FOTOGALERIE Primele imagini cu masterplanul pentru transporturi - ce autostrazi vrea sa faca Guvernul Ponta pana in 2022
Dan Sova, ministrul Transporturilor, declarase in luna martie ca Master Planul General de Transport va fi finalizat pana la 15 aprilie in forma necesara pentru aprobarea fondurilor europene. Sova a spus ca documentul ar fi trebuit finalizat pana la sfarsitul lui 2013, iar din cauza nerespectarii acestui termen a fost necesara prelungirea unui contract de consultanta incheiat de Ministerul Transporturilor cu Banca Mondiala, in cadrul unui proiect de suport pentru punerea in aplicare a unei strategii generale in sectorul de transport si infrastructura.
Potrivit datelor anuntate de ministrul Transporturilor, nivelul absorbtiei de fonduri europene prin programul pentru infrastructura de transport (POS T) a fost de 923 milioane euro anul trecut, din care CNADNR a atras 559 milioane euro, CFR - 299 milioane euro (din care 65 milioane euro au mers la Metrorex), iar restul de 64 milioane euro au fost directionate catre sectorul naval. "Nu a existat absorbtie pe domeniul aerian", a mai spus ministrul Transporturilor.
Comisia Europeana nu va aproba programele operationale legate de transport, daca Guvernul Romaniei nu face progrese clare si relevante in procesul de redactare a Masterplanului pentru transport, a declarat, pentru HotNews.ro, Shirin Wheeler, purtatorul de cuvant al lui Johannes Hahn, comisarul european pentru politica regionala. Masterplanul este un plan general de investitii in infrastructura de transporturi care arata prioritatile Romaniei in concordanta cu liniile de finantare europene.
"Nu vom aproba programele operationale legate de transport, daca nu vedem niciun progres clar si relevant in elaborarea Masterplanului pentru transport. Noi nu am bloca plata fondurilor europene din motive disproportionate, dar in acest caz Masterplanul este o conditie esentiala pentru investitii europene de durata, cu impactul maxim posibil, concentrat in mod strategic", a afirmat ea.
Eh...dar cine sa-i traga la raspundere...ca nici macar Nadlac-Constanta nu-i gata, unde mai vorbim de autostrada Transilvania, pana la Bucuresti.
Pe scurt...ce doream sa zic....e ca: dragi cititori...mai luati un hap de prosteala. In 2022, cel mult daca va fi gata Nadlac-Constanta, si n-spe mii de studii de fezabilitate pentru celelalte. In rest...visati umed!!!
In alta ordine de idei, linii poate trage oricine ... sunt destul de tanar dar sper ca macar nepotii mei sa poate circula pe toata reteaua asta din "Master Plan" :)
a.Nadlac-Sebes-Brasov-Ploiesti Bucuresti-Constanta
b. Iasi-Tg.Mures-Cluj; de la Campia Turzii la Sebes;
c. Suceava-Bacau-Focsani-Buzau Bucuresti (traseu E85);
d.Focsani-Galati-Braila-Cernavoda si Buzau-Braila
e. Bucuresti-Alexandria-Craiova-Calafat
f. Pitesti-Sibiu
g. Bacau-Brasov
Astea sunt autostrazile esentiale pt a misca oameni si marfuri in Romania....restul sunt frectii.
Intr-un cuvant: frectie-la-picior-de-lemn.
Incompetentii astia fac lunar conferinte cu niste planse si planuri.
Autostrazi, ioc insa.
Chiar si cea intre Pitesti si Ploiesti e cam la limita, atunci cand nu prea mai avem pe ce arunca banii. Relieful e tot un deal pe acolo, destul de abrupt. Va costa enorm.
Raportati tovarasi, raportati.
.......)))))) vai de capul nostru. de la ROMA pana la NADLAC fac 12-13 ore, si de la NADLAC pana acasa in VRANCEA tot atat, pentru aproape 700 km. suntem tari!!!
- Bucurestiul nu se leaga de Moldova si Transilvania prin nici o autostrada (vad doar niste legaturi rosii, punctate); n-avem nevoie sa inlocuim nenorocitul ala de E85 urgent cu o autostrada, si Doamne fereste sa facem ceva pe la Comarnic sau pe la Valcea-Sibiu;
- nici un coridor european nu continua spre Bulgaria (& Turcia, Grecia etc.);
In schimb: e de prioritate nationala sa legam ALEXANDRIA de Bucuresti, e musai, e sigur, trebuie facut!
Simt cum ne intoarcem in vremea lui Ceasca. Da' ce zic eu, nici ala n-a facut autostrada pana la Scornicesti, insa Dragnea TREBUIE sa faca! Are o datorie morala fata de orasul care l-a facut om, macar o autostrada sa ramana in urma lui....
apoi mai vorbim si de altele, iar bucuresti - alexandria niciodata
Pana in 2022 dispare Pitesti-Sibiu si Ploiesti-Comarnic.
Probabil se vor reface studiile de fezabilitate pana atunci si vor trebuie refacute de la 0?!
Oricum sunt mult mult mai linistit ca acum avem macar un plan, atat de constructive cat si de demolare, ma refer la bucatile care dispar pana in 2022.
Nu vreau in schimb sa mint , sa plagiez si nici sa sprjin coruptii!
e satula lumea de minciunile lor
nu sint in stare sa termine nici ceea ce este inceput dar sa mai faca altele
cu cit stau mai mult la putere cu atit fura mai mult
e loc la rahova linga nastese si pentru ei
Intr-un an jumate au fost 3 guverne TONTA ,adica trei guverne de cizmari care n-au nici in clin nici in maneca cu masterplanul,cu studii de fezabilitate,cu studii de solutie,cu proiecte,cu nimic din ce-i tehnic sau legat de constructia de autostrazi ,ei le au cu mistocareala,cu imbrobodeala,cu mistofileala,cu capatuiala,cu......cu,cu orce dar nu cu guvernarea unei tari !!!.
Cit priveste harta mizgilita in culori !!!,aia dovedeste in plus cit pricep hahalerele astea si nicidecum ce se v-a construi .
Cu toate aste sunt destui dusi cu pluta care sa creada ce indruga astia.
Eu cred ca romanii se trezesc si-ii arunca-n drum pe
trepadusii astia cocotati la putere in mod ridicol .