privind achizitiile publice.
"Ministerul Fondurilor Europene gestioneaza documente cu regim special, cum ar fi dosarele de achizitii publice, documentatiile de atribuire ale contractelor si ofertele tehnico-financiare ale operatorilor economici, care necesita un spatiu de depozitate securizat conform normelor legale nationale si europene" - sunt documente publice.
Mai mult decat atat, constat ca suntem luati de prosti sistematic. Rugam onor minsterul sa ne zica numarul de pagini ale documnetelor la care face referire. Ministerul domnului Teodorovici gestioneaza doar documentele proprii. Documentele beneficiarilor de finantare nerambursabila sunt gestionate de OI-uri. Ghinion, stiu cum functioneaza sistemul. Licitatia asta a dvs. pentru spatiu e doar generatoare de ȘPAGĂ. Si pentru ca insistati sa ne convingeti de cat de curati sunteti, voi masura inclusiv distanta de la noul sediul al dvs. pana la metrou. In fine, nu vreau sa intru in polemici, concluzia e clara ...chirie supra evaluata. Rau de tot...sunt cel putin 3 cladiri conforme cu ce ati vrut dvs., dar proprieterii nu au stiut ca vreti sa inchiriati pentru ca nu ati respectat OUG 34 ...
Dar de aici si pana la a motiva ca Autoritatea de Audit solicita spatiu pentru misiunea de audit si pana la ascunde achizitia pe un site pe care cauti de innebunesti informatiile...e cale lunga.
Anuntul a fost publicat vineri, 27.09.2013 la ora 20.52 iar depunerea fost pe data de 08.10.2013.
Mai mult decat atat, anuntul a mai fost publica in vara, dar ca sa vezi ”alesul” a pierdut dreptul de a inchiria spatiul. Fata de vara e interesant ca au survenit ”mici modificari”, de la asigurarea utilitatilor la asigurarea mentenantei instalatiilor si dezapezirea trotuarului si de la o durata de ”aproximativ 30 de luni” la o durata de ”aproximativ 24 de luni”. Ce nu inteleg eu cum vine aproximativ-ul asta si mai ales cu vine formularea ”cu posibilitati de prelungire”. Curat murdar, coane Fanica. Ministrul Nagy a vandut un teren sub pretul pietei si a fost condamnat cu executare. Dupa 6 ani, dar a fost condamnat. Voi inchiriati peste pretul pietei...vorbim peste 6 ani.
In rest, hotie, incompetenta crasa, minciuna si prostie cat cuprinde.
De curiozitate cat e spaga de data asta?
Acolo, vara cresc buruieni direct din scarile acelea, de marmura, pe unele aripi. Dar poate ca domnii nu se pricep la plivit.
Recunosc faptul ca nu sunt specialist in fonduri europene; dar dupa mintea mea, atragerea si folosirea fondurilor europene nu este in propozitia citata. Banii astia ar trebui folositi pentru dezvoltare reala, nu sa asigure unui domn sau altuia un fotoliu capitonat cu piele de maimuta verde. Mi se pare un non-sens sa folosesti/deturnezi niste fonduri europene pentru chirie. De ce nu s-ar folosi aceste fonduri pentru plata altori chirii?? Ne putem dezvolta subventionand piata imobiliara... :(:(:(