Raportarile financiare si narative au un rol crucial in desfasurarea unui proiect cu finantare de la Comisia Europeana. Cum prezentam rezultatele unui proiect? Cum elaboram un raport tehnic? EurActiv Romania explica. Orice organizatie care implementeaza un proiect cu finantare de la Comisia Europeana este obligata sa realizeze o raportare a activitatilor desfasurate si a cheltuielilor efectuate in raport cu obligatiile contractuale asumate in acordul de finantare. In functie de program, pot exista si raportari intermediare, care urmaresc o anumita parte a implementarii proiectului.

Cladirea Comisiei EuropeneFoto: Comisia Europeana

Raportul unui proiect este compus din prezentarea narativa a rezultatelor implementarii, expunerea cheltuielilor efectuate in raport cu bugetul de implementare si documentele justificative. De cele mai multe ori, pentru aceste elemente Comisia Europeana lanseaza formulare dedicate.

Dupa depunerea raportarii narative si financiare si a documentelor suport, urmeaza o perioada de 90 de zile pentru obtinerea aprobarii din partea finantatorului. Comisia isi rezerva dreptul sa suspende sau sa reduca orice cheltuiala. De asemenea, Comisia poate sa solicite clarificari sau documente justificative suplimentare. In plus, se va verifica conformitatea cheltuielilor cu bugetul depus si aprobat, in vederea verificarii regulii de realocare in valoare de maximum 10% din bugetul alocat liniei din care s-au luat fondurile.

Toate documentele suport pentru cheltuieli precum si mai multe detalii despre raportarea financiara sunt oferite de catre Comisie inca de la depunere, in ghidul aplicantului.

Integral in EurActiv.ro