​"Lucrurile in economie se schimba cu mult mai repede decat se deruleaza evaluarea, contractarea si alte etape, la nivelul autoritatilor. Din cauza acestor decalaje a trebuit sa modificam unele activitati, aceste modificari fiind realizate cu eforturi foarte mari, prin notificari acceptate, la randul lor, cu mare greutate, dupa 30-50 de zile", adeclarat pentru EurActiv.ro Radu Zlatian, de la compania Softronic. Firmaeste cunoscuta pentru lansarea trenului electric "Hyperion", desprins parca dintr-un film SF si amplasat pe sinele invechite de cale ferata in Romania. Ceea ce se stie mai putin sunt inovatiile companiei au fost sustinute cu fonduri europene: trei proiecte insumand peste 7 milioane lei finantarenerambursabila UE, cu multe beneficii dar si multe batai de cap, acestea din urma cauzate de ineficienta aparatului administrativ.

Trenul Hyperion produs la CraiovaFoto: EurActiv.ro

Softronic a obtinut fonduri europene prin Programul Operational Cresterea Competitivitatii Economice pentru trei proiecte consecutive, in cadrul; Axei 2 - Competitivitate prin Cercetare, Dezvoltare, Inovare.

Beneficiile si dificultatile accesarii de fonduri europene

Finantarile obtinute au fost de mare ajutor, insa sistemul greoi de gestionare a fondurilor le diminueaza impactul pozitiv, acesta este mesajul general care reiese din povestea celor 5 ani de proiecte la Softronic.

Radu Zlatian, reprezentantul companiei, a declarat pentru EurActiv.ro ca principala problema a obtinerii finantarilor a fost durata extraordinar de mare de la depunerea proiectului pana la semnarea contractului. De exemplu, pentru primul proiect, cel inceput in 2009, de la depunere si pana la semnarea contractului a trecut aproape un an. La urmatoarele proiecte etapele au fost ceva mai rapide, adica aproximativ zece luni - o imbunatatire minora, dar nu și suficienta.

Contributia proprie in cadrul proiectelor a fost asigurata cu sprijinul bancilor, "care sunt deschise, odata ce demonstrezi ca esti solvabil". Totusi, compania a trebuit sa apeleze si la refinantari pentru a duce un proiect la bun sfarsit.

Citeste articolul integral pe EurActiv.ro